2016-06-20, 23:17
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Räkna hur många gånger han har tagit handskar på sig och tagit handskar av sig enligt dig. Det blir 5-6 gånger under hela händelseförloppet. Kanske är det trovärdigt för dig är det inte för andra.
Det räcker inte att du och fyra vänner här inte tycker att det är trovärdigt, förstår du inte det?

Berätta något till Nerijus fördel, något som skulle kunna visa att han är oskyldig som vi ALLA tycker låter trovärdigt!
2016-06-20, 23:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Han hade precis skadat fingrar och lämnat blod på röret och sedan tog i L kläder. Han borde han lämna blodspår på skärpet. Det borde finnas blodiga fingeravtryck på skärpet.
Tror du att han tag in på sig handskar när han knäppte skärpet och tagit av sig handskar när han tog i jeans?
Ja, jag tror han försökte vara den perfekte mördaren inledningsvis och använde handskar. Han har nog kollat på nån thriller eller discovery channel. Sen är det nåt som krånglar eller så tappar han hjärnan och tänker med kukhuvudet och tar av dem:

Bekymrad över hur DNA överförs om man tar i en annan persons kläder är han uppenbarligen.
Citat:
Räkna hur många gånger han har tagit handskar på sig och tagit handskar av sig enligt dig. Det blir 5-6 gånger under hela händelseförloppet.
Ta en mattelektion.
1. Sätter på sig handskar.
2. Tar dem av sig och avsätter DNA på vissa delar.
3. Sätter troligen på dem igen då han plockar ihop hennes ägodelar inkl hjälm och lägger tillbaka tejprullen.

Det är helt kört pga punkt 2. Tack och lov att han kan låsas in - denna sexualsadistiske mördare har garanterat potential att fortsätta så vidrigt som detta mord genomförts.
Senast redigerad av develi 2016-06-20 kl. 23:22.
2016-06-20, 23:18
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Han hade precis skadat fingrar och lämnat blod på röret och sedan tog i L kläder. Han borde han lämna blodspår på skärpet. Det borde finnas blodiga fingeravtryck på skärpet.
Tror du att han tag in på sig handskar när han knäppte skärpet och tagit av sig handskar när han tog i jeans?

Vad tror du själv ?
Du som tror mer på att ett osynligt och spårlöst spöke är mördaren .
Tänk om han har handske på ena handen och öppnar skärpet med den handen .
Och ingen handske på andra handen och öppnar knappen på jeansen med den .
Då faller ju hela ditt korkade resonemang .
2016-06-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Jag fick uppfattningen att detta hade hänt ett par veckor tidigare. Det är inte polisen för att tjuven har vridit till stången som håller i slangen.

Slangen försvinner och smycken kommer till, oftast genom militär personal, som kallas "Gruppen familjens vänner" Här kallas Patric till "Vän till familjen", tydligen är han militär 48 år.

Fyndet loggad 2015-06-10 kl. 22:00
Fyndet gjordes av en Vän till familjen Patric.
Han är nära Vän till familjen och har deltagit mycket i sökandet. Strax före klockan
22:00 onsdag 10/6 passerade han i sin bil utanför ladan som varit avspärrad sedan 2015-
06-08 kl. 11:40 och som släpptes 2015-06-10 kl. 15:32.
Av ren nyfikenhet stannade han och gick in genom den stora öppningen som vetter ut
mot vägen. Han säger att han egentligen inte hade där inne att göra. Han kände till att
fynd hade gjorts därinne för några dagar sedan.
Då han kom in var det relativt mörkt. Han tittade in i första utrymme till vänster där han
kom in. Han stod i dörröppningen. Av ren tillfällighet tyckte han sig se något som
glimmade till i skenet av lampan i hans mobiltelefon. Han kunde på lite avstånd
konstatera att det var ett örhänge. Han fortsatte att svepa med ljuskäglan över golvet och
såg ganska snart ytterligare ett örhänge. Även detta låg på golvet några meter längre in.
Örhängena låg på det ganska dammiga/smutsiga golvet. Att han fick syn på dem
berodde troligen på att han belyste dem med lampan.
Loft har inte vidrört örhängena

Detta kommenteras
Där örhängena anträffades (platsen identifierad via foto från patrull) 10/6-15 kl 22:00 minns
jag särskilt eftersom de platsen var vid en trattliknande plåtkonstruktion som jag blev extra
nyfiken på under mitt besök den 8/6-15.
Jag kan med 100% säkerhet säga att det INTE låg något örhänge på den platsen den 8/6-15
utan detta måste kommit dit efteråt.
Yttre kommissarie Henrik Axelsson /9475
Vad baseras den uppfattningen på ?

Inte för att jag vet vad som hänt, men varför skulle ett bockat rör mot taket med nödvändighet utesluta polisen ?

Nu säger du slangen igen, fast du gång på gång korrigerats baserat på dina egna bilder. Du måste ha funderat på den påstådda tjuvens motiv ? Varför tog han just den bit som besudlats med NB:s blod ?
2016-06-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Vad baseras den uppfattningen på ?

Inte för att jag vet vad som hänt, men varför skulle ett bockat rör mot taket med nödvändighet utesluta polisen ?

