2016-06-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vilket är ett "bevis" på att han sprang runt i korridorerna i Hallonbergsskolan och stampade folk i ansiktet? Om jag minns allt rätt så började han med ryssfemmor och liknande preparat när han var runt 15 och därefter gick det utför. Se att han har haft en tuff uppväxt, visst. Men vi kan släppa det där nu.
Vad exakt ska vi släppa? Och varför ska det släppas? Tror du att Martin har "släppt" det?
Citera
2016-06-13, 21:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frequently
Vad exakt ska vi släppa? Och varför ska det släppas? Tror du att Martin har "släppt" det?

Släpp spekulationerna att han sprang omkring och stampade folk i högstadiet för det gjorde han inte. Det är som jag skrev innan, rena spekulationer.
Citera
2016-06-13, 21:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vilket är ett "bevis" på att han sprang runt i korridorerna i Hallonbergsskolan och stampade folk i ansiktet? Om jag minns allt rätt så började han med ryssfemmor och liknande preparat när han var runt 15 och därefter gick det utför. Se att han har haft en tuff uppväxt, visst. Men vi kan släppa det där nu.
Nej, men att det knappast var någon blyg timid liten kille ens i skolåldern.
Citera
2016-06-13, 21:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frequently
Jag tror framför allt inte att Lottas anhöriga släppt det eller andra drabbades anhöriga och andra drabbade.
Citera
2016-06-13, 21:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, men att det knappast var någon blyg timid liten kille ens i skolåldern.
Fast för att han fått en dom som 15 åring gör honom inte till någon värsting i skolan. Det är ju helt och hållet dina spekulationer och ingenting du kan veta om, om du nu inte gick i samma skola samtidigt som honom, eller? Som jag skrev innan, det lär snart komma ut att han var en liten satunge på dagis och knuffade lekkamraterna ur sandlådan redan då.

Citat:
Jag tror framför allt inte att Lottas anhöriga släppt det eller andra drabbades anhöriga och andra drabbade.

Vilken totalt jävla avsaknad av respekt för diskussion du har, det här är fan sanslöst. Vi skriver om något helt annat men du drar in det aktuella personerna som är drabbade nu. Tror du dom bryr sig nämnvärt om han har en dom som 15 åring eller är det aktuella fallet mer på deras hjärna? Vilken jävla pseudodiskussion.
Senast redigerad av Salorm 2016-06-13 kl. 21:43.
Citera
2016-06-13, 21:47
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Ja, de träffades ett par gånger, men det var HAN som letade upp henne och uppvaktade

Men då räknas det väl som mer än ren stalking, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Jag är bekant med både författaren till inlägget och systern i texten, det jag menar var att han letade upp henne, och började uppvaktning tills Lotta gav med sig, sen så skulle det inte vara så länge om han inte hade tvingat henne att stanna med våld och hot

Ah. Nej jag tror verkligen inte att det hade blivit någon långvarig relation om Lotta fått bestämma men det är inte heller det jag tycker är oklart.
Det jag tycker är oklart är varför det är olika historier som kommer upp och hur relationen egentligen såg ut, vilket är ganska relevant eftersom det beskriver hur sjuk GM faktiskt är.

Som någon skrev, att uppgifterna kommer från olika håll talar ju en del för varför det har blivit så oklart.
Senast redigerad av Bruce_Lee 2016-06-13 kl. 21:53.
Citera
2016-06-13, 21:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fast för att han fått en dom som 15 åring gör honom inte till någon värsting i skolan. Det är ju helt och hållet dina spekulationer och ingenting du kan veta om, om du nu inte gick i samma skola samtidigt som honom, eller? Som jag skrev innan, det lär snart komma ut att han var en liten satunge på dagis och knuffade lekkamraterna ur sandlådan redan då.
Ja, troligen kommer det att komma fram att hans problematiska beteende inte helt plötsligt slog ner som en blixt när han var femton år ..

Citat:
Vilken totalt jävla avsaknad av respekt för diskussion du har, det här är fan sanslöst. Vi skriver om något helt annat men du drar in det aktuella personerna som är drabbade nu. Tror du dom bryr sig nämnvärt om han har en dom som 15 åring eller är det aktuella fallet mer på deras hjärna? Vilken jävla pseudodiskussion.
Ja, jag tror de bryr sig jäkligt mycket om att ingen sett till att få stopp på honom tidigare, och att inte mer gjordes när Lotta anmälde - givet hans historik ...

Tror du de är renons för det -- allvarligt?
Citera
2016-06-13, 22:05
Avstängd
Citat:
Släpp spekulationerna att han sprang omkring och stampade folk i högstadiet för det gjorde han inte. Det är som jag skrev innan, rena spekulationer.

Han gjorde inget i skolan förutom att han tog med ett baseball trä till skolan, han har många fienden. Det är efter han kom ut efter ett år på ungdomsanstalten han började stampa och bråka med folk oprovocerat.
Citera
2016-06-13, 22:07
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ja, jag tror de bryr sig jäkligt mycket om att ingen sett till att få stopp på honom tidigare, och att inte mer gjordes när Lotta anmälde - givet hans historik ...

Tror du de är renons för det -- allvarligt?

Givet hans historik kan jag verkligen hålla med och enligt den där expressen artikeln sökte han vård en vecka innan det här vansinnesdådet skedde också, eller? Samma visa som för hans storebror som sökte hjälp men fick ingen och gick bärsärk.

Men att gå igång på en diskussion om att han var helvild i skolan för att en person skrivit det i tråden (som dessutom fått det från utomstående) är bara puckat. Han var helt sjuk i huvudet och det eskalerade sedan han var 15, men han var och visade inte upp dessa psykopattendenser när han gick i skolan vad folk än tror. Vad som vore en mer intressant diskussion är vad som föranledde detta och i min värld var det när han började bygga och käkade ryssfemmor som andra åt godis, men det är dock på samma nivå som dig, enbart spekulationer.

Jag släpper den här diskussionen med dig nu, och jag hoppas att han aldrig blir frisläppt utan får livstid och därefter får sitta på rättspsyk med sin bror.
Citera
2016-06-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ja, nazister, kommunister, sionister, islamister, kristna och lite andra ...ismer klarar inte av oliktänkare.

För mig är alla som slår ihjäl kvinnor, stenar barn, våldtar, torterar oavsett i vems namn man utför handlingen psykopater.

Idag patriot, i morgon, islamist.

Den enda ideologin som inte slaktar, mördar, torterar är liberalism. En liberal person, som inte är psykopat.

Martin må hända vara psykopat, men det är också miljön och kulturen han tillhörde som har en våldförhärligande som gör att psykopaten känner att den gärna vill "bli kung i sin sekt", hade inte hans våldförhärligande kultur varit så stark, kanske Lotta hade levt idag.

Den hetsar på. Och är man psykopat har man inga gränser, utan tror på: "Kvinnor ska fan vara hemma och föda barn". Det är också därför Martin gillade Soldiers av Odin och andra hårda "macho"-miljöer, huliganfirmor osv....

Den aggressivitet som finns inom "patriot"-miljön hetsar på människor att gå över gränsen. Är man psykopat, ja då är det nog lätt att ta till våld för att skydda sitt svarta hål av självdestruktivitet.

Du vet att det inte finns något som heter "psykopati" eller hur?
Citera
2016-06-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Jag har pratat med lite folk, han gick i Hallonbergen i skola och hade långt hår och finnar, lite ensamstörning.

"Ensamstörning"???? Menar du ENSTÖRING?
Citera
2016-06-13, 22:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
"Ensamstörning"???? Menar du ENSTÖRING?

I quess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto