2016-06-20, 20:40
Medlem
Vilken slump att Aftonbladets källor i vanlig ordning pratar om Hasan Cetinkayas klinter, man kunde nästan tro att det är Hasan själv som är källan.

Citat:
Ursprungligen postat av Khajiit
Ado kan jag förstå, däremot trodde jag inte att MFF är så desperata att få in pengar att de skulle sälja Bengtsson till ett dussinlag i bundesliga 2. Har inte MFF någon sorts ambition att etablera sig i Europa? Ankpölen Sverige duger kanske...
Om Rasmus skulle lämna så är det uppenbarligen inte för att vi behöver pengar. Däremot är det inte omöjligt att han kostar mer än han smakar om man tittar på hans skadeproblem. Är han hel så är han vår bästa mittback men tyvär är det allt för sällan.
2016-06-21, 00:09
Medlem
Keldons avatar
Verkar som att Kalmar kan kapitalisera på att både klubbar i Sverige, England och Frankrike vill ha Antonsson. Enligt uppgift har Kalmar accepterat Leeds bud på 2 miljoner pund (ganska exakt 24 miljoner SEK).
2016-06-21, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Verkar som att Kalmar kan kapitalisera på att både klubbar i Sverige, England och Frankrike vill ha Antonsson. Enligt uppgift har Kalmar accepterat Leeds bud på 2 miljoner pund (ganska exakt 24 miljoner SEK).

Bra deal, blir ett jobbigt avbräck dock.
2016-06-21, 08:50
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Som du skriver så kan det absolut vara så att han prioriterar en klubb där han kan få jobba i lite lugn och ro samtidigt som han ändå har ganska stora möjligheter att göra bra resultat. Efter att ha läst ditt inlägg så är det nästan så att jag tror det är möjligt.

Det har jag helt missat. Jag trodde att Christian Lundström skulle vara den som låg bäst till ifall det skulle vara en intern rekrytering.

Precis kombination att kunna göra bra resultat men ändå inte få fans som marscherar till träningar, driver tusentals avgå-bloggar etc gör Häcken till ett bra val efter åren med landslaget.

Christian Lundström det var ju en gång en lovande gubbe hos oss, han sänkte ju Liverpool på Ullevi i en träningsmatch minns jag. Det var väl 97 i genrepet inför Rangers-kvalet?

Citat:
Ursprungligen postat av Keldon

Det måste helt enkelt anses som en mycket bra deal för KFF isf.
2016-06-21, 13:58
Medlem
mishimas avatar
Här svänger det ordentligt.
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/malmo-nobbar-bud--forlanger-med-adu/

Ser gärna att man behåller Adu. I form finns det ingen liknande spelare i Allsvenskan. Det här får gärna kosta lite.
2016-06-21, 14:21
Medlem
BK Häcken-duon Alexander Nadj och Dardan Rexhepi väntas gå på lån till Öis.
2016-06-21, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Här svänger det ordentligt.
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/malmo-nobbar-bud--forlanger-med-adu/

Ser gärna att man behåller Adu. I form finns det ingen liknande spelare i Allsvenskan. Det här får gärna kosta lite.
Fan. Hoppades lite naivt på att han ville bort från Malmö, dåligt intresse utomlands och få klubbar i Sverige som kunnat motivera den utgiften (De välbemedlade klubbarna har bra och dyra innermittfältare) så att han tillslut hamnade i Bajen.

Kniper vi Molins så är jag nöjd dock. AIK har många anfallare, DIF värvade precis Eriksson, Häcken tog precis in Kamara. Skulle väl vara Göteborg om man sålde Engvall? Blir det inte förlängning med Malmö eller ett bra bud från utlandet så ligger vi nog bra till.
2016-06-21, 14:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Fan. Hoppades lite naivt på att han ville bort från Malmö, dåligt intresse utomlands och få klubbar i Sverige som kunnat motivera den utgiften (De välbemedlade klubbarna har bra och dyra innermittfältare) så att han tillslut hamnade i Bajen.

Kniper vi Molins så är jag nöjd dock. AIK har många anfallare, DIF värvade precis Eriksson, Häcken tog precis in Kamara. Skulle väl vara Göteborg om man sålde Engvall? Blir det inte förlängning med Malmö eller ett bra bud från utlandet så ligger vi nog bra till.

Jag tycker absolut att ni ska spräcka lönebudgeten.

Kommer inte ni få hem Petter Andersson i sommar?
Senast redigerad av mishima 2016-06-21 kl. 14:26.
2016-06-21, 14:28
Medlem
snillet_1s avatar
David Moberg-Karlsson presenteras kl 15 av Norrköping.
2016-06-21, 15:44
Medlem
bagarn29s avatar
Är det ingen av Stockholmsklubbarna som är intresserade av Oke Akpoveta från IK Frej?
2016-06-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tycker absolut att ni ska spräcka lönebudgeten.

Kommer inte ni få hem Petter Andersson i sommar?
Oklart fortfarande om han kan lira något i år. Tror man avvaktar tillsvidare.

Att Molins skulle spräcka vår lönebudget tror jag nog inte. Amadaiya Rennie kommer nog att försvinna i sommar, snackats om Gefle och möjligen AFC United (då i utbyte mot Othman El-Kabir samt att vi lägger en liten slant). Även Måns Söderqvist kan vara påväg till Kalmar när Anton blir såld. Dessutom ska vi ha lite mer att röra oss med redan innan. Vi har varit återhållsamma hittils, dels pga vår historia med höga löner till mediokra spelare samt att man inte riktigt hittat de spelare man vill.

Min uppfattning är att man är rätt nöjda med stommen och bredden på truppen. Vi har en hel del bra/okej Allsvenska spelare, även några få som inte håller Allsvensk nivå. Man är ute efter kvalitetsspelare som bidrar till att höja nivån ett snäpp. Molins lär vara en sån, åtminstone för oss.
2016-06-21, 17:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Oklart fortfarande om han kan lira något i år. Tror man avvaktar tillsvidare.

Att Molins skulle spräcka vår lönebudget tror jag nog inte. Amadaiya Rennie kommer nog att försvinna i sommar, snackats om Gefle och möjligen AFC United (då i utbyte mot Othman El-Kabir samt att vi lägger en liten slant). Även Måns Söderqvist kan vara påväg till Kalmar när Anton blir såld. Dessutom ska vi ha lite mer att röra oss med redan innan. Vi har varit återhållsamma hittils, dels pga vår historia med höga löner till mediokra spelare samt att man inte riktigt hittat de spelare man vill.

Min uppfattning är att man är rätt nöjda med stommen och bredden på truppen. Vi har en hel del bra/okej Allsvenska spelare, även några få som inte håller Allsvensk nivå. Man är ute efter kvalitetsspelare som bidrar till att höja nivån ett snäpp. Molins lär vara en sån, åtminstone för oss.

Jaja, betala ni den lönen han kräver. Kom inte och säg att ingen har varnat er.

Den allsvenskan klubben som går med på hans lönekrav tar en ordentlig risk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in