2016-06-12, 17:36
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Oj, ja där ser man. Jag blir inte arg men indignerad kanske är rätt uttryckt när jag ser sånt eller kanske mår illa av det är än bättre beskrivning av det jag känner. Kort sagt ju färre bögar i kring mig desto bättre, men att skjuta av dem nej så långt går jag icke även om det ibland kliar i fingrarna. Jag kan inte rå för det men jag är en tvättäkta homofob. Hoppas Gud förlåter mig för denna min avskyvärda hållning....

Dina tankar är dina. Känslor och sånt styr man inte själv över. Att utsätta andra för dom kan man dock välja att inte göra. Jag är gay men jag är lite lätt homofobisk mot de allra fjolligaste och gapigaste. För att jag har fått lära mig att det är ett dåligt personlighetsdrag. Det är inget jag säger till andra bögar men så känner jag ibland..
Citera
2016-06-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilka muslimska länder anser du att USA invaderat innan 2003?
somalia?

mm, att en muslim hatar bögar har förstås ingent med islam att göra, jo tjena.
Citera
2016-06-12, 17:37
Medlem
Så jävla trist, så många människoliv. Fyfan.

Får ju hoppas på något positivt ur detta fruktansvärda terrordåd. Kanske att USA förhoppningsvis slutar gulla med likasinnade barbarer som Omar i Syrien och Irak. Nog får liksom vara nog. I alltför många år har USA haft täta band med terrorister/jihadister och slutändan är det alltid civila människor som dör, om det nu är i Syrien, Irak, EU eller i USA kvittar.
Citera
2016-06-12, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
På ett par bilder är han iklädd tröjor med NYPD vilket jag tolkar som New York Police Department. Hade han något med polisen att göra eller tyckte han bara dessa tröjor var snygga?
Officiell merchandise, vad jag förstått. Går att köpa lite varstans i NYC.
Citera
2016-06-12, 17:38
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
På ett par bilder är han iklädd tröjor med NYPD vilket jag tolkar som New York Police Department. Hade han något med polisen att göra eller tyckte han bara dessa tröjor var snygga?

Dessa tröjor går att köpa överallt i USA.
Citera
2016-06-12, 17:39
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
På den officiella Twitter-kontot för OPD visas nu hjälmen upp som räddade den skadade polisen.

https://twitter.com/OrlandoPolice
https://pbs.twimg.com/media/CkwmFYCWgAA08ug.jpg

Fy fan vilken träff!

En sån hjälm stoppar inte en kula från en AR-15, så antingen så har terroristen även använt pistolen han hade eller så är det en rikoschett som träffat hjälmen.
Citera
2016-06-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSurvivor87
Om gärningsmannen ifråga var en radikaliserad muslim tycker jag att det är konstigt att denna individ valde att begå dådet vid denna tidpunkt.

I den muslimska världen firas för närvarande Ramadan vilket är en högtid för de troende att rättfärdiga sig själva. Har väldigt svårt att tro att dådet var strategiskt planerat av denna anledning.

Du måste komma ur din bubbla oftare. Det är känt för de flesta att IS uppmanat "de rättrogna" att utföra terrordåd just på Ramadan.

http://edition.cnn.com/2016/05/22/world/isis-more-attacks-ramadan/
Citera
2016-06-12, 17:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
SVT spinner hårt på att det är ett "vanligt" hatbrott, och upprepar gång på gång att pappan intygat att det absolut inte är religion inblandat. Hjärntvätten är igång!

Det kanske visar sig vad som ligger bakom, men utifrån medierapporteringen hittills tycker jag inte att de påvisats att det rör sig om ett islamistiskt terrordåd - även en moderat muslim kan ju ett hat mot homosexuella som sin primära drivkraft (även om detta antagligen inte helt och hållet går att separera från religion).
Citera
2016-06-12, 17:44
Medlem
foool13s avatar
"Pledge of allegiance to ISIS".. säger democratic congressman.. på CNN nu.

Rep. Adam Schiff. (D) intelligence committee, US congress.

Nu kommer ju hela Florida att beväpna sig...

Döda 50 stycken i vapenstaten Florida kan ju inte vara lätt.. på en gayklubb i Orlando hjälpte ju till dock.
Senast redigerad av foool13 2016-06-12 kl. 17:48.
Citera
2016-06-12, 17:46
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det kanske visar sig vad som ligger bakom, men utifrån medierapporteringen hittills tycker jag inte att de påvisats att det rör sig om ett islamistiskt terrordåd - även en moderat muslim kan ju ett hat mot homosexuella som sin primära drivkraft (även om detta antagligen inte helt och hållet går att separera från religion).

Skillnaden är ju att t ex Kristna som hatar homosexuella inte går ut och utför en massskjutning av dessa... Jag kanske har fel men kan inte minnas något fall i modern tid där bögar blir massavrättade pga av sin läggning (i västvärlden). Tills nu alltså, vars GM är muslim.
Citera
2016-06-12, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Som Blomvattnare skrev, lär vi få vänta på vad detta handlar om för slags brott. Det enda som med säkerhet går att säga, är att man även vänt sig till sekulära muslimer med vädjan här.

Trots indikationer, är jag inte helt obenägen att tro att detta likväl kan handla om ett hatbrott, främst pga hittills avsaknad (om man får säga så) av flera gärningsmän samt en tydligare visad plan/syfte med skjutningen. Två presskonferenser utan att motiv framlagts.
Orlando med denna klubben Pulse, är ingen stor symbolisk sak, även om ett angrepp på homosexualitet är symboliskt.

Jag kan helt klart tänka mig ett hatbrott utan några direkta kopplingar till religiösa terror-grupper likt IS.

Men, om det stämmer att GM i detta fall ska ha blivit såpass störd av att se 2 män kyssas för några månader sedan, att han begår ett liknande brott... varifrån kommer då det hatet?

Jag tvivlar på att det är ett vansinnesutbrott helt befriat från religiös övertygelse. Man får nog även tolka det som att han lagt en hel del tid på planering.

Likt många andra religiöst övertygade så kan man säkert anta att det saknas en och propp i hjärnkontorets elsystem. Men det är en fattig ursäkt för ett i grunden möjligen religiöst färgat brott av liknande kaliber.
Citera
2016-06-12, 17:48
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molon.labe
Sen. Jeff Sessions Warns: More ‘Islamic Extremism’ Attacks Are Coming

http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/06/12/sen-jeff-sessions-warns-attacks-coming/
Jeff Sessions lär bli Donald Trumps vice president. Fredens religion https://www.thereligionofpeace.com/ har ännu en gång visat sitt fula tryne. Muslimen Obamas popularitet var i klass med Mona Sahlins före dagens attack, Hillary Clinton vågar inte ens nämna ordet radical islamic terrorist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in