2016-06-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Ja, hon resonerade tydligen inte som du. Problem med det?

Det är ju inte jag som fick problem. Det var hon..
Citera
2016-06-17, 21:52
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Så synd att hon tackade nej till skyddat boende. Det hade ju räddat henne. Men att anledningen var hunden. Hon och exet hade ju en bra relation som det verkar och dom hade delad vårdnad om hunden, kunde hon inte bara ha lämnat hunden hos honom så länge. Tragiskt hur som helst att hon tackade nej.
Är du säker på det? Att det hade räddat henne? Martin hade väl i bästa fall fått sex månader i finkan - men förmodligen skyddstillsyn, och sen hade han varit ute på gatan igen och efter henne fort som fan. Vad hade han gjort då med henne?
Citera
2016-06-17, 21:54
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är ju inte jag som fick problem. Det var hon..
Problemet med dej är att du är helt oförmögen att sätta dej in i hennes situation.
Citera
2016-06-17, 21:59
Medlem
Citat:
Misshandlar/torterar barnens mamma inför ögonen på de livrädda barnen - misshandlar barnen - plågar barnens älsklingsdjur, ibland slår ihjäl dessa inför barnen. Hur tror du det känns för dessa terroriserade individer?

Jag tror att det känns ingen vidare för barnen och anser att ifall kvinnan ifråga prioriterar HUNDEN eller andra husdjur INFÖR BARNENS hälsa och välmående då ska barnen omhändertas av samhället och tvångsadopteras till andra föräldrar som har förmågan att prioritera barnen gentemot djuren.

Om Lotta däremot valde att ta hand om djuret och riskra sitt egna liv då är det en vuxen människa som har gjort det valet.

Det verkar inte vara någon hemma.
Försökte en sista gång att förklara för dig hur verkligheten ser ut för utsatta kvinnor. Bortkastat.
Citera
2016-06-17, 22:05
Medlem
Citat:
Är du säker på det? Att det hade räddat henne? Martin hade väl i bästa fall fått sex månader i finkan - men förmodligen skyddstillsyn, och sen hade han varit ute på gatan igen och efter henne fort som fan. Vad hade han gjort då med henne?

Fast han hade ju inte fått reda på var hon fanns då. Så hur skulle han kunnat varit efter henne igen då? Tycker ändå det är lite märkligt att hon tackade nej. När polisen föreslår skyddat boende förstår man att polisen inser att det är allvar.
Senast redigerad av filippasol 2016-06-17 kl. 22:07.
Citera
2016-06-17, 22:16
Avslutad
Som svar på "snos": s här tillåtna "kvinnovinkling" i detta "FB- caset":

Citat:
Jag skulle återigen vilja peka på likheterna mellan GM och de kvinnliga offren I sådana här fall. (Manliga offren tycks bete sig annorlunda.)

Det är inte bara GM som är orädda.

Normalrädda vanliga individer skulle gå långa omvägar för att slippa möta den här sortens män. Men dessa kvinnor tycks vara totalt orädda. De kastar sig in I en relation med monstret utan att tänka sig för.

Dessa kvinnor tycks I likhet med sina GM sakna förståelse för normala sociala regler om hur man beter sig. Exemepelvis flyttar man inte ihop med en främling efter ett par veckors bekantskap..

Normala kvinnor blir inte heller smickrade ifall Mr “vem som helst” ger dem komplimanger. Att få en bukett med blommor är inget som en normal kvinna skulle anse vara så “oerhört” att man omedelbart skulle börja planera en framtid tillsammans med givaren.

Det finns inget, jag upprepar INGET, normalt med Psykopater, därför kallas de just för detta, "Psykopater", då.
Ja, jag väljer att kalla dessa avarter som GM här vid det(kraftfulla och tillika målande!) ord som åtminstone förr/ tidigare var mindre socialt accepterat, det var DÅ inte bara och endast ett ord, utan då en samhällsvärdering- en klassificering DÅ f. ö grundad på iaf en samhälls- och dito slags människomoral...
Nu har man sänkt den ribban, detta då betydligt för vad som är och anses vara normalt(moralt) och det så pass att man här smugit in ordet "Socialt", alltså det tidigare och numera förlegade ordet "Psykopat" har bytts ut mot ordet "Antisocial personlighetsstörning".
Men som sagt så vittnar ordvalet här OCKSÅ om var just samhället står någonstans och vilka normer då samhället VÄLJER att gradera in sina medborgare via, detta då förutom det skydd en polis(polisman?)här fick vid ett av brotten GM här stod inför rätta för- polisen ifråga fick AV RÄDSLA sitt namn anonymiserat...
Och på tal om detta att vara rädd/ behöva vara rädd, så resonerar samhället så här/ samhället VÄLJER att resonera så här kring då bl. a och t. ex utsatta kvinnor:
"– En persons rädsla räcker inte...".
http://www.aftonbladet.se/nyheter/dodadekvinnor/arkiv/article20412880.ab
Artikeln handlar om en kvinna som fått en kniv i sig(bildtext: När Lena togs in efter överfallet satt kniven kvar i vänstra ansiktshalvan där den fastnat i käkbenet.") och som under en viss tid skyddats av samhället, därför hon förmodligen fick fortsätta leva(lever denna "Lena" ännu eller är hon ÄNNU ett offer för mäns mot kvinnor dödliga våld?!), men där samhället väljer att taga bort just det skydd som fram till dess hållit henne vid liv.
Mer citat ur den artikeln:

