Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-16, 21:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Det är inget fel på hans kampanj, han har inte gjort ett fel hittills. Det är ni cuckolds som ger upp efter minsta lilla motgång. Han kommer vinna valet, Pollsen är felaktiga och tillgjorda, det är jämnare än vad du tror.

Med all respekt..

-Trump har gjort det mycket bra.., och överträffat inte många, utan alla !
(så i den grader att det republikanska partiet inte vet varken "bu eller bä", vilken väg man skall gå.)

Detta är unikt !

Men han behöver mer : han behöver partiet, han behöver finanser för att stå emot fru Clintons reklam, och han behöver resten utav väljarna !

Det finns ännu tid för Trump, men jag hoppas innerligt att han använder sig utav denna tid.., på ett konstruktivt sätt.., för att överbygga och samla partiet.

Han måste det !
2016-06-16, 21:33
Medlem
Problem mellan Trump och RNC.

De vill att Trump ska kampanja på ett traditionellt sett, medan Trunp vill fortsätta som han gjort genom att vara i nyheterna och inte bry sig om detaljer.

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/tensions-growing-trump-campaign-brushes-rnc-advice-n593776
2016-06-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

De vill att Trump ska kampanja på ett traditionellt sett, medan Trunp vill fortsätta som han gjort genom att vara i nyheterna och inte bry sig om detaljer.

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/tensions-growing-trump-campaign-brushes-rnc-advice-n593776

Ja varför ska Trump lyssna på dem? Han har uppenbarligen bättre koll än vad de har med tanke på hans resultat. Deras metoder och tänk är helt förlegade och kommer knappast att hjälpa till en vinst i November.
2016-06-16, 21:46
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Jag ser det som ett tecken på att allt fler blir trötta på hans pajaskonster.

Som sagt, en apa i kostym med ett elefant-emblem på hade vunnit en promenadseger mot Hillary. Det är en bedrift av guds nåde att lyckas ligga bakom henne i pollsen, och dessutom fortsätta falla.
2016-06-16, 21:54
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal

Som sagt, en apa i kostym med ett elefant-emblem på hade vunnit en promenadseger mot Hillary. Det är en bedrift av guds nåde att lyckas ligga bakom henne i pollsen, och dessutom fortsätta falla.
Möjligt du har rätt. Personligen tror jag du har rätt, men en sådan kandidat hade inte varit bättre än Hillary. Det är just därför att Trump har en annan politik än den som folk är vana vid som gör att han slirar i opinionen.

Trumps politik är räddningen för väst. Om han skulle anamma traditionell GOP politik så skulle han vinna enkelt men då kan det kvitta.
2016-06-16, 22:02
Medlem
Citat:

Du kan inte tänka så Trump och Hilliry hade sina hat siffror redan innan man steg in som kandidater. Trumps Unfavorable låg på 68% i juni när han sa att han vill bli president.

Du kan inte jämföra det med Sanders och john kasich vad ska folk göra hata någon som de aldrig
hört talas om.

Sanders och john kasich är 3 gånger mer omtyckta än Trump. Men det betyder inte att man kan få röster vilket de inte fick.

Trump fick mest röster genom tiderna genom att använda sin taktik så det finns inget som kommer göra att han byter taktik.

Han kan ha fel han kan ha rätt tiden får avgöra.
2016-06-16, 22:54
Medlem
Citat:

Verklighetsfrämmande trams! Du tillhör antagligen de, som inte tillskrev Trump en chans att bli presidentkandidat...du har ingen aning om vad politiken handlar om, och hur amerikaner fungerar.

Det är för övrigt nästan fem manader kvar till valet - give him a break...!
2016-06-16, 23:05
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Verklighetsfrämmande trams! Du tillhör antagligen de, som inte tillskrev Trump en chans att bli presidentkandidat...du har ingen aning om vad politiken handlar om, och hur amerikaner fungerar.

Det är för övrigt nästan fem manader kvar till valet - give him a break...!
Min analys är just baserad på verkligheten, dvs hans agerande som gjort honom omöjlig för stora delar av det republikanska väljarkadret. Vidare är det baserat på faktiska opinionsundersökningar där just presumtiva amerikanska väljare tillfrågas om hur de har för avsikt att rösta i valet. Det kan inte bli mer verklighetsförankrat än så.

