2016-06-19, 06:43
Medlem
Gusselbys avatar
Som svar på det som diskuterats alldeles här ovan så skulle jag vilja påpeka att det inte är en omöjlighet att den omständigheten att Tore Brandtler bor och har sitt kontor i Skövde har spelat roll vid val av målsägarbiträde, förutom att han kanske anses som duktig i sitt yrke.
2016-06-19, 08:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Som svar på det som diskuterats alldeles här ovan så skulle jag vilja påpeka att det inte är en omöjlighet att den omständigheten att Tore Brandtler bor och har sitt kontor i Skövde har spelat roll vid val av målsägarbiträde, förutom att han kanske anses som duktig i sitt yrke.
Helt klart: Han är känd i trakten, att han kan sitt ämbete i form av juridik framgick tydligt via rättegångarna och likväl via intervjuer han gett (lugn och saklig). Utöver detta säger han själv (som Grandioso nyss la in):
Citat:
– Jag fick frågan av tingsrätten om jag ville försvara honom men jag tackade nej. Inte för själva gärningen i sig, men jag känner för många som känner Lisas familj.
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/han-fr%C3%A5gade-ut-lisa-holms-m%C3%B6rdare-h%C3%B6ll-p%C3%A5-att-n%C3%A5-ut-till-honom-1.2231864
... Med andra ord garanterat rekommenderad.

Att älta Brandtler månad ut och månad in, har väl lika mycket bäring som strimlor i en dokumentförstörare.
2016-06-19, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Efter att ha sett Tore Brandtler i aktion tycker jag att han verkar ha varit ett utmärkt biträde. Jag är övertygad om att han har varit en klippa för familjen - lugn, auktoritativ, klok och kunnig. Det kanske fanns någon, som kunde göra den bedömningen...
2016-06-19, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
1. Jag menar bilder på LIsa inträngt i skåpet. Hur var kläderna eftersom det tolkades som bevis på sexualmord. Dessa är inte i Expressen översikt.

2. Det finns två platser där Lisa kunde ha mördats Byssjan eller Mjölkrummet i Ladan, det framgär i FUP

3.Jag var där och spärrningen var borta, därför hade någon kunna klippa bort hela gummislangen, bara stången som kommer ner från taket var kvar. Jag ska visa bilder om detta. Två personer som arbetar för Arne Jönssön och är vittne i TR var med mig som utmärkta vägvisare.

4. Om man nu skulle vilja göra en ansökan om resning är mordplatsen den viktigaste frågan, bara DNA räcker inte. All mordutredning börjar från mordplatsen och här finns två möjliga, men båda är borta.

Varför detta ironi över en person som arbetar för klarhet i ett mord som intresserar så många. Jag har bott i Sverige från 1965 och anmält mig som svensk medborgare. Under dessa år har jag bott mycket utomlands och min finska pass går ut i Augusti i år, sedan köper jag en svensk, men stannar som en dubbelmedborgare. Jag doktorerade på KTH 1968.

Mordplatsen i förrummet är ju väl undersökt och resultatet dokumenterat. Kan du nämna en viktig aspekt som förbisetts där ?

Byssjan togs i beslag - är den nu borta ? Har du inte tagit reda på dess närmare öde ?

Hurtig har ju nyligen försökt få till stånd ett prövningstillstånd i HD och misslyckats. För att kunna få resning krävs alltså något avgörande utöver Hurtigs insinuationer. Har du en idé om detta eller är du bara pessimistisk om framtida möjligheter ?
2016-06-19, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fel!
Efter Irinas tid i häktet åkte hon tillbaka till Blomberg, bodde inte i lägenheten (kattens hemvist), utan hos Jönssons. Efter sig lämnade hon tillhörigheter i sopsäckar OCH katten Truls.

Så katten var värd "de nada" för Irina.

Fel!
Irina åkte till Blomberg att ta hand om katt och att hämta lite kläder innan hon åkte till Litauen.
Men hittade inte katten.
Katten var redan hos granne, som tog han om honom efter en vecka efter litauer häktades.Hon hittade katten vid hus. Katten var skadat och räd.
Lägenhet var avspärrat och alla kläder var borta (hämtades av polis). De sökte efter L spår på deras kläder kanske...
2016-06-19, 09:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Mordplatsen i förrummet är ju väl undersökt och resultatet dokumenterat. Kan du nämna en viktig aspekt som förbisetts
Såg en bild som påminner om en skräckfilm - för övrigt ser hela utbyggnaden helt malplacerad ut, som en ond svulst. Måtte han riva den gula varhärden (kan märkligt nog inte länka, får kopieras):
http://www.gp.se/image/policy:1.2231862:1465913450/LisaHolm8.jpg?$p=0f8e199&w=2048&$w=dbf56c5

