2016-06-13, 10:09
Medlem
kottedelakottes avatar
http://www.thegatewaypundit.com/2016/06/high-school-classmate-omar-mateen-cheered-9-11-attacks/

Citat:
When 9-11 happened he started acting totally different… When 9-11 happened, he was on the school bus and he was totally making plane noises. He did it for two or three days after that and then a bunch of the kids on the bus were going to fight him because of it… He got expelled and had to go to a different school because of it… One of the people told me today that when the plane hit the second tower on the news he started like praising Allah.

Är någon förvånad? Jag förstår inte ens hur dumm människor i Amerika är. Först de har förstört Afghanistan och efterpå tillåter afghaner att leva i USA xD Naturligtvis de ska hämnas. Hur många såna spioner lever i Amerika, Europa?
Citera
2016-06-13, 10:12
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
http://www.thegatewaypundit.com/2016/06/high-school-classmate-omar-mateen-cheered-9-11-attacks/

Är någon förvånad? Jag förstår inte ens hur dumm människor i Amerika är. Först de har förstört Afghanistan och efterpå tillåter afghaner att leva i USA xD Naturligtvis de ska hämnas. Hur många såna spioner lever i Amerika, Europa?

Är du muslim som anser att han är ett offer eller? Och ja det är höjden av idioti att låta våra fiender leva i våra länder och få massa privilegier vi andra inte har.
Citera
2016-06-13, 10:14
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Klyschor i svensk media: "Visar bara på hur pressat IS är", "ensamvarg", "vapenlagar"

Trotts att han hade fru, var anställd inom transport/säkerhetsföretag och hade social närvaro på FB, Myspace etc, så fick han benämningen ensamvarg. Vet inte riktigt vad de vill åstadkomma med den benämningen.

För mig är en ensamvarg någon som inte har social umgänge, jobb och knapp eller ingen social närvaro på nätet.

Det är ett sådant slentrianmässigt sätt att säga att det inte hade med ideologi att göra. Att GM måste ha varit knäpp och att han inte är någon "riktig muslim". Nu kommer det ju dock rapporter om en andra gärningsman, vilket visar att det spåret var helt ogrundat och mer ett önsketänkande än uppbyggt på fakta. Hetsen att lägga locket på och förminska religiösa doktriner slog bakut. Lögnaktiga mediahoror till journalister.
Citera
2016-06-13, 10:15
Medlem
Helt uppenbart att de är GMs farsa som har mycket med detta att göra, taliban dyrkare med allt vad som ingår i de paketet.

USA kan ju fortsätta ta emot afghaner från grottor och våldtäktsbenägna mexare och ge dom medborgarskap medan man ratar vita européer och har krångligheten som som signum där.

Hade Trump varit president nu hade farsan till GM fått lite waterboarding.
Citera
2016-06-13, 10:16
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Det är ett sådant slentrianmässigt sätt att säga att det inte hade med ideologi att göra. Att GM måste ha varit knäpp och att han inte är någon "riktig muslim". Nu kommer det ju dock rapporter om en andra gärningsman, vilket visar att det spåret var helt ogrundat och mer ett önsketänkande än uppbyggt på fakta. Hetsen att lägga locket på och förminska religiösa doktriner slog bakut. Lögnaktiga mediahoror till journalister.

Skulle nog säga att gm följer Muhammeds ord rätt bra.
Citera
2016-06-13, 10:18
Medlem
Bodickers avatar
Ännu fler saker att skylla på män, istället för att fokusera på det rätta problemet.

Barbarer som läser en barbarisk bok, finns det nåt annat att skylla på? Fruktansvärt dåd, men som kvinnor så röstar väl bögar och flator på fri invandring och mångfald
Citera
2016-06-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte

Hmm. Förstört Afghanistan, hur menar du då?

På 1980-talet så försökte Sovjetunionen lägga beslag på Afghanistan, men då hjälpte USA motståndsrörelsen Mujahideen, med vapen så att de kunde besegra inkräktarna. Detta gjorde dock inte afghanerna mer vänligt sinnade till USA utan i stället så växte ett hat mot västvärlden allt starkare vilket bland annat Osama bin Laden exploaterade.

