2016-06-24, 11:38
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
NB är den person som pratade med Adriana. Vilken väg han åkte berättar NB själv så det behöver inte "åklagaren bevisa".

Han svängde inte av via grusvägen innan kopplingsstation - han åkte samma väg från Källby som han åkte dit dvs via allén, ut på länsvägen och förbi Blomberg 10.

Det är konstigt att det ska vara så in i helvete svårt att förstå!!!

Adriana har ju för helvete klart och tydligt pekat ut NB som den som tilltalade henne under joggingturen.

Det tycker alternativsekten är konstigt. De tar för givet att Adriana ljuger eller tar fel, när det egentligen ligger till på så vis att det spelade ingen roll för NB vem det tilltänkta offret var. Offret är en slump för omständigheterna.

Det är fullständigt obegripligt att personer här inte är glada att en sån dåre som NB sitter inlåst utan helst av allt vill se kräket ute bland folk igen.

HELT OBEGRIPLIGT
2016-06-24, 11:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ang hur bilen möjligtvis stått parkerad kan man löst hänvisa till FUP sid.985:
Vilket i mitt tycke vittnar om att bilen varit parkerad en distans ifrån infarten till kopplingsstationen, eftersom det målas upp en bild av att hon efterfrågas att just följa med till bilen.
Håller med om bilplaceringen och oavsett så kan man givetvis inte parkera en cykel och påstå att det är precis som NBs bil stod...

Ur TR.
Hon beskriver att han pekar mot bilen (pekade bilen hade i mitt tycke varit mer vanligt ordval om man står nära) och hon säger "gå till" hans bil vilket heller inte antyder att hon står jättenära.
"Han sa att han inte riktigt förstod så han pekade mot bilen och frågade om jag inte kunde visa på hans karta istället."

" Han pekade bara mot bilen."

" Jag fick bara en känsla att jag kanske inte skulle gå till hans bil så jag sa "det ligger ditåt" och sen sprang jag vidare."
2016-06-24, 11:45
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Du resonerar, från din utgångspunkt. Det välkomnar jag. Kan vi fortsätta så här?

Nerius kommentarer till Adrianas vittnesmål måste ses som en helhet och från två håll. Jag lyssande A:s vittnesmål, där hon första gången säger klart att det var Nerius som hon mötte vid kopplingstationen och berättade detaljer. Då hade jag velat höra Nerius kommentarer. Två människor möts igen, enligt den ena tredje gången och den andra, andra gången. Båda var säkra på att mötet hade ägt rum redan utanför rättssalen.

Nerius hade nekat att han passerade kopplingsstationer om han hade något att dölja. Min tanke att ta den kortaste vägen var ett bra allternativ. Det finns mycket mera att ta upp i det som hände vid kopplingssattiopnen.

Grusvägen fram till Martorp kallas Fyndvägen, inte bara den delen som leder till Nerius bostad. Därmed har man inte alls sagt att det var Nerius som spridde ut fynden. I ett förhör hade han ingen anledning att undvika att tala om grusvägen.

Jag väntar nu att du anger din källa, om det var FU, vilket sida?

Det du skriver är ju fullständigt vettlöst, för helvete fattar du ingenting hur en människa fungerar eller?

Det tror fan att NB inte vill ta på sig mötet med Adriana för då kopplar han ju direkt in sig på mordet på Lisa. Det är ju uppenbart för alla med förståndet i behåll att dessa händelser hör ihop, även för NB, som därför nekar till båda händelserna.

Är du doktorand i idioti eller?
Senast redigerad av PeoFallmo 2016-06-24 kl. 12:01.
2016-06-24, 13:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag väntar nu att du anger din källa, om det var FU, vilket sida?
I FUP, förhör med NB s. 1620-1621
2016-06-24, 13:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det tror fan att NB inte vill ta på sig mötet med Adriana för då kopplar han ju direkt in sig på mordet på Lisa. Det är ju uppenbart för alla med förståndet i behåll att dessa händelser hör ihop, även för NB, som därför nekar till båda händelserna.
Nej, det är givet att så är fallet och inte ett tecken på nån ärlighet och han ignorerar totalt fakta att NB de facto befann sig på samma plats, samma tid som Adriana uppger.

