2016-06-22, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BEHZADIRAD
Jag testade dem genom att ge dem uppdrag i en av mina lägenheter. Tvätta, diska, stryka en billig skjorta, städa. Alla de som jag träffade här misslyckades. Alla hade ett brinnande intresse för att rota bland mina saker och vissa av dem stal men de fattade inte att jag spelade in dem. En var så lat att hon käkade kopiösa mängder snabbmat och glömde bort att hon hade gömt undan skräpet. Jag spännde på dem och dumpade dem eftersom deras enda färdighet var att tråla på internet. De hade varken utbildning eller avslutade någon utbildning eller någon utbildning som man kan ha nytta av och de hade inga jobb så att de letade efter en sponsor. Kvinnan jag har nu jagade mig och jag fick reda på långt senare att hon är stormrik. Förutom att hon har pengar kan hon laga god mat (så att om man inte passar sig så går man upp i vikt), kan tvätta utan att kläderna blir regnbågsfärgade och städar. Sedan tycker jag om att jag kan få mina 1000-1500kr skjortor strukna utan att de blir uppfuckade.

Vad som blev av de luder som jag dumpade vet jag inte men jag är helt övertygad att det finns någon korkad man utan stake som tagit över dem. Man får ha lite hjärna så man inte trillar ner i ett hål som man inte kommer ur under sin livstid. När jag dumpade dem så visste de inte att jag hade flera lägenheter och flera telefonnummer.

Kärleken är vacker. Vilken tur att du till slut hittade en intelligent kvinna som har vett nog att skaffa sig egna pengar.

Många i tråden verkar inte vilja ha en kvinna som arbetar. Då får de kanske också det en vacker dag. Man kan ju hoppas.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-06-22 kl. 23:51.
Citera
2016-06-22, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Män blir snyggare med åren bara de sköter sig, kvinnor däremot tappar all attraktionskraft. Kvinnor är som bäst mellan 14-24. Efter det så sjunker bara deras värde medan en mans stiger.

Fast dessa kvinnor är vackra, trots att de är äldre

http://cdn.posh24.com/images/:complete/p/1117918/l/josephine_bornebusch_skadespelerska_2010
http://www.leadersforbusiness.com/wp-content/uploads/2012/11/Elle-Macpherson.jpg
http://www.leadersforbusiness.com/wp-content/uploads/2012/11/Elle-Macpherson.jpg
http://www.thecoveteur.com/wp-content/uploads/2015/09/Cindy_Crawford-40_Retouched-376x251.jpg
http://img.wennermedia.com/article-leads-vertical-300/1251206288_sandra_bullock_290x402.jpg
http://richestcelebrities.org/wp-content/uploads/2014/10/Shania-Twain-Net-Worth.jpghttp://cdn.hitfix.com/photos/5685912/Minnie-Driver.jpghttp://celebmafia.com/wp-content/uploads/2015/01/natalie-portman-christian-dior-fashion-show-in-paris-january-2015_1.jpg
Citera
2016-06-23, 00:40
Medlem
Citat:
Kärleken är vacker. Vilken tur att du till slut hittade en intelligent kvinna som har vett nog att skaffa sig egna pengar.

Många i tråden verkar inte vilja ha en kvinna som arbetar. Då får de kanske också det en vacker dag. Man kan ju hoppas.

Vi jobbar i omgångar beroende på var fokus behöver ligga.

Kärleken är vacker men livet är inte alltid enkelt men jag tror att saker blir enklare om man hittar någon som man passar ihop och där man har samma mål. Har alltid haft en princip och det är att slippa lögner, stölder och att man ständigt måste tvingas in i hörn för att den andra personen har andra mål. förhållande har jag alltid tyckt borde vara så satans enkla men det verkar som att när den ene alltid sätter sina mål först och är materialist då går allt åt helvete.

Sedan en annan sak som som jag hör ofta är att det är bra med olikheter i ett förhållande. Jag skulle säga att lika barn leker bäst. Då kan man snabbt ställa om det behövs än att man ska vänta in den andra parten hela tiden så att hans/hennes krav alltid är tillgodosedda innan ett beslut tas. jag tror att olika barn leker bäst är bra för de som har en agenda och sätter sig själva först. Då kan man utnyttja den andra parten och när det inte funkar så hoppar man till nästa.
Citera
2016-06-23, 08:40
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Som sagt beprövad metod, den finns att studera i flertalet länder världen över idag och nej, den gör inget land eller familjer stabilare, inga barn tryggare och speciellt inte kvinnor ett uns lyckligare.
Det ger bara män totalt övertag och gör alla andras liv helt beroende av individuella mäns goda vilja och duglighet och mentala stabilitet, och mäns mentala stabilitet kommer bevisligen inte med en garanti.

