2016-06-26, 11:50
Medlem
Videon där de pratar om att de försökt skaffa barn i 1,5 år. I trailern till tv3-serien prankar jonna jocke med ett graviditetstest, hon säger att de ska ha barn. Hans reaktion: åh nej! Går ju inte alls ihop. Tror inte på några av deras snyftvideor.
Citera
2016-06-26, 13:29
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av objektivmuggen
Videon där de pratar om att de försökt skaffa barn i 1,5 år. I trailern till tv3-serien prankar jonna jocke med ett graviditetstest, hon säger att de ska ha barn. Hans reaktion: åh nej! Går ju inte alls ihop. Tror inte på några av deras snyftvideor.

Antingen så är det bullshit eller så är dom extremt uppmärksamhetskåta. Dom vet exakt hur dom ska manipulera sina 10åriga fans till att tycka synd om dom.
Citera
2016-06-26, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Antingen så är det bullshit eller så är dom extremt uppmärksamhetskåta. Dom vet exakt hur dom ska manipulera sina 10åriga fans till att tycka synd om dom.
Ja, cynisk som jag är så tror jag att detta ligger bra nära sanningen. Man säger ungefär vad som faller en in för att skaffa tittare/prenumeranter och försöker vara lite halvt vag för att ingen skall kunna säga emot en samtidigt som det skapar sensationsnyheter.
Citera
2016-06-26, 17:06
Medlem
Hans granne måste ju vara efterbliven? Så jäva stel.
Citera
2016-06-26, 21:40
Medlem
Nu har jag följt jockeboi i cirka en veckas tid och jag kan garanterat avslöja det vi redan visste... ALLT ÄR FEJK.

Som jag skrivit innan - det är exakt samma kille som för tre år sedan. Ingenting har förändrats vilket är synd för man vill ju att även han ska växa upp.
Bekräftelsebehovet har kommit till en helt ny nivå och han kör med alla kort som finns.
Inte nog med den vidriga historien om hans barndom, nu ljuger han om att de inte kan få barn vilket är riktigt äckligt mot de som faktiskt inte kan få barn.

Det här måste få ett stopp, för nu drar han in Jonna i allting. Hon verkade vara en helt normal tjej men får dras med i allt han hittar på.
Skulle inte förvåna mig om att han ljugit även för henne om "porrfilmen som läckte ut".
Är man kär i någon blir man korkad.

Han är en så sjuklig mytoman att han inte heller kan hålla reda på sina lögner, orkar man lägga ner energi på hans klipp kan man se att han säger emot sig själv hela tiden.
Citera
2016-06-27, 00:56
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av objektivmuggen

Det lilla klippet är ju dock inspelat för väldigt länge sen och har inte gjorts för serien. Samma sak gäller annat. I just det klippet så vill Jonna pranka med att hon blivit gravid, Jocke har dock sett att hon beställt hem fejktestet och "spelar teater" när han blir arg och säger att hon måste ha varit med någon annan eftersom han inte kan få barn - vilket då får en reaktion från henne..

---------------------

Vad är vitsen med att försöka hitta bevis på att allt är fejk? Vem bryr sig? Kan avslöja att vanliga filmer ni tittar på, också är fejk. Dessutom är det ju sjukt mycket som troligtvis ger en bättre reaktion om det är äkta. Alltså att det bara är onödigt att fejka.
Citera
2016-06-27, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Ännu ett uppenbart fejkprank: https://www.youtube.com/watch?v=rJTMW7ZQyFY

Varför?
1. Det inleds med en klassisk ursäkt "Jocke är jättetrött för att vi varit ute och rest"
2. Jocke sitter självklart i rummet längst bort, för att det ska verka realistiskt att han inte ska hinna till dörren.
3. Varje gång "någon" ringer på så har han hunnit sätta sig i sovrummet, Jonna visste uppenbarligen inte var han satt ifall det nu inte var liveinspelning på kamerorna, alltså "gissade" hon rätt varenda gång.
4. Varför går Jocke tillbaka till sovrummet när han öppnat dörren? Det rationella vore att drämma igen dörren och vänta i hallen så han kan öppna direkt när någon knackar på, men det hade han inte en tanke på, för då skulle pranket självklart uppenbaras.
5. Han ser kameran ute i trapphuset, då borde han förstått att det hela var ett prank om det nu var på riktigt, om han inte tänkte att det var ungarnas kamera. Om han gjorde det borde han dock tagit ner kameran och tagit in den i lägenheten, vill barnen ha tillbaka kameran får de helt enkelt knacka på och erkänna.
6. Hans "utbrott" är otroligt tillgjorda och inte ett dugg realistiska.
7. Visste Jonna att han skulle montera ned ringklockan? Varför hade nog dörrknackningsjud nedsparat också?

