2016-06-12, 19:17
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Ja. Och det går inte heller att medicinera. I de fall antisocial personlighetsstörning går över i schizoid personlighetsstörning med psykotiska inslag kan du behandla det psykotiska tillståndet med neuroleptika, men du kan aldrig behandla grundtillståndet. Ever.

Det var skit länge sen jag läste om det där med att dom slutar medecinera, minns inte så mycket mer än att ett problem med sådana är att dom slutar.
Citera
2016-06-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Var står det om Concerta? Jag läser IDAP som ska vara till för de här typerna i Kriminalvårdens behandling. Har det hjälpt? Dom resonerar ändå så att kvinnorna provocerar så dom måste slå.
Det är lite typiskt för just den här sorten. Hans medicinering har han väl inte missat i alla dom 5 A4 ark som finns i brott? Trams!

Jag bara konsteterar att han själv påpekar att han behöver sin medicin mot agressivitet, oavsett vad det nu är för medicin. Vad tror du? Insulin. Nä, just det, något "mot nervsammanbrott" handlar det om.

Killen har setts på beroendepsyk dagen före mordet. Tyder ju på att han är beroende av någon DROG. Att ha ADHD och använda droger, oavsett om det är alkohol eller knark är KNAPPAST bra. Det är säkert lika dåligt som om han inte tar sin medicin. Sedan om han tagit medicin eller inte vid de olika brotten var inte mitt fokus. Det kan ju variera, han kan även vara blandmissbrukare.
Citera
2016-06-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja du, möjligheten är ju rätt överhängande att han är "psykopat" med flera diagnoser, elva personlighetsstörningar! En av dessa "11 personlighetsstöringar" är ju säkerligen Antisocial personlighetstörning.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle22983508.ab

I ett dokument på Svenska Psykiatriska Föreningens sida finns följande dokument, och där omnämns olika störningar.

"PERSONLIGHETSSTÖRNINGAR
– kliniska riktlinjer för utredning och behandling"

Specifika personlighetsstörningar
Paranoid personlighetsstörning
Schizoid personlighetsstörning
Schizotypal personlighetsstörning
Antisocial personlighetsstörning
Borderline personlighetsstörning
Histrionisk personlighetsstörning
Narcissistisk personlighetsstörning
Fobisk personlighetsstörning
Osjälvständig personlighetsstörning
Tvångsmässig personlighetsstörning

http://www.svenskpsykiatri.se/news/documents/PersonlighetsstrningSPFkliniskariktlinjer.pdf

Om någon vet att han har 11 diagnoser, måste man väl kunna skriva ut de 11 diagnoserna, eller varför ska det hemlighållas?
Citera
2016-06-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Vet du ens hur rätt du har?
Som jag redan skrivit så är man så ensam och så ensam man kan bli när man som t. ex kvinna befinner sig i en dylik situation/ när man söker sig till dem påstått leva och påstått sig ha levt i samma situation...
Här har vi en i realtid stammande "kompis/ vän" och som vill ha allt fokus på sig själv. Märk väl här i fallet en dödad kvinna, men den "kompisen/ vännen" här är också då en kvinna.
Finns en oherrans många och utsatta kvinnor och som får uppleva samma sak av sina s. k. "hjälpande medsystrar", nämligen det att dessa gärna helst får sig en fjäder i hatten framför att hjälpa en kvinna/ medsyster i reell nöd.

Man hjälper inte en utsatt kvinna över en lunch, ej eller ställer man in en utsatt kvinnas nödbehov för att man själv känner sig krasslig.
Märk också det väl här, men x: et sedan 20+ år tbx AGERADE iaf, HAN ringde 112 och anmälde vad hans f. d. var utsatt för.
Den fina kvinnan här(vännen/ kompisen) och som sitter med stenansikte matchande flashande pattar i media hon fäller inte ens en tår, hon?
Och varför skulle hon? Hon var ju mer akut krasslig än hon den mördade kvinnan/ "medsystern" här var i akut livsfara.
Här var det en MAN och som iaf försökte hjälpa, inte ens den mannen här och detta efter +20 år med den mördade kvinnan här passar på att giva sig själv ett ansikte i media. Nej, utan han polisanmälde han!?!
HAN och då detta då ALLTSÅ!?!

