Citat:
Ursprungligen postat av
sisotalo
Jag har inte undersökt detta längre än ett par månader, därför har jag privilegiet att se saker i nytt ljus. Ta nya grepp, besöka brottsplatsen som åklagaren tror på. Verkliga brottsplatsen Byssjan har polisen tagit bort.
Samtidigt jag lyssnar folk som säger att Nerius fingeravtryck skulle finnas i Lisas byxor, vilket är lögn. Ursprunget sägs vara Stefan Holms uppträdande i rättssalen, som enligt dig hade samma sak, med andra ord.
Det är uppenbart att Holm har påverkat rätten och speciellt opinionen för att döma en invandrare till sexbrott, som han inte har begått.
Den upplevelsen hade jag fr o m 23 oktober 2015, sedan jag läst FUP. Sedan dess har bara rättegångarna tillkommit och det föranleder nytt ljus i ditt tänkande, dock inte som upplysning betraktat.
Domstolarna tror på förrummet som brottsplats.
Byssjan har
beslagtagits av polisen - skulle de inte ha rätt och anledning till detta ?
Jag vet ju inte vad du träffat för "folk", men här i tråden har jag inte hört någon påstå att
fingeravtryck skulle finnas i Lisas byxor. Inget påstående - ingen lögn.
Vaddå "sägs vara" ? Vem säger detta ? Stefan Holm använde inte ordet
fingeravtryck. Den som påstår detta ljuger.
Vadan denna fixering vid faderns uppträdande över huvud taget. Han var där som målsägare, inte som forensiker (hur skulle han kunna
vittna om vilka fynd som gjorts ?). Han uppförde sig i mitt tycke inte bara adekvat utan övermänskligt behärskat med undantag för reaktionen på advokatens infama provokation.
Har du haft en uppenbarelse om fadern också ("uppenbarligen") ?
Att fadern påverkat rätten är ställt utom allt tvivel. Man har nämligen anledning att anta att rätten är befolkad av normalt empatiska människor, dvs de blev säkert gripna av det outsägliga lidande som trots återhållsamhet förmedlades.
Din anklagelse mot rätten att av opportunistiska skäl ("opinionen") falskeligen döma en "invandrare" (vilket han alltså som EU-medborgare i Litauen inte var) är inte bara en oförskämdhet utöver det vanliga - den är totalt okunnig. Om det är något som utmärker Sverige så är det en extrem vakthållning mot minsta antydan om invandringskritik. Motsatsen är mera trolig, att rätten för att minimera varje risk för just sådana anklagelser lade ner extra mycket omsorg på just denna aspekt. Ett resultat torde ha varit det exceptionella tillmötesgåendet mot IB:s alla nycker.
Allvarligt talat - vart vill du komma ? Är du i rätt tråd ö h t ? Du säger ju rent ut att domen mot NB är ett justitiemord. IB har du framställt som ett offer för polisens övergrepp. Anser du att broder AB är den skyldige ? Detta är de tre möjligheter som begränsar diskussionen i den här tråden.