2016-06-18, 08:31
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han var en återfallsförbrytare när det gäller just våldsbrott. Han hade dödat förut. På hans facebook kan man läsa hur han “hatar” den ena och den andra och hur han till och med säger det vara LÖNT att sitta inne ett tag för att kunna ta livet av någon han hatar..

Han berättar också helt öppet när han ska in igen, eftersom “vissa människor inte kan sköta saker själva, utan blandar in polisen”..

Den enda sysselsättning man kan avläsa på hans facebook är gymmet. Sen blir det några kalla. Och helgerna kräver sin återhämtning..

Har man något I huvudet, inser man snabbt att killen är våldsam, dricker och bygger upp sin muskulatur. Det finns inget annat I hans liv. Hans bekantskapskrets består av likasinnade.

Varför skulle en helt vanlig tjej vilja umgås med en sådan man? Vad hade han att erbjuda en sådan tjej?
Du tror alltså att Lotta hade tillgång till hans brottsregister innan hon stämde träff med honom första gången?

Är muskler och tatueringar alltid liktydligt med kriminell våldsman?
Citera
2016-06-18, 09:27
Medlem
gubbroras avatar
Det är självklart att Martin bär det fulla ansvaret för Lottas död. Men det är naturligtvis så att det är Lottas val att träffa och välja att leva med ett kriminellet slödder. Det är Lottas val att inte medverka i polisutredningar. Det är Lottas val att inte samarbeta med åklagaren.

Det finns mängder med kvinnor som frivilligt väljer att leva med kriminellt slödder. Det är deras fulla rätt men då får dom också vara beredda att ta konsekvenserna av sina val.

Det är naturligtvis inte män i allmänhet eller samhället som bär ansvar i dessa situationer det är enbart en konsekvens av dessa kvinnors livsval. Lotta visste naturligtvis vilket slödder Martin var men hon valde ändå att träffa honom och inleda ett förhållande. Tyvärr fick det vidriga konsekvenser men hade hon istället valt att träffa en hygglig bibliotekarie istället för en kriminell våldsman så hade hon troligen levt idag. Nu valde hon helt frivilligt annorlunda
Citera
2016-06-18, 09:29
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Du tror alltså att Lotta hade tillgång till hans brottsregister innan hon stämde träff med honom första gången?

Så vitt jag förstått så framgår det av hans Facebook att han är slödder. Muskler och tatueringar behöver inte tyda på kriminell våldsman men det är tydliga varningssignaler att allt inte står rätt till.
Citera
2016-06-18, 10:44
Medlem
ObiWan69s avatar
Citat:
Martin levde med sin alkoholiserade, våldsamma mamma sedan föräldrarnas skilsmässa när han var 5år gammal. Samhället ansåg tydligen att det var helt ok? Pappan likaså?

Jag anser det inte vara ok att lägga ansvaret över barnens uppfostran på skolan/lärarna/rektorn. Men visst: man ska inte behöva flytta på hela klassen istället för bråkstaken - som det är nu.

Precis det jag menar! Flera signaler och mängder av människor som borde agerat på vägen, men i dagens samhälle vågar man inte, orkar inte, bryr sig inte...Och det gäller inte bara gemene man utan även myndigheter som skola, SOC etc.
Jobbar just nu livet av mig för att försöka få hjälp till en 14-åring som i mångt och mycket har liknande förhållanden, som nu börjat bli aggressiv och labil...Men då det inte är mitt barn undrar folk snarare hur jag är funtad och varför jag bryr mig...Fått ligga på skola för att de ska följa skollagen och anmäla etc etc...
Citera
2016-06-18, 10:50
Bannlyst
Citat:
Han var en återfallsförbrytare när det gäller just våldsbrott. Han hade dödat förut. På hans facebook kan man läsa hur han “hatar” den ena och den andra och hur han till och med säger det vara LÖNT att sitta inne ett tag för att kunna ta livet av någon han hatar..

Han berättar också helt öppet när han ska in igen, eftersom “vissa människor inte kan sköta saker själva, utan blandar in polisen”..

Den enda sysselsättning man kan avläsa på hans facebook är gymmet. Sen blir det några kalla. Och helgerna kräver sin återhämtning..

Har man något I huvudet, inser man snabbt att killen är våldsam, dricker och bygger upp sin muskulatur. Det finns inget annat I hans liv. Hans bekantskapskrets består av likasinnade.

Varför skulle en helt vanlig tjej vilja umgås med en sådan man? Vad hade han att erbjuda en sådan tjej?

