Resultat: Är du för eller emot Brexit?
För
82,23%
611 röster
Emot
17,77%
132 röster
2016-06-22, 15:23
Medlem
Snapcounts avatar
Juncker tänker sitta kvar om det blir ett Brexit :

-EU-kommisjonens president Jean-Claude Juncker har ingen plan om å gå av dersom britene stemmer for å forlate EU under torsdagens folkeavstemning, melder AFP. – Det må være opp til britene selv å avgjøre sin egen vei videre, sier Junckers talsmann.

https://www.nrk.no/nyheter/brexit_-juncker-blir-sittende-1.13010063

Men det är klart det, ingen lust att lämna köttgrytorna nej..

Mitt förslag när EU-galenskaperna blir finito, är att alla dessa EU galna elit-globalister görs till ambassadörer.., typ till Nauru !

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nauru
Citera
2016-06-22, 15:24
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nexin
EUs jordbruk går däremot utmärkt. Hur annars kan EU, med sin täta befolkning och avancerade ekonomi, vara en av världens största livsmedelsexportörer?

Kan faktiskt inte avgöra om du är ironisk eller inte här...

EU:s jordbruk går utmärkt tack vara massiva subventioner med skattemedel. Detta gör bl.a. att EU exporterar livsmedel till underpris och slår ut lokala jordbruk i fattigare länder.
Citera
2016-06-22, 16:11
Medlem
arbetets avatar
Oddsen för att britterna stannar i EU rasar

http://www.svd.se/oddsen-for-att-britterna-stannar-rasar/om/brexitfragan

Citat:
Oddsen för att Storbritanniens väljare röstar för att stanna kvar i EU fortsätter att falla. Sannolikheten att "stanna"-sidan vinner är nu 82 procent, enligt Bloomberg News.
Citera
2016-06-22, 16:48
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Oddsen för att britterna stannar i EU rasar

http://www.svd.se/oddsen-for-att-britterna-stannar-rasar/om/brexitfragan
Oddsen följer inte nära fotspåren av opinionsmätningarna som tidigare. Remainsidan har såvitt jag förstår haft lägre odds trots att Leave haft övertaget i mätningarna men den senast veckan har Remain rasat och Leave ökat kraftigt. Med tanke på det jämna läget i opinionen är inte oddssättningen logisk. Antingen är urvalet för lågt eller så trycker Remainanhängare in större belopp som ett led av kampanjen.

Tror på en jämn omröstning och att Leave tar hem spelet till slut.
Citera
2016-06-22, 16:58
Medlem
Vet inte om det har diskuterats om detta innan i denna tråd. Pallar faktiskt inte läsa igenom alla sidor.

Men vad tror ni om euron? Kommer det påverkas något sätt ifall de går ur ? Ökning eller sänkning i värde kommande månaderna?åren? Isåfall varför?
Citera
2016-06-22, 16:59
Medlem
Tyvärr tror jag de stannar, men hoppas verkligen de lämnar skiten och EU projektet imploderar.
Citera
2016-06-22, 17:00
Medlem
Snapcounts avatar
Nigel Farage vill påminna folk om att Turkarna knackar hårdare på dörren..

-EU meeting on June 30th to accelerate Turkish membership of the EU. We must seize this opportunity to Leave EU.

https://twitter.com/nigel_farage?lang=sv
Citera
2016-06-22, 17:44
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Tyvärr tror jag de stannar, men hoppas verkligen de lämnar skiten och EU projektet imploderar.

Yes! Håller med!
Hoppas på utträde och att EU gungar tills det fallerar fullständigt.
Citera
2016-06-22, 17:48
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Yes! Håller med!
Hoppas på utträde och att EU gungar tills det fallerar fullständigt.

Samma här.
Sedan kan vi återgå till ett mellanstatligt samarbete för att främja rörlighet och handel istället för detta dödsdömda bygge av en superstat.
Citera
2016-06-22, 17:54
Medlem
Vintergrisens avatar
Självfallet hoppas även jag på att britterna gör det enda rätta och lämnar EU, samt att det på sikt leder till att fler länder följer deras exempel, men jag är orolig för att så inte kommer att bli fallet.

En sak är dock säker, i Sverige är hela etablissemanget tillsammans med sina sängkamrater "journalisterna" rörande överens om att britterna bör stanna inom EU och att federalismen och globaliseringen till varje pris måste fortskrida.

Nu är det här förvisso inte en tråd med fokus på svensk media, men när jag vaknade i morse hade man bjudit in Andres Lokko till SVT:s morgonsoffa, där han helt oemotsagt i princip fick förklara att alla på nej-sidan antingen var rasister eller dumma i huvudet. Nog för att man kanske inte ska vänta sig mer av en vänstervriden musikrecensent, som av någon anledning ska diskutera utrikespolitik (?), men det hela kändes väldigt symptomatiskt för synen på brexit inom svensk media.
Citera
2016-06-22, 18:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Hur länge ska omröstningen vara?
Citera
2016-06-22, 18:23
Medlem
dark horses avatar
Tyvärr är nog en "Leave" seger lika trolig som att Sverige slår Belgien.
Men undrens tid kanske inte är förbi och det blir en tid av hänryckning och glädje i ett par dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in