2016-06-16, 13:34
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Mitt fetade:
Haha, ursäkta, men tillåt mig att skratta, du är så outbildad och ingen håller med dig.
Inte ens domarna: "styckdråp".
En eloge till LKVN som ens orkar ge dig ett vettigt och utbildande svar, som förövrigt skämde ut dig duktigt. Du inger 0 förtroende.

Ja verkligen där fick jag så jag teg minsann. Ni foliehattar ger förstås väldigt högt förtroende, och rimliga teorier och utbildande svar som grundar sig på fakta? Ändå är det bara KJ som är dömd i fallet? Märkligt tycker du inte det. Sen kan man förstås diskutera det här om dråp, men jag bryr mig inte nämnvärd han fick tio års fängelse för dråp. Hur ska du och övriga foliehattar lösa det? Du tror väl för all del inte att resningsansökan kan ge något.
Citera
2016-06-16, 13:50
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja verkligen där fick jag så jag teg minsann. Ni foliehattar ger förstås väldigt högt förtroende, och rimliga teorier och utbildande svar som grundar sig på fakta? Ändå är det bara KJ som är dömd i fallet? Märkligt tycker du inte det. Sen kan man förstås diskutera det här om dråp, men jag bryr mig inte nämnvärd han fick tio års fängelse för dråp. Hur ska du och övriga foliehattar lösa det? Du tror väl för all del inte att resningsansökan kan ge något.

KJ är dömd på stående grund av polisens olagligheter så du kan tyvärr ej luta dig emot detta.

Tycker du skall svara på LKVNs inlägg istället, vilket jag instämmer till fullo med, Det tror jag vi alla tycker är mycket mer intressant.
Citera
2016-06-16, 14:13
Medlem
Metar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan tillägga om kroppen förvarats där så har den bokstavligt förvarats på is. Var där året efter i mitten av maj och då hade isen så smått börjat smälta.

Om kroppen/kroppsdelarna förvarats där vad var då vitsen med att lägga den på is? I väntan på vad? Varför inte sänka den i någon sjö, håla, grop eller annat? Varför flyttades torso och ben till ödehuset? Om syftet var att bränna ner huset, varför utfördes inte detta?

Vågar nästan påstå att det så här långt in på året fortfarande är is i skyttevärnet. Någon med möjlighet att titta förbi där, får gärna göra så.
Senast redigerad av Metar1 2016-06-16 kl. 14:16.
Citera
2016-06-16, 14:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Läskigt, nästan bara foliehattar kvar i tråden - att ni fortfarande orkar. Vad jag sett så är det nästan bara ni som sitter och skiter ur er upprepningar och konspiration, och att fel gärningsman är dömd. Beror nog på den här resningsansökan, då fick ni nya krafter efter alla dessa år. Lycka till säger jag Vet inte vad jag gör här egentligen, majoriteten är självklart rätt nöjda med domen och har lämnat tråden, i vetskap om att den skyldige åtminstone sitter i tryggt förvar bakom murarna på Kumla.

.

"majoriteten är självklart rätt nöjda med domen och har lämnat tråden..."

Ska inte saken utredas i mesta möjliga mån? Att beakta det nu påträffade "undangömda" materialet för att få så mycket klarhet som möjligt i detta fall, detta indiciemål?
Vad är du rädd för?
Citera
2016-06-16, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
FUP s136
Det var vid Sävastklinten/Lasergame. Förövrigt samma område KJ, bröderna AH och PH och WL sökte av tidigare på eget initiativ.

Ett av många fel du har i dina poster, de sökte efter cyckelbanan och inte på Sävastklinten eller Lassergame. Det vittnar hans vänner om och att det dessutom var mörkt som i en kolsäck och de nyttjade ficklampor.

Du har inte en siffra rätt men kallar gärna andra för troll och bl.a. undertecknad som kommenterar och tar uppgifter till mina poster från FUP och annat relevant som framkommit i denna gigantiska utredning.

Jag kan inte nog mycket understryka att färden till f-hemmet inte var en vänskaps eller kontrollvisit, den hade ett syfte, hitta lämpligt material/verktyg för fortsättningen denna natt. När han besökte f-hemmet så var sannolikt inte VB vid liv. Han hade järnkoll på var finna möjliga hjälpmedel i brottet han begått och varför inte där han vuxit upp.
Han på helt eget initiativ genomsöker sedan segment 66 och är väldigt mån om att brodern skall vara med i söket, ett område som han sedan lämnar klart till sökledningen. Av vilken anledning var detta så viktigt.
Han genomsöker även område FP1 o FP2 samt forten utan att detta är begärt, lämnar även där klart till sökledningen, varför irrar han iväg dit när sökområdena ringar sig ut från Bodesvedjan och närområdena.
Citera
2016-06-16, 15:21
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
"majoriteten är självklart rätt nöjda med domen och har lämnat tråden..."

Ska inte saken utredas i mesta möjliga mån? Att beakta det nu påträffade "undangömda" materialet för att få så mycket klarhet som möjligt i detta fall, detta indiciemål?
Vad är du rädd för?

Du ser inte att dom flesta redan har lämnat tråden, vad tror du det beror på att det i princip bara är några få foliehattar kvar i tråden? Självklart ska allt läggas på bordet, och utredas i klarhet. Det har jag inget emot öht, jag är inte rädd för något - är du? Javisst kan du sitta där och tro på någon slags hel omvändning i fallet, p.g.a denna resningsansökan.
Citera
2016-06-16, 15:27
Medlem
henkesss avatar
Citat:
KJ är dömd på stående grund av polisens olagligheter så du kan tyvärr ej luta dig emot detta.

Tycker du skall svara på LKVNs inlägg istället, vilket jag instämmer till fullo med, Det tror jag vi alla tycker är mycket mer intressant.

Han är dömd på en tung teknisk bevisning och en mängd andra besvärande omständigheter. Förstår du inte det, så hör du inte hemma i dom här trådarna. Du menar ni foliehattar. Vilket inlägg menar du?
Citera
2016-06-16, 15:29
Medlem
Dr.Philmjolks avatar
Om HD tar upp resningsansökan, tror ni karln blir frikänd? Advokaten menar ju det.
Citera
2016-06-16, 15:29
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Han är dömd på en tung teknisk bevisning och en mängd andra besvärande omständigheter. Förstår du inte det, så hör du inte hemma i dom här trådarna. Du menar ni foliehattar. Vilket inlägg menar du?

Detta:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Får du inte citeringsnotiser såsom oss andra...
Citera
2016-06-16, 15:38
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Detta:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Får du inte citeringsnotiser såsom oss andra...

Ser du inte att jag har svarat inlägget? så som oss andra.. du citerade mig dessutom.

https://www.flashback.org/sp57585700
Citera
2016-06-16, 15:45
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ser du inte att jag har svarat inlägget? så som oss andra.. du citerade mig dessutom.

https://www.flashback.org/sp57585700

Hehe ber faktiskt om ursäkt för detta. Lite trött idag.

Men ditt svar sög.
Citera
2016-06-16, 15:53
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Philmjolk
Om HD tar upp resningsansökan, tror ni karln blir frikänd? Advokaten menar ju det.

Ja, det tror jag.
Speciellt när man har så pass dålig dokumentation runt spaningen, dolt gps loggar samt stöd vittnen.

Vem vet vad som mer döljer sig i det fördolda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in