2016-06-18, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Verkligheten i Kinekulle visar att väsentligaste tekniska bevisen har gjorts otillgängliga. Lisa hittades död i Byssjan, som inte finns längre på sin plats vid Martorps gård. De centrala bilderna på mordplatsen är hemliga och mordplatsundersökning har inte gjorts, som det har här visats

Polisen hittat en annan mordplats i slaktavdelningen i Ladan. Lisa skulle ha hängts i en plaströr som inte längre finns.

Det är omöjligt att göra en tekniskt kontroll över Lisas mordplats. Signaturen ger lista över de intrigörer, som inte har gjort något för Lisas försvar, men dömt Nerius som sexmördare just p.g.a. teknisk bevisning.
Vad yrar du om? Boden omhändertogs och placerades i räddningstjänstens lokaler. Jag antar det är sen upp till AJ vad han vill göra med den då den tillhör honom - och jag antar lika väl att han inte är värst intresserad av den med tanke på vad NB använt den till. Plaströret lär sitta där det sitter i mjölkrummet.
Polisen har inte "hittat en annan plats": teknisk bevisning visar Brotts/mordplats och bilderna finns i FUP.
Citat:
Nu undersökte jag verkligheten i Kinnekulle under två dagar och konstaterade att det väsentligaste i varje mordundersökning, mordplatsen är inte tillgängligt för kontroll.
Det behövs inte nån mer utredning av platser - utbildade krim.tekniker har undersökt, Hurtig & co har varit där:
Du kan med andra ord sluta med din värdelösa pseudoutredning a la Agata Christie.
Lokalerna tillhör AJ som Remark skriver och är inte till för nyfiken allmänhet.

NB är dömd, det är inte nån aktuell resningsfråga och han ska deporteras till Litauen. Livet går vidare i Blomberg - om än med en bitter erfarenhet att en hemsk, falsk och ond person grundlurade dem alla som den sexualsadist han är.
Senast redigerad av develi 2016-06-18 kl. 20:00.
2016-06-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du har fortfarande inte förstått skillnaden mellan målsägandebiträde och försvarsadvokat märker jag. Tore Brandtler har snabbt gått tillbaka till sitt normala gebit. Juridiskt kunniga förstår att det är något som inte stämmer här.

Polisen är skyldiga att tillse att husdjur tas om hand då de frihetsberövar människor.

Jag glömde förresten följande i uppräkningen:

Domaren i tingsrätten tillika chefsrådmannen har fått skarp JO-kritik innan. Hör inte till vanligheterna. Var och en kan läsa varför och dra slutsatser.

Skaraborgs tingsrätt utsåg också en försvarsadvokat för NB som var klart jävig. Det ledde till NB i princip var utan advokat de första 7 förhören. Det är också en "glömd" skandal.

Du som är så sakkunnig i detta, kan inte du förklara för oss okunniga vad det är för skillnad mellan målsägarbiträde och försvarsadvokat.
2016-06-18, 20:11
Medlem
Citat:
Jag är inte någon av de som du räknar upp. Jag undersöker kritiskt om deras arbete håller när Nerius dömdes. Allt detta gör jag efter att HD har avvisat vidare hantering. Allt har för mig givit att det var fel dom. Nu undersökte jag verkligheten i Kinnekulle under två dagar och konstaterade att det väsentligaste i varje mordundersökning, mordplatsen är inte tillgängligt för kontroll.

Stupiditeten firar triumfer idag ser jag. Herr Sisitalo kommer hitresande från Finland och får minsann inte gå in var han vill. Ergo rättssäkerheten är obefintlig i Sverige. Briljant slutledning. Jag antar att Arne bilar inte heller gick att få låna en stund i rättvisans tjänst. Bedrövligt.
2016-06-18, 20:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag är inte någon av de som du räknar upp. Jag undersöker kritiskt om deras arbete håller när Nerius dömdes. Allt detta gör jag efter att HD har avvisat vidare hantering. Allt har för mig givit att det var fel dom. Nu undersökte jag verkligheten i Kinnekulle under två dagar och konstaterade att det väsentligaste i varje mordundersökning, mordplatsen är inte tillgängligt för kontroll.
Utredare, åklagare och domstolarna bävar nog i detta nu inför vad mästerdetektiven från
grannlandet Finland ska komma att uppdaga för nånting...
En gigantisk komplott riskerar att avslöjas i all sin förfärliga ruttenhet?
Alla gånger i vart fall en annan GM för den som nu finns att tillgå verkar inte duga nånstans...
Vi har väl en resningsansökan då att se fram emot, kan tänka? Till hösten kanske?

