2016-06-15, 11:39
Medlem
Hasse Aro betonade flera gånger imorse,samma som familjen sagt.De hade inget förhållande ! Han uppvaktade,kanske de träffades.Hon nobbade honom då började han stalka henne.Jag tycker alla epitet som skrivits om offret är vidriga.Alla tjejer träffar såna killar nån gång i livet,de är charmiga men avslöjar sig efter ett tag.De flesta tjejer dumpar honom och det händer inget mer,men denna sjuka man (finns många) kan inte tåla att bli nobbad.Han blir kränkt,som många andra i detta "kränkthets-Sverige.Varenda jävel blir kränkt nu för tiden.Många ursäkter i domstol är "Han/hon var respektlös jag blev kränkt,därför misshandlade jag eller mördade jag.Så barnsligt av vuxna människor.
Citera
2016-06-15, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eson57
Hasse Aro betonade flera gånger imorse,samma som familjen sagt.De hade inget förhållande ! Han uppvaktade,kanske de träffades.Hon nobbade honom då började han stalka henne.Jag tycker alla epitet som skrivits om offret är vidriga.Alla tjejer träffar såna killar nån gång i livet,de är charmiga men avslöjar sig efter ett tag.De flesta tjejer dumpar honom och det händer inget mer,men denna sjuka man (finns många) kan inte tåla att bli nobbad.Han blir kränkt,som många andra i detta "kränkthets-Sverige.Varenda jävel blir kränkt nu för tiden.Många ursäkter i domstol är "Han/hon var respektlös jag blev kränkt,därför misshandlade jag eller mördade jag.Så barnsligt av vuxna människor.

Nej. Det är vad man vill få itutad oss – dvs. att “vem som helst kan bli drabbad”... men det stämmer inte med verkligheten.

För vilken kvinna som helst umgås INTE med den här typen av män. De flesta kvinnor finner dem inte attraktiva för fem öre. Bara en liten del – av mentaltstörda kvinnor – söker sig aktivt exempelvis till Svartenbrandt etc. Majoriteten av kvinnorna skulle inte ens vilja bo I samma stadsdel med dem..

Hasse Aro – och några “nära släktingar till Lotta” - vill göra gällandes att Lotta inte hade något förhållande med GM.

SAMTIDIGT säger dessa “nära släktingar” att Lotta hade försökt lämna honom flera gånger. Och att – observera väl – hon hade blivit MISSHANDLAD FLERA GÅNGER under våren av GM.

Hur kan man bli misshandlad av en människa man inte träffar?

Och ifall de nu inte hade någon relation – hur kan hon tillåta sig bli misshandlad av en främling – utan att vilja anmäla honom?

Polisen I inslaget säger att han har full förståelse för att en del kvinnor inte orkar genomföra anmälan mot en man de en gång har älskat.. Att våld I “nära relationer”... etc..

Men Hasse Aro påstår ju att de inte har haft någon “nära relation” överhuvudtaget..

Man skulle alltså kunna likna det som hände med att någon kommer och pucklar på en när man är ute på en promenad. Sen händer det en gång till. Och en gång till – men man orkar inte anmäla.. Istället säger man att samhället borde göra något. Särskilt när detta har hänt redan innan med andra som också har varit ute på promenad..

Det påstås att GM skulle vara manipulativ och charmerande – då när han ville. Hur kan någon på fullaste allvar påstå något sånt? Hans inlägg på sin egen FB är tillräckligt beskrivande när det gäller hans karaktär. Det går inte att “manipulera bort” den bilden.

Om en djungelapa köper en rosor – glömmer man då bort allt som han har skrivit om sina tidigare flickvänner och vilka “slödder” de var?

Gör man det, då är man dum i huvudet..
Citera
2016-06-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Va? Vart har det framkommit någonstans?
Det där med att han började kontakta henne på Facebook stämmer ju i så fall inte, mig veterligen finns det ingen anstalt i Sverige som tillåter internet, för han satt väl inte på rättspsyk?

: fel av mig! Detta var tydligen en tidigare tjej han varit i förhållande med som träffat honom på detta sätt...
Senast redigerad av kompish 2016-06-15 kl. 13:04.
Citera
2016-06-15, 12:51
Medlem
brianmolkos avatar
Det är väl inte hennes fel, inte så hon var tvingad träffa han, en del är ju tvungna träffa någon, men inte hon. Hade kunnat välja till skillnad...
Citera
2016-06-15, 13:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Inte i detta fall. Lotta fick stryk redan efter 3 veckor. Ändå stannade hon kvar..

Hon var väl så "manipulerad" och "känslomässigt bunden" efter 2 veckor att hon inte mäktade med en separation - särskilt när hon borde ha lämnat sin egen hund till exet.. Inte för att hon inte litade på exats förmåga att ta hand om hunden (det var ju dit hon "flydde") utan för att hon själv inte klarade av separationen av hunden. Hellre riskerade hon sitt eget liv..

Vad säger det om människan och HENNES mentala utveckling?

Kollade du förresten vilket ras denna hund på GM:s feja var?
.

