Hämta hem - KB 3138612 samt KB 3139852 och det ligger nedladdningsfiler när ni trycker på dessa på länken. Lägg dessa på skrivbordet och kör en installation. Det kan ta en stund att utföra processen. Men när allt är klart så dyker det in massa uppdateringar från Windows Update.
Hej!
Jag har ett problem med min laptop Compaq Windows 7 sedan en tid tillbaka. När jag öppnar en mapp, vilken som helst, så ser jag mapparna i en lista, för att se vad som finns
i mapparna väljer jag visningsalternativ "stora ikoner" (detaljerad lista var automatiskt inställd).
Iallafall, sen går jag in i mappen och för att se innehållet där behöver jag göra samma sak igen.
Förut räckte det med att jag ändrade 1 gång och sen kom datorn ihåg hur jag valt att
visa filerna.
När jag backar i mapp-trädet är det likadant, datorn minns inte alls hur jag vill se mina mappar.
Det är otroligt störande eftersom jag jobbar mycket med bilder.
Hur kan jag ändra det här? Nån som vet?
Halloj! Haft ordentliga problem med min dator om ni läser tidigare sidor. Nåja nu har jag köpt nytt moderkort och har samma problem ännu, kommer ej in i windows uton rebootar konstant när windows laddat några sec. Skall man ta livet av sig eller?
Halloj! Haft ordentliga problem med min dator om ni läser tidigare sidor. Nåja nu har jag köpt nytt moderkort och har samma problem ännu, kommer ej in i windows uton rebootar konstant när windows laddat några sec. Skall man ta livet av sig eller?
Har du bytt moderkort så rekommenderar jag en ny och ren installation som avser operativsystemet.
Ja fast skiten frös hela tiden när man installerade windows. Lyckades med gamla datorn ändra till AHCI mode från IDE för nya moderkorten stöder tydligen ej IDE. fungerade sådär, kom in i windows osv men när jag började göra saker efter att installerat drivisar så frös det när jag loggade in i windows. Fungerade i felsäkert läge och klicka bort ALLA drivisar, körde också någon xmp autoöverklock profil i bios. Fungerar bra nu och sitter och klickar i drivrutiner och startar om konstant. Hmm.
Någon som vet hur man forcerar högre upplösning på I5 6600k integrerad grafik förresten? Vill ha 2560x1600.
Den senaste tiden har jag märkt att C: i regel står på rött och varnar för lite utrymme. Jag har tagit bort saker då och då men nu har jag lagt märke till att det bara fylls upp igen... av sig själv??
jag har en hårddisk på 280 som har rullat på bra i snart fyra år, men för några veckor sen så började något växa utav bara helvete, gick från 70 gb kvar till, 10 gb kvar, till 5 osv, nu har jag helt plötsligt ingenting kvar utan att jag har gjort något speciellt. Diskrensning med windows görs stup i kvarten när den varnar för lite utrymme men hittade inget, någon som vet vad som kan vara felet?
sen undrar jag om de går att se vad de är som tar plats, för de enda jag vet att jag har på min hårddisk är windows, spotyfy o skype o norton o lite småprogram
Den senaste tiden har jag märkt att C: i regel står på rött och varnar för lite utrymme. Jag har tagit bort saker då och då men nu har jag lagt märke till att det bara fylls upp igen... av sig själv??
jag har en hårddisk på 280 som har rullat på bra i snart fyra år, men för några veckor sen så började något växa utav bara helvete, gick från 70 gb kvar till, 10 gb kvar, till 5 osv, nu har jag helt plötsligt ingenting kvar utan att jag har gjort något speciellt. Diskrensning med windows görs stup i kvarten när den varnar för lite utrymme men hittade inget, någon som vet vad som kan vara felet?
sen undrar jag om de går att se vad de är som tar plats, för de enda jag vet att jag har på min hårddisk är windows, spotyfy o skype o norton o lite småprogram
JAG HAR WINDOWS 7
Hade du gjort någon ändring på datorn en tid innan problemet började?
Kunde inte hämta ner. Hårddisken är väl för liten nu
USB minne = Portable installation
In addition to the normal installer, TreeSize Free is available as a ZIP file, which saves its settings locally and can e.g. be run from a portable medium such as an USB stick.