2016-06-19, 10:04
Medlem
gurkmajjas avatar
Det är väl inget att höja på ögonbrynen åt egentligen, mer än att det tog en jävla tid för dem att göra den kopplingen. Den gjordes ju på Flashback för åratal sedan och det är givetvis det som har gett Expo idén från början. Sedan har de suttit och granskat de där läckta mailadresserna och hittat en koppling.

Ezzelino är för övrigt en av forumets bästa skribenter, och även om jag inte delar hans åsikter i mycket så har h*n givetvis sin fulla rätt att få uttrycka dessa utan att bli förföljd och uthängd.

Men i den svenska demokratin är det bara av etablissemanget godkända åsikter som är tillåtna. Och angriper man judarna så har man angripit etablissemanget.

Vi ska också ha jävligt klart för oss att kopplingen kanske inte alls stämmer.
Citera
2016-06-19, 10:05
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Expo är partipolitiskt oberoende. Du kan hitta svar på dina frågor här och här. Tillämpliga citat på dina funderingar:

"Är Expo höger eller vänster?
Stiftelsen Expo är partipolitiskt oberoende. I styrelsen har före detta statsråd från såväl Moderaterna som Socialdemokraterna suttit. För oss är inte antirasism i första hand en höger-vänster fråga. Det är en fråga om grundläggande rättigheter.
---
Varför granskar ni inte vänsterextremister?
Stiftelsen Expo är en antirasistisk stiftelse. Vi granskar den rasistiska och intoleranta miljön, och inte "extremism" i allmänhet. Självklart granskar vi vänsterextremister om vi får belägg för rasistiska tendenser i den miljön. Att Stiftelsen Expo inte skulle göra det är ett påstående som ofta förs fram från den intoleranta miljön som belägg för att Expo själv skulle tillhöra extremvänstern. Att vår rapportering innehåller mindre inslag om rasism inom extremvänstern än inom extremhögern har en enkel orsak: Rasism är mycket mer utbrett inom extremhögern."

Mona Sahlin sitter inte i styrelsen.

Mona har tidigare suttit i expos styrelse, hon kanske inte gör det just nu...

expo är ju rasister mot vita svenskar, så visst är expo rasister!

Gojan som expo skriver kan de ju omöjligt tro på själva (ingen vettig människa kan ju tro på vad de skriver), de har väl inspirerats av tex Pravda (ryska för sanning ) expo verkar ju vara stora beundrare av kgb och stasi och liknande organisationer...

Har ingen koll på vad Ezzelino skriver, men jag känner personligen ingen jude, men kan rabbla upp en jävla massa som jobbar på tidningar... men de 'råkar' väl bara jobba där
Citera
2016-06-19, 11:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Expo jagar som sagt rasister. Antisemiter är ett slags rasister. De kan vara nazister men behöver inte vara det. Särskilt många är de knappast, oavsett vilket. Svenska språket hamnar för övrigt på plats 91 av världens 100 största språk. Det finns drygt 6900 språk i världen. Svenska är alltså ett av de största. Så vi kan gott sträcka på oss!
Varför jagar inte expo muslimer eller vänster som är antisemiter?
Citera
2016-06-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför jagar inte expo muslimer eller vänster som är antisemiter?
Det gör Expo. Exempel här. Men du läser knappast Expo, eller hur?
Citera
2016-06-19, 12:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det gör Expo. Exempel här. Men du läser knappast Expo, eller hur?
Ha ha din stackare, det expo gör där är att försöka tysta kritiken till massinvandringspolitiken, någon uthängning av muslimska eller kommunistka antisemiter är det inte frågan om.
Citera
2016-06-19, 12:19
Medlem
Expressen och Expo kan dra åt helvete, vidrigt hur de håller på. Bevisen är ju pinsamma, den utpekade skall alltså ha bott på en viss adress vid samma tidpunkt som kontot startade, hur desperat går det att bli...
Citera
2016-06-19, 12:22
Medlem
Citat:
Ha ha din stackare, det expo gör där är att försöka tysta kritiken till massinvandringspolitiken, någon uthängning av muslimska eller kommunistka antisemiter är det inte frågan om.
Här är en artikel om islamistiska antisemiter och här en om en socialdemokratisk antisemit (som också är muslim). Fast jag har inte hittat någon artikel om någon kommunistisk antisemit via Expo, det är riktigt. Men det kanske finns. Jag tänker dock inte ägna någon större tid åt att leta, du bryr dig ändå inte om vad jag hittar, allt skulle i din värld ändå bekräfta att det inte finns sådana här artiklar på Expo. De passar ju inte in.
Citera
2016-06-19, 12:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Här är en artikel om islamistiska antisemiter och här en om en socialdemokratisk antisemit (som också är muslim). Fast jag har inte hittat någon artikel om någon kommunistisk antisemit via Expo, det är riktigt. Men det kanske finns. Jag tänker dock inte ägna någon större tid åt att leta, du bryr dig ändå inte om vad jag hittar, allt skulle i din värld ändå bekräfta att det inte finns sådana här artiklar på Expo. De passar ju inte in.
Nog bryr jag mig, du hittar en artikel från 2012 om en organisation och en artikel om Omar Mustafa som hudflängdes i MSM. Ja verkligen ett grävande? Hur många vänsterpartister, miljöpartister eller journalister har man hängt ut som antisemiter?
Ingen, det man hänger ut är en vänsterpartist som publicerar en youtubefilm om somalier?

