Citat:
Ursprungligen postat av
Ninjor1987
Inga problem - gör mot andra såsom du vill att andra ska göra mot dig.
Prova förresten att sjukskriva dig inför insättningen av Venlafaxin, om du inte redan är det. Alternativ försök att få bli inskriven på psykakuten för observation den första natten - då vet du att du kan känna dig lugn och säker. = )
Bäst hade ju förstås varit att få bli inskriven i ca två veckor på sjukhus medans medicineringen sätts in, men tyvärr så går ju inte det i Sverige...
Har du någon familj som du kan bo hos några dagar under insättningen? Kan ju annars vara en metod för att få lite mer trygghet och stöd under den perioden.
Tusen tack.
Är sjukskriven sedan två veckor för "Krisreaktion" (allt jag skrivit som hänt mig), till 100%.
100% sjukskriven en vecka till from imorgon, samt 75% sjukskriven veckan därefter.
(Blir ju nån form av rehab-aktiviteter i väntan på Beroendeenhet/Behandlingshem om jag förstod AF's rehab-handläggare korrekt.
Så det är lugnt som så, har ju fortfarande Stesolid tillgängligt.
Och tidigare erfarenhet.
Åt ju Venlafaxin i 12 dagar (enligt min nästan tomma karta) i streck för någon vecka sedan innan den liksom omedvetet lades på is pga det som hände mig.
(Står skrivet i tråden)
Visst var den lite creepy de 3-4 första dagarna, men tyckte väl att de värsta "buggarna" planat ut redan efter 5 dagar.
Å andra sidan får jag - på ett eller annat vis - alltid biverkningar/oönskade buggar på all psykofarmaka.. av all slags SSRI/SNRI/NRI/Mirtazapin.
Haha usch nej, fy fan.. låg inne 5 dagar på PIVA, frivilligt, första gången jag försökte kicka mitt Stesolid-beroende.
Jag var oförmögen att släppa taget om de där sista milligrammen så jag lade in mig ihop om att det liksom skulle underlätta att vara i en sådan miljö.
Planen var 7 dagar... dag 5 skrev jag ut mig frivilligt enligt ö.k med överläkare och flydde ut på landet.
Det är ju sinnessjukt på PIVA!
Man - blir - ju galen på ett sådant ställe om man redan inte är det.
Jisses vilken blandning av alla diagnoser från A till Ö på en sådan liten yta.. too much man, too much, to many weirdos ...folk som pratar för sig själv, folk som skriker hela tiden, folk som bältesläggs/övermannas stup i kvarten.
Nja, vet inte om dina erfarenheter av PIVA varit bättre... för mig var det alldeles för tokig miljö & klientel.. shit... rena rama Dårhuset, bokstavligen talat.
Japp.
För tillfället, och troligen ett tag framöver (tills jag kommer till ett behandlingshem, vilket är min önskan) - så bor jag hos mina föräldrar.
Så här är det ju chill som så.. 1km tätvuxen skog till närmsta granne, egen sjö med berg runt som hindrar insyn, öppna ängar och alltid något att pyssla eller dona med.
Då jag är lite varierande i mina intressen och aktiviteter så sträcker de sig från allt till:
Räfsa hö på ängarna, klättra i träd (japp du läste rätt.. snart 35-årig flerbarns-far klättrar i träd, det är kul), till meta fisk nere vid sjön, till gevärsskytte/redneckskytte, till ro båt kors och tvärs mellan olika öar, åka moped eller cross - till att dega på Flashback, läsa en schysst bok, se nån film på kvällen eller pyssla med korsord.
Är mest framtiden utan Stesolid.. behandlingshemmet.. den perioden jag är rädd för, innerst inne.
Vet att jag kommer att bli mycket sjuk under benso-AT'n... må väldigt dåligt.
Fram tills dess, som sagt:
Venlafaxin.. allsköns varierande aktiviteter... KBT-terapeut som jag går till... och snart 25% på AF/Rehab i kombination med Beroendeenhet/önskan om att få bli placerad på behandlingshem A.S.A.P... vill bli drogfri, bli betrodd med att ha mina barn själv hos mig.
Börja om på ny kula.
(Barnen är liksom
allt jag har i min framtid, de ger mig
motivationen...
kärleken... hur illa man än mår, eller kommer att må, så vet man att barnen består... rakt av)
Mvh B.