Samhället utgörs av alla dess medborgare och där som samhället inte rår på att skydda sina medborgare från GM likt Martin Jonsson här så måste individen självt taga sitt eget ansvar.
Så på det viset har du helt rätt.(se min signatur för detta).
Det finns inga så pass stora grupper här i samhället som just män och kvinnor och är det på det viset att den ena gruppen här, kvinnorna då, skall behöva dö för att den andra gruppen här, männen då, skall ha och finna och även få favör för sina behov så behöver den undertryckta gruppen här självt utjämna dessa orättvisorna.
Samhället går som sagt i bräschen för, bl. a då detta med "Jämlikhet", och då skall även samhället få betala där som "Samhället" fallerar, men så borde kvinnor som Lotta här också ha tänkt och även då hon som just kvinna ha fungerat.
Nej, jag uppviglar inte, jag uppmanar.
Många grupper vill göra sig hörda här i "samhället" och göra anspråk på att vara just "en grupp", men det finns endast två grupper och som utgör majoriteten här i samhället och det är just män och det är just kvinnor.
Bland dessa två grupper drar ALLTID kvinnan det kortaste strået(ekonomiskt, o. s. v. och m. m.) och enligt statistik också oftast med dödlig utgång detta på både lång sikt och på kort sikt.

Det är dags nu(det är iaf år 2016 nu?! ), att utjämna dessa orättvisorna, det är minst sagt på tiden nu att utjämna denna obalansen och för att då samhället skall kunna uppnå den "Jämlikhet" och som samhället påstår sig vara/ utgöra, men då också och detta hela tiden eftersträva...?!
Låt detta börja(eg. fortsätta)med hon "Lotta" här?
På tal om hon "Lotta" här, men Aftonbladets artikelserie om "Dödade kvinnor", http://story.aftonbladet.se/dodadekvinnor/, men har Aftonbladet uppdaterat denna siffran? 251 kvinnor mördade då och senast då mördade i februari i år? F. ö också det, den enligt AB här senaste av en man döda kvinna här, en kvinna(MÄNNISKA!) och som beskrivs som: "Levnadsglad, positiv och hjärtlig".
Och kan någon(kanske du "sno"?)förklara för en dum kvinna som jag vad fan en kvinnohatare som han Martin Jonsson psykopaten här skall med kvinnor till?!
Hatar jag något så inte FAN vill jag då ha med den skiten att göra. Men han, psykopaten Martin Jonsson, han som SÅ många andra just kvinnohatare propsar på vill ändå och detta "ha sig en kvinna"?
Vad fan ska ni med skiten till och detta då egentligen...?
Men något svar på denna "mekanismen" kommer inte att komma från "sno" här och ej heller från Martin Jonsson här- Martins version blir just Martins, Lotta här kan inte längre föra sin talan, hon?
Den som, detta om möjligt, kunnat förklara "mekanismerna" här och bringa klarhet i ffa mäns sjukligt störda hjärnor när det gäller just detta sjukliga begäret efter något man hatar, kvinnor i detta fallet, är hon "Lotta" här, hon som ljuset släcktes för och detta för att hon sade "Nej!". Vilket INGEN gör ostraffat och vad då gäller en Psykopat; "Psykopati" är något mestadels manligt att lida utav.
Utgör man ena halvan av ett "komplett samhälle" så har du "sno" helt rätt i att då får man också taga det ansvaret.
DU "sno" ser likheter, jag ser skillnader.
"Jämlikhet och rättvisa", men låt oss alla sträva dithän! Ty hyckleri är inget att sträva efter.

