2016-06-23, 16:11
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kärleken är vacker. Vilken tur att du till slut hittade en intelligent kvinna som har vett nog att skaffa sig egna pengar.

Många i tråden verkar inte vilja ha en kvinna som arbetar. Då får de kanske också det en vacker dag. Man kan ju hoppas.

För att kärleken skall vara vacker måste man blunda för 98% av livet... Är den verkligen vacker då?

De flesta i tråden skulle nog nöja sig med en pålitlig kvinna, kan jag tro.
Jag utgår ifrån att kvinnor ej är pålitliga... Bara det sättet partnern utses på, bekräftar min hortes alla dagar i veckan.
Vidare tänks aldrig på förväntningarna av ärbarhet som sätts på män i relationer.
Jag bygger bara på det som är mitt. 10 ggr. av 10 avslöjar kvinnor att det som är mitt är deras mål att få serverat.
Eftersom jag förvaltar det som är mitt, ur mitt riskminimerade perspektiv, blir reaktionerna på min tydlighet, mycket lätta att förstå. Hor.

Kvinnor ska arbeta och göra rätt för sig. De flesta är ej hemmafruar, då är deras plats på jobbet och bidra till tillväxten. Inget annat.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-06-23 kl. 16:13.
Citera
2016-06-23, 16:56
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det "naturliga" presenterade jag innan.
Sen har vi haft dagis/ dagmammor sen jag vet inte när och tja du vet inte direkt om vi har massiva psykologiska skador på vår befolkning pga detta.

Hundratals artiklar av ledande psykologer och forskare visar att många barn tar skada av att lämnas på dagis innan 2-3 års ålder.
Det är liksom inget jag bara hittat på och var du insatt i ämnet så borde du också vetat om detta.
http://www.aftonbladet.se/debatt/article14794301.ab

Citat:
Och hur vet du detta?

Hur jag vet det? Jag kan historia eller vad menar du?
https://www.youtube.com/watch?v=f6UbmwUwkWk Alva Myrdal- Storbarnskammare

Citat:
Dagisfröknar är ju inte "okända" de blir kända för barnen är därför man har invänjning. Det system som är mest vanligt och har varit mest vanligt hos homo sapiens är att leva i en grupp på runt 20-30 pers, där alla vuxna i princip grejar med och tar ansvar för alla barn.
Med andra ord, ett gigantiskt dagis tills ungarna är vuxna då de själva blir dagisfröknar.

Så du ser ingen skillnad på en anställd dagisfröken som kanske byter arbetsplats efter några månader och har ingen som helst kopplingen till barnen, dessutom barngrupper på 20-30 st ibland, och en mamma eller mormor som tar hand om sina 3-5 barn eller barnbarn.

Grupper på 20-30 personer som levde som nomader/jägare eller som bönder i småbyar och där merparten var släkt med varandra är en rejäl skillnad på dagisgrupper. Du förstår skillnaden mellan familj och dagis?

Citat:
Uräkta men jag tror visst att en majoritet av kvinnor OCH män vill jobba med något de själv valt.

Kvinnor och män får arbeta med vad dem vil efter de färdigheter dem har.
Om en kvinnas högsta önskan är att bli en briljant jurist, läkare eller rörmokare. Låt dem bli det.
Det är upp till var en och att bestämma vad dem vill göra med sitt liv.
Men majoriteten av kvinnor vill vara hemma med sina barn.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-undersokning-visar-manga-vill-bli-hemmafru
http://www.aftonbladet.se/wendela/article13833274.ab

Citat:
och kvinnor har ungefär samma möjligheter till karriär idag i Sverige som män.

Både Ja och Nej. Hela det svenska "jämställda" samhället är subventionerat av enormt mycket skattepengar som tas från svenska folket för att upprätthålla pappadagar möjligheten för kvinnor att vara hemma med sina barn.

Citat:
SÅ ställ smma fråga till män i sånt fall. Gå inte runt och inbilla dig att kvinnor är något slags främmande djur som tänker och behöver helt andra saker än vad du själv behöver, speciellt eftersom dessa saker snubbar som du alltid tror kvinnor "behöver" är saker som gynnar er själva.
Hyfsat patetiskt och genomskinligt om du frågar mig.

Så du menar att män och kvinnor är likadana men utan bröst, en schlange mellan benen och lite mer kroppsbehåring. Förutom yttre fysiska skillnader så finns det absolut inga andra skillnader mellan män och kvinnor utan vi är bara individer? Är det vad du vill säga?

Citat:
Är det värt kasta bort sina testiklar?

Du är medveten att män kan skaffa barn med en fertil kvinna vid sin dödsbäd vid 95 års ålder och med en sista ejukalation dö med ett stort leende på läpparna.
Medan majoriteten av kvinnor vid 30 års ålder har förlorat 90% av sina ägg.
Du är medveten om detta hoppas jag?

Citat:
Men tydligen så finns det anledning att kvinnor ska kasta bort sin ekonomiksa trygghet, sin självständighet, sin ev. begåvning, sitt själsliv på lille äkta maken och hans barn så han kan jobba vidare och göra karriär?

Mitt, jag, jag, min, min!!
Vad hände med oss, vi...familjen?

Hela den kvinnliga "frigörelsen" var uttråkade överklasskärringar som gick ut och brände bh-n.
De flesta arbetar - och medelklass hemmafruar trivdes alldeles utmärkt med sin livssituation.

Kan ta ett exempel: släkting till mig, försäkringstjänsteman ett vanligt medelklassjobb.
Kunde försörja 5 barn och fru, köpa ett stort radhus i välmående medelklassområde, en bil, husvagn och utlandssemester varje år.
Frugan kunde arbeta när hon ville och gjorde så. Arbetade i butik på NK ett tag, blomsteraffär m m.
Kände hon inte för arbeta behövde hon inte.
Om inte det är ekonomisk trygghet så vet jag inte.

Vem förser en skild ensamstående kvinna med inkomst idag för att hon skall ha råd? Visst hon kan ha ett jobb men Statens olika bidrag hjälper henne att gå runt och är hon arbetslös så är det det definitivt Staten som är hennes Sugar Daddy.
Är det var du menar med ekonomisk trygghet? Är det frihet för dig?

