2016-06-12, 15:09
Medlem
jag vet att det finns många trådar om detta men ingen går direkt rakt på sak.
1: jag har acne-ärr i ansiktet som både är röda och blåa.
2:min fråga är: vad ska jag göra? Finns det några produkter som blekar dessa ärr? Dom är relativt små, men många, ingefär 1-2 mm på bredden. Ska man gå till en hudläkare? Är berädd att köpa hudkrämer men villatt dom hjälper också. Vilka inga av dom från apotekt gör. Btw har fortfarande besvär i och med jag fortfarande är ganska ung. (Över 18).
Citera
2016-06-12, 15:33
Medlem
fluuushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitsab123
jag vet att det finns många trådar om detta men ingen går direkt rakt på sak.
1: jag har acne-ärr i ansiktet som både är röda och blåa.
2:min fråga är: vad ska jag göra? Finns det några produkter som blekar dessa ärr? Dom är relativt små, men många, ingefär 1-2 mm på bredden. Ska man gå till en hudläkare? Är berädd att köpa hudkrämer men villatt dom hjälper också. Vilka inga av dom från apotekt gör. Btw har fortfarande besvär i och med jag fortfarande är ganska ung. (Över 18).

Fillers med hyaluronsyra, Koldioxidlaser, Fraxel-laser och Kemisk peeling,
Citera
2016-06-15, 21:57
Medlem
yessyys avatar
Har samma problem..tror solen bleker bort rätt mycket. Även skrubbar! Annars kemiska peelingar..
Citera
2016-06-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Har samma problem..tror solen bleker bort rätt mycket. Även skrubbar! Annars kemiska peelingar..
Solen kommer inte hjälpa, tvärtom
Citera
2016-06-16, 10:59
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortspelet
Solen kommer inte hjälpa, tvärtom

Trodde solen blekte ärr? Sol har alltid behandlat acne/ärr bra för mig!
Citera
2016-06-16, 16:15
Medlem
Sol har jag också läst är dåligt/mindre bra för ärr-läkning.

Massera ska tydligen vara bra. Jag har dock provat och tycker det blir värre (mer rött). Kanske beror på var ärret är placerat.

TS: hur länge har du haft ärren i fråga? Jag kan få röda märken efter finnar, där jag klämt rejält. Som endast sitter kvar 1-3 veckor, sedan blir fint igen. Har faktiskt inga permanenta (edit: röda ärr*) ärr efter acne.

Tycker det är konstigt eftersom mina 3 operationsärr (titthål) på knät knappt blivit bättre på snart 1 år. Dock är de 'mer allvarliga', mer djup eller vad man säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in