2016-06-13, 00:43
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanzed16
Xanor är Pfizers, det låter falska piller lång väg oavsett vad de innehåller. Xanor kan bara komma från Pfizer. Alltså är det falsk marknadsföring.
Mannen, är du dum i huvudet eller? Tror du att enbart Pfizer tillverkar Xanor eller? Mannen, Xanor/Alprazolam ges ut i SVERIGE t.om från KRKA, STADA, ORION osv.... Så det du sa nyss om falska piller är ren skitsnack. Ta reda på fakta INNAN du uttalar dig
Citera
2016-06-13, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Mannen, är du dum i huvudet eller? Tror du att enbart Pfizer tillverkar Xanor eller? Mannen, Xanor/Alprazolam ges ut i SVERIGE t.om från KRKA, STADA, ORION osv.... Så det du sa nyss om falska piller är ren skitsnack. Ta reda på fakta INNAN du uttalar dig

Jag fattade det som att han menade att det endast är Pfizers alprazolam som har varunamnet xanor, vilket är min erfarenhet också. Pfizer har antagligen patent på xanor i Sverige och xanax i USA, därför varje läkemedelsföretag har egna namn på sina alpra, tex Galenikas Ksalol och krkas alprazolam.
Citera
2016-06-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Menade inget illa så ta det lugnt. Klart alprazolam finns i diverse versioner men just Xanor ÄGS ju av Pfizer. Jag har de flesta sorter fast från riktiga apotek då.
Lycka till och hoppas du får saker som funkar!
Citera
2016-06-13, 22:36
Medlem
Tagit runt 5-8 mg Alprazolam i 3 dagar. andra dagen blanda jag med lite sub, blev svin flummig 3dje med 150 mg tramadol, va gött det med..

Men om jag tagit alpra 3-4 dagar irad, kommer jag känna nå mindre effekt på 5 mg till nu?
Citera
2016-06-14, 07:09
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betman123
Tagit runt 5-8 mg Alprazolam i 3 dagar. andra dagen blanda jag med lite sub, blev svin flummig 3dje med 150 mg tramadol, va gött det med..

Men om jag tagit alpra 3-4 dagar irad, kommer jag känna nå mindre effekt på 5 mg till nu?

Nja, förmodligen så kommer du känna av 5 mg. Toleransen stiger inte SÅ fort på alpra.
Citera
2016-06-14, 07:10
Medlem
KringExs avatar
Är det någon som vet om kaffe (eller andra drycker med koffein) drar ner effekten på Alprazolam?
Citera
2016-06-14, 17:19
Bannlyst
Är 1mg till morgonkaffet tillräckligt om man vill må bra större delen av dagen? Som färsking.

Om man tar samma dos varannan dag, hålles toleransen på kontrollerad nivå då?
Citera
2016-06-14, 19:21
Medlem
M1NDs avatar
Suttit och läst lite i tråden och sett att många rekommenderar Galenika Ksalol 1mg;or?

Väntar nämligen på ett gäng sådana, har smakat förut och diggat! Tror ni det finns möjlighet att dem är lite överdoserade? Typ 1.1mg eller 1.2mg istället för 1mg så det inte blir underdoserat exempelvis 0.9mg etc? Hört att det ska finnas några alprazolam tabletter som skulle vara sådana, det gäller inte för ksalol kanske?

Citera
2016-06-14, 19:36
Medlem
Nu tagit Xanor 5-7mg 4 dagar irad.

Idag när jag vakna så tog kan dom 4 sista, tappar ångesten lite men får nästan mer ångest för att jag tycker jag känner av det så lite. Dog dom 4mg vid 15.30. Jag måste stoppa i mig fler antar jag för att bli lite go och flöddrig.

Köpte precis 20mg till så hur många ska man ta? Tänkte börja med 4 till!
Citera
2016-06-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1ND
Suttit och läst lite i tråden och sett att många rekommenderar Galenika Ksalol 1mg;or?

Väntar nämligen på ett gäng sådana, har smakat förut och diggat! Tror ni det finns möjlighet att dem är lite överdoserade? Typ 1.1mg eller 1.2mg istället för 1mg så det inte blir underdoserat exempelvis 0.9mg etc? Hört att det ska finnas några alprazolam tabletter som skulle vara sådana, det gäller inte för ksalol kanske?

Dom är 1mg men smälter väldigt snabbt så de fungerar bra och snabbt.
Citera
2016-06-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betman123
Nu tagit Xanor 5-7mg 4 dagar irad.

Idag när jag vakna så tog kan dom 4 sista, tappar ångesten lite men får nästan mer ångest för att jag tycker jag känner av det så lite. Dog dom 4mg vid 15.30. Jag måste stoppa i mig fler antar jag för att bli lite go och flöddrig.

Köpte precis 20mg till så hur många ska man ta? Tänkte börja med 4 till!

blev 8 till, totalt 12mg idag, dricker en starköl nu och tänkte ta en glas vin på 12%, Är jag inte väck om nån timme så får jag väl börja ta herion LMAO
Citera
2016-06-14, 21:44
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
Har väldigt hög tolerans. Har xanor depot tabletter som jag krossar (svenska).
Började dagen med 6mg, och jag känner mig ångest fri och så men inget flumm, vilket var det jag var ute efter denna gången (brukar annars följa doseringen men tänkte festa till det lite).

Men blev inget flumm. Nästa dag tog jag först 10mg, sen 8mg lite senare och känner mig fortfarande bara lugn o avslappnad, ingen ångest såklart men vill bli som den gamla goda tiden då man tog 2mg och blev helt väck och inte brydde sig om något.
Vad kan jag göra? Är min tolerans helt fucked? Jag brukar vanligen ta 2mg xanor (krossade) 1 gång om dagen och jag gjort det i ett par månader, och tidigare har jag haft högre doser.
Du är tolerant, man blir det av alprazolam 2mg/dag efter 2 månader. Plus att du tidigare var uppe i en hög dos. Det är kort halveringstid på dem, 12 timmar. Jag har medicinerat i 5 år med Xanor Depot 6mg/dag (ej krossade), utskrivet på recept av min numera, semi-pensionerade psykiatiker. Jag har aldrig upplevt något flum eller rus de gånger jag har överdoserat alprazolam, så jag är också väldigt högtolerant.

Observera att halveringstiden för depot och vanliga alprazolam/xanor är densamma, den enda skillnaden är att depot utsöndras långsammare i kroppen. Du får inte ett snabbt "påslag". Man blir snabbt tolerant av alprazolam, många anser att det är den "farligaste" benson av dem alla, dvs, du blir snabbt beroende, jämfört med andra bensodiazpeiner, t.ex diazepam som har en mycket längre halveringstid, upp till 100 timmar.
Senast redigerad av Doleo 2016-06-14 kl. 21:56. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in