2016-06-20, 19:19
Medlem
Kunde ej hitta liknande tråd. Tycker sånt här är extremt underhållande. Berätta om den största wt-händelsen som ni själva bevittnat!

Själv känner jag att jag sett mycket men kan börja med en händelse jag ännu inte kunnat släppa, som ändå satte ribban.

Jag och min kompis S var 10-11 år gamla. Vi var ute och lekte där vi bodde. Plötsligt kommer vår kompis J gråtandes och berättar att hennes pappa nyss strypt henne samt slagit henne.
Vi försöker trösta och hon säger att hon vill ringa till sin mamma (som bor i en stad en timme bort) för att bli hämtad. S säger att vi kan ringa hemma hos henne.

Så kommer vi upp till S (en lägenhet i ett slitet hyreshus) S pappa är hemma och kollar på TV i andra änden av lägenheten. Från hallen ropar S med sin gälla röst.

S: PAPPAAAA!!!?

P: JAAA!?? *sänker ljudet på TVn*

S: J:s PAPPA HAR STRYPT OCH SLAGIT HENNE KAN HON FÅ LÅNA TELEFONEN O RINGA SIN MAMMA!!!?

P: JHAAP *höjer TVn*

Denna pappa, eller hela familjen när jag tänker efter, står nog för majoriteten av mina wt-moments. Kanske kommer på några fler senare.
Citera
2016-06-20, 19:21
Medlem
En kille som såg förjäkla sliten ut och betalade ett paket grillkorv med en hoprullad blodig tjuga vilket verkade vara hans sista pengar. Grillkorvarna var uppätna innan han lämnat butiken. Lite av ett lågvattenmärke kan jag tycka.
Citera
2016-06-20, 19:30
Medlem
jag var hos mina kusiner som inte alls är långt ifrån "morran och tobias" när det kommer till levnadsstandard.
vapen uppskruvade på väggarna som dekoration etc.
Jag var 14 år och min kusin 12 år. vi står ute på gården och skjuter luftgevär.
morsan, morbror och hans kärring satt och söp på verandan. I vanlig ordning börjar min morbrors fru ifrågasätta varför hon aldrig får kuk och min morbror svarar med
"Men du måste förstå en gång för alla att jag inte är attraherad av dig. jag älskar inte dig"
kärringen går och hämtar en stor dildo och viftar den framför ansiktet på mig, min morsa, min morbror och hans son medans hon skriker "den här säger då fan inte nej"
sen försvinner hon in i huset igen
Citera
2016-06-20, 19:41
Medlem
mirandakerrs avatar
Påväg hem från ett nyårsfirande år 2013. Sitter på bussen påväg hem med en vän då vi hör personen i bussraden framför oss hosta till. Därefter ser vi hur partypinglan framför oss börjar spy upp hela nyårsbuffén över hela golvet och sätet. Värst av allt? Det slutar inte och då bussen inte stannar så rinner spyorna mot oss som sitter bakom henne. Fyfan vad mycket hon hade ätit. Erbjöd henne lite vatten men det spydde hon upp över hela sätet bredvid. Slutade med att vi gick av och tog en taxi.
Citera
2016-06-20, 19:42
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
En kille som såg förjäkla sliten ut och betalade ett paket grillkorv med en hoprullad blodig tjuga vilket verkade vara hans sista pengar. Grillkorvarna var uppätna innan han lämnat butiken. Lite av ett lågvattenmärke kan jag tycka.

Låter ju som en pundare bara

rolig tråd, ska följas.
Citera
2016-06-20, 20:28
Medlem
Blondiemans avatar
Bästa tråden!

Min historia, för inte så länge sedan:
Hälsade på en vän sedan gymnasietiden som har flyttat från ursprungsorten till en av sveriges medelstora städer. Självklart provar vi ortens bästa alternativ till pubar och restauranger som erbjuds. Kompisen ursäktar sig med att den "finaste" puben på orten är bishop arms. Helt okej. Det är trots allt en hotellpub med en hel del affärsfolk sittandes.

Vi sitter i baren och lyssnar till, höger om oss, ett amerikanskt par som i 30 minuter med bartendern diskuterar vilken ölsort som skall inmundigas. Till vänster om oss ett, lika nördigt, par som provsmakar sig fram till rätt sorts wishkey.

