2016-06-12, 16:48
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja för vi belönar ju detta hela tiden, är inga kvinnor som protesterar över sexualla trakasserier utan UJ! vad vi ständigt belönar detta.

Ja ni belönar detta så länge som det är rätt man som gör det....... Är det fel man så är det sexuella trakasserier.
Citera
2016-06-12, 17:56
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
nej hennes puls stiger inte för att han vill misshandla någon är du dum eller? LÄS TEXTEN.
Hon attraheras av hans otillgänglighet.

Du har garanterat attraherats av en tjej pga hennes utseende, bröst eller rumpa ex. sen har samma tjej även råkat vara 1. totalt blåst i huvudet 2. ha för vana att plåga katter eller 3. tortera sina pojkvänner.
Är du då skyldig till alla dessa 3 saker för att du tände på hennes päronhäck?

Ja eller nej?

Tjejer är som vilka människor som helst vi förälskar oss i lite allt möjligt. Att det existerar vissa män som är våldsbenägna aggressiva svin är INTE kvinnors fel eller ansvar överhuvudtaget.

Nej, utan den enda dumma och intellektuellt ohederliga här är du själv. Du insisterar på att anmärka på de meningar som passar dina syften, dra de ur sitt sammanhang och göra långsökta tolkningar istället för att se till helheten i vad som faktiskt återberättas.

Citat:
Vi är lika långa men i hans ögon glänser något jag inte har själv. Något förbjudet. Han vet saker jag inte vet, jag känner det.

Det förbjudna. När detta illustreras av en bombarjacka, basebollträ och släpande gångstil så är det också ett rimligt konstaterande att detta är vad som gör honom intressant.

Citat:
Jag håller krampaktigt om skåpsdörren, glömmer att ta ut böcker, gå till lektionen, titta bort. När jag andas ut – jag måste ha glömt av det sedan han steg in – möter han min blick. Jag stelnar till och han nickar åt mig, vinklar upp sin haka och kisar.

Rädsla, återigen en bekräftelse på att det han utstrålar är farlighet.

Citat:
– Vad är det?
– Känner du Axel i 8B?
Jag skakar på huvudet. Han släpar trät längs med stengolvet och kommer närmare, det bildas en liten stig av smuts när våra avstånd krymper.
– Jag är här för att slå ner honom nämligen, säger han.
När jag inte vet går han. Dörren till trappuppgången går igen med en smäll och jag står kvar med dubbel puls.
Efteråt är jag olyckligt förälskad i tio månader och han kommer stundtals till platserna jag är på

Hjärtat pumpar, han sticker & intrycket han gjorde gör henne förälskad.

Förstår du? Förälskelsen finns redan där. Otillgänglighet har dels att göra med att han inte uppmärksammar henne men kan också användas som ett utbytbart ord istället för kaxig, farlig, svårfångad o s v. Båda är rätt i det här sammanhanget och inget, varken det ena eller det andra, fråntar att attraktionen skulle ligga i det farliga.

Vad har det faktumet att en tjej är osmart/lågbegåvad nu med saken att göra i en diskussion som berör attraktion om denna attraktion är visuell? För det första så är inte jämförelsen ens giltig som sådan men även om den vore det så varför måste du ta upp detta? Kan du hålla dig till vad kvinnor attraheras av istället för att skifta fokus?

"Vi förälskar oss i allt möjligt nej det är absolut inte vårt fel alls", som om det inte vore nog att du desperat griper efter halmstrån och tvingar en att bryta ner texten för att förklara ännu tydligare så avslutar du stycket med att avfärda att ens behöva argumentera för din sak och konstaterar att kvinnor är oskyldiga rakt av. Jävla ärkepajas.
Citera
2016-06-12, 18:07
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
nej hennes puls stiger inte för att han vill misshandla någon är du dum eller? LÄS TEXTEN.
Hon attraheras av hans otillgänglighet.

