Citat:
Ursprungligen postat av
Vastmanlanning
Det finns WT observationer i närheten av Palmes bostad.
Det stod en bil utanför Grand.
Det är mycket tänkbart att man skickat en bil med en möjlig GM till parets bostad om man inte hunnit med det man skulle innan.
Jag tror att det var en konspiration med resurser.
Med resurser nog att se till att lamslå larmcentral och polis så att ingen gjorde något på 10 minuter och ganska lite därefter.
Med resurser nog att mörklägga i mer än 30 år.
Mycket riktigt finns det trovärdiga iakttagelser av WT i Gamla Stan i samband med paret Palmes avfärd till Grand. Men mig veterligen finns det inga efteråt. Vilket var min poäng i resonemanget om att man inte täckte upp bostaden inför hemfärden.
Att det stod en bil utanför Grand kan ju knappast vara ett argument för att en konspiration med resurser skulle sänt en bil till Gamla Stan om man misslyckats. Lika lite som att alla andra parkerade bilar i området skulle ingått i samma konspiration.
Visst kan man tro att det var en konspiration med resurser. Men om man då före mordet instruerade Gropen om att man skulle strunta i larm om ett mord på en Statsminister, där alla chefer skulle strunta i kalla in nödvändig personal, samtidigt få en ny Statsministers stöd för sina åtgärder och dessutom placera Holmer i ledningen av PU, så blir det till slut så många inblandade i mordet så det till slut blir en orimlighet. Där ingen av de inblandade än idag tycker att var fel att mörda en demokratiskt vald statsminister. Och i dess förlängning en kollega som rörelsen man tillhörde valt till ledare. Enligt mig faller det på sin egen orimlighet.
Sverige var dessutom inte en bananrepublik. Där makten mördade misshälliga personer ingående i samma makt. Har inte skett sedan Gustav den tredjes tid.
Enligt mig måste det då finnas en annan förklaring. Där olika skeenden möttes på Sveavägen utan att höra ihop med varandra initialt. Det fanns flera grupper på plats samtidigt.
Där Dahlgrens, Dahlstens och Donalds disparata berättelser antyder att det var just så. Där ingen idag kan utesluta att det fanns ytterligare grupper på plats. Men där enbart en grupp hade resurserna att kunna börja mörklägga direkt. Och kraften att i förväg se till att Gropen, chefer, Säpo,många poliser och andra höga befattningshavare agerade som de gjorde, och dessutom kunde få Holmer att tillsätta sig själv med Regeringens fulla stöd.
Det troligaste enligt mig är att Dahlgrens berättelse i stort stämmer. Där man efter drygt 30 år inte kunnat presentera fakta för motsatsen. Trots att det finns ett levande namngivet vittne som vet sanningen.
Innan hon yttrar sig är Holmer spindeln i nätet både före, under och efter mordet. Där det är fullständigt otänkbart att han skulle ingå i en mordisk konspiration för att avliva den personen som, via sina regeringar, satt honom i den maktpositionen han så länge jobbat jobbat för.
Så vad var det Holmer egentligen pysslade med på fredagskvällen som var, och är så känsligt.