2016-06-20, 09:57
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Det enda som nog gör män mindre lyckliga av att vara hemmaman är könsrollen, han kan nog känna sig misslyckad som man, och sedan är nog svårare för en man att hitta en attraktiv kvinna som vill försröja honom än vad det är för en tjej att hitta en man som är villig att försörja henne.

Självklart är det soft att bara vara hemma och rulla tummarna medens den andra är ute och sliter men pengarna går till den som är hemma.

Varför du vill att kvinnan ska vara hemma och ha det soft medens mannen ska vara ute och slita för kvinnan? Bättre det är tvärtom, kvinnor får jobba för en gång skull medens männen tar pengarna.

Könsroll???
Hemmafrurollen är i princip död...och de Svenska kvinnorna är hur olyckliga och vilsna som helst.

Jag känner mig fri utan att behöva dras med en kvinna i hushållet. Ekonomin går som ett expresståg. Huset mår bra...
Kvinnor älskar vinnstkuk mer än något annat...för det är ju så gott, alltså
Där har du alla incitament, som räcker för många män som tröttnat på det gynocentrerade samhället och klivit av tåget.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-06-20 kl. 10:18.
Citera
2016-06-20, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
De som väljer att inte jobba blir väl lyckliga av det för att det är vad de trivs med och har valt.
Personer (oavsett kön) som har intressen och ambitioner och gillar att jobba skulle knappast bli lyckligare av att vara hemma.

Jo, förmodligen. Kvinnor är biologiskt utvecklade för att spendera dagarna runt sina barn.
Männen däremot är mer benägna att utforska omgivningen med gruppen och därför vara borta från barnen. Tragiskt hur det moderna samhället och feminismen mobbat hemmakvinnor så att de framstår som något att se ned på, när dessa kvinnor egentligen gör ett mycket viktigare jobb än någon annan.
Citera
2016-06-20, 10:12
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Könsroll???
Hemmafrurollen är i princip död...och de Svenska kvinnorna är hur olyckliga och vilsna som helst.

Jag känner mig fri utan att behöva dras med en kvinna i hushållet.
Feminismen har sänkt priset på fitta till noll. Som ensam man blir det "win win". Mera knull, bättre ekonomi, som i en positiv spiral genom den feministiskt fögiftade miljön.

Då borde du väl vara glad, jag fick intrycket av att du ville ha tillbaka hemmafrun? Jag tror de rollerna kommer komma tillbaka då kvinnor tröttnar på att förverkliga sig själva, vilket det finns tendenser till att de börja göra. Kvinnan är den som alltid har haft makten, så de bestämmer vart samhället ska gå. Män är mähän som bara följer med vart kvinnan än pekar.
Citera
2016-06-20, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Då borde du väl vara glad, jag fick intrycket av att du ville ha tillbaka hemmafrun? Jag tror de rollerna kommer komma tillbaka då kvinnor tröttnar på att förverkliga sig själva, vilket det finns tendenser till att de börja göra. Kvinnan är den som alltid har haft makten, så de bestämmer vart samhället ska gå. Män är mähän som bara följer med vart kvinnan än pekar.

Nej förfan!
Varför skall man ha en kvinna i sitt hushåll???
Citera
2016-06-20, 10:42
Medlem
different_trips avatar
Amen snälla, vilken idiotundersökning.

En lyxhustru är lyckligare? Wow, vilken högoddsare. Förstår väl vilken idiot som helst att pengar på kontot utan att arbeta är härligare än att jobba för dem.
Citera
2016-06-20, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Ja flest avkomma vinner. Det gäller för män att sprida sina gener. Har du inte läst biologi?

Nu pratar du om r-selekterade män. Dvs sådana med lägre iq, mer benägna till våld osv. Typ som afrika. Dessa satsar på att få så mycket avkomma som möjligt, därför att barnadödligheten är stor. Live hard die young mentalitet.

I utvecklade länder så planerar vi istället och skaffar färre avkomma. Våran avkomma får bättre förutsättningar och är smartare. Dessa kallas för k-selektiva.
Citera
2016-06-20, 11:05
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De flesta kvinnor i Sverige som har barn tar hand om och uppfostrar dem.

Nej, de flesta svenska kvinnor lämnar sina barn på statens fostringsanstalt/dagis vid 1 års ålder och gör sedan "karriär".
Citera
2016-06-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Nej, de flesta svenska kvinnor lämnar sina barn på statens fostringsanstalt/dagis vid 1 års ålder och gör sedan "karriär".

Lägg sedan till skollagen på det.
Fungerar som en garanti för högre instutionaliseringsnivå på Svenska medborgare.

Svensk skola och barnomsorg blir riktigt skrämmande, när man reflekterar lite sobert över strukturen och dess passiviserande effekt.
Citera
2016-06-20, 12:04
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Lägg sedan till skollagen på det.
Fungerar som en garanti för högre instutionaliseringsnivå på Svenska medborgare.

Svensk skola och barnomsorg blir riktigt skrämmande, när man reflekterar lite sobert över strukturen och dess passiviserande effekt.

Bra att du tog upp det.
Sverige och Tyskland är de enda länder i hela världen där hemskoleundervisning är totalförbjuden.
Vilket strider både mot Parisprotokollet som är en del av Europakonventionen och FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-06-20 kl. 12:10.
Citera
2016-06-20, 12:14
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Att ta träffa sina barn 1-2 per kväll efter att ungarna varit på fotbollsträning är inte att uppfostra sina barn. De som anser behöver en rejäl reality check!
Citera
2016-06-20, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Bra att du tog upp det.
Sverige och Tyskland är de enda länder i hela världen där hemskoleundervisning är totalförbjuden.
Vilket strider både mot Parisprotokollet som är en del av Europakonventionen och FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna.

När man lägger feministpusslet inser man att kärnfamiljen är folkets egna maktbas/plattform.
Därav min trådstarts utformning. Då de som blivit störst lurade är kvinnorna.
Att ett fåtal kvinnor kvoterats in på några styrelseposter, känns som en tämligen klen tröst för majoriteten kvinnor. Vars olycka är riktig och fick sin egenmakt centraliserad i vad som roande nog kallas "frigörelsen".
Citera
2016-06-20, 12:50
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De är exotiska, lagar godare mat och håller sig fräschare längre. Men precis som alla kvinnor har de ett bäst före datum.

Kvinnor är som kött, till för att konsumeras.
Inte första ggn man stöter på dig här, om du inte är en agendadrivare med pröjs så är du sjuk i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in