..nyskapande för övrigt.
Senast redigerad av develi 2016-06-19 kl. 10:05.
2016-06-19, 10:11
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Såg en bild som påminner om en skräckfilm - för övrigt ser hela utbyggnaden helt malplacerad ut, som en ond svulst. Måtte han riva den gula varhärden (kan märkligt nog inte länka, får kopieras):
http://www.gp.se/image/policy:1.2231862:1465913450/LisaHolm8.jpg?$p=0f8e199&w=2048&$w=dbf56c5

Instämmer , en riktigt obehaglig bild .
Varför rivs inte skiten ner , tycker synd om alla som rör sig i området att behöva se den här vidriga byggnaden hela tiden .
Skall dit under Midsommarhelgen , och hoppades på att den skulle vara borta tills dess
2016-06-19, 10:47
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

..nyskapande för övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Instämmer , en riktigt obehaglig bild .
Varför rivs inte skiten ner , tycker synd om alla som rör sig i området att behöva se den här vidriga byggnaden hela tiden .
Skall dit under Midsommarhelgen , och hoppades på att den skulle vara borta tills dess

Utbyggnaden är ju fortfarande avspärrad och därmed ej öppen ens för fastighetsägare (Sisotalo ljuger som en halt häst travar), men som sagt tidigare - En alternativ lokal för hantering av jaktbyten kan nog ha upprättats, vilket i sin tur bådar för att denna utbyggnad är rakt onödig när avspärrning väl släpps. Hoppas den betraktas så iaf... Vilken normal människa skulle ens vilja använda den utbyggnaden till någonting efter detta?
2016-06-19, 11:02
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Utbyggnaden är ju fortfarande avspärrad och därmed ej öppen ens för fastighetsägare (Sisotalo ljuger som en halt häst travar), men som sagt tidigare - En alternativ lokal för hantering av jaktbyten kan nog ha upprättats, vilket i sin tur bådar för att denna utbyggnad är rakt onödig när avspärrning väl släpps. Hoppas den betraktas så iaf... Vilken normal människa skulle ens vilja använda den utbyggnaden till någonting efter detta?

Javisst , men fantasin är det inget fel på !!!

Det är otäckt för alla som jobbar på Cafet att se byggnaden hela tiden , och som du skriver vem vill använda den !
Men det kan också vara en tillståndsgrej som tar tid att få klar , jag kan inte tänka mig annat än att AJ vill få bort den snarast .
2016-06-19, 11:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hur denna lortstia godkänts som slaktlokaler är obegripligt i sig. Nu är den inte ens möjlig att rengöra - den hemska händelsen går inte att tvätta bort. Usch! AJ har ju en enorm byggnad rakt över grusplanen - kan väl inte vara största projektet att ta en sektion av spritfabriken.
Nu kom jag på vem NB är lik på den här bilden:
https://minfil.org/R7f3k8bebd/image.png

http://news.3yen.com/wp-content/images/lurch-addams.jpg

2016-06-19, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är du som far med osanning som vanligt.

Skövde-advokaten Tore Brandtler har försvarat mördare förr. Men när han fick frågan att företräda mannen som misstänktes för mordet på Lisa Holm, sa han bestämt nej. GP har träffat advokaten som istället valde att bistå en familj i sorg.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/han-fr%C3%A5gade-ut-lisa-holms-m%C3%B6rdare-h%C3%B6ll-p%C3%A5-att-n%C3%A5-ut-till-honom-1.2231864

Då vill jag ha bevis för att Tore Brandtler var tillfrågad som FA. OBS- från någon annan än han själv - för TB är liksom inte så noga med sanningen han är mera "känslomässig". Var det innan eller efter HS?
Står TB på tingsrättens lista?
2016-06-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Vad tycker du om Irinas och Aivaras totala brist på ansvarskänsla gentemot katten? De sket totalt i katten och brydde sig inte ett dugg om vad som hände med den och vem de skyfflade över ansvaret på. Deras stackars granne fick ta hand om det mesta, inte bara katten. Inte ens deras kläder och andra privata saker tog de ansvar för. Såna människor ska inte få ha djur.

Jag ger mig fan på att de till och med struntade i att berätta för polisen att de hade katt..

NB var på Martorp på fredag fm för att ta reda på hur man tar sig katter till Litauen eftersom de tänkte ta med katten hem (efter att mamman varit på besök).
NB var (är) mycket fäst vid sin katt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in