Nu säger du slangen igen, fast du gång på gång korrigerats baserat på dina egna bilder. Du måste ha funderat på den påstådda tjuvens motiv ? Varför tog han just den bit som besudlats med NB:s blod ?
Måste, även om det tar emot, hålla med mumintrollet. Man säger pemslang om det nämnda "röret". Som jag fattat det så var det just en pemslang hon blev hängd i.
2016-06-20, 23:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu råkade ju mordplatsen och Lisas kläder vara nedkletade med just Nerjius DNA

Jaa, precis.. Sen gäller också att dra rätt slutsats av ditt så helt korrekta påstående.
2016-06-21, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Jag har inte undersökt detta längre än ett par månader, därför har jag privilegiet att se saker i nytt ljus. Ta nya grepp, besöka brottsplatsen som åklagaren tror på. Verkliga brottsplatsen Byssjan har polisen tagit bort.

Samtidigt jag lyssnar folk som säger att Nerius fingeravtryck skulle finnas i Lisas byxor, vilket är lögn. Ursprunget sägs vara Stefan Holms uppträdande i rättssalen, som enligt dig hade samma sak, med andra ord.

Det är uppenbart att Holm har påverkat rätten och speciellt opinionen för att döma en invandrare till sexbrott, som han inte har begått.
Den upplevelsen hade jag fr o m 23 oktober 2015, sedan jag läst FUP. Sedan dess har bara rättegångarna tillkommit och det föranleder nytt ljus i ditt tänkande, dock inte som upplysning betraktat.

Domstolarna tror på förrummet som brottsplats.

Byssjan har beslagtagits av polisen - skulle de inte ha rätt och anledning till detta ?

Jag vet ju inte vad du träffat för "folk", men här i tråden har jag inte hört någon påstå att fingeravtryck skulle finnas i Lisas byxor. Inget påstående - ingen lögn.

Vaddå "sägs vara" ? Vem säger detta ? Stefan Holm använde inte ordet fingeravtryck. Den som påstår detta ljuger.

Vadan denna fixering vid faderns uppträdande över huvud taget. Han var där som målsägare, inte som forensiker (hur skulle han kunna vittna om vilka fynd som gjorts ?). Han uppförde sig i mitt tycke inte bara adekvat utan övermänskligt behärskat med undantag för reaktionen på advokatens infama provokation.

Har du haft en uppenbarelse om fadern också ("uppenbarligen") ?

Att fadern påverkat rätten är ställt utom allt tvivel. Man har nämligen anledning att anta att rätten är befolkad av normalt empatiska människor, dvs de blev säkert gripna av det outsägliga lidande som trots återhållsamhet förmedlades.

Din anklagelse mot rätten att av opportunistiska skäl ("opinionen") falskeligen döma en "invandrare" (vilket han alltså som EU-medborgare i Litauen inte var) är inte bara en oförskämdhet utöver det vanliga - den är totalt okunnig. Om det är något som utmärker Sverige så är det en extrem vakthållning mot minsta antydan om invandringskritik. Motsatsen är mera trolig, att rätten för att minimera varje risk för just sådana anklagelser lade ner extra mycket omsorg på just denna aspekt. Ett resultat torde ha varit det exceptionella tillmötesgåendet mot IB:s alla nycker.

Allvarligt talat - vart vill du komma ? Är du i rätt tråd ö h t ? Du säger ju rent ut att domen mot NB är ett justitiemord. IB har du framställt som ett offer för polisens övergrepp. Anser du att broder AB är den skyldige ? Detta är de tre möjligheter som begränsar diskussionen i den här tråden.
2016-06-21, 00:14
Medlem
Citat:
Hur vet du det ? Han kan ju ha avsatt blodet vid nerskärningen också. Vi vet inte, när han avsatte blodet på slangen..
2016-06-21, 00:18
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det räcker inte att du och fyra vänner här inte tycker att det är trovärdigt, förstår du inte det?

Berätta något till Nerijus fördel, något som skulle kunna visa att han är oskyldig som vi ALLA tycker låter trovärdigt!

Ett majoritetsbeslut är inte detsamma som ett rätt beslut. Det kan ju betyda att större delen utav församlingen har fel. Det har ju inträffat tidigare.
2016-06-21, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Måste, även om det tar emot, hålla med mumintrollet. Man säger pemslang om det nämnda "röret". Som jag fattat det så var det just en pemslang hon blev hängd i.
Absolut !

Sisotalo påstår att hela denna tagits bort, trots att hans egna bilder visar att det bara är en del som avlägsnats (uppskattningsvis den del som besudlats av NB:s blod).

"Röret" är den del som kommer ner ifrån taket. Detta rör har bockats, av fotona att döma. Jag förstår inte hur man av denna bockning kan dra några slutsatser om vem som gjort den.
2016-06-21, 00:26
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Ett majoritetsbeslut är inte detsamma som ett rätt beslut. Det kan ju betyda att större delen utav församlingen har fel. Det har ju inträffat tidigare.

Vad är då det rätta enligt dig ?
Har du en egen version eller lallar du bara med ?
Är det inte konstigt att ingen kan ge ett godtagbart scenario som bättre
redogör för exakt vad som hände än det som åklagaren presenterade och som
sedan ledde till att mördaren Nerijus fälldes för mordet .
Ingen av Nerijus beskyddare kan styrka sitt skitsnack med något konkret .
Så nu är det upp till dig att bli först .
Vi är idel öra .
2016-06-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Du, vi har ett rättssystem här i landet som dom flesta står bakom. Om du anser att lillenero är oskyldig så bör du presentera bevis för det istället för att sitta här och käfta emot utan tillstymmelse till bäring.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in