Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
nej hennes puls stiger inte för att han vill misshandla någon är du dum eller? LÄS TEXTEN.
Hon attraheras av hans otillgänglighet.
Du har garanterat attraherats av en tjej pga hennes utseende, bröst eller rumpa ex. sen har samma tjej även råkat vara 1. totalt blåst i huvudet 2. ha för vana att plåga katter eller 3. tortera sina pojkvänner.
Är du då skyldig till alla dessa 3 saker för att du tände på hennes päronhäck?
Ja eller nej?
Tjejer är som vilka människor som helst vi förälskar oss i lite allt möjligt. Att det existerar vissa män som är våldsbenägna aggressiva svin är INTE kvinnors fel eller ansvar överhuvudtaget.
Nej, utan den enda dumma och intellektuellt ohederliga här är du själv. Du insisterar på att anmärka på de meningar som passar dina syften, dra de ur sitt sammanhang och göra långsökta tolkningar istället för att se till helheten i vad som faktiskt återberättas.
Citat:
Vi är lika långa men i hans ögon glänser något jag inte har själv. Något förbjudet. Han vet saker jag inte vet, jag känner det.
Det förbjudna. När detta illustreras av en bombarjacka, basebollträ och släpande gångstil så är det också ett rimligt konstaterande att detta är vad som gör honom intressant.
Citat:
Jag håller krampaktigt om skåpsdörren, glömmer att ta ut böcker, gå till lektionen, titta bort. När jag andas ut – jag måste ha glömt av det sedan han steg in – möter han min blick. Jag stelnar till och han nickar åt mig, vinklar upp sin haka och kisar.
Rädsla, återigen en bekräftelse på att det han utstrålar är farlighet.
Citat:
– Vad är det?
– Känner du Axel i 8B?
Jag skakar på huvudet. Han släpar trät längs med stengolvet och kommer närmare, det bildas en liten stig av smuts när våra avstånd krymper.
– Jag är här för att slå ner honom nämligen, säger han.
När jag inte vet går han. Dörren till trappuppgången går igen med en smäll och jag står kvar med dubbel puls.
Efteråt är jag olyckligt förälskad i tio månader och han kommer stundtals till platserna jag är på
Hjärtat pumpar, han sticker & intrycket han gjorde gör henne förälskad.
Förstår du?
Förälskelsen finns redan där. Otillgänglighet har dels att göra med att han inte uppmärksammar henne men kan också användas som ett utbytbart ord istället för kaxig, farlig, svårfångad o s v. Båda är rätt i det här sammanhanget och
inget, varken det ena eller det andra, fråntar att attraktionen skulle ligga i det farliga.
Vad har det faktumet att en tjej är osmart/lågbegåvad nu med saken att göra i en diskussion som berör attraktion om denna attraktion är visuell? För det första så är inte jämförelsen ens giltig som sådan men även om den vore det så varför måste du ta upp detta? Kan du hålla dig till vad kvinnor attraheras av istället för att skifta fokus?
"Vi förälskar oss i allt möjligt nej det är absolut inte vårt fel alls", som om det inte vore nog att du desperat griper efter halmstrån och tvingar en att bryta ner texten för att förklara ännu tydligare så avslutar du stycket med att avfärda att ens behöva argumentera för din sak och konstaterar att kvinnor är oskyldiga rakt av. Jävla ärkepajas.