Du har garanterat attraherats av en tjej pga hennes utseende, bröst eller rumpa ex. sen har samma tjej även råkat vara 1. totalt blåst i huvudet 2. ha för vana att plåga katter eller 3. tortera sina pojkvänner.
Är du då skyldig till alla dessa 3 saker för att du tände på hennes päronhäck?

Ja eller nej?

Tjejer är som vilka människor som helst vi förälskar oss i lite allt möjligt. Att det existerar vissa män som är våldsbenägna aggressiva svin är INTE kvinnors fel eller ansvar överhuvudtaget.

Du är så skojig, det är alla mäns fel att en del män trakasserar, men inte kvinnors fel att de premierar våldsbejakare.

Nej hon attraheras inte av hans otillgänglighet det handlar om grottinstinkter Me Tarzan - you Jane.

Sedan är vissa av oss mer betänksamma över basebollträet och skulle skydda vad han nu heter som skulle få stryk. Men det är vi kvinnor som inte tänker med fittan.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-12 kl. 18:26.
Citera
2016-06-12, 18:54
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du är så skojig, det är alla mäns fel att en del män trakasserar, men inte kvinnors fel att de premierar våldsbejakare.

Nej hon attraheras inte av hans otillgänglighet det handlar om grottinstinkter Me Tarzan - you Jane.

Sedan är vissa av oss mer betänksamma över basebollträet och skulle skydda vad han nu heter som skulle få stryk. Men det är vi kvinnor som inte tänker med fittan.

Visst är det intressant. Varför skulle hon bry sig om en random kille?

Det första jag reagerade på var att han skulle utöva våld mot en annan kille, varför stoppar hon honom inte? Varför meddelar hon ingen? Istället är hon mitt uppe i sitt känslorus.

För pojkar/killar/män är förbrukningsvaror för flickor/tjejer/kvinnor.
Citera
2016-06-12, 18:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Visst är det intressant. Varför skulle hon bry sig om en random kille?

Det första jag reagerade på var att han skulle utöva våld mot en annan kille, varför stoppar hon honom inte? Varför meddelar hon ingen? Istället är hon mitt uppe i sitt känslorus.

För pojkar/killar/män är förbrukningsvaror för flickor/tjejer/kvinnor.

Ja jag blev skrämd av Träet, hur vilseleda, uppehålla och varna var min tanke.

Min generation skyddade faktistk varandra. Vår klass, vår skola, våra killar som hörde till den, och vice versa. Den här kvinnan säljer ut allt detta för att hennes behov av att bli sedd är så stort.

Jag är inte helt med på analysen att hon tänder på våldet, hon vägrar se det som alla som vägrar se elefanten i rummet. Hon tände på blicken- att hon blev sedd - det är ju också vad hon avslöjar.

edit

jag ger mig,

Kvinnan i fråga
Citat:
Är romantiseringen kring den svåra, otillgängliga, så djupt rotad att han blivit en självklarhet? I så många år har jag förväntats tråna, följa efter, vara maktlös. Försökt bli sedd, haft ett fjortonårshjärta som imponerats av brännbollsträn.

Att hon blir primitivt upphetsad av grottmannen försöker hon skylle ifrån sig.

Förväntas tråna. Herregud hennes försiktiga pojkvän får inte igång henne och nu tror hon det är samhällets fel. Fövirrade sate.

Herregud nu pallar jag inte mer idioti på ett tag...
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-12 kl. 19:05.
Citera
2016-06-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Nej, utan den enda dumma och intellektuellt ohederliga här är du själv. Du insisterar på att anmärka på de meningar som passar dina syften, dra de ur sitt sammanhang och göra långsökta tolkningar istället för att se till helheten i vad som faktiskt återberättas.

Det förbjudna. När detta illustreras av en bombarjacka, basebollträ och släpande gångstil så är det också ett rimligt konstaterande att detta är vad som gör honom intressant.