Jag anser dina inlägg om Lotta som varande i ett förhållande med M vara rent förtal.
Både familj och vänner har sagt att de INTE hade ett förhållande.
Likaså Hasse Aro betonade detta imorse.
PsykoMartin kontaktade henne, uppvaktade och sedan stalkade.

I generella termer är jag böjd att hålla med dig.
Mrna jag tycker att du ska hejda lite och vara försiktig i dina uttalanden om Lotta tills du har mer på fötterna. Just nu spekulerar du bara.
Citera
2016-06-15, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
.

Jag anser dina inlägg om Lotta som varande i ett förhållande med M vara rent förtal.
Både familj och vänner har sagt att de INTE hade ett förhållande.
Likaså Hasse Aro betonade detta imorse.
PsykoMartin kontaktade henne, uppvaktade och sedan stalkade.

I generella termer är jag böjd att hålla med dig.
Mrna jag tycker att du ska hejda lite och vara försiktig i dina uttalanden om Lotta tills du har mer på fötterna. Just nu spekulerar du bara.

Han "stakade" henne. Hon gick med på att träffas. Han misshandlade henne. Hon ville inte medverka i en anmälan. Hon ville inte ha något med honom att göra - men de träffades ändå..

Jaja. Vill inte - kan inte låta bli..

Och när samhället sen erbjuder henne möjlighet att "försvinna" prioriterar hon hunden. Och anser att det är lugnt för att han inte har hört av sig på en vecka..
Citera
2016-06-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Det är väl inte hennes fel, inte så hon var tvingad träffa han, en del är ju tvungna träffa någon, men inte hon. Hade kunnat välja till skillnad...

Nej. Det är de inte. Ingen är "tvungen" att träffa någon.
Citera
2016-06-15, 13:45
Avstängd
Citat:
Genom att läsa inlägg på hans Facebook märkte även vi - helt utomstående - "vilket liv" han levde och vad han hade för kompisar..

De träffades via Facebook..

Han stalkade upp Lotta på Facebook.
Citera
2016-06-15, 14:21
Moderator
blomvattnares avatar
Färsk artikel.

Citat:
När Lotta inte ville fortsätta träffa mannen gjorde han hennes liv till ett helvete enligt de nära henne. Han misshandlade Lotta ett tiotal gånger, berättar en vän. Och det helvetet ska Lotta ha dokumenterat i anteckningsform: hoten, slagen och kränkningarna med Lottas egna ord.

Hon ska även ha fotograferat av sina blåslagna armar och andra skador som han åsamkat henne. Eftersom 33-åringen gick igenom Lottas mobiltelefon skickade hon bilderna till vänner innan hon raderade dem, enligt en vän.

Citat:
Åklagaren i fallet har själv ännu inte sett anteckningarna som Lotta ska ha fört. Därför kan han inte kommentera dem, men han säger att bevisläget är ett annat nu i dag än innan Lotta dog.

Då, när hon anmälde 33-åringen för hot och trakasserier och en utredning om grov kvinnofridskräkning inleddes, ville hon inte medverka i utredningen, lämna över någon dokumentation eller ge polisen tillgång till hennes sjukjournaler.
Fallet lades därför ner en kort tid innan Lotta mördades.

– Nu har ett flertal vittnen självmant klivit fram, målsägandens telefon är i beslag och för mord är minimistraffet tio år, vilket innebär att journaler får hämtas in utan samtycke. Det har alltså nu dykt upp möjligheter att utreda de händelserna, möjligheter som inte fanns tidigare, säger kammaråklagare Tobias Kudrén och fortsätter:
– De händelserna kommer att utredas som en del av mordutredningen. Skulle det gå att bevisa att något brott har skett så är min bedömning i nuläget att åtal kommer att väckas även för de brotten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22999870.ab
Citera
2016-06-15, 14:22
Medlem
Citat:
Glöm inte att missbruk som börjas I ung ålder stoppar den mentala utvecklingen.. Det är därför som våra fängelser är fulla av “tonåringar” som på pappret kan dock vara mycket äldre.. Deras mentala utveckling har stannat på tonårsnivån och de betraktar personalen som “vuxna som försöker bestämma över dem”..

Frontalloben är på ett stadium där man inte mäktar med konsekvensanalyser..

Det är sant. Tonåringar som använder hash till exempel stannar i den mentala och känslomässiga utvecklingen. Hjärnan är inte fullt utvecklad förrän i 24-25 års åldern.
Citera
2016-06-15, 14:53
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/martin-jonssons-valdsamma-liv/
Citera
2016-06-15, 15:27
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
http://www.expressen.se/nyheter/martin-jonssons-valdsamma-liv/

En rätt intressant artikel ändå. Jag är väldigt intresserad av det skinnskallegänget som ska ha huserat i Rissne/Hallonbergen under tiden? Jag tror att jag har de flesta namnen, men dessa huserade bannemig inte i Rissne/HB som redan då var ökänt för sina invandrargäng. Sen försöker dom hitta att han var i kontakt med DFG? Det kan ju vara så att han hade en äldre bror som var det ett tag och det var så han kom i kontakt överhuvudtaget med dom? Man tar snart i så man skiter på sig för att hitta andra dumheter han gjort.
Dom har missat att han demonstrerade ett år på 30 November också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in