2016-06-12, 21:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Man måste fråga sig hur Omar kunde köpa två hus, varav ett visades på film och var riktigt tjusigt, hade råd med detta på en väktarlön. Hade han kontakt med någon amerikansk "Mona Schalin" som kunde skriva falska intyg om hans lön?
Jag vet inte, men han körde en fet bil, bodde i en trea och hade fin klocka. Pappan äger lägenheten så kanske finns det stålars i familjen

Edit: Ser att du skrev hus, läste "vapen".
Citera
2016-06-12, 21:30
Medlem
hmm, skulle vara intressant att veta mer om kopplingarna til Moner Abu Salha som fbi utredde.
Citera
2016-06-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja Islam är fullt jämförbar med nazismen i sin intolerans och grymhet. Ingen vettig människa kan förneka detta. Islam utgör ett betydligt större konkret hot än nazismen idag då muslimerna är så många och så övertygade. Nazismen var en parentes i historien.

Att som PK-eliten idag hela tiden försöka förneka vad Islam står för, är fullt jämförbart med historierevisionism. Alltså att påstå att förintelsen av judar inte har ägt rum.

Du har alldeles rätt. Det är ofattbart att förstå varför så många fortsätter att stoppa huvudet i sanden. Man får ju inte "kränka" någon, herregud!

Sen att folk dör i drivor pga detta fega beteende, tja. Det är nog vapnens fel, vapen är onda...
Citera
2016-06-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja, men som ENDA anledning till att dådet öht. kunnat ske?

Du tror att han hade kunnat slakta 50 personer med sin glock? Eller som Anton i Trollhättan med ett svärd?

Det går ju alltid att bygga en bomb, eller blockera nödutgångar och starta en brand osv osv. Jag är faktiskt förvånad att extremisterna inte tänkt ut mer raffinerade sätt. En person skulle ganska lätt kunna sätta ett helt land i skräck.
Citera
2016-06-12, 21:32
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
I USA hjälper det föga, då vapeninnehavet var ett av grundpelarna till skapandet av nationen, det finns redan hundratals miljoner vapen i civila händer. Tror du seriöst att alla kriminella och annat avskum helt enkelt skulle lämna över sina vapen om det blir förbjudet? Du kan inte ställa Svenska perspektiv mot USA... Helt olika länder och kulturer.
Jag är väl medveten om hur kulturen är i det landet då jag själv bott där en stor del av mitt liv. Det är ett fullständigt löjligt påstående att det skulle öka säkerheten om fler skaffade vapen. Skulle alla i klubben ha varsin pistol kanske? Eller varsitt gevär på dansgolvet? Problemet är lättillgängligheten. Lösningen är inte fler vapen utan färre. Det kanske inte blir märkbart bättre på flera decennier, men om det pumpas ut fler vapen i civila händer kommer det bara att bli värre för varje år som går.

Problematiken ligger i att framförallt unga människor kan köpa automatvapen i faktiskt vanliga butiker.
Citera
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
I Paris så spelar det ingen roll, men försök att smuggla in ett par kalashnikovs över atlanten till USA...

Nej det går inte att skydda sig mot religiös extremism då det är en ideologisk rörelse, men det går att begränsa skadan.
Detta fungerar som sagt i ett land som USA eftersom man måste ta sjövägen eller med flygplan och därför är det enklare att bevaka gränserna.

Man kan inte smuggla in vapen från t.ex. Mexiko?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag vet inte, men han körde en fet bil, bodde i en trea och hade fin klocka. Pappan äger lägenheten så kanske finns det stålars i familjen

Edit: Ser att du skrev hus, läste "vapen".
Hans farsa övervärde ju att ställa upp i presidentvalet i Afghanistan, så stålar lär det nog finnas i familjen.
Citera
2016-06-12, 21:33
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Undrar nu om Facebook kommer att bli full av profilbilder som är beslöjade av USA:s flagga?

På svenska Facebook kommer inte USA:s flagga hedras, eftersom det i politiskt korrekta kretsar i Sverige idag; (s-vänsterflygel), (v), (mp) och (f!) anses att USA är ett imperialistiskt land, som hotar världsfreden och som står för utsugar-kapitalism.

Däremot, kommer vi i Sverige få se många solidaritets-yttringar med homosexuella; "Jag är också..." och många upprop till fackeltåg emot högerkrafterna och emot SD och emot "islamofobin" och emot "främlingsfientligheten" och emot "rasismen".
Citera
2016-06-12, 21:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mediekrati
Jag är väl medveten om hur kulturen är i det landet då jag själv bott där en stor del av mitt liv. Det är ett fullständigt löjligt påstående att det skulle öka säkerheten om fler skaffade vapen. Skulle alla i klubben ha varsin pistol kanske? Eller varsitt gevär på dansgolvet? Problemet är lättillgängligheten. Lösningen är inte fler vapen utan färre. Det kanske inte blir märkbart bättre på flera decennier, men om det pumpas ut fler vapen i civila händer kommer det bara att bli värre för varje år som går.

Problematiken ligger i att framförallt unga människor kan köpa automatvapen i faktiskt vanliga butiker.
Om alla på dansgolvet hade haft en pistol så hade muslimen knappast kunna panga på dom i tre timmar.
Citera
2016-06-12, 21:34
Bannlyst
utfrågades av fbi två gånger
öppen support för isis
slår sin fru
JOBBAR PÅ EN SÄKERHETSFIRMA
jagar bögar på någon "grindr" app
har sitt namn på en watch list.

FÅR KÖPA VAPEN LAGLIGT!?

det finns ingen lag eller ordning i amerika längre, bush och obama har totalt saboterat landet alltså.
Citera
2016-06-12, 21:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hans farsa övervärde ju att ställa upp i presidentvalet i Afghanistan, så stålar lär det nog finnas i familjen.
Ok, då har vi ett freudianskt drama här: han är smygbög och försöker visa för pappa hur mycket han inte är bög, först genom att visa sin avsky över att tvä män kyssts och sedan genom att verkligen visa sin avsky...
Citera
2016-06-12, 21:35
Medlem
systemkollapss avatar
Det är rätt tyst från svenska kändisar på twitter som annars har åsikter. När moskén i Eskilstuna brann hade alla en åsikt, när en ung kvinna som varit gäst hos morgonsoffan använde ordet neger gick twitters lynchmobb ut. Strömstedt gör ogenerat reklam för en av sina låtar på spotify och Ernman är helt tyst, Betnér bryr sig inte, Kristoffer Appelquist lär inte skriva något tårdrypande meddelande på sin Facebook, Schyffert lär inte uttala sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in