Fler brottsoffer likt hon "Lotta" här kommer att skördas, men då kallas det för "Kultur", närmare bestämt för "Mångkultur"(se här återigen min sign.).
Så visst skall var kvinna taga sitt ansvar för sitt egna liv, detta absolut, för samhället ser(främst då ekonomiskt)fram emot mot färre brottsoffer och på den punkten bör både man som kvinna vara och agera jämlikt!!
Senast redigerad av hee4r 2016-06-17 kl. 22:36.
Citera
2016-06-17, 22:20
Medlem
Citat:
Så synd att hon tackade nej till skyddat boende. Det hade ju räddat henne. Men att anledningen var hunden. Hon och exet hade ju en bra relation som det verkar och dom hade delad vårdnad om hunden, kunde hon inte bara ha lämnat hunden hos honom så länge. Tragiskt hur som helst att hon tackade nej.

Citat:
Fast han hade ju inte fått reda på var hon fanns då. Så hur skulle han kunnat varit efter henne igen då? Tycker ändå det är lite märkligt att hon tackade nej. När polisen föreslår skyddat boende förstår man att polisen inser att det är allvar.

Än en gång.. försök förstå..det finns inget skyddat boende som inte går att hitta.
MJ hade löst det på 24 timmar. Lotta visste det.... så det var uteslutet.
Citera
2016-06-17, 22:22
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Efter ett eventuellt fängelsestraff hade han nog spårat upp henne förr eller senare. Det enda som kunde ha hjälpt henne då hade varit om hon fått ny id - men det hade inte hjälpt hennes vänner. Han hotade ju att döda dom också.
Citera
2016-06-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Än en gång.. försök förstå..det finns inget skyddat boende som inte går att hitta.
MJ hade löst det på 24 timmar. Lotta visste det.... så det var uteslutet.

Njae det funkar väl bra? Det är folk som hållit sig gömda i åratal. Förmodligen hade dom väl placerat henne utomlands.
Citera
2016-06-17, 22:32
Medlem
Citat:
Efter ett eventuellt fängelsestraff hade han nog spårat upp henne förr eller senare. Det enda som kunde ha hjälpt henne då hade varit om hon fått ny id - men det hade inte hjälpt hennes vänner. Han hotade ju att döda dom också.

Man kan väl sammanfatta det som så att han hade slagit ihjäl någon oavsett. Hade det inte varit Lotta hade det väl varit en vän eller någon annan.
Citera
2016-06-17, 23:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nej. Det stämmer inte. Hon hade bott hos "vänner". Sen exet och till slut hemma hos sig. Inget skyddat boende utan hon litade på att hon skulle fixa det själv.

När GM och f.d. flickvännen hade en kontrovers i tunnelbanan begärde killarna förstärkning..

Men Lotta ansåg att hon var kapabel nog att fixa detta själv.

Det finns något narcissistiskt över det hela att tro så mycket om sig själv när alla andra inser att det krävs flera starka män för att få ner GM..

Ja, bott hos andra men inte hemma under en tid. Är det inte skäl nog menar du?

Citat:
33-åringen misstänks ha dödshotat Lotta flera gånger.
– Jag ska mörda dig och om jag inte lyckas med det ska jag se till att du hamnar i rullstol. Jag vet hur man gör, sa han enligt Lottas anhöriga.
33-åringen försökte även, enligt de nära Lotta, att avskärma henne från resten av världen. Han försökte få henne sparkad från jobbet, vräkt från lägenheten och alienerad från vänner och familj.
En och en halv vecka före dödsmisshandeln gömde hon sig hemma hos en vän.
– Lotta var livrädd. Hon hade liksom som dödsångest, säger en annan vän.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22999870.ab

Citat:
Natten mot lördag, efter flera månaders helvete, misshandlades hon till döds. En 33-årig man sitter nu häktad, misstänkt för att ha dödat Lotta.

Citat:
Förföljelsen beskrivs som ren terror. Lotta tvingades den sista tiden bo på olika adresser för att undkomma mannen.
http://www.expressen.se/nyheter/slapptes-fran-fangelse--da-dodade-han-lotta/

Förstår inte du att du yrar om att hon skulle fixa detta själv? Varför ska du förvränga allt är du så jävla kränkt och hatisk?
Citera
2016-06-17, 23:24
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Man kan väl sammanfatta det som så att han hade slagit ihjäl någon oavsett. Hade det inte varit Lotta hade det väl varit en vän eller någon annan.

Det är nog pudelns kärna. Sjukt synd om Lotta, men huvuddelen är ju faktiskt att vem det än var så hade Martin slagit ihjäl någon annan inom snar framtid så mycket aggressioner som han har.
Hela poängen är ju att Martin inte ska bli eller skulle bli utsläppt överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in