2016-06-18, 23:23
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
SD växer i opinionen precis som förutspått, Kan vi gissa på runt 22 % i dagsläget? Frågan är bara var SD hamnar i valet 2018, 25-28 % verkar långt ifrån otroligt sett till samhällsutvecklingen.
När SD når det valresultatet så kommer SD att slå igenom på bred front även i det offentliga samtalet.

15,8% i kvällens SIFO tydligen, att dom ens orkar försöka hålla lögnen vid liv. De försöker fortfarande ge sken av att riksdagen består av två stora block och resten småpartier.

Det lär bli pinsamt för dom på valdagen.
2016-06-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
15,8% i kvällens SIFO tydligen, att dom ens orkar försöka hålla lögnen vid liv. De försöker fortfarande ge sken av att riksdagen består av två stora block och resten småpartier.

Det lär bli pinsamt för dom på valdagen.

SD har etablerat sig som Sveriges största parti. Jag tror att de kommer att växa ytterligare innan nästa val...
2016-06-18, 23:31
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reproduce
SvD/Sifo JUNI

S. 26,4 (26,5)
V 7,1. (7,9)
Mp 4,4. (4,1)
M. 27,4 (25,7)
C. 6,3. (6,3)
L. 5,8. (6,2)
KD 3,2. (4,0)
SD 15,8. (16,1)
FI 2,7. (2,1)
Övriga 0,8. (1,1)
Underbar utveckling hela 3% upp sedan valet 2014. Kan det bero på alla nytillkomna bögar som börjat joina partiet nu när muslimerna vill ha ihjäl dom tro?
2016-06-19, 00:05
Medlem
Enligt status.st har fyra mätningar utförts hitintills i juni månad.

I alla fyra mätningar går SD framåt!

Gäller även dagens mätning på 15,8 % från dokumenterade skojarna på Sifo. (Status.st redovisar för Sifo maj månad 15,7%)

Sifo-skojarnas junimätning bör korrigerad motsvara ungefär 21 procent!
Senast redigerad av Reproduce 2016-06-19 kl. 00:18.
2016-06-19, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Om jag lyckats förmedla till dig och andra att jag haft rätt och varit insiktsfull - så tar du ta mina åsikter på större allvar. Och om en "självförhärligande" stil triggar dig att vässa argumenten för att sticka hål i mina resonemang, så blir det extra verkningsfullt när du misslyckas. Du ska hålla med mig för att jag har rätt, inte för att jag är sympatiskt ödmjuk.

Jösses! Aldrig någonsin har en grandios personlighet varit mer framträdande. Den insiktsfullhet jag hänvisade till berör endast dina resonemang om nationalism och etnisk tillhörighet.
Om du någonsin fick intrycket att jag på något sätt beundrar eller håller med dig i speciellt mycket annat som t.e.x när det gäller SD och opinionen så kan jag dementera det här nu

Dina analyser om utvecklingen av det svenska opinionsläget är tvärtom pinsamt undermåliga.

I ditt nästa inlägg vill jag att du svarar på tre frågor. Fråga 1,2 och 3 :

1. Du har i ett antal inlägg påstått att SD:s behandling av Kasselstrand, Hahne, mfl är en av anledningarna till att SD tappat i opinionsundersökningarna. Vilken är din förklaring till att SD ökat 50% i väljaropinionen och ökat medlemsantalet med 70% sedan de uteslöts?

2. Du har förmedlat din strategi för hur SD skall gå fram i opinionen. Kan du beskriva profilen på den 7-klöverväljare som idag inte röstar SD eller som lämnat SD men som skulle rösta SD tack vare din strategi? Beskriv den väljaren så väl du kan. Motivera varför den väljaren idag inte röstar SD och varför väljaren skulle göra det efter implementerandet av din strategi.

3. Om jag av någon anledning misstolkat dina tidigare inlägg genom punkterna 1 och 2. Kan du ge mig din förklaring till SD:s tapp i opinionen under de senaste 3 månaderna?

När det gäller det amerikanska valet så har Trump i dagsläget kring 35-40% av rösterna. Tror du att Åkesson visat upp sämre siffror än Trump om han hade varit head-to-head mot Löfven om statsministerposten?
Om inte så förklara varför Åkesson skulle ta efter Trump.

Jag har heller ingen aning om varför du får det att framstå som att Trump utmanar etablissemanget mer än Åkesson eller SD gjort. Det finns ingen politisk sakfråga där Trump utmanar den existerande ordningen i USA i högre utsträckning än vad SD gjort i Sverige.
Senast redigerad av Ockhamsrazor 2016-06-19 kl. 00:26.
2016-06-19, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reproduce
Enligt status.st har fyra mätningar utförts hitintills i juni månad.

