2016-06-20, 00:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Kvinnor är inte skapade helt genetiskt för att lyckas ute i världen så deras bästa kommer ju att vara hemma framför spisen och föda barn. Så det är helt enkelt. Vi män ska vara ute i världen och jaga mat!
Citera
2016-06-20, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kvinnor är inte skapade helt genetiskt för att lyckas ute i världen så deras bästa kommer ju att vara hemma framför spisen och föda barn. Så det är helt enkelt. Vi män ska vara ute i världen och jaga mat!

Ingen som behöver göra något av detta längre. Åk till donken istället.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-06-20 kl. 01:03.
Citera
2016-06-20, 01:07
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Sociala värden är inte att underskatta i sammanhanget horeri...
I mitt experimenterande är jag att betrakta som hora, då jag knullat för öl, mat och kaffe t.ex. Då snackar vi mer juridiska termer.

Tiger Woods ex känns som ett spännande kapitel. Mängden älskarinnor han hade/har säger oxå en hel del om horeriet.
Om de knullar med honom för att han är så fantastisk. Är det ju hans ex som är en praktkärring.
Hur kommer det sig att han som så många andra rika och berömda amerikaner bara kan åka hit och plocka upp en söt blond flicka, till att bli deras fru???
Jag säger inte att det är fel, snarare bara att det fungerar
Han är känd och framgångsrik det betyder att han har bra gener. Mäns strategi är att befrukta så många som möjligt och för kvinnor gäller det att välja den bästa mannen och föra hans gener vidare. Kvinnor blir gravida så det är vårt jobb att ha hand om barnen.
Citera
2016-06-20, 01:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ingen som behöver göra något av detta längre. Åk till donken istället.

Jo men nu talar vi om lycka vad vi genetiskt är skapade utifrån. Att nu donken ger gratis mat fine men rent genetiskt kommer det väl om det fortsätter vara så mer genetiskt påverka män och kvinnor 2000 år in i framtiden minst.
Citera
2016-06-20, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men nu talar vi om lycka vad vi genetiskt är skapade utifrån. Att nu donken ger gratis mat fine men rent genetiskt kommer det väl om det fortsätter vara så mer genetiskt påverka män och kvinnor 2000 år in i framtiden minst.

Det kan det nog göra. Kvinnor har ju tidigare fått gå runt och vara på smällen hela tiden innan preventivmedlena så naturen kommer kanske i framtiden att gynna andra egenskaper i den nya miljön.
Citera
2016-06-20, 01:14
Medlem
Jag kan ju börja med att berätta vilket gott skratt ni ger mig här i mitt hemmafruhem och hur många gånger jag velat blunda och öppna ögonen för att se om det verkligen står så som jag läser.

Sedan vill jag fortsätta med att berätta att jag är en glad hemmafru som jobbar lite till och från- när jag känner för att jobba.
Inte för att jag behöver det utan för att jag vill gå ut och träffa lite annat folk, ha lite annorlunda rutiner och känna att jag kan hjälpa andra lite mer än hemifrån.

Min man tycker också att det är viktigare att våra barn får en bra uppväxt med i alla fall EN utav föräldrarna närvarande då den andra jobbar 8-17 och tycker faktiskt det är dumt att lämna bort sina barn 07-17.30 varje dag på dagis - för att sedan komma hem och lägga dem till sängs efter 1-2 timmar. Hur mycket tid får man med sina barn då? Helgen eventuellt som dessutom präglas av andra aktiviteter som tar ens gemensamma tid.

Maten står alltid klar när mannen kommer från jobbet - men det förtjänar han väl? Tvätten är alltid ren och fräsch - men det är väl för vårt allas bästa? Huset är alltid städat - men det är för att jag älskar att ha det rent och städat och har mycket tid till att få mitt hem perfekt.

Att vara hemmafru är mer än ett heltidsjobb kan jag tala om för er och samtidigt är det det mest ouppskattade jobbet som finns. Förutom för oss som har en bra man som väljer att ta hand om oss på bästa sätt genom kärlek, uppmuntran till oändlig familjekärlek och som kan/vill ge oss allt vi önskar
Citera
2016-06-20, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmeanme
Jag kan ju börja med att berätta vilket gott skratt ni ger mig här i mitt hemmafruhem och hur många gånger jag velat blunda och öppna ögonen för att se om det verkligen står så som jag läser.

Sedan vill jag fortsätta med att berätta att jag är en glad hemmafru som jobbar lite till och från- när jag känner för att jobba.
Inte för att jag behöver det utan för att jag vill gå ut och träffa lite annat folk, ha lite annorlunda rutiner och känna att jag kan hjälpa andra lite mer än hemifrån.

Min man tycker också att det är viktigare att våra barn får en bra uppväxt med i alla fall EN utav föräldrarna närvarande då den andra jobbar 8-17 och tycker faktiskt det är dumt att lämna bort sina barn 07-17.30 varje dag på dagis - för att sedan komma hem och lägga dem till sängs efter 1-2 timmar. Hur mycket tid får man med sina barn då? Helgen eventuellt som dessutom präglas av andra aktiviteter som tar ens gemensamma tid.

Maten står alltid klar när mannen kommer från jobbet - men det förtjänar han väl? Tvätten är alltid ren och fräsch - men det är väl för vårt allas bästa? Huset är alltid städat - men det är för att jag älskar att ha det rent och städat och har mycket tid till att få mitt hem perfekt.

Att vara hemmafru är mer än ett heltidsjobb kan jag tala om för er och samtidigt är det det mest ouppskattade jobbet som finns. Förutom för oss som har en bra man som väljer att ta hand om oss på bästa sätt genom kärlek, uppmuntran till oändlig familjekärlek och som kan/vill ge oss allt vi önskar

Allt är frid och fröjd tills han träffar någon annan, eller börjar vara missnöjd med det man gör.
Citera
2016-06-20, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Allt är frid och fröjd tills han träffar någon annan, eller börjar vara missnöjd med det man gör.

Må så vara men jag har fortfarande mina barn som jag fostrat och ingen annan. Sedan skulle förlusten inte vara min i vilket fall som helst så det är bara att vinka och köra vidare en smart hemmafru är en bra hemmafru.
Citera
2016-06-20, 01:26
Medlem
Citat:

Ja vem annars vill du ha uppskattning ifrån, räcker det inte att din man uppskattar det du gör?
Citera
2016-06-20, 01:31
Medlem
Citat:
Må så vara men jag har fortfarande mina barn som jag fostrat och ingen annan. Sedan skulle förlusten inte vara min i vilket fall som helst så det är bara att vinka och köra vidare en smart hemmafru är en bra hemmafru.

Haha! nej det låter inte som det. Du verkar vara en riktig kvinna du.
Citera
2016-06-20, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Ja vem annars vill du ha uppskattning ifrån, räcker det inte att din man uppskattar det du gör?

Det är ouppskattat ifrån drägg som er som sitter på flashback och slänger ur er en massa utan att veta vad det innebär att ha en riktig familj och ta familjen i första hand och jag tycker synd om kvinnorna ni är med när ni har en sådan syn på det hela.
Citera
2016-06-20, 01:40
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:

Du gör det viktigaste och svåraste arbete en kvinna kan göra, ta hand om och uppfostra sina barn.
Önskade att det fanns fler kvinnor som du i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in