Rädsla, återigen en bekräftelse på att det han utstrålar är farlighet.

Hjärtat pumpar, han sticker & intrycket han gjorde gör henne förälskad.

Förstår du? Förälskelsen finns redan där. Otillgänglighet har dels att göra med att han inte uppmärksammar henne men kan också användas som ett utbytbart ord istället för kaxig, farlig, svårfångad o s v. Båda är rätt i det här sammanhanget och inget, varken det ena eller det andra, fråntar att attraktionen skulle ligga i det farliga.

Vad har det faktumet att en tjej är osmart/lågbegåvad nu med saken att göra i en diskussion som berör attraktion om denna attraktion är visuell? För det första så är inte jämförelsen ens giltig som sådan men även om den vore det så varför måste du ta upp detta? Kan du hålla dig till vad kvinnor attraheras av istället för att skifta fokus?

"Vi förälskar oss i allt möjligt nej det är absolut inte vårt fel alls", som om det inte vore nog att du desperat griper efter halmstrån och tvingar en att bryta ner texten för att förklara ännu tydligare så avslutar du stycket med att avfärda att ens behöva argumentera för din sak och konstaterar att kvinnor är oskyldiga rakt av. Jävla ärkepajas.

Hon berättar massor med detaljer från första mötet med den här killen…hans utseende, hans kläder, hur han går, hur han kisar, vad han säger etc etc…
men du hänger upp dig på ett baseballträ

Min första stora förälskelse (dagis) berodde på att en liten kille hade gröna hängselbyxor med en nyckelpiga på bröstet samt hade lockigt hår.
Men antar att min lilla ficksjäl redan då såg den potentiella våldsverkaren eller?

Jag gjorde en liknelse…är du ansvarig för att där existerar blåsta människor när du förälskar dig i blåsta kvinnor?
Ja eller nej?
Svarar du nej på den så har du ju ditt svar kring frågan om kvinnor är ansvariga för att män är våldsamma också.
Citera
2016-06-12, 21:13
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Hon berättar massor med detaljer från första mötet med den här killen…hans utseende, hans kläder, hur han går, hur han kisar, vad han säger etc etc…
men du hänger upp dig på ett baseballträ

Min första stora förälskelse (dagis) berodde på att en liten kille hade gröna hängselbyxor med en nyckelpiga på bröstet samt hade lockigt hår.
Men antar att min lilla ficksjäl redan då såg den potentiella våldsverkaren eller?

Jag gjorde en liknelse…är du ansvarig för att där existerar blåsta människor när du förälskar dig i blåsta kvinnor?
Ja eller nej?
Svarar du nej på den så har du ju ditt svar kring frågan om kvinnor är ansvariga för att män är våldsamma också.

Hon målade upp en bild som framställer killen hon som farlig, det han säger framställer honom som farlig och hennes reaktion är den av rädsla samt efterföljande förälskelse. Basebollträt och det han säger är primära detaljer eftersom att de belyser hans våldsamma sida medan jackan (till viss del), tandställningen och frisyr är sekundära och excentrerar hans image.

Förstår du inte att du bara dumförklarar dig själv när du gör en sådan jämförelse med en pojkes klädsel i dagis? Det visar att du inte bara saknar förmåga att förstå budksap i ursprungstexten men också de argument som läggs fram åt dig. Det, eller att du är intellektuella ohederlighet, men i ditt fall rör det sig troligtvis om båda. Hur fan menar du att det är jämförbart att förväntas förutspå någons våldstendenser (som i ditt dagisexempel) och när dessa klart och tydligt finns framför ens ögon (killen som SB attraherades av)? Jag förstår inte ens varför jag bemöter den här undermåliga skiten till resonemang från din sida.

