2016-06-20, 12:39
Avslutad
Tidigare i år så fick jag höra att Potter skulle vara i det närmaste klar att ta över Häcken efter PG. Men nu har det börjat florera lite rykten från andra håll om att Hamrén skall vara en stark kandidat. Personligen tror jag att det skulle vara ett kanonbeslut då han visat sig vara en duktig klubblagstränare även om han inte gjort något större avtryck i landslaget för att uttrycka det snällt. Sedan vet jag inte hur trovärdigt det hela egentligen är? Känslan är ju att större klubbar borde rycka i honom.
2016-06-20, 13:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tidigare i år så fick jag höra att Potter skulle vara i det närmaste klar att ta över Häcken efter PG. Men nu har det börjat florera lite rykten från andra håll om att Hamrén skall vara en stark kandidat. Personligen tror jag att det skulle vara ett kanonbeslut då han visat sig vara en duktig klubblagstränare även om han inte gjort något större avtryck i landslaget för att uttrycka det snällt. Sedan vet jag inte hur trovärdigt det hela egentligen är? Känslan är ju att större klubbar borde rycka i honom.

Det finns ett udda rykte om att Hamrén är klar för Malmö. Det ska ha varit klart sedan i vintras. Allan Kuhn ska stega tillbaka som assisterande och de ska jobba tillsammans som de gjorde i Ålborg.

Jag tror väl inte att Hamrén går direkt till ett nytt jobb utan en paus.
2016-06-20, 13:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Han bor väl/har ett boende i Mölnlycke eller vad det är vilket skulle kunna göra att han vill hem till Göteborg och då är det ju inte helt galet.
Han får ett halvårs paus från fotbollen, även om han lär vara involverad en del i värvningar etc redan nu, han kan få en start i en klubb utan det maximala trycket utifrån efter alla år med landslaget etc.
Känns inte omöjligt.
2016-06-20, 13:22
Medlem
junkbords avatar
Citat:

Går även rykten att förre IFK-tränaren Teddy Olaussson är tilltänkt som huvudtränare för Häcken.
2016-06-20, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det finns ett udda rykte om att Hamrén är klar för Malmö. Det ska ha varit klart sedan i vintras. Allan Kuhn ska stega tillbaka som assisterande och de ska jobba tillsammans som de gjorde i Ålborg.

Jag förstår tanken och om Kuhn skulle kunna tänka sig att bli andretränare igen så skulle det väl vara just under Hamrén? Men frågan är om han är sugen på att stega tillbaka och riskera att få assisterande-stämpeln på sig?

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Han bor väl/har ett boende i Mölnlycke eller vad det är vilket skulle kunna göra att han vill hem till Göteborg och då är det ju inte helt galet.
Han får ett halvårs paus från fotbollen, även om han lär vara involverad en del i värvningar etc redan nu, han kan få en start i en klubb utan det maximala trycket utifrån efter alla år med landslaget etc.
Känns inte omöjligt.

Som du skriver så kan det absolut vara så att han prioriterar en klubb där han kan få jobba i lite lugn och ro samtidigt som han ändå har ganska stora möjligheter att göra bra resultat. Efter att ha läst ditt inlägg så är det nästan så att jag tror det är möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Går även rykten att förre IFK-tränaren Teddy Olaussson är tilltänkt som huvudtränare för Häcken.

Det har jag helt missat. Jag trodde att Christian Lundström skulle vara den som låg bäst till ifall det skulle vara en intern rekrytering.
2016-06-20, 14:23
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Även om det är ett rykte enbart så måste man ju älska det. Sedan om man var MFF supporter skulle nog känslorna vara de omvända.
2016-06-20, 16:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Hamrén bor ju redan i Göteborgstrakten, och Häcken kanske kan vara ett bra ställe att få lite lugn och ro på ett tag efter landslaget.
2016-06-20, 17:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Även om det är ett rykte enbart så måste man ju älska det. Sedan om man var MFF supporter skulle nog känslorna vara de omvända.

Jag kan ju säga att jag jublar men Hamrén är en bättre klubbtränare än landslagscoach.

Jag läste på AB att Ado kan vara på väg till Gencer i Turkiet och Rasmus till Karlsrühe.
2016-06-20, 19:36
Medlem
Hamrén är ju en hyfsad klubbtränare, men jag hade hoppat från bron på ren princip om han skulle träna Blåvitt.
2016-06-20, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag kan ju säga att jag jublar men Hamrén är en bättre klubbtränare än landslagscoach.

Jag läste på AB att Ado kan vara på väg till Gencer i Turkiet och Rasmus till Karlsrühe.
Ado kan jag förstå, däremot trodde jag inte att MFF är så desperata att få in pengar att de skulle sälja Bengtsson till ett dussinlag i bundesliga 2. Har inte MFF någon sorts ambition att etablera sig i Europa? Ankpölen Sverige duger kanske...
2016-06-20, 20:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khajiit
Ado kan jag förstå, däremot trodde jag inte att MFF är så desperata att få in pengar att de skulle sälja Bengtsson till ett dussinlag i bundesliga 2. Har inte MFF någon sorts ambition att etablera sig i Europa? Ankpölen Sverige duger kanske...

Nu är det silly så man får ta det för vad det är. Ado vet ju inte vad han vill verkar det som. Rasmus har ju nästan nyligen kommit tillbaka så han går nog inte BL2.
2016-06-20, 20:06
Medlem
nomadics avatar
Snack om att Ferhad Ayaz ska vara nära ÖSK nu. Lite spännande kanske även om jag känner att jag har lite dålig koll på var han står idag.

Frågan är väl snarare vad det tyder på då vi redan har gott om konkurrensstarka yttrar. Att Crespo lämnar redan nu i sommar och DG/Sema är med och konkurrerar mer längst fram? Att DG som sitter på ett utgående kontrakt är på väg att lämna?

Lämnar Crespo redan nu skulle jag dock gärna få in en mer naturlig anfallare i truppen som ersättare. Skulle inte ha något emot att ta in Pärlan igen som nyttig truppspelare nu när han numera är fri.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in