2016-06-20, 17:12
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Den tekniska bevisningen ger således ett mycket starkt stöd för
åklagarens talan och Nerijus Belivicius har inte förmåtts lämna
någon rimlig förklaring till de gjorda DNA fynden.

Nerijus Belivicius beteende vid Martorp den 12 juni 2015 varit
märkligt.
Hans agerande talar för att han inte velat att vidare sökning efter Lisa Holm
skulle ske på Martorp.

Det är ställt utom allt rimligt tvivel att det är Nerijus Belivicius
som har dödat Lisa Holm.

Advokaten förklarar i överklagan till HR på vilket sätt DNA skiljer sig från fingeravtryck. DNA betyder inte alls källa skulle ha varit på den platsen där DNA hittas. Allt beror på hur DNA har kommit dit där den hittas. Även i FU konstaeras att Irenes DNA finns i Lisas kläder, trots att hon inte har berört dem
Nerius DNA kan ha en viss bevisvärde om det förklaras hur de har kommit till Lisas kläder.

https://www.dropbox.com/s/i6kbow5hg38xsg4/overklagan%20till%20Hovr.pdf?dl=0

Sedan finns sådana indicier, som att Nerius med brodern sökte maskar för fiskeri i Martorps kompost när Missing P. kom dit. Bröderna visste att militären hade varit där visserligen under den vilseledande pseudonymen "Familjens vänner". Detta berättade Nerius till Missing… Ett indicium, som inte visar något och inte betydde något. Efter flere besök i Byssjan hittades kroppen av polisen.

Tekniskt bevis kunde hittas i en slangbit i Mjölkrummet. Tyvärr har någon, inte polisen, brutit loss och tagit bort slangen. Vad gäller den tekniska bevisningen står vi idag på den grunden som DNA i Lisas kläder kan anses ge. Tekniskt bevis kunde ha skaffats i Byssjan, men det har polisen inte gjort utan, fört bort hela Byssjan.
Senast redigerad av sisotalo 2016-06-20 kl. 17:21.
2016-06-20, 17:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Polisen har provbelastat det (vittnemål i TR).

I höstas gjorde jag en beräkning med ytterlighetsfallet ledad infästning i taket.
Provbelastat om det håller för 50 kg var det väl?

Ja, du var ju duktig på att räkna men det var också om röret/slangen håller vill jag minnas? Här var det nu tvivel om röret överhuvutaget kan röra sig och det tycker jag är helt okänt eftersom man saknar hur det är fäst där uppe. Det var väl någon som undrade om slangen legat emot botten av hållet genom väggen och det är ju intressant. Olika vikter skulle ge olika vinklar av slangen tills den bottnar. Nu tänkte väl inte polisen på det kanske så dom spåren är ju borta.

Förra året läste jag allt i denna tråd men nu är NB dömd så det känns mindre viktigt att slösa tid och energi så jag har säker missat mer information.
2016-06-20, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Advokaten förklarar i överklagan till HR på vilket sätt DNA skiljer sig från fingeravtryck. DNA betyder inte alls källa skulle ha varit på den platsen där DNA hittas. Allt beror på hur DNA har kommit dit där den hittas. Även i FU konstaeras att Irenes DNA finns i Lisas kläder, trots att hon inte har berört dem
Nerius DNA kan ha en viss bevisvärde om det förklaras hur de har kommit till Lisas kläder.

Sedan finns sådana indicier, som att Nerius med brodern sökte fiskeri maskar i Martorps kompost när Missing P. kom dit. Bröderna visste att militären hade varit där visserligen under den vilseledande pseudonymen "Familjens vänner". Detta berättade Nerius till Missing… Ett indicium, som inte visar något och inte betydde något. Efter flere besök i Byssjan hittades kroppen av polisen.

Tekniskt bevis kunde hittas i en slangbit i Mjölkrummet. Tyvärr har någon, inte polisen, brutit loss och tagit bort slangen. Vad gäller den tekniska bevisningen står vi idag på den grunden som DNA i LIsas kläder kan anses ge. Tekniskt bevis kunde ha skaffats i Byssjan, men det har polisen inte gjort utan, fört bort hela Byssjan.

Att det ska vara så svårt att fatta fakta......
Hur förklarar Du NB,s blodiga fingrer märken innanför Lisas byxor....Hans blod och DNA flyger inte dit....Om inte Johnblund varit i farten.
2016-06-20, 17:38
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Förra året läste jag allt i denna tråd men nu är NB dömd så det känns mindre viktigt att slösa tid och energi så jag har säker missat mer information.
Bra att du läste allt för att nu har plaströren stulits. Det finns emellerti anledning att undra varför GM skulle ha fastnat på denna lilla rör i ett hörn av Förrummet, när bara några meter bort i Slaktrummet fanns två stabila stång i motsvarande höjd tillgängliga. Där hade man hängt djur.

