2016-06-16, 17:16
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Det var ju tydligt från början att man försökte piska upp en stämning. Inte bara i ekuriren heller. Jag såg några journalister som länkade och frågade varför inte fler rasade (eller liknande) mot detta hemska. Stackars barn, vi måste låta alla stanna så ingen kan utnyttjas såhär - verkar vara tanken man vill framföra.

Omdömeslöst är bara förnamnet på det tanten sysslat med, men drevet ger jäkligt obehagliga vibbar. I de flesta fall brukar man vara försiktig med utpekande uppgifter innan dom fallit, eller åtminstone åtal väckts.

Folk på bägge sidor i ålderskontrolldebatten kommer vilja använda detta som ett exempel på att man måste släppa in alla potentiella stackars våldtäktsutsatta barn eller att man inför obligatorisk kontroll på alla ifall de ämnar knulla innanför gränsen.

Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Sånt här är nog vanligare än man tror, en stor granskning av asylboenden behövs.

Det där är nog det sista alla inblandade vill. Då skulle det inte räcka med en snabb och effektiv "du är rasist"-anklagelse mot den som yppar fundersamma ord om asylbaroniet eller invandringspolitiken i stort. Därför kommer man säkerligen komma fram till att det är en olycklig incident av mångkulturellt krångelknullande och ingen annan ska behöva ställas under lupp.
Senast redigerad av Ratad 2016-06-16 kl. 17:19.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Att hon skulle vara en milf får stå för dig. För mig räcker det att titta på foton på henne för att se att det är något som inte stämmer. Ögonen är själens spegel, även om det finns gott om folk som inte har förmågan att tyda ögon. Dessutom hur hon svarar på anklagelserna säger en hel del. Hon är knappast oskyldig.

I mina ögon är hon ingen milf. Jag skulle inte ta i henne med tång.
Däremot kan du se på hennes fb att afghanerna är väldigt förtjusta i denna tant, så du kan nog sova gott med vetskapen om att inget brott begåtts. Moraliska, ja. Och tantens ögon skvallrar nog om hyckleri och ljugande i allmännhet. Att knulla en massa afghaner och driva asylboende kan inte vara gott för karma och själ i dessa tider.
Citera
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Du missade nog länken i TS.
Nej. Jag pratade om en inspelning där hon kör med utpressning.
Citera
2016-06-16, 17:20
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:

Någon sådan finns väl inte?
Fantiserar du ur skallen nu, annars fram med en länk tack.
Citera
2016-06-16, 17:25
Medlem
Johanna Blomsterlund verkar vara en obehaglig och djupt sinnesskadad individ. Även om hon frias från åtalet så bör hon anklagas för landsförräderi. Tyvärr är det väl som många säger att ålderstest kommer att visa på att "barnen" är 18-25 som vanligt. Är någon ens förvånad?
Citera
2016-06-16, 17:26
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Någon sådan finns väl inte?
Fantiserar du ur skallen nu, annars fram med en länk tack.
Suck! Men gå bakåt och läs vad jag svarade på! Jag påstår att det inte finns en sådan inspelning men fick en invändning att det finns en inspelning länkad i TS. Det var någon som hade läst slarvigt.
Citera
2016-06-16, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Nej, det finns inte bevis i TS länk för att hon hotat killarna med utvisning om de inte ligger med henne...

Jo det gör det, läs på: fri bevisföring.
Senast redigerad av Wal1berg 2016-06-16 kl. 17:29.
Citera
2016-06-16, 17:32
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Nej, det finns inte bevis i TS länk för att hon hotat killarna med utvisning om de inte ligger med henne...
Citat:
Ok, såg nu i efterhand den specifika frågan som kommenterades.

Om det hade varit en större tidning hade jag vågat påstå att de sitter på betydligt mer, men eftersom det är en mindre tidning sitter de på åtminstone hela filmen (inkl ljudupptagning).
Citat:
Omdömeslöst är bara förnamnet på det tanten sysslat med, men drevet ger jäkligt obehagliga vibbar. I de flesta fall brukar man vara försiktig med utpekande uppgifter innan dom fallit, eller åtminstone åtal väckts.
Hon bedriver en verksamhet för personer som ska vara underåriga och har "umgänge" med de "underåriga". Drevet och ev. domslut är garanterat en mild påföljd.
Senast redigerad av Overkokt.Blomkal 2016-06-16 kl. 17:36.
Citera
2016-06-16, 17:33
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Suck! Men gå bakåt och läs vad jag svarade på! Jag påstår att det inte finns en sådan inspelning men fick en invändning att det finns en inspelning länkad i TS. Det var någon som hade läst slarvigt.

Sorry
Sidor och inlägg ramlar in så fort i aktiva trådar att det är svårt att hänga med i svängarna ibland. My bad.
Citera
2016-06-16, 17:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Du har uppenbarligen missförstått begreppet rätt gravt.
Citera
2016-06-16, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg

Jag vet vad fri bevisföring innebär, det finns fortfarande inget bevis om någon utpressning i länken utan endast pojkarnas berättelse.
Citera
2016-06-16, 17:38
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Det var ju tydligt från början att man försökte piska upp en stämning. Inte bara i ekuriren heller. Jag såg några journalister som länkade och frågade varför inte fler rasade (eller liknande) mot detta hemska. Stackars barn, vi måste låta alla stanna så ingen kan utnyttjas såhär - verkar vara tanken man vill framföra.

kollade twitter, bara 2-4 journos ville spinna på detta - samtidigt som de var ytterst tveksamma till att ekuriren lade upp samlagsbilder - just detta med bilderna för att typ krossa en kvinnas liv är nytt i media.... dock intäkter för tidningen
något belägg för sexbrott har ju ej framkommit då någon beroendeställning ej förelåg då knullandet på hotell skedde - de asylsökande bodde på helt annat ställe då - o verkar måna om att de efter sexfesterna är "dödshotade " i afghanistan - nåväl , åldersbestämning kommer skicka hem dem

o Ekuriren skämmas för alltid, klickhoror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in