Det finns åtskilliga dylika kvinnor här och som engagerar sig s. k. "aktivt" i kvinnofrågor men som då i själva verket pissar på dessa(utsatta) kvinnorna.
Som explicit utsatt kvinna så lita INTE på en annan kvinna.
Vilket hon här Lotta och nu postumt och då just genom sin vän/ kompis är ett bevis på att så går icke att göra.

Så, när det gäller "hjälpsökandet" här så ska man nog eftersöka dem/ den och som vilseleder brottsoffer och som hon Lotta här.
Var det månne den "hjälputlovande" kvinnan/ medsystern här och som ställde till det rent polisiärt för hon Lotta här? Och just därför hon den "hjälpgivande" och kvinnan här figurerar i media efteråt?!
I sådana fall borde insatser sättas in just på detta planet och detta då OCKSÅ och då kanske även i en slags förebyggande.
Var det förresten denna "hjälpande kvinnan" och som pushade på relationen här?
För samma denna överlevande kvinnan påstår sig ha "liknande erfarenheter" och då detta "en massa", också; stött på just detta tidigare hur just KVINNOR utmålar sig som "hjälpgivande" åt andra kvinnor för att själva rida på en(den!) våg de själva i mångt och mycket varit just själva dem som orsakat.
Jaga efter den/ dem som jagas skall, jag tror att i fall som detta så finnes här flera GM.

Såg hennes kompis på instagram (fråga inte var för det minns jag inte) och hon verkar vara kraftigt ytlig, tror hon äger en skönhetssalong. Var mycket putmunnar och skriverier om olika fillers och tjofräs, bilder på drinkar, handväskor osv. Summa summarum, hennes "kompis" kanske mer var en "partykompis" som inte alls fattade att läget var akut när Lotta ville träffas och prata problem. Problem för henne kanske var om pannan skulle Botoxas eller inte
Citera
2016-06-12, 19:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jag bara konsteterar att han själv påpekar att han behöver sin medicin mot agressivitet, oavsett vad det nu är för medicin. Vad tror du? Insulin. Nä, just det, något "mot nervsammanbrott" handlar det om.

Killen har setts på beroendepsyk dagen före mordet. Tyder ju på att han är beroende av någon DROG. Att ha ADHD och använda droger, oavsett om det är alkohol eller knark är KNAPPAST bra. Det är säkert lika dåligt som om han inte tar sin medicin. Sedan om han tagit medicin eller inte vid de olika brotten var inte mitt fokus. Det kan ju variera, han kan även vara blandmissbrukare.

Bryr mig inte vad han säger eller påstår utan konstaterar att hans brottsregister talar för annat än att han missat sin medicin. Bryr mig inte om han var sängvätare som barn eller annat som ska vara ursäkter för det dödliga våldet. Han kostar och är inte botbar. Så den här typen av våldsbrottsling får samhället göra något åt och det snabbt.
Citera
2016-06-12, 19:50
Medlem
Citat:
Bryr mig inte vad han säger eller påstår utan konstaterar att hans brottsregister talar för annat än att han missat sin medicin. Bryr mig inte om han var sängvätare som barn eller annat som ska vara ursäkter för det dödliga våldet. Han kostar och är inte botbar. Så den här typen av våldsbrottsling får samhället göra något åt och det snabbt.

Ja, han häktades väl omedelbums? Att vi inte har dödsstraff utgår jag ifrån att du är medveten om. Istället kommer rättsväsendet gå sin gilla gång, säkert med livstid denna gång.

