2016-06-14, 20:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Ja, och det är sådant som bör ligga till allmän beskådan på internet. Här har ju uppenbarligen kriminalvårdarmupparna som "visste vad som skulle hända" och som ylar om "hårdare straff" misslyckats kapitalt.

Jävligt enkelt för denna kriminalvårdare att säga så till expressen för att få sina 15 mins of fame. Lika lätt som de som gått i samma/parallellklass som honom i högstadiet och säga att alla i HB var rädda för honom och han var ökänd där samt man varnade utomstående för just honom eftersom det helt enkelt inte stämmer. Man brer på något så inihelvete just nu runt honom. Sen att han aldrig någonsin skulle släppts redan efter första dådet utan bör ha fått sitta på psyket resten av sitt liv är en annan femma.
Citera
2016-06-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ja, och det är sådant som bör ligga till allmän beskådan på internet. Här har ju uppenbarligen kriminalvårdarmupparna som "visste vad som skulle hända" och som ylar om "hårdare straff" misslyckats kapitalt.

Absolut Inte!
Citera
2016-06-14, 20:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om MJ över huvud taget berättat något kan du nog kallt räkna med att det var en lögn som ställde honom själv i en så önskvärd dager som möjligt. Att ljuga är som en integrerad del av honom själv.

Att direkt kasta sig på Flashback och kolla upp personers bakgrund, vem gör det? För tre års sedan hade jag ingen som helst aning om dess existens ens och aldrig hört talas om den heller.

Det var en ren slump att jag hade ett brutet ben, sysslolös och att ett perrongmord inträffade i min stad.

Men idag är vi nog en del som när vi träffar nån/dejtar kollar upp dem genom att googla dem, speciellt om de nämnts på Flashback ;-) Och såklart Ratsit! Jag brukar kolla med Kronofogden också :-)
Finns många konstiga människor där ute....
Citera
2016-06-14, 20:46
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
Enligt aftonhoran är bruden han bröt revbenen på inte samma brud (det är alltså exet innan Lotta), för den han bröt revbenen på åkte han in för, på 2.5 år och så länge var inte Lotta med i bilden.

Verkar som om du blandar ihop det lite, kanske om du tar reda på fakta hur det förhåller sig med de olika grejerna liraren har gjort och framför allt mot vem, så kanske du också förr eller senare inser att Lotta inte gjorde så jävla många fel som du vill påskina.
Angående hon som fick välja mellan att få revbenen knäckta eller underlivet krossat; när hon valde revbenen slog han näven bredvid henne och sade att hon var patetisk. Inga knäckta revben där alltså.

Däremot på Lotta enligt en av hennes vänners Facebook:

Citat:
Dom träffades i feb i år via FB.. Inledde ett stormigt förhållande, redan efter 3v kom första smällen.
Lotta försökte flera ggr avbryta förhållandet men lyckades inte. 1 maj åkte hon in till st Göran för han hade spräckt 2 revben på henne.

(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda
Citera
2016-06-14, 20:52
Medlem
Citat:
Nu var det ju jag som ställde en fråga till dig.

Väntar fortfarande på svar.
Känner personligen till kvinnor som uttryckt att de gillar kriminella killar, de vill ha "spänning" i sitt liv.

Är det svar nog för dig?
Citera
2016-06-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men idag är vi nog en del som när vi träffar nån/dejtar kollar upp dem genom att googla dem, speciellt om de nämnts på Flashback ;-) Och såklart Ratsit! Jag brukar kolla med Kronofogden också :-)

Tänk om det vore så enkelt. Kåkfarare/kvinnomisshandlare, lik den här sadisten, ges möjlighet att byta namn. Vilket är helt fel enligt min mening.
Citera
2016-06-14, 21:11
Medlem
Citat:

Jo, att misslyckas socialt, vad är detta mot att misslyckas kapitalt
Citera
2016-06-14, 21:19
Avslutad
Citat:
Nu var det ju jag som ställde en fråga till dig.

Väntar fortfarande på svar.

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/darfor-lockas-kvinnor-av-de-farliga-mannen/
Citera
2016-06-14, 21:26
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Många kvinnor attraheras av kriminellt slödder.
Jag tror inte att Lotta tillhörde den gruppen av kvinnor. I så fall borde hon ha hängt med fler kriminella slödder. Det skulle ha synts i hennes historik. Nu hade hon ett långvarigt, 22-årigt samboförhållande bakom sej.
Citera
2016-06-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

OK. Jag är kanske otroligt naiv eller så rör jag mig kanske i kända kretsar
Citera
2016-06-14, 21:33
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Känner personligen till kvinnor som uttryckt att de gillar kriminella killar, de vill ha "spänning" i sitt liv.

Är det svar nog för dig?
Dom där kvinnorna är innerst inne små skräckslagna varelser som inbillar sej att dom kan hitta beskydd och trygghet hos starka, "farliga" män. Lotta var av allt att döma en stabil och självständig person med integritet.
Citera
2016-06-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
http://www.expressen.se/nyheter/dokument/darfor-lockas-kvinnor-av-de-farliga-mannen/

Tack. Ja, som en kvinna sa "det går bra så länge dom sitter i fängelset, sedan är det mer osäkert" (ur minnet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in