Mitt i allt så kommer ett par i ca 35-årsåldern in. Kärleksparet är klädda som om de kom direkt från hemmagaragets betonggolv och den andra som från ortens tvätteri. Tjejen går fram till kassan, slänger fram en hundring på disken och säger, med en riktigt, riktigt, bred lantisdialket: "dina 2 BILLIGASTE öl tack". Det akuta skrattanfall vi fick där var många år sedan vi senast fick. Efteråt fick jag dock, och har än, skuldkännslor för mina tankar och skratt.

Hoppas och tror dock inte att paret märkte av oss. HOPPAS VERKLIGEN INTE DET. Bartendern lyckades bättre att uppträda proffesionellt.
Senast redigerad av Blondieman 2016-06-20 kl. 20:33.
Citera
2016-06-20, 21:00
Medlem
När jag först läste trådstart antog jag att det handlade om egna, personliga wt-ögonblick man själv agerat. Kanske var det trådskaparen menade? Men folk verkar beskriva andras wt-ögonblick.
Citera
2016-06-20, 21:12
Medlem
Blondiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlcc
När jag först läste trådstart antog jag att det handlade om egna, personliga wt-ögonblick man själv agerat. Kanske var det trådskaparen menade? Men folk verkar beskriva andras wt-ögonblick.

Jag lovar, jag ska komma på ett om mig själv. Men oftast så vet man inte själv om man har gjort något WT ;-)
Citera
2016-06-20, 21:19
Medlem
Varje år anordnas Hamnfesten i Arvika i Värmland - någon slags tredagars stadsfestival där Eddie Meduza och Absolute Dansband-plattorna byts ut mot Teddybears, Maskinen och Tomas Ledin. Jag har en kamrat i exil därborta, och skulle slå två flugor i en smäll tänkte jag.

På väg till festivalområdet sneddar vi över en parkering i centrum, och råkade bara snubbla rakt in i den värmländska dräggkulturen. Där står fyra bilar parkerade kors och tvärs, någon halvvägs ut i vägen, och alla spelar olika musik. Någon sorglig pilsnerhäck står och lirar Sareks "Genom Eld och Vatten" på absolut högsta volym, och trots att bilplåten redan har fler bulor och bucklor än en tonårings finniga nylle, så har ägaren smällt i skruvar och nitar eller vafan det nu är rätt in i karossen så att det skramlar och skorrar i takt till musiken. Självklart ligger det en baslåda, stor som ett medelstort kylskåp, och brinner upp i bakluckan. Det här skrotdiskot blir ändå inte komplett förrän snuten kommer med blåljusen och själva stannar som hej-kom-och-hjälp-mig på trottoaren och börjar bröla på värmländska. Alla dricker givetvis utav bara helvete och precis samtliga skiter fullständigt i snuten.

En tredje Volvo-kärra står halvvägs in i ett buskage. Mot husknuten precis bakom biljäveln står ett par och knullar. Grabben har kepsen bak och fram och står med någon halvliters burk av ljumskvarm festivalöl och dreglar över hennes rygg, medan hon står i en lika solkig sportkeps och mjukisbrallor och spjärnar mot tegelväggen. Romantiken till trots, verkar de inte störas nämnvärt av att två andra grabbar sitter med arslet ut ur baksätets själva dörrkarmar och har ölprovning på biltaket.

Den här bisarra synen avbröts tack och lov att en annan råttsoffa med jänkarnas gamla sydstadsflagga hängandes ur bakluckan - graciöst prydd med texten "OLLA HÄER" - rullar upp jämsides oss, tutar varpå samtliga i bilen hänger ut fingret och bränner lite gummi i farten.
Citera
2016-06-20, 21:58
Bannlyst
Jag: Vad är din favorit mat? (till wt-mandy från huddinge)
WT-Mandy: Sushi, jag älskar sushi
Jag: du vet att sushi är rå fisk va?
WT-mandy: va?! Är det inte rökt lax.?!
Jag: är inte lax röd/rosa, vad är då den vita fisken?
WT-mandy: vet inte, gick aldrig klart gymnasiet.....
Citera
2016-06-20, 22:18
Medlem
Kanske inte så mycket WT-moment men en gång utbrast min käre far;

"Vafan pöjk, har du inte körkort när du fyller 19 så kommer folk tro att du antingen är efterbliven eller en jävla stockholmare!"

Kul tråd dock. Kommer nog att komma på mer.
Citera
2016-06-20, 22:29
Medlem
Zests avatar
som sjuåring fick jag själv leta upp vart jag skulle börja vid skolstart. Tre gånger samma år eftersom det flyttades och åktes utomlands. utan mig såklart.

vet att det inte är wt för mig men wt antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in