2016-06-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivboken
Hahah, Euroskeptiker asså.

Vafan tror ni för inflytande enskilda Europeiska länder kan utöva i resten av världen? Svaret är noll. Valet står mellan ett starkt Europeiskt samarbete som ger de Europeiska nationerna en chans att konkurrera globalt, eller ett splittrad Europa där alla har så jävla mycket luft och tror att dem är något.

Skulle fan inte ens klassa Frankrike och Storbritannien som stormakter. De kan inte göra ett skit utan Amerikas godkännande.

Det fetade: Det är väl där skon klämmer, att EU är ett "wannabe USA".
Europa samarbetade väldigt bra innan EU (EG som det hette då), Tyskarna var lite arga dock, men överlag mådde Europa bra!
De Europeiska länderna har alltid konkurrerat globalt.
Schengenavtalet har inte med EU att göra i grunden!

Självklart ska man kolla upp varenda arbetare som kommer till sitt land, det är endast EU som inte gör detta, här är det fritt fram.
I USA måste man visa legitimation för att ta sig över en statsgräns... Det är rimligt!

Men handlar det om stridsmakt, som du vill tro; så är vi körda, hela Europa och möjligtvis USA också!
Citera
2016-06-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivboken
Hahah, Euroskeptiker asså.

Vafan tror ni för inflytande enskilda Europeiska länder kan utöva i resten av världen? Svaret är noll. Valet står mellan ett starkt Europeiskt samarbete som ger de Europeiska nationerna en chans att konkurrera globalt, eller ett splittrad Europa där alla har så jävla mycket luft och tror att dem är något.

Skulle fan inte ens klassa Frankrike och Storbritannien som stormakter. De kan inte göra ett skit utan Amerikas godkännande.

Hur fet är din plånbok?
Citera
2016-06-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Läs igenom vad du skrev? Återkom imorgon när du är nykter.
Annars så slösar du bara min tid,och det vill du väl inte?

Är spiknykter, avstod midsommarfirande för att kela med dig!
Var skrev jag det du påstod?
England ska inte sätta in trupper... Det är Skottland som behöver göra det för att bli självständiga, vilket inte kommer hända!
Citera
2016-06-24, 18:38
Bannlyst
Att G.B vill gå ur Eu är en överraskning för börserna, men det kommer att stabilisera sig till hösten om inte något mer händer i världen? 1994 som 30+ så röstade jag för ett JA till medlemskap i unionen och det grundade sig på att Sverige är ett litet land och vi tjänar på att vara med mest p.g.a handeln och jobben.

Nu har vi fått en ny spelplan och det beror mest på invandringen av outbildade Araber inget land vill ha dom och då ser man vad unionen egentligen är värd. Men som sagt Sverige skulle inte tjäna på att gå ur.
Citera
2016-06-24, 18:43
Medlem
ZenoElias avatar
Jag gillar Keir Martland (Libertarian Alliance) slutkläm i hans kommentar om Brexit:

Citat:
Even so, no matter what happens next, Britain will still be an open-air lunatic asylum run by weapons-grade political trash. And I expect our foreign policy will still be made in Washington.

https://thelibertarianalliance.com/2016/06/24/so-what-now-following-the-brexit-vote/#more-32017
Citera
2016-06-24, 18:43
Bannlyst
Angela Merkel har ett stort ansvar i detta hon bjöd in alla flyktingar och hotade med löfven och faymann att straffa de eu länder som ej tog emot flyktingar. Detta e ju kärnan till varför britterna röstat nej. Sedan lustigt att EU nu hotar England bla säger de att de maste lämna omedelbart, vad är det för skit? Vill de ha kaos? Lat England förhandla om allt i godan ro. Dessutom magsurt att fredsprojektet EU nu hotar vissa nationer man baxnar

Vill de att england skall sluta betala avgifter omedelbart med??

De har panik för EU kan lösas upp endast giriga politiker har ju förtroende för det hela, kolla malmström i bryssel vafan har hon för folklig förankring?
Citera
2016-06-24, 18:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
EU vill att UK omedelbart lämnar och vill skicka hem deras EU folk.

Betyder det att UK även kan skynda på att sluta betala till EU?

De är nämligen det tredje största landet som bidrar till EU om man räknar netto.

http://www.eu-upplysningen.se/Om-EU/EUs-budget/Vad-EU-landerna-betalar-och-vad-de-far-tillbaka/

Nettoflöde i miljoner euro: -7 236,9

Det är mycket pengar som EU tappar.

Tänk vad UK kan göra på hemmaplan med dessa pengar!

Tänk om Storbritannien åter blev engelskt! Då skulle jag nästan kunna tänka mig att flytta tillbaka.
Citera
2016-06-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
EU vill att UK omedelbart lämnar och vill skicka hem deras EU folk.

Betyder det att UK även kan skynda på att sluta betala till EU?

De är nämligen det tredje största landet som bidrar till EU om man räknar netto.

http://www.eu-upplysningen.se/Om-EU/EUs-budget/Vad-EU-landerna-betalar-och-vad-de-far-tillbaka/

Nettoflöde i miljoner euro: -7 236,9

Det är mycket pengar som EU tappar.

Tänk vad UK kan göra på hemmaplan med dessa pengar!

Det är nog mest så de som röstat emot EU tänker.
Resten av EU förfäras då en stor aktör lämnar.
EU är och har alltid varit dödfött!
Citera
2016-06-24, 18:47
Medlem
More and more, we are experiencing a real-time information overload. Real-time updates are creating disengagement because as soon as they are posted, the information is no longer relevant.
Citera
2016-06-24, 18:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
TV4 intervjuar en i UK boende svensk blondin ang. Brexit kl. 18:18 - ni förstår resten...

Programledarna fortsätter sedan i samma stil med att idiotförklara de som röstat ut. 0 i objektivtet.

Jag såg en rubrik i en tidning. Svensk tjej som intervjuas; "Det finns en chans att jag måste flytta nu när Brexit vann".
Citera
2016-06-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tänk om Storbritannien åter blev engelskt! Då skulle jag nästan kunna tänka mig att flytta tillbaka.

Ja men de måste göra nåt åt sin tunnelbana i London. Det är som att åka spöktåget.

Nu har de pengar till det.
Citera
2016-06-24, 18:52
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Du undviker min fråga? Men jag tolkar precis som utgången i valfrågan att det finns bara ett land i världen. Att det är England som sätter agendan. Hur dum kan man vara?

Svara mig på min fråga? Tyskland har bilfabriker i England. Tror du att de är sugna på att ha de kvar? Eller jappsarna när de ska nyinvestera?

Självfallet kommer Tyskland fortsätta producera bilar i UK; de tjänar multum på att sälja dem i UK och det finns ingen rimlig anledning för dem att sluta tjäna pengar. Lika så japan, de kommer också vilja fortsätta sälja bilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in