2016-06-15, 00:40
Medlem
CatTheHunters avatar
Kan det vara så att LH gick över vägen till ladan för att NB ropade på henne, kanske är det denna karta som hon ritade i med vägbeskrivning till Medelplana kyrka som redan hade sin influens med Adriana på lördagen. Det kan ju inte ha tagit så lång tid att rita i med penna? Tar ju inte många sekunder att gå från moped-över vägen till ladan och ej heller att rita i en karta. Kan stämma hyfsat med tiden till det blev "klart". Det underliga är bara att det skulle varit flera röster men det kan varit promenerande som gick förbi.

Svaret ligger i denna fråga om hur det började, det är jag säker på.
2016-06-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Förhörsledaren fick inte fram något från förhören - inte från litauerna - men inte heller från Jönssons. Han hade en omöjlig ansats i sina förhör. Hur skulle Nerius kunna berätta något för en förhörsledare som inte alls tror vad han säger. Skrämseltaktiken har varit ineffektiv gentemot bägge familjer

Har du tittat på det videoförhör som förhörsledaren håller med Nerijus? Finns på första sidan. Gör det och berätta sedan för mig vad i förhöret du betecknar som skrämseltaktik.

Jag väntar med spänning.
2016-06-15, 00:52
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Ja, jag tror han har ollat på Lisas trosor. Innan han blev skitnödig. Tvivlar på att han någonsin kommer att berätta, åtminstone inte i detalj. Kanske han bara erkänner mordet så småningom för att få tidsbestämt straff, möjligen.

Det kan ta åratal innan de börjar prata under samtal och behandling. Skämmigt för mördaren. Det är inte ens säkert att de minns först vad de gjort men klarnar sen efter hand som samtalen pågår.
I Litauen lär han väl inte få såna samtal så frågor kommer nog tyvärr stå obesvarade som idag om några år.
2016-06-15, 00:56
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, det tror jag hade varit svårt att lyckats med. NL säger att det fanns en viss möjlighet under de två första förhören, sedan verkade NB bestämt sig för att blåneka. Enligt NL kom svaren (de enstaviga) mycket snabbare och dom har han envist upprepat genom alla förhör och rättegångar.

Den "hemligheten" kommer han att ruva på resten av sitt ruttna liv. Dom detaljerna klarar jag mig lätt utan.

Dom förhörsmetoder som NL tillämpade, som många tyckte var mesiga, har visat sig vara dom mest framgångsrika. Tillämpas numera t.ex. i USA, England mm.

Folk ser för mycket på gamla amerikanska deckarserier.

I dr Pihl får de göra sanningstester och de stämmer ju till 99%. Finns också hypnos att tillgå.
2016-06-15, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Jag kan ryska och kan vittna att tolken i TR och HR arbetar utmärkt. Rättens ordförande kan inte hålla ordning, men tolken visar beundransvärt envishet. I TR stoppar man Irinas telefonsamtal i brist på arbetstid hos tolken. Även försvaret vill avsluta Irinas förhör p.g.a. tekniska problem

Nu ska ju en tolk varken visa envishet eller något annat utan översätta det som sägs. Att vederbörande gör ett gott jobb och inte far med osanning är väl självklart då det går att kolla i efterhand.

I detta fall kan dock logistiken i HR varit något knepig då de befann sig geografiskt på tre olika platser.
2016-06-15, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Han brydde sig väl inte om att olla fönsterblecket

Är du helt säker på det

Jag är ingen expert men tycker att om IBs sekret är fuktig på NBs
ollon borde det lösa upp hans egna DNA så att det blir en blandning
av bådas DNA.
2016-06-15, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
IB hade alibi av Aivarus för aktuell tidpunkt. Vem annars än NB skulle ha IBs DNA och överfört det till Lisas trosor?

Dom gav varandra alibi, inget annat som skyddar dom, så vitt
jag vet.
2016-06-15, 02:09
Medlem
Lite forskning om manipulerade / arrangerade brottsplatser:

http://www.practicalhomicide.com/Research/ISJjuly2010.pdf

http://www.crimescenestaging.com/

http://epublications.bond.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1144&context=theses

http://www.evidencemagazine.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2007
Senast redigerad av Pilsnerfilm 2016-06-15 kl. 02:13.
2016-06-15, 07:52
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är du helt säker på det

Jag är ingen expert men tycker att om IBs sekret är fuktig på NBs
ollon borde det lösa upp hans egna DNA så att det blir en blandning
av bådas DNA.

Ligger en poäng i det! Och det var bara IB:s DNA på trosan.
2016-06-15, 08:31
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Helt rätt! Du är något på spåren här. Bry dig inte om kritiker som inte förstår, att engagemang kan bottna i kompetens och inte bara i överdrivet känslomässigt balthat. Kämpa vidare!

Kartan, det måste vara så NB lurade över LH till ladan om han stått och viftat med den. Det som hände i början med LH i livet måste vara svaret till allt. Kan man lura ut det vet man sen resten av förloppet.

Om IB:s DNA finns på trosan, har de verkligen topsat på andra ställen efter hennes, ingen förväntan att hitta den där alls.
Vem vet, om han hade bilen redo på baksidan av ladan, kanske IB satt däri och väntade tills det hela var över. Har de inte topsat efter IB kan det ju finnas fler DNA avsatta efter henne på LH:s kläder om hon hjälpt NB att ta ner kroppen när LH dött. Ja, jag menar att hon också kan lurat över LH till ladan. Det var hennes uppgift att fylla. Sen gå och sätta sig i bilen. Kom ihåg att det var NB som bestämde. Det sa ju även AB.

