Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Ja, jag tror de bryr sig jäkligt mycket om att ingen sett till att få stopp på honom tidigare, och att inte mer gjordes när Lotta anmälde - givet hans historik ...
Tror du de är renons för det -- allvarligt?
Givet hans historik kan jag verkligen hålla med och enligt den där expressen artikeln sökte han vård en vecka innan det här vansinnesdådet skedde också, eller? Samma visa som för hans storebror som sökte hjälp men fick ingen och gick bärsärk.
Men att gå igång på en diskussion om att han var helvild i skolan för att en person skrivit det i tråden (som dessutom fått det från utomstående) är bara puckat. Han var helt sjuk i huvudet och det eskalerade sedan han var 15, men han var och visade inte upp dessa psykopattendenser när han gick i skolan vad folk än tror. Vad som vore en mer intressant diskussion är vad som föranledde detta och i min värld var det när han började bygga och käkade ryssfemmor som andra åt godis, men det är dock på samma nivå som dig, enbart spekulationer.
Jag släpper den här diskussionen med dig nu, och jag hoppas att han aldrig blir frisläppt utan får livstid och därefter får sitta på rättspsyk med sin bror.