Jag tror inte du har en susning om vad hans brottsregister tyder på, du tror säkert inte alls att det har att göra med ADHD, droger, missbrukande förälder, fosterhem osv, utan skulle du stöta på ett barn med den problematiken skulle du bara blunda och gå vidare, inte ditt bekymmer, eller hur...

Att det ska vara så svårt att se skillnad på ursäkter och förklaringar. Inte konstigt att denna typ av brott aldrig försvinner.
Citera
2016-06-12, 19:56
Medlem
satanslillebrors avatar
Tänk om han får livstid och lyfter skrot alla åren han sitter, han kommer ju vara ett jävla monster då han kommer ut sen. De är bara att hoppas på att någon slår ihjäl han innan han är ute.
Citera
2016-06-12, 19:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ja, han häktades väl omedelbums? Att vi inte har dödsstraff utgår jag ifrån att du är medveten om. Istället kommer rättsväsendet gå sin gilla gång, säkert med livstid denna gång.

Jag tror inte du har en susning om vad hans brottsregister tyder på, du tror säkert inte alls att det har att göra med ADHD, droger, missbrukande förälder, fosterhem osv, utan skulle du stöta på ett barn med den problematiken skulle du bara blunda och gå vidare, inte ditt bekymmer, eller hur...

Att det ska vara så svårt att se skillnad på ursäkter och förklaringar. Inte konstigt att denna typ av brott aldrig försvinner.

Noep, utredning ser över vålds och sexbrottslingarnas möjligheter till villkorligt, så det kan bli så att dom får sitta hela sina straff.
Fattar du trögt att jag inte bryr mig om hans bakgrund? Han är inte botbar, så den här typen kan inte vara ute det är liksom uppenbart. Den här grisen är en symbol för att det krävs krafttag och inte daltande. Stenhårt ska dom behandlas och samhället ska skyddas mot den här typen av brottsling. Det är samhällets plikt.
Citera
2016-06-12, 20:00
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Om någon vet att han har 11 diagnoser, måste man väl kunna skriva ut de 11 diagnoserna, eller varför ska det hemlighållas?
Diagnoserna kan t ex ha framkommit i respektive brottsfall i hans karriär, sedan kan även vårdpersonal använda sin meddelarfrihet i många fall och de facto i fler fall...

Citat:
Håller med dig om att han inte kan botas, bara lindras (från sitt beteende).
Citera
2016-06-12, 20:05
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satanslillebror
Det var skit länge sen jag läste om det där med att dom slutar medecinera, minns inte så mycket mer än att ett problem med sådana är att dom slutar.
Du blandar nog ihop det med psykossjukdomar (ngt helt annat än psykopati). Där är det rätt vanligt att den sjuke i perioder slutar ta sin medicin för att de "mår bra", att den är "giftig", mm. Det hänger ju ihop med sjukdomsbilden, att de har vanföreställningar kring medicin och behandling. Psykopati är ngt helt annat, det har inget med psykoser att göra och det är heller ingen diagnos man kan få.
Citera
2016-06-12, 20:07
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Därför att alla människor har rätt till sekretess kring sina sjukdomar, både somatiska och psykiatriska. Finns ingen (utom behandlande läkare) som kan begära ut ens sjukjournal m diagnoser.
Citera
2016-06-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Redan idag så löser ju samhället problem på det viset du beskriver.
Man låter den mobbade eleven byta skola, inte mobbaren.
Man skickar ut folk från psyket fast dom borde varit kvar där.
Man släpper ut grovt kriminella på permission för att dom måste få "Vistas ute och lufta sig", allt medan dom han hotat/mördat/misshandlat får gömma sig för att dom inte vågar gå ut och riskera att träffa på honom.
Man gömmer undan och låser in hotade kvinnor, men låter förövaren gå fri
Ja så är det tyvärr och det borde bli ändring på det, helst igår...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in