Om någon behövde hänga en människa finns i Slaktrumemt en bra plats. Visserligen har inte Nerius arbetat där och hans DNA kan inte hittas.
Senast redigerad av sisotalo 2016-06-20 kl. 17:52.
2016-06-20, 17:56
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Att det ska vara så svårt att fatta fakta......
Hur förklarar Du NB,s blodiga fingrer märken innanför Lisas byxor....Hans blod och DNA flyger inte dit....Om inte Johnblund varit i farten.
Intresant. Det talas jämt om DNA i Lisas kläder, men du är säker på att det finns en fingeravtryck av Nerius. Hur kan jag hitta detta i FU och hur han man beskrivit detta i TR ja HR?
2016-06-20, 18:09
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Så du tror alltså att ett rör fäst någonstans i taket där vi heller inte kan se fästet inte kan röra sig. Ska vi testa lite mattematik, hur många mm rör sig slangen nedåt i det hålet det går ut igenom om det lodräta röret böjs bakåt 5mm? Låt säga att det lodräta rörets längd är 50cm och fäst i ett annat horisontellt rör med 90 graders vinkel och att det röret i sin tur har närmaste fäste i taket 10 cm från den rörkopplingen (orörligt fäste). Det är bara ett antagande, vi ser inte hur rör och fästen ser ut i taket.

Kom igen nu och visa att du inte är värdelös.

Det som är intressant gällande PEM-slangen är märken efter snöret och blodet från
den vidrige kvinnomördaren Nerijus .
Inte huruvida PEM-slangen kommit emot betongen i hålet eller inte .
Det spelar ingen som helst roll för utgången av fallet .
Sen kan du tjata om dina jävla tramserier bäst du vill .
Ingen bryr sig eller är intresserad av det ändå .
2016-06-20, 18:24
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Bra att du läste allt för att nu har plaströren stulits. Det finns emellerti anledning att undra varför GM skulle ha fastnat på denna lilla rör i ett hörn av Förrummet, när bara några meter bort i Slaktrummet fanns två stabila stång i motsvarande höjd tillgängliga. Där hade man hängt djur.

Om någon behövde hänga en människa finns i Slaktrumemt en bra plats. Visserligen har inte Nerius arbetat där och hans DNA kan inte hittas.

Dels var PEM-slangen i hörnet en mer undanskymd plats .
Den fanns närmare dörren från ladan .
Och stabila stångar i slaktutrymmet sitter inte på samma höjd .
De sitter högre , alltså svårare att hänge offret där
Har utredarproffset missat såna simpla saker ?
2016-06-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det enda dina hatiska, fördomsfulla, enkelspåriga och lögnaktiga inlägg ger - det är att man tänker - "herregud, vad har människan råkat ut för egentligen som spyr ut sitt hat på detta vis"?

När du använder precis vad som helst som redskap för ditt hat och dina lögner, som katten eller Lisas "för blåa, oskyldiga ögon" då undrar man verkligen hur det står till?

När du till varje pris försöker "byta plats" på offer och förövare - i din värld är mördaren offret.
Var hittar du förövarna då? Eller rättare sagt - de som DU anser begått det värsta brottet, d.v.s stått upp för offrets rätt, de som är den mördade Lisas röst, de som gjort allt de kunnat för att klara upp fallet - för LISAS SKULL.

De som du hatar och egentligen vill kalla förövare då det är b.la; Lisas far, polisen, åklagaren, domstolarna, målsägarbiträdet, militären (din hatlista är givetvis mycket längre än så här men tar med det mest elemtära här).

Vad bryr du dig egentligen om en katt, ett offer eller en mördares hustru?
INGET skulle jag vilja påstå - det är enbart ditt eget hat som lyser igenom dina inlägg.

Är bara att konstatera, som Strindberg - Det är synd om människorna.

