Citat:
Ursprungligen postat av
Achtung Panzer
Den spanare polisen haft 20 m ifrån mordplatsen är garanterat gömd i postens lokaler tvärs över gatan på Sveavägen 31. Förmodligen i kontorsrum i kvarterets hörne för bästa uppsikt. Allt enligt den knappt hörbara uppgiften i tv-dokumentären samt dokument jag hänvisat till tidigare.
Förmodligen satt man ej högre än 2:a våning för att kunna få ansiktsbilder som gick att identifiera även om spaningsobjektet bar mössa med skärm, hatt eller paraply? Någon som känner till exakt vilka fönster posten disponerar (-ade)?
Är detta en polis som satt placerad där då under spaningen mot Sigge C?
Eller är det så att den personen satt kvar där även efter 22.30 och kanske rent av såg mordet?
Man undrar, eller åtminstone gör jag det, som fan dessutom, vad exakt som gör att just den korsningen står i fokus för denna narkotikaspaning?
Alltså mig veterligen har väl inte just den platsen någon specifik koppling till just SC? I vart fall inte vid den tidpunkten.
Dessutom använde Sigge Luntmakargatan att förflytta sig på. Det här med Sigge känns som en psuedoanledning. Även den inledande spaningen under kvällen har en annan anledning?
Och det är fan i mej inget LITET jävla sammanträffande att OP mördas i den mest bevakade gatukorsningen, ta mej fan i just den stunden, i hela världen???
Och så sitter det folk som på fullt allvar än idag menar att en ensam galning skulle ha gjort detta själv mitt i allt detta?