2016-06-09, 20:20
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Nej jag vet inte allt men om de blommat två V ute så är helt klart lång tid kvar. Väldigt sällan man kan skörda innan slutet juli (i zon3).
Upp med lite pics så kan jag göra mer kvalificerade gissningar.

Du får vänta
Citera
2016-06-09, 21:45
Medlem
We're all broes, rigjht broes?
Citera
2016-06-09, 21:47
Medlem
10Ls avatar
Ok folk för att belysa hur knepigt genetik fungerar så blommar nu en ståtlig hane av photo x early / 12% Finola male. I teorin en photo men icke.
Det här är exakt varför man ska göra sina egna frön. Får man full slagsida mot auto/early med 25% UK cheese (photo) i mixen så vore det fantastiskt trevligt.
Man får en chans att bli kapten på sitt eget skepp FFS.
Genetiken är föränderlig och ibland funkar långskott för det ligger annan genetik i bakgrunden och bara väntar på att miljöfaktorer ska kicka igång dom.
Forumfrön är en guldgruva.
Citera
2016-06-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ok folk för att belysa hur knepigt genetik fungerar så blommar nu en ståtlig hane av photo x early / 12% Finola male. I teorin en photo men icke.
Det här är exakt varför man ska göra sina egna frön. Får man full slagsida mot auto/early med 25% UK cheese (photo) i mixen så vore det fantastiskt trevligt.
Man får en chans att bli kapten på sitt eget skepp FFS.
Genetiken är föränderlig och ibland funkar långskott för det ligger annan genetik i bakgrunden och bara väntar på att miljöfaktorer ska kicka igång dom.
Forumfrön är en guldgruva.

Fett. Kommer du låta honom leva? Blir det att satsa på pollinering i år igen?
Citera
2016-06-09, 22:19
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Fett. Kommer du låta honom leva? Blir det att satsa på pollinering i år igen?

Jag har en drös auto fire(og)99 som just börjar gå i blom och det är en kandidat så god som någon. Satte 10st femmade. Ryckte de fem jag tyckte minst om och väljer sen den pheno jag vill ha. Ett 1/10 urval är garderobs ok selektion tycker jag. Duger åt mig 58N.
Citera
2016-06-09, 22:35
Medlem
Sweet. Vilken storlek ligger dina på i dagsläget ungefär?
Citera
2016-06-09, 22:43
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Sweet. Vilken storlek ligger dina på i dagsläget ungefär?

Hanen är krukodlad men den är nog runt 50cm nu och den har säkert två V kvar innan den släpper pollen. När den är klar gissar jag på 110-120cm, 5L kruka.
Citera
2016-06-10, 11:04
Bannlyst
Utomhus och utomhus, vad tror ni om att rensa ladan, fylla med jord och sätta plant? Måste väl antagligen bortser taket och sätta plast/ plexiglas istället så ljuset kommer in.

Har haft i tankarna förut, ladan är 25x15 m så skulle bli en jävla odling.
Citera
2016-06-10, 12:03
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsaq
Utomhus och utomhus, vad tror ni om att rensa ladan, fylla med jord och sätta plant? Måste väl antagligen bortser taket och sätta plast/ plexiglas istället så ljuset kommer in.

Luktar finkan tycker jag.
Citera
2016-06-10, 12:05
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsaq

Nej isf gör en inomhusodling seriöst istället med isolering, dra el och allt vet vad..stort projekt men.

edit. Men räkna men utgiter på 50k eller ngt i utrustning,matieriell..frön, betala målvakten som tar emot allt mm..
Citera
2016-06-10, 12:05
Medlem
exades avatar
Citat:
Luktar finkan tycker jag.

+1
Citera
2016-06-14, 21:34
Medlem
Utomhus123s avatar
Var ute idag och satte PET-flaskor över dom små (10 dagar sen dom tittade upp) inför regnet som kommer nu. Kalkade även litegrann i jorden och en ring runt platsen mot sniglar. Har också koppartråd runt stammarna men man kan aldrig va för säker mot dom små jävlarna. Dom stora, ca 50-60 cm höga 20 dagar gamla borde klara sig själva. Dom fick även lite näring med dubbel N vs PK (12-6-6).

https://imgur.com/98iDR29 dålig bild tyvärr men men
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in