Det får väl räcka för att bevisa att skiten är uppenbart fake. Någon som fan något mer uppenbart som bevisar att det är ännu ett fejkprank?

Jag tror också det är fejk, men många av dina punkter håller inte något vidare.

1: Är väl mer bara allmänt snack...
2: Det är väl inte så konstigt att han är i datarummet
3: Nej jag förstod också att hon inte hade livekameror, men videon är klippt hon lär ju ha väntat säg 5-10 minuter kanske mellan varje ringning...
4: Det kanske är bortklippt..
5: Nej han ser inte kameran, däremot är det klippt som fasen så det kan mycket väl vara så.
Citera
2016-06-27, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychedelicDmT
Hans granne måste ju vara efterbliven? Så jäva stel.

Varför efterbliven? Nervös och inte van med en kamera gör en väl inte efterbliven... Jag hoppas dock han satsar på en annan karriär eller lär sig att utvecklas på bild.
Citera
2016-06-27, 08:54
Medlem
JaredLetos avatar
Man är ganska efterbliven om man tror att någonting är på riktigt när det kommer till såna här personer. De gör allt för att synas, "gillas" och delas. Det är den dekadenta generationen som lever på att skapa click baits för barn och ungdomar som lever sina liv efter vad andra personer tycker, säger och gör. De har ingen egen vilja.

Monkey see, monkey do.
Citera
2016-06-27, 08:59
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Nu kan dom inte få barn heller. Hans spermier fungerar som normalt sa han, men ändå Jonna sitter bredvid och bara flinar med stora ögon Grejen är ju den att han riktar detta mot henne.

Han tar alltid upp sin ADD om att detta ligger bakom hans beteende. Snarare gissar jag på antisocialstörning eftersom han verkar förstå hur andra känner och hur han ska utnyttja detta.
Det är väl snarare ADHD han har, inte ADD. Och vad har ASP med förmågan att förstå hur andra känner? Det är ju just det de inte kan. Empati kallas det när man kan förstå hur en människa mår och känner. Folk med anti social personlighetsstörning har en empatibrist och kan inte alls relatera till hur en person mår.
Citera
2016-06-27, 11:46
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar

Båda två visar tydliga tecken på narcissistiska drag. Dom verkar kunna gå ganska så långt för att få så många likes/prenumeranter/views som möjligt. Men samtidigt får man ändå ge Jocke en stor eloge eftersom han uppenbarligen lyckas med det han gör.
Citera
2016-06-27, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertHaschberg
Jag tror också det är fejk, men många av dina punkter håller inte något vidare.

1: Är väl mer bara allmänt snack...
2: Det är väl inte så konstigt att han är i datarummet
3: Nej jag förstod också att hon inte hade livekameror, men videon är klippt hon lär ju ha väntat säg 5-10 minuter kanske mellan varje ringning...
4: Det kanske är bortklippt..
5: Nej han ser inte kameran, däremot är det klippt som fasen så det kan mycket väl vara så.

1. De brukar alltid avleda med en ursäkt för att det hela ska mindre uppenbart. T.ex "Jocke var ute och festade igår så han är helt slut". Det intressanta med det är att de enligt egen utsago inte dricker någon alkohol, självklart kan man dock festa ändå. Att man inte är vaken nog för att märka att någon klistrar fast ens hand i punghåret är jag dock mycket skeptisk till.

Att det är en klassisk ursäkt för ett ihopdiktat prank där jag alltså slutsatsen av då det använts i tidigare fakepranks.

2. Nej, det är inte konstigt att sitter i sovrummet till en början. Men att det är rummet längst ifrån dörren samt att upprepade gånger går tillbaka dit istället för att vänta utanför dörren borde få varningsklockorna att ringa.

3. Frågan är hur mycket den är klippt? Borde vi inte ha fått se honom vänta utanför dörren ens lite då?

Sedan förstår han inte att det är Jonna och inte några snorungar när han plockade bort ringklockan och fortsätter ringa?

4. Självklart är det bortklippt.

5. Vid 2:15 måste han se kameran. Det är knappast något man inte ser, däremot är det som sagt klippt.

Ytterligare en sak som förklarar varför han satt i sovrummet, hade högtalaren varit under byrån och han suttit i tv-rummet förstod han att folk borde förstått att ljudet inte kom ifrån dörren. Därför satt han i sovrummet. Han kunde ju lika gärna legat i soffan och kolla GOT på datorns eller koppla upp tvn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in