2016-06-16, 12:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det här fallet är ju inte bara en sjuk och märklig historia i sig, men det visar ju också vilken skumraskbransch som flyktingmottagningen har utvecklats till.

Svenska staten har genom migrationsverket låtit en helt ny kriminell bransch växa upp på skattebetalarnas bekostnad. Många samvetslösa människor ser sin chans att tjäna pengar. Runt detta uppstår sexhandel, droghandel och annan kriminalitet. Just som detta fall visar så kan man till exempel utöva utpressning mot flyktingar "Gör du inte som jag säger så får du åka hem".
Man undrar hur detta bara kan tillåtas i solidaritetens namn.

Jo det är bara att kolla på alla dessa hem som ploppat upp. Starta ett boende för 30 asylsökande och bli rik fastän du har noll i erfarenhet, noll utbildning osv. Det är liksom bara att kolla så finns ådana här företag överallt numera. Skulle behövas en hel jävla riksrevision för att nu kunna rensa upp i det här träsket. Pengar kostar det så det är inte klokt och dessa som nu tjänar pengar på allt detta är också de som sitter mest och kallar folk för rasister för att man vill att Sverige gå få ett stopp på eländet. Såklart nu många av dessa inte drar sig för extra förmåner förutom nu att bli jävligt rika på allt detta. Skulle vara förvånande annars för den här branschen lockar till sig skrupelfria människor.
Citera
2016-06-16, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Enligt barnen skrev jag.
Det finns sjuka kärringar i det här landet så det är inte omöjligt. Vi får se.
Hade det varit en gubbe som var chef på hemmet hade det kanske låtit bättre?

Inte direkt. "Barnen" hade varit en bättre benämning.
Citera
2016-06-16, 12:12
Medlem
Den som gått igenom Facebookposter hos Johanna, kan tydligt se att hennes dotter är irriterad på henne. Hon är själv mamma och sitter ändå på ett omoget sätt och skriver saker under hennes mammas bilder som att mamma Johanna har en ålderskris, är en milf osv. och så skriver hon "hahahaha" och mamman försvarar sig eller skriver typ att hon ska sluta.

Oavsett om det gäller dessa kvinnor eller ej, så har de ett mycket märkligt beteende tycker jag.
Citera
2016-06-16, 12:13
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamoro
Här är FB-screenshots

Johanna M: https://postimg.org/image/ebslfigrl/
Julia ihop med afghansk tolk - har tatueringar på armarna (trolig dotter till JM): https://postimg.org/image/eaiwqvem9/
Lotta I (delägare): https://postimg.org/image/8yk1k34sx/

NOTERA! Är ej klarlagt att det är rätt företag och rätt personer. Men det är enda företaget i omnejd som fått ett hem nedlagt.
Den där Julia är singel står det på hennes fb-sida sen 20 timmar tillbaka. Tolken som hon är/var ihop med kör dessutom dubbla facebook av någon anledning. Imran Ali och Jafar Ali.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Ett axplock från hennes fb:
http://imgur.com/a/DRktU

Fy fan!!!!
Citera
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
En kvinlig pedofil alltså.
Konstigt att inte slaskpressen kastat sig över detta delikata ärende.
Min gissning är att det finns väldigt mönga små valpar begravda här. En härva värre än en såpa kommer nyatas upp. Både dom små små barnen och flyktingboende kommer få det hett om öronen.

Lista på hvb hem i sörmland
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=6244688
Inte alls konstigt!
Den följer ju inte på något sätt det feministiska narrativet att kvinnor är offren och män är förövare.
De och deras läsare blir fullständigt förvirrade när det är tvärtom.
Citera
2016-06-16, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Jag förstår inte. En kvinna kan gå till närmaste krog och bestämma vem som får ligga med henne. Hon behöver inte tvinga ensamkommande barn till det. Det ligger en hund begraven någonstans.

Njae, hon kanske blir kåt av maktgrejen helt enkelt?

Precis som det finns män som utpressar unga tjejer på samma sätt och blir kåta av det så lär det ju finnas kvinnor med samma typ av hänsynslösa människosyn. Hade invandringen bestått av tonårstjejer från typ Thailand istället för tonårskillar från Afghanistan så tror jag könsbalansen bland dom anställda sett annorlunda ut.

Jag tror inte riktigt på folk som påstår sig vara "intresserade av andra kulturer" och liknande. Totalt kaos i asylindustrin ju och där finns en massa pengar att tjäna och ingen som helst jävla insyn eller kontroll på någonting så det är bara för kärringarna att knulla på hur många tonårskillar (nåja...) dom vill och dessutom få bra betalt för det.

Sen blir dessa vidriga människor hjältar i media också för dom "älskar mångkultur" så mycket och folk som kritiserar det glupska skattepengasugandet blir kallade för rasister. Götterdämmerung.
Citera
2016-06-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Jag förstår inte. En kvinna kan gå till närmaste krog och bestämma vem som får ligga med henne.
Hon behöver inte tvinga ensamkommande barn till det.
Det ligger en hund begraven någonstans.

Titta på den här Johannas facebook. En svensk man är så trist att han skriver inte "sexig", "wow" eller "snygging" till personer han är bekant med på Facebook. Han skickar inte heller en massa hjärtan och dekaler med hoppande hundar som kysser på hjärtan och allt vad det nu är när det dyker upp en bild på kvinnan ifråga i linne.

Det är nog så att du får inse att i gnällbältet är de infödda gubbarna mycket mindre exotiska och bra på att uppvakta än vad de inflyttade elementen är.En människa som söker uppmärksamhet och bekräftlse går då givetvis inte till den lokala puben full av vita ölmagade gubbs som står och trycker i ett hörn, utan söker sig dit hon lättast får napp?
Citera
2016-06-16, 12:20
Avslutad
Staten hade noll koll på HVB hem redan för länge sedan, minns ngt reportage för 5-7 år sedan ungefär, då kunde de inte ens få fram dokument på hur många det fanns i Sverige.
Det har vart en sedan långt tillbaka rena vilda västern branschen.
Senast redigerad av pe11e 2016-06-16 kl. 12:29. Anledning: rättning
Citera
2016-06-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton80
Fy fan!!!!

Helt bisarrt, minst sagt.
Citera
2016-06-16, 12:22
Medlem
Sha R'Taes avatar
Jag älskar detaljen med att den anklagade kvinnan utan problem kunde peka ut en annan bekant som den som medverkar i filmen. Det betyder väl rimligen att hon hade vetskap om vad som försiggick om hon inte själv är den som knullat med ungdomarna - varningsklockorna tjuter.
Citera
2016-06-16, 12:27
Medlem
Skulle vilja se filmerna,, finns dom att tillgå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in