Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Om jag lyckats förmedla till dig och andra att jag haft rätt och varit insiktsfull - så tar du ta mina åsikter på större allvar. Och om en "självförhärligande" stil triggar dig att vässa argumenten för att sticka hål i mina resonemang, så blir det extra verkningsfullt när du misslyckas. Du ska hålla med mig för att jag har rätt, inte för att jag är sympatiskt ödmjuk.
Jösses! Aldrig någonsin har en grandios personlighet varit mer framträdande. Den insiktsfullhet jag hänvisade till berör endast dina resonemang om nationalism och etnisk tillhörighet.
Om du någonsin fick intrycket att jag på något sätt beundrar eller håller med dig i speciellt mycket annat som t.e.x när det gäller SD och opinionen så kan jag dementera det här nu
Dina analyser om utvecklingen av det svenska opinionsläget är tvärtom pinsamt undermåliga.
I ditt nästa inlägg vill jag att du svarar på tre frågor. Fråga 1,2 och 3 :
1. Du har i ett antal inlägg påstått att SD:s behandling av Kasselstrand, Hahne, mfl är en av anledningarna till att SD tappat i opinionsundersökningarna. Vilken är din förklaring till att SD ökat 50% i väljaropinionen och ökat medlemsantalet med 70% sedan de uteslöts?
2. Du har förmedlat din strategi för hur SD skall gå fram i opinionen. Kan du beskriva profilen på den 7-klöverväljare som idag inte röstar SD eller som lämnat SD men som skulle rösta SD tack vare din strategi? Beskriv den väljaren så väl du kan. Motivera varför den väljaren idag inte röstar SD och varför väljaren skulle göra det efter implementerandet av din strategi.
3. Om jag av någon anledning misstolkat dina tidigare inlägg genom punkterna 1 och 2. Kan du ge mig
din förklaring till SD:s tapp i opinionen under de senaste 3 månaderna?
När det gäller det amerikanska valet så har Trump i dagsläget kring 35-40% av rösterna. Tror du att Åkesson visat upp sämre siffror än Trump om han hade varit head-to-head mot Löfven om statsministerposten?
Om inte så förklara varför Åkesson skulle ta efter Trump.
Jag har heller ingen aning om varför du får det att framstå som att Trump utmanar etablissemanget mer än Åkesson eller SD gjort. Det finns ingen politisk sakfråga där Trump utmanar den existerande ordningen i USA i högre utsträckning än vad SD gjort i Sverige.