2016-06-18, 13:17
Medlem
Jag börjar från början, jag har använt axe-sprej sedan jag var typ 13, jag började med det eftersom mina storebröder använde det och sedan har jag fortsatt med axe, men jag har funderat på varför jag faktiskt använder den, det är knappast för att lukta gott, då axe i min mening luktar som omklädningsrummet på en högstadieskola, dessutom tycker folk att jag luktar "hamburgare" eller "hamburgersvett"

Men jag vet inte vad jag borde köpa istället, jag har för dålig koll på saker o ting. Sån här rollon deo tycker jag verkar lite väl tjejigt oxå...

Jag tycker inte att jag luktar så jävla illa själv men andra håller tydligen inte med , jag svettas inte så överdrivet heller, jag har aldrig några stora svettfläckar under armarna. Men tydligen så känns svetten mycket....

I andra trådar på det här forumet så får jag intrycket av att man tycker axe är dåligt och att "absolut torr" är bra, men jag tror inte att jag behöver absolut torr eftersom jag inte svettas floder.

Har alltså bara problem med lukt inte svettmängd...

Vad tror ni jag behöver?
Är rollon deo bara för tjejer/bögar?
Var/när/hur lär man sig sånt här egentligen?
Senast redigerad av a9 2016-06-18 kl. 13:19.
Citera
2016-06-18, 13:25
Medlem
gurkmajjas avatar
Sluta på Donken och börja med Absolut Torr istället. Bara bögar använder parfym.
Citera
2016-06-18, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av a9
Jag börjar från början, jag har använt axe-sprej sedan jag var typ 13, jag började med det eftersom mina storebröder använde det och sedan har jag fortsatt med axe, men jag har funderat på varför jag faktiskt använder den, det är knappast för att lukta gott, då axe i min mening luktar som omklädningsrummet på en högstadieskola, dessutom tycker folk att jag luktar "hamburgare" eller "hamburgersvett"

Men jag vet inte vad jag borde köpa istället, jag har för dålig koll på saker o ting. Sån här rollon deo tycker jag verkar lite väl tjejigt oxå...

Jag tycker inte att jag luktar så jävla illa själv men andra håller tydligen inte med , jag svettas inte så överdrivet heller, jag har aldrig några stora svettfläckar under armarna. Men tydligen så känns svetten mycket....

I andra trådar på det här forumet så får jag intrycket av att man tycker axe är dåligt och att "absolut torr" är bra, men jag tror inte att jag behöver absolut torr eftersom jag inte svettas floder.

Har alltså bara problem med lukt inte svettmängd...

Vad tror ni jag behöver?
Är rollon deo bara för tjejer/bögar?
Var/när/hur lär man sig sånt här egentligen?

vad äter du för nåt då?
Citera
2016-06-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
vad äter du för nåt då?

Allt möjligt, tränar mycket, men mestadels ägg, och mejeriprodukter(yoghurt, smör, fil etc)

dock så äter jag grönsaker, potatis och ris med...
Citera
2016-06-18, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Sluta på Donken och börja med Absolut Torr istället. Bara bögar använder parfym.

Men är inte absolut torr för de som svettas ut atlanten på förmiddagen och indiska oceanen under löpturen?
Citera
2016-06-18, 13:32
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Men är inte absolut torr för de som svettas ut atlanten på förmiddagen och indiska oceanen under löpturen?
Inte enbart. Det är även bakteriehämmande och bakterier är oftast det som luktar. Prova.
Citera
2016-06-18, 13:33
Medlem
franges avatar
Axe är skit och kommer alltid att vara.

Duscha dagligen, och köp en vanlig roll on deo. Eventuellt kan du köra med Absolut Torr också. Och, se till att inte gå i nedsvettade stinkande kläder i tre veckor i sträc,k utan se till att det inte är kläderna som luktar svett.
Citera
2016-06-18, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Axe är skit och kommer alltid att vara.

Duscha dagligen, och köp en vanlig roll on deo. Eventuellt kan du köra med Absolut Torr också. Och, se till att inte gå i nedsvettade stinkande kläder i tre veckor i sträc,k utan se till att det inte är kläderna som luktar svett.

Jag duschar varje dag som jag är påväg nånstans, vanligt vis 6-7 dagar i veckan, men jag duschar även efter träningar (för de mesta iaf) och liknande och då kommer jag nog upp i 9-10 duschar i veckan
Citera
2016-06-18, 13:45
Bannlyst
Citat:
Allt möjligt, tränar mycket, men mestadels ägg, och mejeriprodukter(yoghurt, smör, fil etc)

dock så äter jag grönsaker, potatis och ris med...

testa en vecka utan ägg och mejeriprodukter vetja. eller två.
Citera
2016-06-18, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
testa en vecka utan ägg och mejeriprodukter vetja. eller två.

kan inte, behöver proteinet.

Citera
2016-06-18, 13:50
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
kan inte, behöver proteinet.

Är annat protein då? Finns ju massa proteinkällor som inte är baserade på ägg eller mjölk.
Citera
2016-06-18, 13:51
Medlem
Hugo Boss t.ex. har väl både roll-on och parfym. Har på känn att det finns någon variant som luktar rätt gott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in