Sluta hyckla.
Citera
2016-06-19, 13:21
Medlem
Citat:
Nog bryr jag mig, du hittar en artikel från 2012 om en organisation och en artikel om Omar Mustafa som hudflängdes i MSM. Ja verkligen ett grävande? Hur många vänsterpartister, miljöpartister eller journalister har man hängt ut som antisemiter?
Ingen, det man hänger ut är en vänsterpartist som publicerar en youtubefilm om somalier?

Sluta hyckla.
Ja, jag förstod från början att inget skulle imponera på dig, men andra kanske kan se att Expo skildrar eländet. Vilket dessvärre till 99 procent består av högerextremism. Det omvända tjafset om rasism mot vita är just bara tjafs.
Citera
2016-06-19, 13:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ja, jag förstod från början att inget skulle imponera på dig, men andra kanske kan se att Expo skildrar eländet. Vilket dessvärre till 99 procent består av högerextremism. Det omvända tjafset om rasism mot vita är just bara tjafs.
Antisemitismen består nästan uteslutande av muslimer och vänsterfolk i Sverige. Expo svarar med att hitta på skit om en inte särskilt välkänd författare och göra absurda kopplingar mellan hans författarskap och vad någon skrivit på FB?
Citera
2016-06-19, 14:04
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Antisemitismen består nästan uteslutande av muslimer och vänsterfolk i Sverige. Expo svarar med att hitta på skit om en inte särskilt välkänd författare och göra absurda kopplingar mellan hans författarskap och vad någon skrivit på FB?

Det må du ha rätt i, Expo fegar ur där men det kan diskuteras i Expo-tråden.

Ser inget som helst fel i att "hänga" ut folk som aktivt deltar i debatten om man tar ansvar för uthängningen. Det är inte dagboksanteckningar Expo hittat.
Citera
2016-06-19, 14:14
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja

Ezzelino är för övrigt en av forumets bästa skribenter, och även om jag inte delar hans åsikter i mycket så har h*n givetvis sin fulla rätt att få uttrycka dessa utan att bli förföljd och uthängd.

Nja. Nu är ju Niclas Lundkvist en offentlig person även om han är mest känd under pseudonymen Nikanor Teratologen. Under den har han skrivit ett antal ganska kända och omdiskuterade böcker med rasistiska inslag. Mycket av diskussionen har handlat om huruvida författaren själv är rasist.

Det är i den egenskapen han blir avslöjad och uthängd. Lundkvist har, så vitt jag förstår, hävdat att han inte är rasist utan att det handlar om ett av flera författartekniska grepp, rasism, pedofili mm, som han använder när han skriver.

Om det är Lundkvist som är Ezzelino kan man väl anta att han har ljugit. Han har i så fall lyckats blåsa en stor del av "kulturmaffian" som har hyllat honom som författare, och skrivit recensioner som gått ut på att en författare måste kunna ta sig friheter osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in