Ni har bytt ut mannen som försörjare mot Staten som försörjer er och förr hade ni både mer frihet och var lyckligare.
Snacka om fel val här i livet.

Citat:
Måttet på kivnnoförakt du förmedlar i ovan inlägg är massivt.
Fan jobba på detta, det är vidrigt som kvinna läsa, fattar du?

Problemet är att du aldrig fått höra de här sakerna från någon man innan.
Där ligger problemet.
Jag beskyller inte kvinnan för situationen och de felaktiga livsval så många kvinnor gör, utan alla beta hanar som låter det här fortgå.
Speciellt alla beta män till pappor som inte vågar uppfostra sina döttrar att finna första bästa riktiga man när de i sina tidiga 20 år och gifta samt skaffa barn.

Citat:
Lösningen på de problem vi har idag av stress, dålig tid med barn, folk, mest kvinnor, som går in i väggen etc. handlar INTE om att ta tillbaka rättigheterna och friheten för just gruppen kvinnor och vrida klockan tillbaka 100 år, för jag kan lova dig att frågar du just kvinnor så vill de inte återfalla i hemmafrusrollen, med begränsande rättigheter och fria val för enbart kvinnor som de just slagits som fan för att slippa, de vill ha en annan lösning.

-Den lösningen kan vara att vi går ner i arbetstid.
-Att män faktiskt tar de där 50% av hem och barn och inte 24% eller ynka 11% föräldraledighet som i Danmark.
-Att vi fördelar om den vinst som vi i det moderna samhället faktiskt gör på vårt datoriserade och robotiserade värld. Dessa stålar går idag helt till andra fickor och varför ska de det? Annat skattesystem helt enkelt. Skatt på ägande och naturresurser och inte på arbetskraft ex. Finns flera intressanta förslag där ute.[/QUOTE
]

Så återigen Staten. Staten skall bestämma att pappor skall ta ut 50%.
Staten skall fortsätta den subventionerade kvinnliga friheten med mammaledighet.

Gör var du vill med ditt liv.
Karriär och IVF-behandling vid 41 års ålder.
Men jag vil inte betala en skattekrona för ditt ultra subventionerade dagis eller andra kvinnliga friheter.
Jag och min fru vill bestämma sådant själv, vem som skall vara hemma med barnen osv.
Vi talar med varandra men om du anser att Staten måste få din man att vara hemma med barnen, så kanske ni bör tala med varandra som normala par och komma fram till en lösningen.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-06-23 kl. 17:24.
Citera
2016-06-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Hundratals artiklar av ledande psykologer och forskare visar att många barn tar skada av att lämnas på dagis innan 2-3 års ålder.
Det är liksom inget jag bara hittat på och var du insatt i ämnet så borde du också vetat om detta.
http://www.aftonbladet.se/debatt/article14794301.ab

Och lika många hundratalet artiklar av andra ledande psykologer och forskare säger motsatsen.

"För är det något som forskarna är överens om generellt så är det att förskolan är bra, säger Gunni Kärrby, professor emeritus i pedagogik som i många år har forskat om förskolan. Sven Bremberg, docent vid Folkhälsoinstitutet, håller med. Det vetenskapliga stödet för att förskolan är bra för barns utveckling och hälsa är starkt, konstaterar han i en forskningsöversikt.
"

http://www.viforaldrar.se/Forsta-aret/darfor-ar-forskolan-bra-fo

Och vore DU insatt i ämnet skulle du veta detta.

Sanningen är nog att en dålig förskola ( för stora barngrupper, för stressad outbildad personal etc. självklart inte är bra för barn. Men samma risk utgör ju även dåliga föräldrar. Och faran för enskilda barn är garanterat större inlåsta ensamma med en usel förälder än på ett dagis med flera närvarande och iakttagande vuxna.
Bra förskola och bra föräldrar är en förutsättningen för bra barndom för ungar.

Citat:
Hur jag vet det? Jag kan historia eller vad menar du?
https://www.youtube.com/watch?v=f6UbmwUwkWk Alva Myrdal- Storbarnskammare

Ursäkta men Homo Sapiens har existerat i 200 000 år och vår "historia" (dvs det vi har någon chans ha kunskap kring) sträcker sig max 10 000 år bakåt. De 190 000 år för detta kan vi bara gissa kring.
Så jag upprepar: Hur vet du detta?

Det vi vet är att för runt 6 000 år sen så blev vi jordbrukare och före detta var vi jägar-samlare och de grupper av jägar-samlare vi har kvar idag så kör man dagis, dvs man lämnar sina barn till en stor klunga barn som tar delvis hand om varandra kutar runt överallt och alla vuxna i gruppen har ögon på allas ungar och mödrar "arbetar" lika mycket som fäderna, kanske mer t.o.m.
Så ditt påstående: "Människor har aldrig lämnar bort sina barn till okända barnpassare utanför familjen i någon omfattning tillbaka i tiden." är alltså bevisligen direkt felaktigt.

Citat:
Så du ser ingen skillnad på en anställd dagisfröken som kanske byter arbetsplats efter några månader och har ingen som helst kopplingen till barnen, dessutom barngrupper på 20-30 st ibland, och en mamma eller mormor som tar hand om sina 3-5 barn eller barnbarn.

Grupper på 20-30 personer som levde som nomader/jägare eller som bönder i småbyar och där merparten var släkt med varandra är en rejäl skillnad på dagisgrupper. Du förstår skillnaden mellan familj och dagis?

Jägar samlare lever inte i grupper där alla är nära släkt med varandra, vore direkt förödande för deras reproduktion. Tvärtom samlar jägare har ett stort utbyte mellan varandras grupper. Antingen vandrar männen iväg eller kvinnorna för att finna sig partners.
Förmodligen detta som format homo sapiens sociala skills, behovet av att kunna förstå och bonda med en ny grupp.