Hur som haver med den saken, här är nu polisens bilder från platsen där Lisa Holm mördades
och även platsen där hon hittades ifall du inte sett dem tidigare:

https://www.youtube.com/watch?v=tfqQC6hmGRw
Senast redigerad av Grandioso 2016-06-18 kl. 20:59.
2016-06-18, 20:48
Medlem
Citat:
Verkligheten i Kinekulle visar att väsentligaste tekniska bevisen har gjorts otillgängliga. Lisa hittades död i Byssjan, som inte finns längre på sin plats vid Martorps gård.
[1)] De centrala bilderna på mordplatsen är hemliga och

[2)] mordplatsundersökning har inte gjorts, som det har här visats

Polisen hittat en annan mordplats i slaktavdelningen i Ladan.
[3)] Lisa skulle ha hängts i en plaströr som inte längre finns.

[4)] Det är omöjligt att göra en tekniskt kontroll över Lisas mordplats.

Signaturen ger lista över de intrigörer, som inte har gjort något för Lisas försvar, men dömt Nerius som sexmördare just p.g.a. teknisk bevisning.

1) Hur vet du det ? Vad menas med "de centrala bilderna " ?

2) Hur vet du det ? Var är mordplatsen enligt dig och hur vet du det ? Har du visat detta ?

3) Det fanns spår av snörena på slangen och stumpar av snörena under detta samt hårstrå i hålet i väggen, så det är väl styrkt att hon hängts där. T o m Hurtig accepterade detta faktum. Har plaströret tagits bort ? Av vem och när ? Hur vet du det ? Har du varit där inne och sett detta med egna ögon ? Var avspärrningen då borttagen och hade du ägarens tillstånd ?

4) Varför det ? Vad skulle behöva kontrolleras, menar du ?
2016-06-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
1. Grundkärnan i det jag skriver handlar inte ett skit om skillnaden mellan en advokat eller målsägarbiträde:
Det är fullständigt värdelöst det du åberopar.

2. Gällande domare har denna inte ett dugg med målet i frågan att göra. Upprepar frågan: Har du problem rent generellt med rättsväsendet eftersom du åberopar saker som är helt irrelevanta för aktuellt fall?

3. Nej, hon var inte "klart jävig" - hon avgick självmant efter en fråga om jäv uppstått. Du har tidigare inte haft nån koll på advokaterna - jag har fått korrigera dig och jäv visste du inte om öht. Vill du jag länkar till inläggen för att friska upp minnet?

4. NB var inte utan advokat och detta har jag också förklarat för dig, ditt repetativa falska stycke:

Inledande förhör är aldrig med advokat förrän vederbörande blir misstänkt för brott och anhållen. HS avgick och Rönnbäck tog över sen dess. Rönnbäck har dock ett par ggr enbart medverkat per telefon (man kan undra varför..) samt fixat ställföreträdande då hon varit frånvarande (semester?).

5. Katten Truls blev trampad av polisen i tumultet vid gripandet. Katten Truls blev omhändertagen av en granne. Katten Truls kan du med andra ord sluta tjata om då han lever på bästa sätt i Blomberg.

1. Målsägandebiträden brukar inte vara försvarsadvokater utan brukar normalt ägna sig åt det ena. Har du något enda falla där Tore Brantler varit målsägandebiträde innan så tar jag tacksamt emot info om detta. Fortfarande är det en stor gåta varför Familjen (läs SH) valde eller fick utvalt en sexualbrottsadvokat som biträde. Jag har inte sett något svar på varför trots dessa mer än 11000 sidor i tråden.

2. Domaren i Skaraborgs tingsrätt tillika chefsrådmannen, som mycket snabbt fixade in målet, är givetvis intressant. Hon är en utav rättsväsendets representanter som inte gjort någon analys. Tyvärr lite vänskapskorrumperad vilket JO-anmälan visar.