Trevlig midsommar Peofallmo!
2016-06-24, 14:49
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Nej, det är givet att så är fallet och inte ett tecken på nån ärlighet och han ignorerar totalt fakta att NB de facto befann sig på samma plats, samma tid som Adriana uppger.

Trevlig midsommar Peofallmo!

Detsamma till dig develi, och alla andra!
2016-06-24, 16:16
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Mycket intressant. Varifrån kommer detta? Är det en inspelning, från HD eller TR?

Enligt FU Nerius åkte grusvägen när han hade Lisa i bilen. Den vägen är inte så dålig, vi körde den både med bil och cykel. Men om Nerius själv har sagt att han åkte genom den längre vägen faller mitt resonemang. Att Nerius skulle ha talat med Adriana är däemot obevisat. Det Nerius har själv sagt i rätten är viktigt. Vi får faktiskt lyssna till honom om vi väljer den linjen.

Vad en lögnare som kvinnomördare som Nerijus säger är totalt ointressant .
Mördare brukar ljuga i rätten , det är ingen nyhet direkt .
Alla dina resonemang faller eftersom du inte kan verifiera sanningshalten .
2016-06-24, 16:27
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Vägval behöver inte ens diskuteras - NB själv säger i förhör att han åker från bostaden, via allén, förbi Blomberg 10 till Källby och samma väg tillbaka. Han dementerar grusvägar för de är för dåliga. Han är vid kopplingsstationen samma tid som Adriana uppgett - bevisning via kvitto.
Helt glasklart med beviskvitto och allt, men den intellektuella insikten verkar bitvis kanske vara något begränsad.

När det gäller förflyttningen av sexualsadisten till Lettland, så svarar man inom KV (Kriminalvården) att man inte kommenterar pågående utredningar. I nästa sekund inser man misstaget (an answer from someone with the wrong paygrade) och hänvisar till kommunikationsansvarig.
Om utredning pågår så är det ett sundhetstecken. Allt annat kan bara tolkas som undfallenhet och ovilja att kavla upp skjortärmarna och följa både lagar, regler samt lagstiftarens intentioner.
(Trevlig Midsommar alla insiktsfulla!)
2016-06-24, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Helt glasklart med beviskvitto och allt, men den intellektuella insikten verkar bitvis kanske vara något begränsad.

När det gäller förflyttningen av sexualsadisten till Lettland, så svarar man inom KV (Kriminalvården) att man inte kommenterar pågående utredningar. I nästa sekund inser man misstaget (an answer from someone with the wrong paygrade) och hänvisar till kommunikationsansvarig.
Om utredning pågår så är det ett sundhetstecken. Allt annat kan bara tolkas som undfallenhet och ovilja att kavla upp skjortärmarna och följa både lagar, regler samt lagstiftarens intentioner.
(Trevlig Midsommar alla insiktsfulla!)

Jag tror också att dom känner ansvaret att noga följa all lagar och regler samt lagstiftarens intentioner. Jag väntar gärna.

Om jag inte missminner mig fel tror jag att KV normalt inte brukar uttala sig.

Instämmer i ditt sista stycke!
2016-06-24, 16:49
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
NB är den person som pratade med Adriana. Vilken väg han åkte berättar NB själv så det behöver inte "åklagaren bevisa".

Han svängde inte av via grusvägen innan kopplingsstation - han åkte samma väg från Källby som han åkte dit dvs via allén, ut på länsvägen och förbi Blomberg 10.

Åklagren tar upp Nerius väg mellan bostaden och affären eller Macken som stället kallas. Beviset är övertygande, men onödigt. Nerius åkte från Macken genom den vägen där Adriana sprang. Om denna fråga förekommer följande dialog.

Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-08-18 09:40 diarienr: 5000-K698204-15
1622
- Men varför hon har inte sagt det direkt?
Hon har sagt det här direkt
- Men vi bor ju bredvid varför hon sagt att, att jag skulle stoppat henne, och min hustru också
jag har varit hos dom…
Mmm
- …och det är från min hustru jag fick veta att någon har stoppat henne…
Mmm, mmm och hon har sagt att hon uppfattar den som stoppa henne som en av de
som jobbade för Arne Jönsson
- Ja, ( ohörbart…)
Och hon har pekat ut dig till med eh, som möjlig till detta, hon har beskrivit en bil som
liknar den bilen du har, och att den var då, eh jag tror till och med hon sa att den var
utlandsregistrerad men det är jag osäker på
- (ohörbart) jag har sett henne en gång när hon kom tillsammans med Arne och bekantade oss
Mmm, och du har inte frågat henne om vägen?
- Nej, jag kan ju allt runt omkring där
Mmm, så det finns ingen anledning för dig och fråga henne om vägen?
- Verkligen inte