[quote]
Citat:
Kvinnor och män får arbeta med vad dem vil efter de färdigheter dem har.
Om en kvinnas högsta önskan är att bli en briljant jurist, läkare eller rörmokare. Låt dem bli det.
Det är upp till var en och att bestämma vad dem vill göra med sitt liv.
Men majoriteten av kvinnor vill vara hemma med sina barn.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-undersokning-visar-manga-vill-bli-hemmafru
http://www.aftonbladet.se/wendela/article13833274.ab

Dina länkar säger inte att "en majoritet av kvinnor" vill bli hemmafruar.
varför sitter du och bara hittar på påståenden som du sen lägger en länk till som inte alls säger det du försöker få den att säga? Obegripligt låg nivå på.

Citat:
Både Ja och Nej. Hela det svenska "jämställda" samhället är subventionerat av enormt mycket skattepengar som tas från svenska folket för att upprätthålla pappadagar möjligheten för kvinnor att vara hemma med sina barn.

Vi har valt ett system där hela samhället betalar för allas vinst på att vi skaffar en ny generation männsiskor vars arbete sen betalar pensioner och sjukvård etc för andra.
Rätt skäligt kan jag tycka. Jag betalar gärna skatt för andras ungar, inga problem.

Hela det ojämställda systemet av hemmafruar som skötte dagis, sjuk och åldringsvård subventioneras av kvinnors otrygghet och gratisarbete. Är ju betydligt mer åt helvete.

Citat:
Så du menar att män och kvinnor är likadana men utan bröst, en schlange mellan benen och lite mer kroppsbehåring. Förutom yttre fysiska skillnader så finns det absolut inga andra skillnader mellan män och kvinnor utan vi är bara individer? Är det vad du vill säga?

Precis. Finns ingen hjärnforskare som ännu har hittat de där ENORMA skillnaderna mellan mäns och kvinnors hjärnor, du vet det där som renderar män all rätt att ensamma tjäna in alla pengar, ta alla akademiska, politiska, juridiska, maktrollerna för sig själva och låta kvinnor sköta resten gratis.

Kvinnros hjärnor var inte "halva mäns", "som apors" eller "barns" eller satt i kvinnors livmödrar eller flödade över av känslor och alla infantila rent känslobaserade idéer och åsikter män haft kring kvinnors intellektuella förmågor genom tiderna.
Kvinnor är i stort sett precis lika smarta, samma logiska förmågor, lika begåvade etc. Jag vet! måste vara extremt irriterande för många män men sorry så är det.

Citat:
Du är medveten att män kan skaffa barn med en fertil kvinna vid sin dödsbäd vid 95 års ålder och med en sista ejukalation dö med ett stort leende på läpparna.
Medan majoriteten av kvinnor vid 30 års ålder har förlorat 90% av sina ägg.
Du är medveten om detta hoppas jag?

Män kastar lika mycket bort sina testiklar om de prioriterar karriär framför familjeliv.

Citat:
Vad hände med oss, vi...familjen?

Är det så män tänker då de prioriterar karriär framför vara hemma med lillen?

???

Citat:
Hela den kvinnliga "frigörelsen" var uttråkade överklasskärringar som gick ut och brände bh-n.
De flesta arbetar - och medelklass hemmafruar trivdes alldeles utmärkt med sin livssituation.

Och hur vet du detta? Var du i närkontakt med alla arbetarmödrar från 1860 och framåt?
Återigen så slänger du ur dig saker du omöjligt kan veta ett skit om.
fakta är att den feministiska rörelsen runt 60-70 ex. var massiv. a Fact!
Så snarare så att du hade ett enormt växande missnöje bland kvinnor. En röreslen som den växer liksom itne fram pga nöjda kvinnor.

Citat:
Kan ta ett exempel: släkting till mig, försäkringstjänsteman ett vanligt medelklassjobb.
Kunde försörja 5 barn och fru, köpa ett stort radhus i välmående medelklassområde, en bil, husvagn och utlandssemester varje år.
Frugan kunde arbeta när hon ville och gjorde så. Arbetade i butik på NK ett tag, blomsteraffär m m.
Kände hon inte för arbeta behövde hon inte.
Om inte det är ekonomisk trygghet så vet jag inte.

Ekonomisk trygghet för vem? Var radhuset, bilen, lönen hennes?

Citat:
Vem förser en skild ensamstående kvinna med inkomst idag för att hon skall ha råd? Visst hon kan ha ett jobb men Statens olika bidrag hjälper henne att gå runt och är hon arbetslös så är det det definitivt Staten som är hennes Sugar Daddy.
Är det var du menar med ekonomisk trygghet? Är det frihet för dig?

Ni har bytt ut mannen som försörjare mot Staten som försörjer er och förr hade ni både mer frihet och var lyckligare.
Snacka om fel val här i livet.

hennes jobb naturligtvis. Samma för henne som för honom. En skild kvinna idag, delar vårdnaden med sin exmake om de har barn och jobbar precis som en skild man.
Tröttsamt.
Vi har fler arbetslösa män i dagens samhälle än vi har arbetslösa kvinnor. Kan du suga på lite.
http://www.scb.se/sv_/hitta-statistik/statistik-efter-amne/arbetsmarknad/arbetskraftsundersokningar/arbetskraftsundersokningarna-aku/23265/23272/behallare-for-press/376813/

Citat:
Problemet är att du aldrig fått höra de här sakerna från någon man innan.
Där ligger problemet.
Jag beskyller inte kvinnan för situationen och de felaktiga livsval så många kvinnor gör, utan alla beta hanar som låter det här fortgå.
Speciellt alla beta män till pappor som inte vågar uppfostra sina döttrar att finna första bästa riktiga man när de i sina tidiga 20 år och gifta samt skaffa barn.
Tss, jag har hört det till leda och läst det till ännu mera leda på detta forum.
Okunnigheten, tramset, idiotierna och oförmågan tänka själv här inne är skrämmande.
Fakta är att vi har 2 kön som skaffar barn tillsammans. Barn kostar av tid, arbetskraft och av pengar. PÅ den tiden då man ex. drev en gård tillsammans och kvinnan och mannens arbete lades i en gemensam pott som delades rättvist så fungerade det med arbetsuppdelning. Deras lön för mödan var densamma.
Det systemet fungerande inte sen efter industraliseringen och lönearbete kom in i bilden. Ta hemmafrurollen i det systemet + systemet av skilsmässorättigheter etc. är ju direkt förödande.
Och tyvärr så är faktum det att även kvinnor behöver tak över huvudet och mat på bordet och pension. Därför måste även kvinnor lönejobba och framförallt! kvinnors arbete måste lönesättas.
Men tycker ni att det är värt offra sin egen ekonomiska trygghet för att barn ska slippa dagis..sååå
vassegod får ni män ta över den rollen.
Senast redigerad av Merapi 2016-06-23 kl. 20:58.
Citera
2016-06-23, 20:51
Medlem
forts.