Ja som du förstår har jag försökt föreställa mig alla omöjliga scenarion om hur det gått till. Att NB skulle hjälpt nån annan, tror inte det i alla fall. Vem vill sitta livstid för nån annan?
Sanningen kommer väl uppdagas OM liknande mord begås i framtiden såvida det inte är en Copycat.
Har NB blivit lovad pengar så har ju han själv ingen glädje av dom. Det är ju inte till IB och AB de ska gå som nu kräver ersättning, som är här och svartarbetar. De betalar ju inte en krona i skatt så vilken förlorad arbetsinkomst?
Hade de levt ett vanligt liv hade de rätt till förlorad arbetsinkomst, hoppas de kammar hem 0 kr!
2016-06-15, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Kartan, det måste vara så NB lurade över LH till ladan om han stått och viftat med den. Det som hände i början med LH i livet måste vara svaret till allt. Kan man lura ut det vet man sen resten av förloppet.

Om IB:s DNA finns på trosan, har de verkligen topsat på andra ställen efter hennes, ingen förväntan att hitta den där alls.
Vem vet, om han hade bilen redo på baksidan av ladan, kanske IB satt däri och väntade tills det hela var över. Har de inte topsat efter IB kan det ju finnas fler DNA avsatta efter henne på LH:s kläder om hon hjälpt NB att ta ner kroppen när LH dött. Ja, jag menar att hon också kan lurat över LH till ladan. Det var hennes uppgift att fylla. Sen gå och sätta sig i bilen. Kom ihåg att det var NB som bestämde. Det sa ju även AB.

Ja som du förstår har jag försökt föreställa mig alla omöjliga scenarion om hur det gått till. Att NB skulle hjälpt nån annan, tror inte det i alla fall. Vem vill sitta livstid för nån annan?
Sanningen kommer väl uppdagas OM liknande mord begås i framtiden såvida det inte är en Copycat.
Har NB blivit lovad pengar så har ju han själv ingen glädje av dom. Det är ju inte till IB och AB de ska gå som nu kräver ersättning, som är här och svartarbetar. De betalar ju inte en krona i skatt så vilken förlorad arbetsinkomst?
Hade de levt ett vanligt liv hade de rätt till förlorad arbetsinkomst, hoppas de kammar hem 0 kr!

Enligt FUP har de topsat IB, AB och NB samt sökt efter dessa tre individers DNA överallt.
IBs DNA finns bara på trosan.
Märkligt tycker jag att NB kunnat överföra IBs DNA av misstag utan att överföra sitt eget till trosan.
Detta tycker jag man borde testat I verkligheten, om det går att genomföra.
2016-06-15, 08:53
Medlem
CatTheHunters avatar
SCENARIO 7/6 2015:

NB säger åt sin fru att locka över LH till ladan. LH tänker att det går snabbt så hon låter nyckeln sitta i och tar med sig hjälmen, för den tänker hon sätta på sig på huvudet på vägen tillbaka till mopeden, (bråttom för hon har redan sagt sin far att hon var på väg hem). Skall rättas till hår osv. i hjälmen. Hon lämnar också kassen vid mopeden. M a o är det nåt hon skall uträtta som inte tar så lång tid. Fadern hör henne säga "då var det klart" och allt verkar frid och fröjd.
Efter det ögonblicket kommer det abrupta överfallet från NB. Handsken slungas iväg eller så kastar man vad man har för handen om man håller i den och den far iväg på så vis och blir liggande där den senare återfinns. (IB har uppfyllt sin uppgift och gått ut bakvägen till en väntande bil på baksidan vid uppfarten till slakthuset/ladan och är tillsagd att vänta där).

NB är vid detta laget irriterad över sitt nederlag Adriana under lördagen, så pass att han har sex med sin fru under lördagskvällen t o m. Men han har fått detta i huvudet med hängning och kan inte bli av med det och egentligen är det Adriana som var tilltänkt offer redan från början, inte LH. Adriana brukar jogga och han vet rutinerna. Bara för att hon inte lagt märke till NB innebär inte det att han studerat henne en tid. En plan börjar ta form.

LH tappar sitt örhänge i ladan och senare ett till vid vattenslangen där det återfinns. NB överfaller LH bakifrån, bär den spensliga LH i sin starka famn in till dödens vagga.

Efter vaknar han till ur detta tillstånd och fixering och börjar tänka på var han skall göra av kroppen. Han inser att LH:s familj snart kommer börja leta då hon inte kommit hem och i ren panik skriker han till IB att hon skall hjälpa till att ta ner kroppen. Hon kanske bara stöttade med handen mot LH:s trosa när han skär ner LH från röret. Sen svarta säckar eller plast om LH så att inga DNA avsätts i bilen. På färden mot byssjan släpper han av IB i hemmet.

Resten vet ni.......

Varför IB hjälpte till? Hot om att det blev hon annars som skulle fått genomgå denna behandling mot tilltänkta Adriana men blev LH istället. Det kunde lika gärna blivit en annan av tjejerna på caféet, för han visste deras arbetstider, stängningsdags etc.

Det var därför de talade ryska maka-make nattliga samtalet så att AB inte skulle ha en susning vad som sades.

NÅ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in