Du kan lägga ner alla dina drömmar om att svenska kvinnor någonsin mer kommer sätta sig och sina barns liv i den beroendeställningen något mer, den tiden är för alltid över.
Nu ska vi ha smartare, flexiblare och med rättvisa system, som ger alla inkl. kvinnor och barn fler möjligheter i livet.

Om man ser ett äktenskap som en kamp mellan makarna och inte som ett gemensamt projekt för familjens bästa, då kommer så klart tryggheten och gemenskapen att bli lidande. Det mesta tyder emellertid på att både svenska män och kvinnor behöver träna bort att anlägga marxistiska aspekter på familjelivet och istället se till de aspekter som är sammanhållande. Ja, och så ett återställande av änkepensionen.
Citera
2016-06-23, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Om man ser ett äktenskap som en kamp mellan makarna och inte som ett gemensamt projekt för familjens bästa, då kommer så klart tryggheten och gemenskapen att bli lidande. Det mesta tyder emellertid på att både svenska män och kvinnor behöver träna bort att anlägga marxistiska aspekter på familjelivet och istället se till de aspekter som är sammanhållande. Ja, och så ett återställande av änkepensionen.

Den part som sett till att det blivit en könskamp tror jag nog är uppenbart den som gjort sig själv till överordnad den andra, så anklaga rätt part tack. Marx har inte ett skit med detta att göra.

Samma i enskilda äktenskap, den part som tycker det är självklart att hen själv ska ha alla rättigheter och fördelar och den andra ska bindas till det som ger sämst läge pga kön och gammalt mögligt trams kommer självklart få skit, vad trodde du herr uv? som vid flertalet inlägg hävdat att man har rätt att göra vad som helst för att slippa tråkigt hushållsarbete hmm?

Så du kanska ska börja med att träna dina egna "marxistiska aspekter = rättvisetänk" i frågan först, innan du flaxar runt andra?
Citera
2016-06-23, 10:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Den part som sett till att det blivit en könskamp tror jag nog är uppenbart den som gjort sig själv till överordnad den andra, så anklaga rätt part tack. Marx har inte ett skit med detta att göra.

Samma i enskilda äktenskap, den part som tycker det är självklart att hen själv ska ha alla rättigheter och fördelar och den andra ska bindas till det som ger sämst läge pga kön och gammalt mögligt trams kommer självklart få skit, vad trodde du herr uv? som vid flertalet inlägg hävdat att man har rätt att göra vad som helst för att slippa tråkigt hushållsarbete hmm?

Så du kanska ska börja med att träna dina egna "marxistiska aspekter = rättvisetänk" i frågan först, innan du flaxar runt andra?

Naturligtvis är Marx inblandad. Det var på 60-talet, med vänstervågen, som anfallet mot kärnfamiljen började. Syftet var givetvis att söka kollapsa samhället - istället för med revolution - genom att slå mot samhällets grundläggande byggsten: kärnfamiljen.

Jag lever själv i ett äktenskap där min hustru har påtagligt högre lön än vad jag har, men inte skriker jag om könskamp för det. Istället inser jag att det är en förlustaffär att arbeta i offentlig sektor till skillnad från min hustru som jobbar med något viktigt, dvs något hon får rejält betalt för i privat sektor.

Eftersom vi har rätt olika inkomster, så har vi inte råd att anställa hemhjälp, och min fru jobbar mycket, så självklart får jag göra en hel del hushållsarbete - dessvärre. Men jag har inte gett upp möjligheterna att tillgripa allehanda nödmöjligheter att smita från dem - för den själsliga överlevnadens skull.