Hon tillhör den kategorin kvinnor som samhället och feminister förnekar existerar. Att en stor del kvinnor kan bara känna kärlek och upphetsning med ett par fingrar runt halsen eller knytnäven träffandes ansiktet.
Hon njöt av knytnäven kärlek och dog lycklig under den ultimata kärleken.
Citera
2016-06-18, 10:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Äldre brodern var omhändertagen tidigt. Stor del av sitt liv har han varit omhändertagen av fängelse och rättspsyk (där han tycks vara kvar).

Aktuelle MJ var på ungdomsvårdanstalt. Stor del av sitt liv har han varit omhändertagen i fängelset.

I tråden om "järnspettsmannen hävdas nu att de är halvbröder. Olika fäder.
(FB) "Järnspettsmannen" Mordet på Lennart Landin 2003

Adress 1980:
Jansson, Thomas Patrik
Järnvägsg 21, IX /Jonsson
172 37 SUNDBYBERG

Adress 1990:
Jansson, Thomas Patrik
Vasag 9, III /Forsström/
172 31 Sundbyberg

Jansson är moderns flicknamn.
MJs fader, Jonsson, bor på annan adress
Citera
2016-06-18, 10:56
Bannlyst
Citat:

Inte alltid liktydligt men till 90% chans att mannen på ett eller annat sätt kriminell/ för mycket aggressivitet.
Citera
2016-06-18, 11:22
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:

Snälla...tatuering mitt på skulten, groteskt uppumpad...

VILKEN(?) typ av förhållande/tillvaro hade man tänkt sig med denne? Borde räckt med bara en snabb flukt på hans Facebook?
Citera
2016-06-18, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Fel!
Du varnar ingen genom att kräka ut din egen bitterhet.
Håll dig till topic!
Allvarligt talat. Alla som inte tar parti för den här lösaktiga och ansvarslösa horan blir alltid bemötta med bitterhet och kvinnohat. När hon nu ligger stendöd ska samhället ta ansvar. Du är sjuk i huvudet.
Citera
2016-06-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Otroligt äckligt. Kvinnors natur är vidrig. Här går jag med trygg och stabil tillvaro och inte ser skymten av en enda kvinna (och jo, jag är snyggare än den här mördaren) medan mördaren får komplimanger, kärlek, sex och rätt snygga kvinnor.

Som kvinna så kan jag säga att du inte kan erbjuda en trygg och stabil tillvaro med den kvinno- och människosynen. Du är övertygad om att du är snyggare än den här mördaren. Jag tycker att skönhet ligger i betraktarens ögon och din taskiga attityd och syn på kvinnor syns definitivt igenom.

Bitterkuk. Lotta ville ju inte ens ha honom, så vad är du bitter över? Tråden handlar inte om dig och din "skönhet". Sök dig till Happy pancake eller något annat trashigt om du är så förbannat desperat.
Citera
2016-06-18, 12:19
Bannlyst
Läst allt som finns om detta. Lotta gjorde som
100 procent av oss alla, hon googla han, screena hans
Facebook osv. Hon hade nog en ganska bra uppfattning om bem han var. Sen vet ju alla kvinnor att vi män visar
upp vår absolut bästa sida första perioden i ett nytt förhållande.

Hon var nyinflyttad och ville göra en restart, gymkropp, songelpingla utan barn. Hon till skillnad från många
andra kvinnor i hennes ålder hade möjlighet att testa och flytta gränserna.

Hela historien tragisk..usch så onödigt.
Citera
2016-06-18, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kittencat
Som kvinna så kan jag säga att du inte kan erbjuda en trygg och stabil tillvaro med den kvinno- och människosynen. Du är övertygad om att du är snyggare än den här mördaren. Jag tycker att skönhet ligger i betraktarens ögon och din taskiga attityd och syn på kvinnor syns definitivt igenom.

Bitterkuk. Lotta ville ju inte ens ha honom, så vad är du bitter över? Tråden handlar inte om dig och din "skönhet". Sök dig till Happy pancake eller något annat trashigt om du är så förbannat desperat.
Håll käften. Det finns ingen korrelation mellan huruvida man kan ge någon en trygg och stabil tillvaro och människosyn.

Ville inte ens ha honom? Ju mer man läser desto mer verkar det som att hon har gett det hela en chans, men sen ångrat sig. Ångrat sig försent. Jag är snyggare än honom. Punkt.

Ligger i betraktarens ögon är en bortförklaring för fulingar som du som inte kan få nån snyggare. Sen är det patetiskt att du ska använda ditt kön för att framföra dina argument, som att du i egenskap av kvinna vore mer legitim i vad du säger. Stäng munnen.
Senast redigerad av caralhos 2016-06-18 kl. 13:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in