3. Jo det är uppenbart för alla och envar att en person med ledande befattning inom Missing People är klart olämplig i det här fallet. Det innebar, det är bara för dig som alla andra att läsa i fupen att NB i praktiken blev utan advokat i 7 förhör. Som sagt en skandal som bara kan ske i denna Kinnekullehärva utan att någon press eller annan reagerar.

4. Se ovan.

5. Oavsett vad husdjuret är för sort är polisen, och INTE grannar, de som har ansvaret för dessa.
Att Skövdepolisen verkar skita i det ändrar inget. Det talar däremot om hur professionella de är.
2016-06-18, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Läsförståelsen kanske inte är den bästa. Du vill att jag ska förklara ditt yrande med fakta. Nädu ditt tramsande med allsköns petitesser får du faktisk förklara på egen hand.

Då ställer jag frågan konkret (och hoppas att du har läsförståelse): när lämnades mopeden ut?
2016-06-18, 22:00
Medlem
develis avatar
Citat:
1. Målsägandebiträden brukar inte vara försvarsadvokater utan brukar normalt ägna sig åt det ena. Har du något enda falla där Tore Brantler varit målsägandebiträde innan så tar jag tacksamt emot info om detta. Fortfarande är det en stor gåta varför Familjen (läs SH) valde eller fick utvalt en sexualbrottsadvokat som biträde. Jag har inte sett något svar på varför trots dessa mer än 11000 sidor i tråden.

2. Domaren i Skaraborgs tingsrätt tillika chefsrådmannen, som mycket snabbt fixade in målet, är givetvis intressant. Hon är en utav rättsväsendets representanter som inte gjort någon analys. Tyvärr lite vänskapskorrumperad vilket JO-anmälan visar.

3. Jo det är uppenbart för alla och envar att en person med ledande befattning inom Missing People är klart olämplig i det här fallet. Det innebar, det är bara för dig som alla andra att läsa i fupen att NB i praktiken blev utan advokat i 7 förhör. Som sagt en skandal som bara kan ske i denna Kinnekullehärva utan att någon press eller annan reagerar.

4. Se ovan.

5. Oavsett vad husdjuret är för sort är polisen, och INTE grannar, de som har ansvaret för dessa.
Att Skövdepolisen verkar skita i det ändrar inget. Det talar däremot om hur professionella de är.
1)
¤ Målsägandebiträde är helt korrekt valt utifrån regelverk och DÄRFÖR är ditt ältande inte av värde gällande detta rättsfall och Brandtler.
¤ Målsägandebiträde är ofta en advokat.
¤ Om Brandtler valts av nån innan har jag ingen susning om och det är heller inte intressant. Med tanke på ålder och arbetslivserfarenhet har han säkert agerat som en sådan tidigare genom åren.

2) Nej, domaren är inte det minsta intressant för rättsfallets domslut i TR, HovR eller HD. Denne har inte minsta påverkan på fallet Lisa Holm.
Vänskapsrelaterat är ett påhitt från dig. Hon avgick självmant då jävdiskussionen uppstod.

3) NB hade advokat helt i enighet med rättsbalken - du sitter och ljuger om att han var utan advokat.

4) Eftersom grannen tog hand och katten finns inga problem. Det handlar inte om djurart. Skillnad vore om den var svårt skadad, men så var inte fallet.
Utöver detta är det ingen som sätter iväg efter en skrämd katt sommartid. Den kommer tillbaka av sig självt och så skedde. Så dämpa dina överdrifter - du skapar bara ett löjes skimmer kring dig själv.

Gällande punkt 1, 2 och 4 kan du sluta måla fan på väggen för det är ingenting som påverkat domslut i detta rättsfall. Samma sak gäller val av målsägandebiträde.Gällande punkt 3 ljuger du.
2016-06-18, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
1)
¤ Målsägandebiträde är helt korrekt valt utifrån regelverk och DÄRFÖR är ditt ältande inte av värde gällande detta rättsfall och Brandtler.
¤ Målsägandebiträde är ofta en advokat.
¤ Om Brandtler valts av nån innan har jag ingen susning om och det är heller inte intressant. Med tanke på ålder och arbetslivserfarenhet har han säkert agerat som en sådan tidigare genom åren.

2) Nej, domaren är inte det minsta intressant för rättsfallets domslut i TR, HovR eller HD. Denne har inte minsta påverkan på fallet Lisa Holm.
Vänskapsrelaterat är ett påhitt från dig. Hon avgick självmant då jävdiskussionen uppstod.