Så, i princip tror jag att både arbetande män och kvinnor skulle behöva en hemmafru, liksom deras barn. Vi kanske skulle satsa på en sådan lösning?
Citera
2016-06-23, 10:20
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:

Det marxistiska rättvisetänket fungerar ju så bra
Norges något mindre marxistiska approach på migrantproblemet, hjälper massor fler. Till en mycket lägre kostnad. Dessutom bidrar de ej till den marxistiska normen att folk som egentligen inte flyr skall dö på medelhavet, för att det passar den Svenskt marxistiska bilden
IDIOTER
Citera
2016-06-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Naturligtvis är Marx inblandad. Det var på 60-talet, med vänstervågen, som anfallet mot kärnfamiljen började. Syftet var givetvis att söka kollapsa samhället - istället för med revolution - genom att slå mot samhällets grundläggande byggsten: kärnfamiljen.

Jag lever själv i ett äktenskap där min hustru har påtagligt högre lön än vad jag har, men inte skriker jag om könskamp för det. Istället inser jag att det är en förlustaffär att arbeta i offentlig sektor till skillnad från min hustru som jobbar med något viktigt, dvs något hon får rejält betalt för i privat sektor.

Eftersom vi har rätt olika inkomster, så har vi inte råd att anställa hemhjälp, och min fru jobbar mycket, så självklart får jag göra en hel del hushållsarbete - dessvärre. Men jag har inte gett upp möjligheterna att tillgripa allehanda nödmöjligheter att smita från dem - för den själsliga överlevnadens skull.

Så, i princip tror jag att både arbetande män och kvinnor skulle behöva en hemmafru, liksom deras barn. Vi kanske skulle satsa på en sådan lösning?

Marx var en av de som satte ord på / formulerade maktordningar på pappret. Dvs han gav den frustrerade massan av underkuvad underklass i världen ammunition.

Sen har du inget "anfall" mot kärnfamiljen, du har en önskan om att tillåta andra ordningar, och du har en önskan om ekonomiska och praktiska möjligheter till värdiga liv även för de som finner sig ensamstående med barn ex.

Förstår att det måste vara grymt frustrerande att se sitt ideal av undekuvad och socialt och "moraliskt" tvingad fruga i köket försvinna mer och mer när kvinnor fattar hur rejält lurade de blir oc kräver samma möjligheter som män tillåtit endast sig själva historiskt. Men som sagt hemmafrurollen eller kvinnligt genus om man så vill, blir inte, eller har aldrig varit en bra deal för någon i någon realitet, även om Marx aldrig funnits, liksom a fact du inte kan flaxa dig ifrån.

Jobbar du i offentlig sektor så gör du förmodligen något väldigt viktigt. Är få yrken i offentlig faktor som är att anses som helt onödiga. Däremot har du faktiskt åtskilligt i privat sektor som inte är ett skit viktigt men rejält inkomstbrinande, dataspelskreatörer ex.

Du hade alltså tyckt det varit ok om vi levt i ett samhälle som krävt att 1 part i äktenskap ska tvingas gå hemma beroende av den andra pga hur samhället är konstruerat? I ditt fall hade detta ju direkt lett till att den parten blivit du själv som minsta inkomsttagare.
Så? hade du då tyckt det var lika bra idé/ system?
Speciellt den där dan din framgångsrika fruga med hög lön och status får syn på en ny snygg uvhunk mer fingerfärdig i köket och med snyggare fjäderskrud och droppar dig när du blivit lite uttjänad?

hmm?

Som sagt, när män med dina åsikter börjar tänka sig in i att själva hamna i den skitsits de glatt sätter kvinnor i, så brukar de inte vara lika kul längre.

var du jävligt tacksam för Marx, är pga hans teorier vi överhuvudtaget har det vi kallar folkhem och den rel. trygghet för alla vi lever mitt i, och inte pga någon konservatism.
Citera
2016-06-23, 11:06
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Marx var en av de som satte ord på / formulerade maktordningar på pappret. Dvs han gav den frustrerade massan av underkuvad underklass i världen ammunition.

Sen har du inget "anfall" mot kärnfamiljen, du har en önskan om att tillåta andra ordningar, och du har en önskan om ekonomiska och praktiska möjligheter till värdiga liv även för de som finner sig ensamstående med barn ex.

Förstår att det måste vara grymt frustrerande att se sitt ideal av undekuvad och socialt och "moraliskt" tvingad fruga i köket försvinna mer och mer när kvinnor fattar hur rejält lurade de blir oc kräver samma möjligheter som män tillåtit endast sig själva historiskt. Men som sagt hemmafrurollen eller kvinnligt genus om man så vill, blir inte, eller har aldrig varit en bra deal för någon i någon realitet, även om Marx aldrig funnits, liksom a fact du inte kan flaxa dig ifrån.