Talibanerna kom till makten och införde sin tyranniska form av islam. De flesta afghaner gillade den inte, framför allt inte kvinnorna och när USA med allierade lyckades befria landet från talibanerna var de flesta glada.

Sedan finns det ju naturligtvis grupper och individer i Afghanistan som hatar USA. Men rent allmänt så kan man inte säga att USA har förstört landet, snarare tvärt om.
Citera
2016-06-13, 10:26
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
GM var tveklöst motiverad av islam och irrationell homofobi. det lär ju finnas tusentals som honom i USA. varför är det en bra idé att låta dessa beväpna sig med automatkarbiner? NRA har ju medverkat till att misstänkta terrorister ska få köpa såna här vapen så länge de inte är dömda. vapen dödar inte människor, nej, och ja hypotetiskt sett skulle de dansande besökarna på gayklubben kunna försvara sig om de hade en liknande arsenal med sig (helt osannolikt scenario som nyliberaler brukar svänga sig med), men terrorister med vapen dödar människor.

Ja det normala är ju att folk som inte begått något brott faktiskt behandlas som om dom inte begått något brott.

Vilka typer av folk tycker du skall berövas sina fri och rättigheter utifall dom vid ett senare tillfälle missbrukar dom?
Citera
2016-06-13, 10:35
Medlem
ettett3s avatar
Vad använde han sig av för vapen?
Citera
2016-06-13, 10:36
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Ännu fler saker att skylla på män, istället för att fokusera på det rätta problemet.

Barbarer som läser en barbarisk bok, finns det nåt annat att skylla på? Fruktansvärt dåd, men som kvinnor så röstar väl bögar och flator på fri invandring och mångfald

Tyvärr så är media väldigt selektiv i att förmedla bilden av att alla bögar stöttar mångkultur och massimport av muslimer. SD är faktiskt överrepresenterade hos bögar. Antal SD röster är alltså högre där än hos genomsnittet av befolkningen. Men det är en obekväm sanning som krockar med homolobbyns agenda. RFSL och Pride är ju kapat av kulturmarxismen i Sverige.
Citera
2016-06-13, 10:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettett3
Vad använde han sig av för vapen?
AR-15 (civil form av M-16) + pistol.
Citera
2016-06-13, 10:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Nej, jag måste erkänna att jag bara läste två av länkarna. Siffrorna är verkligen chockerande och skrämmande och går tvärs emot min egen erfarenhet. Jag har både i mitt yrke och privat kontakt med många människor från muslimska länder och ingen har försvarat terrordåd eller våld i islams namn. Kan bara konstatera att antingen är undersökningarna tendentiösa eller så är urvalet av de muslimer jag känner inte representativt för gruppen i helhet. Men oavsett hur stort stöd militant islamism har i vårt samhälle måste vi förena de goda krafterna. Det är alltid bättre med allierade muslimer än alienerade muslimer.

Är du muslim/islamist? Om inte, varför antar du att muslimer som t.ex. anser att man som muslim inte bör ha något med otrogna att göra skulle likaväl umgås med dig? Du inser väl själv att de du lär känna i både yrkes- och privatlivet (speciellt det sistnämnda) knappast är något slumpmässigt urval av muslimer? Samt utöver det: du kan inte tänka dig att vissa som nu stödjer terrordåd och våld i islams namn kanske inte nödvändigtvis väljer att i alla sammanhang, oavsett närvarande, även påtala det?

Ovanstående känns ju som rätt uppenbart för mig. Jag känner en del muslimer, t.ex. genom att en vän (icke-muslimsk nordbo) har gift sig med en muslimsk kvinna (som har redan tidigare varit gift och skilt sig). Jag tycker att det är rätt uppenbart att hon förmodligen inte tillhör de muslimer som anser att en kvinna (som hon själv) bör straffas om hon skiljer sig. Eller att en kvinna (som hon själv) som gifter sig med en icke-muslim ska straffas med döden. Det ingår rimligtvis som en grundförutsättning för det hela? Inte heller blir jag överraskad över att hennes väninnor inte heller har sådana värderingar. Hade hon haft islamistiska värderingar, så hade jag ju rimligtvis inte känt henne till att börja med.

Edit: För övrigt är hennes favoritartist bög.
Senast redigerad av Europe 2016-06-13 kl. 10:50. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in