Citat:
Så återigen Staten. Staten skall bestämma att pappor skall ta ut 50%.
Staten skall fortsätta den subventionerade kvinnliga friheten med mammaledighet.

Gärna för mig ja. jag är för direkt delnad, fattar inte vad poängen ska vara att skaffa barn som sen den andre förälderns ska ta hand om, mens man själv ska jobba skiten ur sig. Poäng?

Citat:
Gör var du vill med ditt liv.
Karriär och IVF-behandling vid 41 års ålder.
Men jag vil inte betala en skattekrona för ditt ultra subventionerade dagis eller andra kvinnliga friheter.
Jag och min fru vill bestämma sådant själv, vem som skall vara hemma med barnen osv.
Vi talar med varandra men om du anser att Staten måste få din man att vara hemma med barnen, så kanske ni bör tala med varandra som normala par och komma fram till en lösningen.

Om du inte vill betala skatt för den kommande generationen som sen ska betala din pension och sjukvård så får du väl lämna landet. Inte mig emot.

Nej snarare DU som vill bestämma att just hon ska gå hemma och ta hela det ekonomiska tappet så DU slipper och detta baserat på att hon är så värdelös arbetare om jag uppfattat dig rätt, är så du utrycker dig. Antar att du inte har sagt detta rakt ut till din fru eller hur?

Du bara njuter av att få klämma fram med din "sanning" på ett anonymt forum.
Citera
2016-06-23, 22:36
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Och lika många hundratalet artiklar av andra ledande psykologer och forskare säger motsatsen.

"För är det något som forskarna är överens om generellt så är det att förskolan är bra, säger Gunni Kärrby, professor emeritus i pedagogik som i många år har forskat om förskolan. Sven Bremberg, docent vid Folkhälsoinstitutet, håller med. Det vetenskapliga stödet för att förskolan är bra för barns utveckling och hälsa är starkt, konstaterar han i en forskningsöversikt.
"

http://www.viforaldrar.se/Forsta-aret/darfor-ar-forskolan-bra-fo

Och vore DU insatt i ämnet skulle du veta detta.

Sanningen är nog att en dålig förskola ( för stora barngrupper, för stressad outbildad personal etc. självklart inte är bra för barn. Men samma risk utgör ju även dåliga föräldrar. Och faran för enskilda barn är garanterat större inlåsta ensamma med en usel förälder än på ett dagis med flera närvarande och iakttagande vuxna.
Bra förskola och bra föräldrar är en förutsättningen för bra barndom för ungar.

Går att läsa om den undersökningen i Förskola för de allra minsta- på gott och ont av Magnus Kihlbom (psykoanalytiker och barnpsykiater), Birgitta Lidholt (fi dr i pedagogik, leg psykolog och lärarutbildare) och Gunilla Niss (leg psykolog) och där påstår författarna att undersökningen inte är relevant för att bedöma effekterna av dagens förskola. Uppgifter saknas om olika aspekter av kvaliteten i de olika former av omsorg. De jämförda grupperna var också små och det är osäkert om man verkligen kunnat kontrollera de socioekonomiska skillnaderna.

Alltså att barn efter 2 års åldern och uppåt umgås med andra barn är det ingen som säger emot.
Det som går emot allt sunt förnuft är dagis.
Barn har lekt i grupper sedan människan funnits och det gick alldeles utmärkt utan dagis.

Citat:
Ursäkta men Homo Sapiens har existerat i 200 000 år och vår "historia" (dvs det vi har någon chans ha kunskap kring) sträcker sig max 10 000 år bakåt. De 190 000 år för detta kan vi bara gissa kring.
Så jag upprepar: Hur vet du detta?

Det vi vet är att för runt 6 000 år sen så blev vi jordbrukare och före detta var vi jägar-samlare och de grupper av jägar-samlare vi har kvar idag så kör man dagis, dvs man lämnar sina barn till en stor klunga barn som tar delvis hand om varandra kutar runt överallt och alla vuxna i gruppen har ögon på allas ungar och mödrar "arbetar" lika mycket som fäderna, kanske mer t.o.m.
Så ditt påstående: "Människor har aldrig lämnar bort sina barn till okända barnpassare utanför familjen i någon omfattning tillbaka i tiden." är alltså bevisligen direkt felaktigt.

Vad vill du säga? Att det fanns statliga dagis på istiden?

Citat:
Jägar samlare lever inte i grupper där alla är nära släkt med varandra, vore direkt förödande för deras reproduktion. Tvärtom samlar jägare har ett stort utbyte mellan varandras grupper. Antingen vandrar männen iväg eller kvinnorna för att finna sig partners.
Förmodligen detta som format homo sapiens sociala skills, behovet av att kunna förstå och bonda med en ny grupp.

Det ena utesluter inte det andra. En jägar&nomad grupp lever definitivt i grupper på 20-30 individer som är på ett eller annat sett släkt med varandra... och...när en kvinna eller man skall finna en partner hämtar de sin respektive från en närliggande stam. Det ena utesluter som sagt inte det andra.

Citat:
Dina länkar säger inte att "en majoritet av kvinnor" vill bli hemmafruar.
varför sitter du och bara hittar på påståenden som du sen lägger en länk till som inte alls säger det du försöker få den att säga? Obegripligt låg nivå på.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article12535113.ab
Sju av tio kvinnor vill gärna bli försörjda – allra helst 80-talister

Citat:
Vi har valt ett system där hela samhället betalar för allas vinst på att vi skaffar en ny generation männsiskor vars arbete sen betalar pensioner och sjukvård etc för andra.
Rätt skäligt kan jag tycka. Jag betalar gärna skatt för andras ungar, inga problem.
Hela det ojämställda systemet av hemmafruar som skötte dagis, sjuk och åldringsvård subventioneras av kvinnors otrygghet och gratisarbete. Är ju betydligt mer åt helvete.

