2016-06-23, 15:14
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Du gillar ju att extrapolera trender i andra fall, varför inte i det här fallet?
Det blir såklart teckenfel i huvudräknaren när marknaden backar.
2016-06-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Det blir såklart teckenfel i huvudräknaren när marknaden backar.

Räknare är nog så primitiv att den kan inte hantera minus.
2016-06-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rutigtpapper
Kommuner har köpt bostadsrätter för att kunna erbjuda boende till behövande i flera decennier, det är dessutom offentliga uppgifter.

Knappast i den utsträckning som Malmö stad nu gör.
2016-06-23, 15:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du gillar ju att extrapolera trender i andra fall, varför inte i det här fallet?

Därför att detta är ett minimalt hack i kurvan i förhållande till huvudtrenden.
2016-06-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Ok, hur stort ska "hacket" vara för att du ska definiera om det till en "trend"?
2016-06-23, 16:14
Medlem
Citat:
-2,7% på en månad vill jag nog inte kalla ett minimalt hack i kurvan. Huvudtrenden har varit upp i 20 år nu kommer en trend som går ner.
2016-06-23, 16:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ok, hur stort ska "hacket" vara för att du ska definiera om det till en "trend"?

bra objekt säljs fortfarande för rekordpriser, men har man köpt en lite sämre lgh för dyra pengar så har man förmodligen gjort en ganska dålig affär den senaste tiden.

Det som mest förvånar mig är hur en sketen etta i Farsta kan kosta nästan 2,5 millar. Det är varken friskt eller en bra affär. Men men folk får göra som dom vill.....
2016-06-23, 16:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Hittils är det bara ett hack... Framtiden får utvisa hur det går, men jag tror inte på någon rea på kvalitetsobjekt. Däremot kan det mycket väl bli prisfall där priserna ökat som mest. Dvs i förortsområdena.
2016-06-23, 16:47
Medlem
Citat:
Hittils är det bara ett hack... Framtiden får utvisa hur det går, men jag tror inte på någon rea på kvalitetsobjekt. Däremot kan det mycket väl bli prisfall där priserna ökat som mest. Dvs i förortsområdena.

Du svarade inte på frågan
2016-06-23, 16:48
Medlem
Citat:
Här kan du läsa mer om ditt hack i kurvan

http://www.expressen.se/dinapengar/bostad/amorteringskravet-slar-nu-med-full-kraft/
2016-06-23, 16:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Här kan du läsa mer om ditt hack i kurvan

http://www.expressen.se/dinapengar/bostad/amorteringskravet-slar-nu-med-full-kraft/

Ja har man köpt en etta i farsta för 2,4 mille ligger man förmodligen back, men jag antar att personen som köpt den kommer bo där i några år framöver åtminstone.

Kvalitetsobjekten i stan däremot är det ingen rea på om du trodde det.
2016-06-23, 16:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du svarade inte på frågan

Jag tittar på den långa grafen och där är pristrenden extremt tydlig. Det lönar sig inte att försöka väntan in att en bubbla ska spricka, för den finns inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in