Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-13, 23:47
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Trump gratulerar sig själv efter terrorattentatet. Vilken dåre.

http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/06/13/trump-hyllar-sig-sjalv-efter-dadet-i-orlando--for-att-ha-haft-ratt-om-islamisk-terrorism/
Läs tweeten istället för att läsa agenda-sättande artiklar. Var i tweeten gratulerar han sig själv?
2016-06-13, 23:49
Medlem
Snapcounts avatar
Trump använde dygnet innan talet.., fullt ut.

Ett starkt tal, med många goda poänger. Finns många självklarheter.., men det är så viktigt att de blir sagda. Och Trump gör det, han säger det självklara. Hans presentation var även god, han var inte heller i "attack-mode" utan budskapet var det som skulle nå fram..

Fanns inga "övertramp" som jag noterade. Men (speciellt svensk) msm kommer säkert att plocka någon "halv-mening" här, och där.., för att skruva det till något helt annat.

Det är en långt ännu till valet och mycket kan hända.., men i denna tragedi visar Trump att han är på bollen.
2016-06-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Trump använde dygnet innan talet.., fullt ut.

Ett starkt tal, med många goda poänger. Finns många självklarheter.., men det är så viktigt att de blir sagda. Och Trump gör det, han säger det självklara. Hans presentation var även god, han var inte heller i "attack-mode" utan budskapet var det som skulle nå fram..

Fanns inga "övertramp" som jag noterade. Men (speciellt svensk) msm kommer säkert att plocka någon "halv-mening" här, och där.., för att skruva det till något helt annat.

Det är en långt ännu till valet och mycket kan hända.., men i denna tragedi visar Trump att han är på bollen.

Problemet är bara att LGBT är de mest liberala människorna i USA och 99% hatar Trump.

Jag sa det från början att Trump bara skulle beklaga det som hänt och vara tyst. Nu försöker media framstå honom som att han ville ta rampljuset i en tragedi.
2016-06-14, 00:07
Medlem
Douche-chills avatar
Tänk er hur förtvivlande Trump-hatande media verkligen blev när man förstod omfattningen på attentatet i Florida, och vem som stod bakom det. Det var det absolut värsta som kunde hända för deras sak.

Vad jag inte förstår är varför svensk media på det fulaste sätt kapar bort delar av Trumps Twitterinlägg för att få honom att framstå i så dålig dager som möjligt för svenska läsare/tittare? Det är ju inte den svenska väljarkåren som väljer honom, utan den amerikanska? Okej om det var den sedvanliga politiska agitationen man jobbade med, men dessa lätt upptäckta fulspel med klipp-och-klistra-teknik har ju absolut ingen politisk bäring här i Sverige?
2016-06-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Problemet är bara att LGBT är de mest liberala människorna i USA och 99% hatar Trump.

Jag sa det från början att Trump bara skulle beklaga det som hänt och vara tyst. Nu försöker media framstå honom som att han ville ta rampljuset i en tragedi.

Homosexuella är en väldigt liten del av USA:s befolkning. Heterosexuella amerikaner som är den stora majoriteten berörs dock också av att det utförs ett islamistiskt terrordåd på amerikansk mark. Trump bör givetvis uttala sig om detta då han i opinionen har högre trovärdighet än Clinton när det kommer till denna fråga.

Det handlar inte om att Trump försöker få just gay-röster. De kommer rösta på Clinton.
2016-06-14, 00:13
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Tänk er hur förtvivlande Trump-hatande media verkligen blev när man förstod omfattningen på attentatet i Florida, och vem som stod bakom det. Det var det absolut värsta som kunde hända för deras sak.

Vad jag inte förstår är varför svensk media på det fulaste sätt kapar bort delar av Trumps Twitterinlägg för att få honom att framstå i så dålig dager som möjligt för svenska läsare/tittare? Det är ju inte den svenska väljarkåren som väljer honom, utan den amerikanska? Okej om det var den sedvanliga politiska agitationen man jobbade med, men dessa lätt upptäckta fulspel med klipp-och-klistra-teknik har ju absolut ingen politisk bäring här i Sverige?