Vilka "vi"? Jag har inte valt detta och hundratusentals svenskar med mig likaså.

Som jag nämnde tidigare så håller ditt "system" det skattesubventionerade välfärdssamhället på att krackelera.
Ditt system som möjligjort att kvinnor kunnat göra "karriär" som nattvårdspersonal på Högsbo ålderdomshem som gått in väggen, kassörskan på ICA som gått in i väggen eller dagispersonalen på Linnegatan som gått in i väggen.
Dagens välfärdssamhälle är egentligen lik, ett sminkat lik och hela den skattesubventionerade kvinnliga "frigörelsen" kommer falla med välfärdssamhället och återgå till normalitet.
En normalitet som är kärnfamilj med tät och nära kontakt med sin släkt som tillsammans hjälper till att ta hans om sina barn.

Citat:
Precis. Finns ingen hjärnforskare som ännu har hittat de där ENORMA skillnaderna mellan mäns och kvinnors hjärnor, du vet det där som renderar män all rätt att ensamma tjäna in alla pengar, ta alla akademiska, politiska, juridiska, maktrollerna för sig själva och låta kvinnor sköta resten gratis.

Kvinnros hjärnor var inte "halva mäns", "som apors" eller "barns" eller satt i kvinnors livmödrar eller flödade över av känslor och alla infantila rent känslobaserade idéer och åsikter män haft kring kvinnors intellektuella förmågor genom tiderna.
Kvinnor är i stort sett precis lika smarta, samma logiska förmågor, lika begåvade etc. Jag vet! måste vara extremt irriterande för många män men sorry så är det.

http://www.telegraph.co.uk/women/womens-life/11087100/Yes-its-official-men-are-from-Mars-and-women-from-Venus-and-heres-the-science-to-prove-it.html

"– The biological differences that can be found between the bodies and brains of males and females are largely due to the way these embryos develop in the womb.

– There are also fundamental differences in brain development between men and women, which are clear from the early behaviour of children. A few hours after birth, girls are more sensitive than boys to touch, and 40 hours after birth girls look longer at a face than boys, while boys look longer at a suspended mechanical mobile.

https://www.theguardian.com/science/2013/dec/02/men-women-brains-wired-differently

[i]"Maps of neural circuitry showed that on average women’s brains were highly connected across the left and right hemispheres, in contrast to men’s brains, where the connections were typically stronger between the front and back regions.

Ragini Verma, a researcher at the University of Pennsylvania, said the greatest surprise was how much the findings supported old stereotypes, with men’s brains apparently wired more for perception and co-ordinated actions, and women’s for social skills and memory, making them better equipped for multitasking.["/I]

Citat:
Män kastar lika mycket bort sina testiklar om de prioriterar karriär framför familjeliv.

Kvinnor som inte fått barn innan 30 år har svårt att få barn då kvinnors ägg börjar vli färre med åldern. vid 35 år ännu svårare. Vid 40 år otroligt svårt och vid 45 års ålder i stort sett omöjligt.
Män kan få barn hela livet ut.
Detta är biologi och jag är ledsen att du fick reda på det så här genom Flashback.

Citat:
Och hur vet du detta? Var du i närkontakt med alla arbetarmödrar från 1860 och framåt?
Återigen så slänger du ur dig saker du omöjligt kan veta ett skit om.
fakta är att den feministiska rörelsen runt 60-70 ex. var massiv. a Fact!
Så snarare så att du hade ett enormt växande missnöje bland kvinnor. En röreslen som den växer liksom itne fram pga nöjda kvinnor
.

Antingen är du okunnig eller en ren och skär revisionist. Snart säger du väl att Nazisterna inte dödade några judar och att Elvis lever.
Att kvinnorörelsen fick sådan genomslagskraft var för att den var styrd av makten.
Makten/politikerna och de multinationella bolagen hade all vinning i att se kvinnor göra sig "fria".

Politikerna krossade kärnfamiljen som var ett hot mot en stark socialistisk stat där Staten styrde barnen.
Bolagen behövde in mer folk på arbetsmarknaden för att få ner lönerna, man försökte med arbetskraftinvandringen på 50-60-talen. Men det räckte inte.
Så man behövde få ut alla kvinnor på arbetsmarknaden.
Familjen var nu krossade som en social och ekonomisk maktfaktor.
Staten hade nu sitt grepp om alla.
Ditt system var fulländat.

Citat:
Ekonomisk trygghet för vem? Var radhuset, bilen, lönen hennes?

Du hör hur du låter? Som en bortskämd fjortis som inte fick tillräckligt med kärlek av pappa.
Min, mitt och jag. Självisk och egoistisk.
Radhuset, bilen och lönen VAR DERAS!! FAMILJEN!

Citat:
Det systemet fungerande inte sen efter industrialiseringen och lönearbete kom in i bilden. Ta hemmafrurollen i det systemet + systemet av skilsmässorättigheter etc. är ju direkt förödande.
Och tyvärr så är faktum det att även kvinnor behöver tak över huvudet och mat på bordet och pension. Därför måste även kvinnor lönejobba och framförallt! kvinnors arbete måste lönesättas.
Men tycker ni att det är värt offra sin egen ekonomiska trygghet för att barn ska slippa dagis..sååå
vassegod får ni män ta över den rollen.
[/quote]

Jag kan ju tillägga att jag inte förespråkar att hemmafruar inte skall arbeta när tid finns det till förutom barnpassning.
I dag kan göra utföra mycket arbeten via datorn hemifrån. Varför skall man ens sitta på ett kontor idag är frågan.
Att "bara" vara hemma med barnen, speciellt när de börjar i skolan är varken hälsosamt eller någon historisk förankring förutom en kort period 1920-60talet.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-06-23 kl. 22:49.
Citera
2016-06-23, 23:35
Medlem
Citat:
Går att läsa om den undersökningen i Förskola för de allra minsta- på gott och ont av Magnus Kihlbom (psykoanalytiker och barnpsykiater), Birgitta Lidholt (fi dr i pedagogik, leg psykolog och lärarutbildare) och Gunilla Niss (leg psykolog) och där påstår författarna att undersökningen inte är relevant för att bedöma effekterna av dagens förskola. Uppgifter saknas om olika aspekter av kvaliteten i de olika former av omsorg. De jämförda grupperna var också små och det är osäkert om man verkligen kunnat kontrollera de socioekonomiska skillnaderna.