Du lyckades få in ordet "hat" sex gånger. Inte dåligt. Frågan är vad som skrämmer dig och alla andra så mycket att ni tappar konceptet så här. Analyserande människor får dra slutsatser av det.
Senast redigerad av nopomil 2016-06-20 kl. 19:34.
2016-06-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du vet då att välja ut vilka du ska sätta tillit till och vilka som ska misstros...
Fru Irinas ord köper du rakt av. Om det så handlar om en påstådd observation vid en
av fyndplatserna, avlämnad flera månader efteråt eller när det ska intygas att maken
när allt kom omkring var hemma vid tidpunkten för när det överfölls och mördades.
Det har du inga problem med att tro på.
Medan när en herre som Brandtler som påstår sig ha först blivit tillfrågad om att ta sig an
försvaret av en misstänkt flickmördare men avböjt och istället valt att arbeta för den drabbade
familjens räkning som målsägarbiträde så tycker du dig ha anledning att misstänka
att det ljugs om saken. Och du antyder att han ljuger annars också.
TB uttalar detta i media och du tror han hittar på bara om det här, att han inte alls
tillfrågats. Varför skulle han vilja ljuga om nåt sånt? Tidningen ifråga kunde på en minut
kontrollerat med tingsrätten om det stämde och det kan du förresten också passa på och
göra om du fortsätter tvivla på mannens ord i saken.

Det är ju absolut ingenting konstigt att han blev tillfrågad om att försvara NB, han är ju
en av Skövdes advokater. Och en advokat behövde ju balten.
Nu var det på det lilla viset dock att TB kände folk som kände Lisas anhöriga och därför tyckte
han att det var bäst att avstå. Det får lov att sägas ha varit ett klokt och
omdömesgillt beslut.

Som sagt: Fortsätter du betvivla vad TB säger i saken så bara slå en signal till tingsrätten
i berörd stad så ska du kunna få besked.

Då påstår jag att Tore Brandtler for med osanning. Han var inte alls tillfrågad vid något tillfälle att försvara NB. Frågan är varför han han påstår det?
2016-06-20, 18:59
Medlem
Citat:
Det finns mycket att diskutera.
Varför vill du falskeligen säga att jag har varit olovandes på mordplatsen.
Vi har kommit till det väsentliga, kan vi inte lämna de slängar som stör debatten, jag har inget att avslöja om dig

Jag meddelade här om att jag åker till Kinnekulle. Jag var i Ladan med den ansvariga intendenten för Blombergs ägo. Han beklagade att att avspärrningen hade tagits bort så att någon hade klippt slangen. I princip Ladan är fri för turister. Åk dit och titta. Gå inte i mjölkavdelningen utan intendentens sällskap

Bilden 1 på s 663 visar översidan av slangen. Jag skriver om undersidan, som kan ha fått tecken av kontakten med betongen, om slangen belastades med 50 kilo.

Bild 2 är tagen från utsidan. Där slangen hindrar att se genom hålet. Jag tog samma bild i nuläge. Där kan du fritt se genom runda hålet i betongen eftersom slangen är bortklippt.

https://www.dropbox.com/s/b9pni6ctrx88fs7/H%C3%A5ll%20i%20helbild.jpg?dl=0

Det är alltså okänt vem som har gått in och klippt slangen?
Vet man ungefär när det skedde?
Senast redigerad av nopomil 2016-06-20 kl. 19:04.
2016-06-20, 19:04
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Dels var PEM-slangen i hörnet en mer undanskymd plats .
Den fanns närmare dörren från ladan .
Och stabila stångar i slaktutrymmet sitter inte på samma höjd .
De sitter högre , alltså svårare att hänge offret där
Har utredarproffset missat såna simpla saker ?

Bra punkter, men inte hållbara. Offret togs först över landsvägen 50m. i Ladan, genom den öppna dörren - 40m. bort från Slaktrummet. Att ta ett par steg från Förrummet till Slaktrummet hade inte varit problem. Sedan tillbaka till bilen, minst 50m.

Varför skulle offret vara mera undanskymd? GM hade bråttom att gå vidare i hantering. Offret skulle transporteras till Mantorp, trängas och skåpet och prylarna slängas. Hela akten vid hängningen fick inte ta mera än ett par minuter. Det var bara för att säkerställa döden.

Det finns en höjd skillnad på 20 cm. Snören kunde kastas över stången och offrets dras upp till hängning. Däremot finns Nerius blod på översidan av slangen i höjd på 206 cm. Mycket besvärligt.

Däremot i Slaktrummet hängningen kunde göras utan att ta i stången. Stången var lagt i sådant höjd att djurs kroppar kunde hängas.

Sluta med slängar, låt oss diskutera i all vänskap.
2016-06-20, 19:05
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du lyckades bara få in ordet "hat" sex gånger. Inte dåligt. Frågan är vad som skrämmer dig och alla andra så mycket att ni tappar konceptet så här. Analyserande människor får dra slutsatser av det.
Jag analyserar människor dagligen i mitt arbete.
Dina inlägg genomsyras av hat, det är inga svårigheter alls att dra den slutsatsen.
Frågan är vad som skrämt DIG så mycket att du tappat konceptet så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in