Resultat: Är du för eller emot Brexit?
För
82,23%
611 röster
Emot
17,77%
132 röster
2016-06-23, 10:52
Medlem
Någon som har koll på när folkomröstningen avslutas?
Citera
2016-06-23, 10:52
Medlem
Choleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Någon som har koll på när folkomröstningen avslutas?
22 brittisk tid om jag minns rätt.
Citera
2016-06-23, 10:54
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cholera
Att rösta om Euro är en sak, att rösta för utträde ur unionen är mycket större. EU kan acceptera att alla inte vill använda deras valuta (det kommer de ändå tvingas göra i framtiden), men ett utträde är oacceptabelt. Tro mig, remain kommer vinna med mycket liten marginal (vi pratar tiondelar av procent). Precis som i Österrike kommer man "råka" hitta ett antal tusen röster till, som alla "råkar" vara på remain. Har man tur, slipper man göra det, då remain ser ut att leda i undersökningarna, men om leavesidan får majoritet kommer man ta till valfusk.

Det far vi se ikvall, jag hoppas fortfarande. Manga trodde att det skulle bli ett ja till EMU efter mordet men ack sa fel de hade
Citera
2016-06-23, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cholera
22 brittisk tid om jag minns rätt.
Tack. då vet jag.
Citera
2016-06-23, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Helt utan förvarning ska Turkiet få börja förhandla om EU-medlemsskap nästa vecka. För någon månad sedan sa David Cameron att det skulle dröja tusen år innan Turkiet kunde bli medlem.

Nu verkar det bråttom att snabbt förinta Europa. Förmodligen har det skett via någon form av utpressning. Tyvärr så verkar de nyliberala krafterna helt ta över våra liv.

http://www.express.co.uk/news/world/682306/EU-referendum-Brexit-Turkey-membership-talks-European-Union

Konstigt. Jag har inte sett nagonting om detta i vare sig tyska eller svenska webbtidningar! Utpressning behöver det inte ha handlat om - det kan ses som EU-diktatorernas rädsla att förlora makt.
Citera
2016-06-23, 10:58
Medlem
4-1-Ks avatar
Har inte hängt med i frågan men hur påverkar resultatet oss här i sverige tror ni? Är inne på att köpa lägenhet men har fått rådet att vänta lite tills iaf det här är klart pga oroligheter osv osv.. Tror ni att ett speciellt resultat kommer kunna påverka banker/bostadsmarknaden här i sverige?
Citera
2016-06-23, 11:10
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-1-K
Har inte hängt med i frågan men hur påverkar resultatet oss här i sverige tror ni? Är inne på att köpa lägenhet men har fått rådet att vänta lite tills iaf det här är klart pga oroligheter osv osv.. Tror ni att ett speciellt resultat kommer kunna påverka banker/bostadsmarknaden här i sverige?
Enormt svårt att svara på. "Experter" hit och "experter" dit får det som att låta som att allt kommer braka samman, och att vi på något vis kommer gå in i en ny medeltid. Men allt vi kan göra är egentligen att spekulera, men visst kommer det få negativa konsekvenser på kort sikt. Att avstå från något efter flera år av beroende leder alltid till en viss avtändning.
Citera
2016-06-23, 11:17
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Om man lyssnar på experter på radio och tv samt tidningar här i Sverige kan man få intrycket att lämna-sidan leder eller att det är väldigt jämt.
Jag gör då som jag alltid gör och kollar bettingsidorna, de har som alltid full koll till skillnad från "experterna" som inte gissar bättre än en apa.
Stanna kvar stod i c:a 1,20 så det är ganska glasklart att det inte blir någon Brexit.
Citera
2016-06-23, 11:23
Medlem
HBOLLs avatar
Hoppas dom lämnar eu projektet, eu är enligt advokatsamfundets Anne ramberg lika som IS
Citera
2016-06-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-1-K
Brexit leder till Swexit leder till Eurexit som leder till lägre skatter och därmed högre köpkraft för dig.
Senast redigerad av petzor 2016-06-23 kl. 11:32.
Citera
2016-06-23, 11:26
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Om man lyssnar på experter på radio och tv samt tidningar här i Sverige kan man få intrycket att lämna-sidan leder eller att det är väldigt jämt.
Jag gör då som jag alltid gör och kollar bettingsidorna, de har som alltid full koll till skillnad från "experterna" som inte gissar bättre än en apa.
Stanna kvar stod i c:a 1,20 så det är ganska glasklart att det inte blir någon Brexit.

Visst är det så att bettingsidorna generellt sätt har mer koll än vad alla "experter" har (som sällan har mer rätt i sina förutsägelser än gemene man på gatan), men vad som helst kan ändå hända.

Det är ett jämnt race och vad jag tror att det handlar om för lämna-sidan är motiverade supporters och ett annars lågt valdeltagande.
Citera
2016-06-23, 11:32
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Enormt svårt att svara på. "Experter" hit och "experter" dit får det som att låta som att allt kommer braka samman, och att vi på något vis kommer gå in i en ny medeltid. Men allt vi kan göra är egentligen att spekulera, men visst kommer det få negativa konsekvenser på kort sikt. Att avstå från något efter flera år av beroende leder alltid till en viss avtändning.
Det är ju bara skitsnack att allting kommer braka samman. Klarar sig inte länder som står utanför EU rätt bra, som Norge och Schweiz? Det gick utmärkt tidigare innan EU fanns och samarbetet inte var så sammankopplat som idag.

Att vi behöver EU är bara trams. EU är ett sätt att köra över länderna i frågor som inte ställer sig bakom dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in