Alltså att barn efter 2 års åldern och uppåt umgås med andra barn är det ingen som säger emot.
Det som går emot allt sunt förnuft är dagis.
Barn har lekt i grupper sedan människan funnits och det gick alldeles utmärkt utan dagis.

Var inte 1 undersökning utan resultaten av flertalet undersökningar som de två "experterna" i ämnet jag länkade pratade om i det jag citerade.

Dagis ÄR barn i grupp! skötta av x antal vuxna individer i x timmar per dag tills förälder kommer och hämtar. Huruvida de är statliga, kommunala eller privata eller administrerade från mars tror jag barn skiter i faktiskt.

Citat:
Vad vill du säga? Att det fanns statliga dagis på istiden?
Som sagt...

Citat:
Det ena utesluter inte det andra. En jägar&nomad grupp lever definitivt i grupper på 20-30 individer som är på ett eller annat sett släkt med varandra... och...när en kvinna eller man skall finna en partner hämtar de sin respektive från en närliggande stam. Det ena utesluter som sagt inte det andra.

Och hämtas det regelbundet folk från andra grupper/ stammar så kan de alltså omöjligen vara nära släkt med hela sin grupp…hajjar du?

Citat:
http://www.aftonbladet.se/wendela/article12535113.ab
Sju av tio kvinnor vill gärna bli försörjda – allra helst 80-talister

1. 80-talister är inte hela Sveriges kvinnliga befolkning.
2. En liten enkät undersökning gjord av Wendela på Aftonbladet räknas knappast som vetenskapligt korrekt speciellt inte som de som kan tänkas läsa Wendela OCH svara på en enkät av denna typ redan är en begränsad grupp.
3. Sen vilken jävel skulle inte svara jakande på: Vill du bli försörjd?
Så hade gärna sett hur frågan formulerades.

Citat:
Vilka "vi"? Jag har inte valt detta och hundratusentals svenskar med mig likaså.

Vilka hundratusentals svenskar? Är det dina kompisar? Kan du namge dem tack.

Citat:
Som jag nämnde tidigare så håller ditt "system" det skattesubventionerade välfärdssamhället på att krackelera.
Ditt system som möjligjort att kvinnor kunnat göra "karriär" som nattvårdspersonal på Högsbo ålderdomshem som gått in väggen, kassörskan på ICA som gått in i väggen eller dagispersonalen på Linnegatan som gått in i väggen.
Dagens välfärdssamhälle är egentligen lik, ett sminkat lik och hela den skattesubventionerade kvinnliga "frigörelsen" kommer falla med välfärdssamhället och återgå till normalitet.
En normalitet som är kärnfamilj med tät och nära kontakt med sin släkt som tillsammans hjälper till att ta hans om sina barn.

Det tjatas om den där "krackeleringen" hela tiden…märkligt att den inte syns alls hörredu.

Fast du/ ni vill ju inte ta hand om era barn "gemensamt". Du/Ni vill ju att kvinnan ska ta hand om barnen, gamla mormor etc. utan pension och arbetstrygghet som du/ ni ger er själva som arbetare. Är ju ingen "gemensamt" alls där.
Du/ vi alla betalar idag skatt till människor som gör detta jobbet klart mer effektivt och "billigt" än om halva befolkningen (alla kvinnor) ska ta hand om sina egna barn och sina och makens gamla föräldrar helt själv inlåsta i ett hus. Enda skillnaden är att med skattesystemet så får kvinnor samma arbetstrygghet och villkor i sina arbeten som män och andra motsvarande yrken i samhället och barn och äldre får likvärdig vård.
Med ditt system så får män slavar, utan egen ekonomisk trygghet, som ska viga hela sina liv till enbart vara serviceautomater för mäns behov av att slippa göra just detta arbete.

Män hade aldrig i livet ställt upp på detta. no way. men kvinnor ska av någon mycket märklig anledning se detta som sin "plikt" och om hon inte vill så ska hon förvandlas till egoist och tänka Mitt! min! etc.

Oh som sagt "normaliteten" hos Homo Sapiens är knappast 50-tals hemmafrun utan återigen grupper på 20-30 pers där alla tar hand om alla solidariskt och där båda könen sköter försörjningen.

Citat:

http://www.telegraph.co.uk/women/womens-life/11087100/Yes-its-official-men-are-from-Mars-and-women-from-Venus-and-heres-the-science-to-prove-it.html

"– The biological differences that can be found between the bodies and brains of males and females are largely due to the way these embryos develop in the womb.

– There are also fundamental differences in brain development between men and women, which are clear from the early behaviour of children. A few hours after birth, girls are more sensitive than boys to touch, and 40 hours after birth girls look longer at a face than boys, while boys look longer at a suspended mechanical mobile.

https://www.theguardian.com/science/2013/dec/02/men-women-brains-wired-differently

[i]"Maps of neural circuitry showed that on average women’s brains were highly connected across the left and right hemispheres, in contrast to men’s brains, where the connections were typically stronger between the front and back regions.

Ragini Verma, a researcher at the University of Pennsylvania, said the greatest surprise was how much the findings supported old stereotypes, with men’s brains apparently wired more for perception and co-ordinated actions, and women’s for social skills and memory, making them better equipped for multitasking.["/I]

Vet inte hur många ggr jag svarat på detta trams nu….

VILKEN skillnad i PRESTATION ger den där differently wiered female brain? hmm?
Liksom DET som är intressant här och inget annat.
Tröttsamt.
DU har folk som är födda med hjärtat på höger sida istället, då är frågan fungerar dessa människors hjärta sämre placerade på andra sidan i bröstkorgen? Om svaret är njet ingen jävla skillnad alls,
betyder detta då att dessa människor är diamentralt olika huvudgruppen av de med hjärtat på vänster sida?