Är det så att det ser annorlunda ut i din personliga lilla verklighet så är det ingen som kan ta ifrån dig det. More power to you. Men kom inte och hävda att din verklighet överlappar den verklighet som de flesta av oss befinner sig i, för se det gör den inte.

Till saken hör att jag tvärt emot vad du skriver tidigt sagt att Trump skulle ro hem nomineringen. Jag har följt den amerikanska valprocessen i decennier, till skillnad från många av de okunniga fan-boys som lockats till detta spektakel av Trumps kampanj allena.
2016-06-16, 23:23
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Möjligt du har rätt. Personligen tror jag du har rätt, men en sådan kandidat hade inte varit bättre än Hillary. Det är just därför att Trump har en annan politik än den som folk är vana vid som gör att han slirar i opinionen.

Trumps politik är räddningen för väst. Om han skulle anamma traditionell GOP politik så skulle han vinna enkelt men då kan det kvitta.
Det som jag tidigare sett som hans absolut största förtjänst, utrikespolitiken, ser jag allt mer som något han kommer att tappa sin hållning kring. Jag tror inte att han kommer att kunna föra en så isolationistisk politik som han skulle vilja. Det finns allt för stora intressen som vill se ett fortsatt spenderande försvar som ger monetärt och militärt stöd till olika grader av mer eller mindre oljestinna skurkstater. Hans hållning i Israelfrågan fick han överge då trycket blev för stort från diverse lobbygrupper.

Det som jag tror blir hans legacy är dock som en kraftfull röst som talade om problematiken kring köpta politiker. Tillsammans med Bernie Sanders har de verkligen fört upp i ljuset hur genomruttet och korrupt systemet med köpta politiker är, och jag hoppas att det lever kvar i väljarnas bakhuvuden även i framtiden.
2016-06-17, 03:28
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Det är republikanerna som gör att Trump ligger efter just nu. Många som tvekar på Trump just nu, vilket kan ändras när valet är i november.

Jo, fortsätter så många republikaner att vara dåliga förlorare och att stödja Hillary Clinton, så kommer det inte att finnas något republikanskt parti efter det här valet.
2016-06-17, 03:42
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

De vill att Trump ska kampanja på ett traditionellt sett,
medan Trunp vill fortsätta som han gjort genom att vara i nyheterna och inte bry sig om detaljer.

http://www.nbcnews.com/politics/2016...advice-n593776

Jo, det är väl klart att RNC vill att Donald Trump skall bli någon slags förlorare som Mitt Romney.

Han måste köra sitt eget race som anti-etablissemang, det är därför han har haft sådana framgångar. RNC måste vara i upplösningstillstånd nu. Exakt som det demokratiska partiet är det.

Bernie Sanders vägrar fortfarande att hoppa av. En ny poll visar att 44% av demokraterna vill att Sanders skall ställa upp som oberoende:

According to a new Reuters/Ipsos poll, 44 percent of Democrats want Democratic presidential candidate Bernie Sanders to make an independent run for the White House.

That bears repeating, that’s 44 percent of Democrats, not 44 percent of Sanders supporters.

http://www.defenddemocracy.press/sanders-independent-run/

2016-06-17, 03:45
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Min analys är just baserad på verkligheten, dvs hans agerande som gjort honom omöjlig för stora delar av det republikanska väljarkadret. Vidare är det baserat på faktiska opinionsundersökningar där just presumtiva amerikanska väljare tillfrågas om hur de har för avsikt att rösta i valet. Det kan inte bli mer verklighetsförankrat än så.

Är det så att det ser annorlunda ut i din personliga lilla verklighet så är det ingen som kan ta ifrån dig det. More power to you. Men kom inte och hävda att din verklighet överlappar den verklighet som de flesta av oss befinner sig i, för se det gör den inte.

Till saken hör att jag tvärt emot vad du skriver tidigt sagt att Trump skulle ro hem nomineringen. Jag har följt den amerikanska valprocessen i decennier, till skillnad från många av de okunniga fan-boys som lockats till detta spektakel av Trumps kampanj allena.

Man får t.o.m känslan att han anstränger sig för att göra sig omöjlig. Jag tror fortfarande inte att han kommer att bli republikanernas kandidat. Det måste komma en tipping point snart. Utspelet om att Obama skulle kunna vara någon slags agent eller medlöpare till Isis var ju så vrickat det kan bli, t.o.m på den idiotens skala.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in