Alldeles rätt. Nerius använde inte grusvägen som går genom gården GUM. Men många frågor återstår. Viktigast är att Nerius åkte förbi mötesplatsen före 19.30, men Adriana uppskattar att hon slutade springa ca 19.40. Åklagaren har att bevisa att mötet inte förekom efter att Nerius hade passerat. Det finns exakta tider bara för Nerius resa från Mackens övervakningskamera.

Nerius hade presenterats till Adriana av Arne, men hon kände inte Nerius innan hon såg honom i tingsrätten. TR anser att Adrians vittnesmål inte har betydelse, men HR gör en annan bedömning, utan nytt material.
2016-06-24, 17:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Alldeles rätt. Nerius använde inte grusvägen som går genom gården GUM. Men många frågor återstår. Viktigast är att Nerius åkte förbi mötesplatsen före 19.30, men Adriana uppskattar att hon slutade springa ca 19.40. Åklagaren har att bevisa att mötet inte förekom efter att Nerius hade passerat. Det finns exakta tider bara för Nerius resa från Mackens övervakningskamera.

Nerius hade presenterats till Adriana av Arne, men hon kände inte Nerius innan hon såg honom i tingsrätten. TR anser att Adrians vittnesmål inte har betydelse, men HR gör en annan bedömning, utan nytt material.
Finns ingen vits med nåt du skriver.
# Åklagaren har ingenting att behöva bevisa eftersom målet är avgjort.
# Adriana var på samma plats som NB vid samma tidpunkt och där är givetvis kvittot av vikt.
# Ja, Hovrätten ändrade denna punkt i domslut då de ansåg hennes vittnesmål relevant. Resultatet av bedömning i en högre instans.
# Nej - NB har inte presenterats för Adriana. Hon ser honom på håll när hon är uppe i trappan i ladan på 2-3 meters håll. Det framkommer tydligt i TR då IR frågar både Adriana och Henrik.
2016-06-24, 17:13
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Åklagren tar upp Nerius väg mellan bostaden och affären eller Macken som stället kallas. Beviset är övertygande, men onödigt. Nerius åkte från Macken genom den vägen där Adriana sprang. Om denna fråga förekommer följande dialog.

Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-08-18 09:40 diarienr: 5000-K698204-15
1622
- Men varför hon har inte sagt det direkt?
Hon har sagt det här direkt
- Men vi bor ju bredvid varför hon sagt att, att jag skulle stoppat henne, och min hustru också
jag har varit hos dom…
Mmm
- …och det är från min hustru jag fick veta att någon har stoppat henne…
Mmm, mmm och hon har sagt att hon uppfattar den som stoppa henne som en av de
som jobbade för Arne Jönsson
- Ja, ( ohörbart…)
Och hon har pekat ut dig till med eh, som möjlig till detta, hon har beskrivit en bil som
liknar den bilen du har, och att den var då, eh jag tror till och med hon sa att den var
utlandsregistrerad men det är jag osäker på
- (ohörbart) jag har sett henne en gång när hon kom tillsammans med Arne och bekantade oss
Mmm, och du har inte frågat henne om vägen?
- Nej, jag kan ju allt runt omkring där
Mmm, så det finns ingen anledning för dig och fråga henne om vägen?
- Verkligen inte

Åklagaren har inget att bevisa. Han har redan gjort sitt arbete på ett utmärkt sätt.
Det är du som ska bevisa att dina fantasier stämmer annars faller de platt.
Rättegången är över för länge sen och din polare NB sitter inne på livstid.
Adriana hade inte presenterats för NB, hon såg honom på avstånd.
Det här har ingen betydelse i sammanhanget så ingen bryr sig om vad du tror eller tycker.
Vi väntar bara på att NB skickas hem till helvetet i Litauiska fängelset.
Dags att få smaka på sin egen medicin snart för NB.
Senast redigerad av mrfix 2016-06-24 kl. 17:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in