TÄNK nu.

De skillnader i prestation som man HAR uppmätt mellan kön är små…löjligt små och ligger också klart under skillnaderna man hittar mellan individuella hjärnor.
Bara goolg apå så finenr du stude efter studie som säger samma sak.
En hjärna med högt IQ är ex. fan så mycket mer annorlunda i prestation jämfört med en hjärna med lågt IQ ex. Men det är alltså itne så att alla kvinnliga hjärnor flockas kring lågt IQ och alla manliga hjärnor florerar bland högt IQ. Vad säger detta tycker du? Att vi ska betrakta könet män som ständigt mer intelligenta pga snoppen de har mellan benen? eller inte kanske?
hmm?

Vad säger dig din "manliga" logik?

Citat:
Kvinnor som inte fått barn innan 30 år har svårt att få barn då kvinnors ägg börjar vli färre med åldern. vid 35 år ännu svårare. Vid 40 år otroligt svårt och vid 45 års ålder i stort sett omöjligt.
Män kan få barn hela livet ut.
Detta är biologi och jag är ledsen att du fick reda på det så här genom Flashback.

Gör inte det jag skrev mindre sant för det. Män lever till runt 70-80. Prioriterar de karriär framför familj under den tiden så blir det sällan barn. Är också mer män i Sverige som är barnlösa än vad det är kvinnor.
Om jag minns rätt nu så är runt 25% av 60 åriga män barnlösa mot runt 10% av kvinnorna i samma ålder ( ej exakta siffror men nånstans där) Say no more.
Senast redigerad av Merapi 2016-06-23 kl. 23:47.
Citera
2016-06-23, 23:55
Medlem
Citat:

Antingen är du okunnig eller en ren och skär revisionist. Snart säger du väl att Nazisterna inte dödade några judar och att Elvis lever.
Att kvinnorörelsen fick sådan genomslagskraft var för att den var styrd av makten.
Makten/politikerna och de multinationella bolagen hade all vinning i att se kvinnor göra sig "fria".

Politikerna krossade kärnfamiljen som var ett hot mot en stark socialistisk stat där Staten styrde barnen.
Bolagen behövde in mer folk på arbetsmarknaden för att få ner lönerna, man försökte med arbetskraftinvandringen på 50-60-talen. Men det räckte inte.
Så man behövde få ut alla kvinnor på arbetsmarknaden.
Familjen var nu krossade som en social och ekonomisk maktfaktor.
Staten hade nu sitt grepp om alla.
Ditt system var fulländat.

Ahh ska du inte nämna judarna också? En PLAN av judarna för att förstöra väst.
tjohopp foliemössan på plats.

Citat:
Du hör hur du låter? Som en bortskämd fjortis som inte fick tillräckligt med kärlek av pappa.
Min, mitt och jag. Självisk och egoistisk.
Radhuset, bilen och lönen VAR DERAS!! FAMILJEN!

Nu är du väl fan mer än dum?
Nej…hus, barn, mark, ägodelar, pengarna på banken har genom de flesta historiska tider ägts av mannen. T.o.m kvinnans ev. arv gick direkt över till mannens ägo.
Sen har vi haft varierande lagar för att ge ev. skilsmässofruar ekonomiskt stöd OM skilsmässa, eller död av make varit aktuellt, men inte fan har kivnnor genom historien haft en egen ekonomisk tryggnad. Varken då eller idag. Och idag bara om de jobbat ihop den själv.
mn just! är man kvinna så är detta ju höjden av egoism.

Citat:
Jag kan ju tillägga att jag inte förespråkar att hemmafruar inte skall arbeta när tid finns det till förutom barnpassning.
I dag kan göra utföra mycket arbeten via datorn hemifrån. Varför skall man ens sitta på ett kontor idag är frågan.
Att "bara" vara hemma med barnen, speciellt när de börjar i skolan är varken hälsosamt eller någon historisk förankring förutom en kort period 1920-60talet.

Ahh men vad snällt!
vi ska få jobba lite på vår lilla skrutt pension….för att slippa bli kallade för egoisitska svin.
Medan du som far och man ska få hela feta pensionen, karriärsstatusen, lönen och aldrig behöva byta en blöja i hela ditt liv men ändå kallas för duktig osjälvisk pappa….hmm?

Väldigt fint av dig hörredu.
Senast redigerad av Merapi 2016-06-23 kl. 23:58.
Citera
2016-06-23, 23:56
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
[quote=Merapi|57662919]

Citat:
Som sagt...

Ja, vad menar du?

Du verkar inte förstå skillnaden på dagis och en sammansvetsat familjegrupp av kvinnor och män som tar hand sina barn.

Citat:
Och hämtas det regelbundet folk från andra grupper/ stammar så kan de alltså omöjligen vara nära släkt med hela sin grupp…hajjar du?

Va? En stam på 20-30 personer hämtar inte nya kvinnor eller män varje månad.

Citat:
Det tjatas om den där "krackeleringen" hela tiden…märkligt att den inte syns alls hörredu.
Den syns men du är blind.

Citat:
Fast du/ ni vill ju inte ta hand om era barn "gemensamt". Du/Ni vill ju att kvinnan ska ta hand om barnen, gamla mormor etc. Är ju ingen "gemensamt" alls där.

Man har olika arbetsuppgifter i en familjegrupp. Alla hjälps åt att tillsammans ta hand om barnen.

Citat:
Gör inte det jag skrev mindre sant för det. Män lever till runt 70-80. Prioriterar de karriär framför familj under den tiden så blir det sällan barn.

Vad pratar du om?

Citat:
Är också mer män i Sverige som är barnlösa än vad det är kvinnor.
Om jag minns rätt nu så är runt 25% av 60 åriga män barnlösa mot runt 10% av kvinnorna i samma ålder ( ej exakta siffror men nånstans där) Say no more.