3) NB hade advokat helt i enighet med rättsbalken - du sitter och ljuger om att han var utan advokat.

4) Eftersom grannen tog hand och katten finns inga problem. Det handlar inte om djurart. Skillnad vore om den var svårt skadad, men så var inte fallet.
Utöver detta är det ingen som sätter iväg efter en skrämd katt sommartid. Den kommer tillbaka av sig självt och så skedde. Så dämpa dina överdrifter - du skapar bara ett löjes skimmer kring dig själv.

Gällande punkt 1, 2 och 4 kan du sluta måla fan på väggen för det är ingenting som påverkat domslut i detta rättsfall. Samma sak gäller val av målsägandebiträde.Gällande punkt 3 ljuger du.

1. Jag påstår att det är unikt att sexualbrottsadvokaten Tore Brandtler agerar målsägandebiträde. Dessutom far han med osanning om att han först blev tillfrågad om att försvara NB. Frågan är då: varför gör han det?
(Frågan är retorisk: det är inte meningen att Herrn ska svara.)

2. Så domaren är ointressant menar du? Det var intressant. Och givetvis ett falskt påstående.
Målet skulle aldrig ha prövats i samma område som brottet skedde.
Förresten. visst bodde domaren granne med LS?

3. Du får titta i fupen. IR kom först till förhör 8 (av 13) dvs i över hälften av förhören var NB i praktiken utan ett försvar - eftersom hon hoppade av. Detta borde prövas om det får gå till så här i ett mordfall. Förhör 1-7 borde helt bortsetts ifrån.

4. Om du inte förstår att polisen har ansvar för husdjur ( vad händer om de griper en bonde med 50 mjölkkor, vilket i och för sig inte hade hänt eftersom Skövdepolisen inte griper svenska bönder) oavsett djurslag så har du problem med din syn på djur.

Men vem ska polisanmäla Skövdepolisen för tjänstefel angående behandlingen av katten?
Vem ska polisanmäla NL för tjänstefel när han förutsade utslaget i tingsrätten? Apropå det jag skrivit ovan om domaren.
2016-06-18, 22:18
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Då ställer jag frågan konkret (och hoppas att du har läsförståelse): när lämnades mopeden ut?

När den var kollad och klar naturligtvis .
Har du några konkreta bevis för att den inte har kollats ordentligt ?
Vad har det för betydelse då mopeden aldrig lämnade parkeringen där Lisa
ställde den när hon kom till jobbet .
Mopeden är därmed inte vidare intressant i utredningen .
Den gör därmed ingen som helst skillnad för utgången av fallet .
Meningslöst tjat om ingenting som vanligt .
2016-06-18, 23:39
Medlem
Citat:

Det får bli en gissning. Troligtvis lämnades den ut till LH 2014.
2016-06-18, 23:42
Medlem
sisotalos avatar
[quote=develi|57610215
5. Katten Truls blev trampad av polisen i tumultet vid gripandet. Katten Truls blev omhändertagen av en granne. Katten Truls kan du med andra ord sluta tjata om då han lever på bästa sätt i Blomberg.[/QUOTE]

Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Vad tycker du om Irinas och Aivaras totala brist på ansvarskänsla gentemot katten? De sket totalt i katten och brydde sig inte ett dugg om vad som hände med den och vem de skyfflade över ansvaret på. Deras stackars granne fick ta hand om det mesta, inte bara katten. Inte ens deras kläder och andra privata saker tog de ansvar för. Såna människor ska inte få ha djur.

Jag ger mig fan på att de till och med struntade i att berätta för polisen att de hade katt..

Truls var viktig för Irina, men hon åkte hem under omständigheter att Truls inte kunde följa med. Grannen som va den närmaste vännen för hela familjen tog väl hand om Truls, men det hände en olycka. Inte vid tumulten, utan när deras hus i sin helhet spärrades, även för katter sökte Truls komma hem. Polisen råkade sparka Truls hårt så att hon blev rädd för en lång tid.

Nu när jag var hos granne 16/06 var hon mycket orolig för att Truls hade kommit hem , varit rädd och hungrig och försvunnit igen. Dagen efter, när granne inte var hemma kom Truls, mådde bra och umgicks med de nya hyresgästerna i Nerius lägenhet. Det ska jag berätta till Irin när jag ringer henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in