Det där har jag funderat på sedan åttiotalet. Min teori är att det helt enkelt är så att en vänstervinklande journalist helt enkelt inte kan låta bli att vinkla för att få sin världsbild bekräftad eller övertyga andra om den.
2016-06-14, 00:14
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill

Såg en kvinnlig SVT-reporter haka upp sig på att han råkade säga att Omar var född i Afghanistan, för att sedan göra en "finurlig" poäng av att han var född i samma stad som The Donald. Snacka om att greppa efter halmstrån...
2016-06-14, 00:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Jo, säkert på "chefs nivå" och officiella språkrör som håller mässa på TV. Meeen.., jag vettitusan om det är så hos "average" gay/lesbians..

De sliter även med ekonomin, som så många andra amerikaner. Tror inte att fru Clinton kommer att få dessa röster per automatik.

Se här, det finns hopp : https://www.youtube.com/watch?v=XuNqNEAIbSA
(notera speciellt argument nr 2)

Angående media.., hmm..., tror de nog önskar detta tal bort ifrån dagordningen med Trump. För han var bra..
Senast redigerad av Snapcount 2016-06-14 kl. 00:20.
2016-06-14, 00:28
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, säkert på "chefs nivå" och officiella språkrör som håller mässa på TV. Meeen.., jag vettitusan om det är så hos "average" gay/lesbians..

De sliter även med ekonomin, som så många andra amerikaner. Tror inte att fru Clinton kommer att få dessa röster per automatik.

Angående media.., hmm..., tror de nog önskar detta tal bort ifrån dagordningen med Trump. För han var bra..
I USA, precis som i Sverige, finns det en stor del väljare som talar tyst om sina politiska böjningar därför att i deras kretsar så är Trump (eller SD i Sverige) absolut no-no.

Skulle inte förvåna mig om det fanns en stor väljargrupp som tilltalas av Trump även bland den lite äldre manliga delen av gayvärlden samt i stora delar av den etablerad latinomedelklassen.

Lite referenser:
http://www.theguardian.com/us-news/2016/mar/03/secret-donald-trump-voters-speak-out
http://citizensfortrump.com/2016/06/10/actor-confirms-many-hollywood-secretly-pro-trump/
https://thehornnews.com/millions-of-secret-voters-driving-trumps-campaign/
http://www.vanityfair.com/news/2015/12/donald-trump-supporters-secret

Min favorit – Bögen/stjärnförfattaren Brett Easton Ellis twitterinlägg: https://twitter.com/breteastonellis/status/701300328675700736
Citat:
Just back from a dinner in West Hollywood: shocked the majority of the table was voting for Trump but they would never admit it publicly.
2016-06-14, 00:41
Medlem
Menveds avatar
Trump drar in Washington Posts pressakreditering och svenska liberaler får panik på Twitter. Fy fan vilken hjälte han är.

https://twitter.com/JohanIngero/status/742458635230535681
2016-06-14, 00:41
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Blir intressant att se hur Trumps latino siffror ändrats efter terrorist dådet eftersom majoriteten av de som dog var latinos.

Citat:

Hugh Hewitt
‏@hughhewitt

.@marcorubio, deeply impacted by shooting, tells me he has to rethink all his plans, talk with his family, consider his service...

#NeverTrump idioterna tolkar det givetvis som om Rubio skall hoppa in i racet igen eller gå oberoende.

Tänk om det handlar om att han tänker tacka ja till en eventuell VP inbjudan?
Senast redigerad av E.Merckx 2016-06-14 kl. 00:47.
2016-06-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Hugh Hewitt
‏@hughhewitt

.@marcorubio, deeply impacted by shooting, tells me he has to rethink all his plans, talk with his family, consider his service...

#NeverTrump idioterna tolkar det givetvis som om Rubio skall hoppa in i racet igen eller gå oberoende.

Tänk om det handlar om att att han tänker tacka ja till en eventuell VP inbjudan?

Senaten ska det vara tror jag.

Rubio är ju känd för att ha varit på gayklubbar som ung träffade sin fru där om jag inte har fel. hahah så det är ett call från the gays att ge sig in i politiken igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in