Citat:
Ursprungligen postat av
www3
Låter som utpressning. "Om du inte är med då jävlar...". Desto större anledning att lämna skiten.
I Sverige är det skiten som varnar för att lämna EU, typ Margot Wallström, som också varnar för att ge folket för mycket demokrati. Hon är emot folkomröstningar sedan Anna Lindh mördades.
Min relevanta fråga är; vad hade Mijailo Mijailović för politisk åsikt och hade han en åsikt om det Margot påstår han hade?
Anna Lindh var en sosse som mördades när hon shoppade på NK, tänkte hon som Mijailo Mijailović på EU?
Tragiken i dessa mord, i Sverige och i England på kvinnliga politiker, är att barn förlorar sin mamma. I övrigt ska man inte överdriva, eller pådyvla andra sin egen sorg eller personliga rädsla för att gå samma öde till mötes. Jag sörjer inte Anna Lindh! Vi var inte bekanta!
Det ska i stället noteras att många viktiga politiker i Sverige avvaktar, och kommenterar inte det som pågår i UK!
Min tanke är att det är många politiker i övriga EU länder, som frågar sig hur det kunde bli så här. För det är inget bra det som skett med EU. Jag tror att det är Turkiets medlemskap i EU, som är den viktigaste frågan, trots att ingen går in på det. När EU diskuteras är de nya medlemmarna från det som förr var öst, klokare än våra politiker i Sverige.
Utan UK är det inget Europa. EUs legitimitet som en europeisk union får problem, eftersom det vore märkligt om vi straffade våra vänner för att gynna de som har varit våra fiender genom historien. Om Brexit vinner måste alla fråga sig, vad som ska till för att hindra de egna befolkningarna från att ställa samma krav på folkomröstning. Det missnöje som finns i UK, finns hos oss också.
Jag tror på en omförhandling av EU som kommer gynna länder som Sverige.