Ja, det kan säkerligen stämma.
Svenska män och pojkar behandlas som skit.
Sverige är ett skattesubventionerat matriarkat.
Där kvinnor kan både göra karriär, knulla runt, få barn...men inte ta hand om sina barn samt skilja sig utan några problem.
Sedan börjar allt om igen med plastpappa och extra syskon.
Hela kalaset betalas av Staten och en dekadent kultur.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-06-24 kl. 00:17.
Citera
2016-06-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ahh men vad snällt!
vi ska få jobba lite på vår lilla skrutt pension….för att slippa bli kallade för egoisitska svin.
Medan du som far och man ska få hela feta pensionen, karriärsstatusen, lönen och aldrig behöva byta en blöja i hela ditt liv men ändå kallas för duktig osjälvisk pappa….hmm?

Väldigt fint av dig hörredu.

Men när ska du begripa att du aldrig kommer vara en uppfinnare, en dynamisk företagsledare, en fri konstnär, en entreprenör? Hur många vägar, flygplan, bostäder och nya synsätt för människan har kvinnan skapat och byggt genom historien? NOLL är svaret. Vet du varför? Därför att ni inte är lämpade för det. Har du någonsin funderat över varför du har bröst du kan mata barn med till skillnad mot en man eller är du bara dum i huvudet?
Citera
2016-06-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ja, vad menar du?

Du verkar inte förstå skillnaden på dagis och en sammansvetsat familjegrupp av kvinnor och män som tar hand sina barn.

Om du itne fattat vad jag menat hittills kring vad dagis är för något och hur hunther gahterers lever så är du nog rätt chanslös kunna förstå något vidare. så kan vi lägga ner konversatonen helt.

Citat:
Va? En stam på 20-30 personer hämtar inte nya kvinnor eller män varje månad.

Men för helvete du har en grupp på 20-30 personer av denna kan du höfta att kanske 5 är giftasmogna individer av dessa så försvinner kanske hälften till andra grupper men blir utbytta av nya icke familj till en grupp som redan innan bestod av folk som INTE är biologiskt släkt med varandra.

Alla känner alla ja, men det är ju därför inte garanterat i släkt med varandra.
men även på ett dagis så känner alla alla efter några dagar. Liksom inga problem.
Ett dagis är ett ställe där en mindre andel vuxna tar hand om en större grupp barn. Hunther gatheres "dagis" fungerar lika, en mindre andel vuxna som tar hand om ungarna, så kan de vuxna fysisk starka individerna knalla iväg och ordna käket utan att sinkas av ungar.
Ingen större skillnad förutom att vi lever i en avsevärt större flock än 20-30 individer.

Citat:
Den syns men du är blind.

Finns ingen skattekrackerlering i vårt samhälle, finns andra krackerleringar men inte beroende på vårt välfärdssystem.

Citat:
Man har olika arbetsuppgifter i en familjegrupp. Alla hjälps åt att tillsammans ta hand om barnen.

Och exakt HUR hjälper en far till med barnen då han sitter på ett kontor 5 mil bort?

Citat:
Vad pratar du om?

Ja, det kan säkerligen stämma. Sverige är ett skattesubventionerat matriarkat.
Där kvinnor kan både göra karriär, knulla runt, få barn...men inte ta hand om sina barn.
Hela kalaset betalas av Staten.

ja visst kvinnor knullar med "luften". Och blir med barn med "luften" eller varför inte kalla "luften" för Molgans? Och när kvinnor blir ensamstående med barn så beror det ju på allt möjligt annat än att herr Molgans Luft inte kan ta hand om sina egna barn…just.
Och herr Molgans Lufts knullande, karriär och Icke-ta-hand-om-sina-barn betalas ju inte alls av någon stat…NÄÄÄÄÄÄÄ!!! hans ungar är ju Luft som sagt. icke existerande aldrig hänt…och lalalala land.
Senast redigerad av Merapi 2016-06-24 kl. 00:14.
Citera
2016-06-24, 00:23
Medlem
Citat:
En till kvinnohatare av stora mått, så udda.

har du någonsin funderat på varför män har bröst överhuvudtaget? Ni kan ju inte ens göra ett skit vettigt med era tuttar, eller är du bara exakt så dum i huvudet som du konstant framstår som?

Ja alla feminister är kvinnohatare enligt mig. Det har jag alltid ansett och även fått bekräftat.

Ja vi har "bröst" av ungefär samma skäl som vi har "svansar". Dvs det är fråga om avfogningar.

Det är alltid tragiskt med personangrepp från feminister eftersom ni aldrig kan annat. Länka som en slav för att dyrka vad ledaren påstår är sanning - över alla medmänniskors livskunskap - eller ägna er åt personangrepp för att dölja att ni aldrig kan svara. Det är ALLT!
Det är ganska fantastiskt att du har sådan uthållighet att ägna dig åt sådant. Imponerande faktiskt på sitt sätt. Men du måste hata kvinnor och barn, garanterat. Annars dras man ju inte till en hatisk sekt som avskyr kärlek och trygghet mellan man, kvinna och barn.
Citera
2016-06-24, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Ärade Flashbackare!
Daily mail har vågat publicera resultat som påvisar vidden av feministbluffen.
Att feministerna som tillåts förespråka världens kvinnor, överhuvudtaget ej känner kvinnor. Utan bara konstruerar socialt för att vinna egen makt, på både mäns och kvinnors bekostnad.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3634473/The-job-makes-happiest-Housewife-Survey-finds-stay-home-mothers-satisfied-profession.html

Att Svenska kvinnor glider djupare in i sin massdeppression / massutmattning, råder ingen större tvekan.

Klarar feminister ens av att se, hur de ej ens känner sitt eget kön, eller samhället de t.o.m. lever i???

Fanns det några uppgifter hur mycket deras män tjänade och hur de betedde sig mot dem?

Skulle tro att det är mysigt att vara hemma med sina barn om mannen tjänar gott med pengar och att han verkligen älskar henne och är hemma när han är ledig för att ta del av den hemlagade maten (eller om de nu går på restaurang) och kommer hem till ett städat hem och att han uppskattar det städade hemmet och stannar hemma i det med barnen och frun.

Citat:
The survey, carried out for insurance group LV=, asked more than 3,000 to say whether or not they were satisfied with their lives. The ratings recorded are the percentage who indicated they were not unhappy with their lot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in