I alla fyra mätningar går SD framåt!

Gäller även dagens mätning på 15,8 % från dokumenterade skojarna på Sifo. (Status.st redovisar för Sifo maj månad 15,7%)

Sifo-skojarnas junimätning bör korrigerad motsvara ungefär 21 procent!
Det gjordes tydligen 2 st mätningar i Maj.
15.7% är medlvärdet av dessa.
2016-06-19, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Jag har heller ingen aning om varför du får det att framstå som att Trump utmanar etablissemanget mer än Åkesson eller SD gjort. Det finns ingen politisk sakfråga där Trump utmanar den existerande ordningen i USA i högre utsträckning än vad SD gjort i Sverige.
Trump utmanar i alla fall medias problemformuleringsprivilegium, SD är för fega att göra detsamma.

Trump går head-on, SD är lismande baksluga. Vilken som är bäst taktiskt går att diskutera,vilken som är bäst moraliskt är självklart.

För övrigt är ni för upptagna med att låta SD rusa mor mitten, innan de vet ordet av har de gjort en urvattnad "Reinfeldt", tappar för alltid sina kärnväljare för att nå en minoritet man hade kunnat få i alla fall.
Senast redigerad av Fnysington 2016-06-19 kl. 01:53.
2016-06-19, 08:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Trump utmanar i alla fall medias problemformuleringsprivilegium, SD är för fega att göra detsamma.

Trump går head-on, SD är lismande baksluga. Vilken som är bäst taktiskt går att diskutera,vilken som är bäst moraliskt är självklart.

För övrigt är ni för upptagna med att låta SD rusa mor mitten, innan de vet ordet av har de gjort en urvattnad "Reinfeldt", tappar för alltid sina kärnväljare för att nå en minoritet man hade kunnat få i alla fall.
Snarare så har M och S rusat in på SD 's kant gällande immigration, så SD kan lugnt kliva några steg ytterligare åt höger för att fortsätta vrida samhället rätt.

SD växer, det verkar du ha missat.
2016-06-19, 10:07
Moderator
TheLuckys avatar
Om Sd ska växa bör partiet hetsa S och M om var deras sympatier verkligen ligger. S har visserligen svängt i invandringsfrågan men man ger ändå Migrationsverket över 500 miljarder de närmsta åren. På detta vill man höja skatten för medborgarna. Vad S prioriterar är ju uppenbart. M talar uteslutande om låglönejobb. Men de ungdomar som gått ut gymnasiet och tänker läsa på universitet, var finns satsningar på dem?

Vidare anser jag att SD ska lyfta fram att hela den här omställningen med invandringsproblematiken har skett på ett odemokratiskt sätt. Ingen ur 7klövern har brytt sig om vad folk tycker. Man har rent av föraktat folket. Så kan man inte ha det i en demokrati.

SD planar nu ut och minskningen avtar vilket säkerligen beror på att folk märker av konsekvenserna mer och mer. Ansvarsfrågan väntar på sitt akuta svar. Det skulle drabba S och M hårt och SD får inte vara rädd att ta den fighten. Att sitta med i en regering efter 2018 tror jag inte är möjligt och därför ska man köra på.
2016-06-19, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

SD planar nu ut och minskningen avtar vilket säkerligen beror på att folk märker av konsekvenserna mer och mer.

Obsevera!

Enligt de fyra mätningar som utförts i juni månad ÖKAR stödet för SD!

Beror förhoppningsvis också på att folk märker konsekvenserna mer och mer...
2016-06-19, 11:00
Medlem
svenabs avatar
Sifo gav som mest 19% till SD i december. Jag undrar om det kan vara så att när risken för ett extraval ökar så höjer de upp SD en aning. Det vore extremt förnedrande för Sifo om det visar sig att de missar målet med 8-10 procentenheter.
2016-06-19, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Sifo gav som mest 19% till SD i december. Jag undrar om det kan vara så att när risken för ett extraval ökar så höjer de upp SD en aning. Det vore extremt förnedrande för Sifo om det visar sig att de missar målet med 8-10 procentenheter.

Det förefaller onekligen som att korrumperade Sifo är betydligt bättre och benägnare att bedriva politisk agitation, än att utföra korrekta statistiska opinionsundersökningar med sina cirka 70 procents svarsbortfall...
Senast redigerad av Reproduce 2016-06-19 kl. 12:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in