Då attraktionen sitter i det visuella (päronformad rumpa som du skrev) och inte i det faktumet att tjejen ev. är korkad så uppmuntrar inte heller män tjejer till att vara korkade när de attraheras av deras visuella attributet. Även om de gjorde det så är det fortfarande två helt olika ämnen och det är även mer skadligt att vara våldsam än korkad.

Edit: mer skadligt att vara våldsam än korkad - inte tvärtom.
Senast redigerad av snelhesten 2016-06-12 kl. 21:29.
Citera
2016-06-12, 21:33
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
ja just! alla dessa kvinnor som går runt och ber och tigger om att få bli våldtagna ex.
och alla skolflickor som ääääälskar att bli kallada horor etc.

Såklart! att det är kvinnors och småflickors fel.
Vi ska sluta gå runt på gatorna, inte synas, inte höras, inte existera så kommer män sluta våldta jepp vårt ansvar.

Det där är inte alls kvinnors fel, du verkar trångsynt.
Det där beror på patriarkatet, det är en grej män hittat på för att härska över kvinnor.
I det ingår våldtäktskulturen som män hittat på. Det är därför unga män uppfostras att kalla tjejer för horor. Det är därför män får högre lön, fast det hade varit lönsammare att anställa kvinnor med mindre lön.

Så det är dags för alla kvinnor att bygga ett matriarkat. Kunde vi män, så kan ni kvinnor.
Det är er tur nu. Lycka till!
Citera
2016-06-13, 02:13
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
men du hänger upp dig på ett baseballträ .

Du är helt underbar!
I inlägg efter inlägg orerar du om mannens ondska med hänvisning till mannens aggressivitet. Alla mäns.
Men just i det här fallet är baseballträt vad det symboliserar och vad han ska göra med det helt ovidkommande.

Liksom för henne.

Headless chicken are we?

En man som går in i en skola och tänker misshandla någon med ett baseball trä... Har du en aning om vilka skador det ger?

Om han inte har några spärrar där. Vad får dig att tro att han inte kan hantera ett strykjärn lika bra?
Mot den där kvinnans skalle?
Är det upphetsande?
A chance for romance?

De som finner trygghet i en sådan kille har nästan alltid blivit misshandlade som barn. Och tror mannen ska skydda dem. Vilket han gör.
Tills de Misshagar honom.

Eftersom du verkar så djävla skitskraj för män så att du vill kontrollera dem på detaljnivå.
Varför är du inte rädd för de riktigt farliga männen.
Har du en barndom som gett dig ex blind fläck så du inte känner igen den verkliga faran. Utan ser spöken överallt?

Hör du röster också?
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-13 kl. 02:25.
Citera
2016-06-13, 02:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Produkter av den skyddade verkstan har inga talanger alls för riskbedömning.
Fanns det inte en stoppskylt vid korsningen skulle de gå rakt ut, utan att se sig om.
Citera
2016-06-13, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Produkter av den skyddade verkstan har inga talanger alls för riskbedömning.
Fanns det inte en stoppskylt vid korsningen skulle de gå rakt ut, utan att se sig om.

Nu växer en hel generation upp som blivit curlade sen födsel och kommer att dra slutsatsen att eftersom de inte kommer att lyckas i arbetslivet så måste det bero på en massa mystiska strukturer och gärna en ond grupp att skylla det hela på så att man kan spendera resten av livet utan att behöva titta sig i spegeln en endaste gång.

Stoppskyltar varnar för eventuell fara, det är att skuldbelägga offer så ge det 10 år så har vi inga stoppskyltar mer.
Citera
2016-06-13, 07:42
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Vi ska överhuvudtaget inte prata om eller debattera att detta existerar eller varför etc.
Och, självklart! anklaga små barn för att umgås med vuxna och gå i för korta blöjor. Deras fel!

jupp serru.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

Du fegar ur så fort du ombeds argumentera sakligt.

Jag har frågat ett par gånger nu apropå din övertro på "den rätta normen" som lösning på kriminalitet:

Vilken norm hade räddat Engla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in