Jobbar du i offentlig sektor så gör du förmodligen något väldigt viktigt. Är få yrken i offentlig faktor som är att anses som helt onödiga. Däremot har du faktiskt åtskilligt i privat sektor som inte är ett skit viktigt men rejält inkomstbrinande, dataspelskreatörer ex.

Du hade alltså tyckt det varit ok om vi levt i ett samhälle som krävt att 1 part i äktenskap ska tvingas gå hemma beroende av den andra pga hur samhället är konstruerat? I ditt fall hade detta ju direkt lett till att den parten blivit du själv som minsta inkomsttagare.
Speciellt den där dan din framgångsrika fruga med hög lön och status får syn på en ny snygg uvhunk mer fingerfärdig i köket och med snyggare fjäderskrud och droppar dig när du blivit lite uttjänad?

hmm?

Som sagt, när män med dina åsikter börjar tänka sig in i att själva hamna i den skitsits de glatt sätter kvinnor i, så brukar de inte vara lika kul längre.

var du jävligt tacksam för Marx, är pga hans teorier vi överhuvudtaget har det vi kallar folkhem och den rel. trygghet för alla vi lever mitt i, och inte pga någon konservatism.

Marx klassanalys ligger i en tid 100 år tillbaka. Den är inte överförbar på nutid hursomhelst.

Sen tycker jag att du borde fundera lite längre över dina inlägg då du tenderar att spåra ur alla trådar med dina halmgubbar vilket gör diskussionen oerhört tröttsam att läsa och flashback har ju tagit bort ignorefunktionen.
Citera
2016-06-23, 12:40
Medlem
vasaduellers avatar
Jag tror att bägge könen blir lyckligare av att kasta av sig löneslaveriets ok.

Kvinnor är ofta naturligt disponerade för att sköta en gård och dess innevånare. Män att driva egen verksamhet i anknytning till samma gård.

Det finns ett skäl till att det generellt har varit så, att de flesta som haft möjlighet att göra så, har valt att vara fria män och kvinnor, i stället för trälar.
Citera
2016-06-23, 13:02
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Han gjorde en fullständigt felaktig samhällsanalys med dramatiskt skadliga effekter för miljoner människor och familjer, för att inte tala om de samhällen som drabbat. Där finns inget gott att hämta.

Citat:

Ditt resonemang bygger helt på av män uppfunnen teknik vad gäller både preventivmetoder . med följd att de föds färre barn att ta hand om - och vad gäller hushållsmaskiner mm.

Citat:

Nja, min hustru arbetar med viktiga saker för tusentals människor, och det jag gör har väl ett visst värde men uppenbart inte omsättningsbart i ett ekonomisk utfall.

Citat:

Det är inte omöjligt att mitt svar blir Ja, men det förutsätter att det inte finns möjligheter att köpa hushållstjänster på marknaden.

Citat:

Jo, det finns utan tvekan fördelar med att vara hemma och slippa vara löneslav, det är inte något som självklart skall betraktas som tvång.

Vill Du veta folkhemmets ursprung skall Du mer söka hos Rudolf Kjellén än hos Karl Marx.
https://traditionochfason.wordpress.com/2009/01/14/rudolf-kjellen-%E2%80%93-den-svenska-hogerns-svarta-far/
Citera
2016-06-23, 16:07
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Det är det här tänket som sår fröna till duktiga flickan syndromet. Ska kvinnor kunna ta sig för något måste de vara duktiga på det, perfekta, de får inte misslyckas. Vare sig det handlar om att spela fotboll eller laga mat.

Det gör att de antingen bränner ut sig i sin strävan att nå perfektion, eller blir passiva i rädsla för att misslyckas.

Inte fan skulle du säga till en man att han inte skulle satsa på en karriär om han inte redan gjort en?

Ja med en kultur som helt bortser från att majoriteten av kvinnor och män är olika, än att hellre se att majoriteten av kvinnor vill ha barn i 20 års åldern och ta hand om dem, så är det inte konstigt att kvinnor bränner ut sig när de skall skapa karriär och familj samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in