2016-06-12, 17:32
Medlem
svarttaxins avatar
SR valde alltså att inte sända presskonferensen, för att det var en muslim som var gärningsman?
Citera
2016-06-12, 17:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Dom intervjuade en kille nyss på CNN som pratade om kulor mer liknande pilar i 4-5 tums dimension som stack ut ur benet på ett av offren. Hade han ett egenbyggt vapen?
Citera
2016-06-12, 17:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
och du menar att det var först 2003 USA gick in i nåt muslimskt land? innan 2003 gjorde USA aldrig nåt mot någott land eller ?
Vilka muslimska länder anser du att USA invaderat innan 2003?
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
NBC har pratat med gärningsmannens far. Tydligen hade GM sett ett homosexuellt par kyssas i Miami för ett par månader sedan, vilket hade gjort honom "väldigt arg". Fadern säger också: "Det hade inget med religion att göra".

https://twitter.com/TODAYshow/status/741998705604055041
Oj, ja där ser man. Jag blir inte arg men indignerad kanske är rätt uttryckt när jag ser sånt eller kanske mår illa av det är än bättre beskrivning av det jag känner. Kort sagt ju färre bögar i kring mig desto bättre, men att skjuta av dem nej så långt går jag icke även om det ibland kliar i fingrarna. Jag kan inte rå för det men jag är en tvättäkta homofob. Hoppas Gud förlåter mig för denna min avskyvärda hållning....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
Sveriges Radio väljer att inte direktsända ljudet från polisens presskonferenser eftersom olämpliga uppgifter då kan spridas:

https://twitter.com/sr_ekot/status/742004935659819013

Citatet från Twitter:
"Vi valde att inte direktsända ljudet från pk:n i sin helhet eftersom vi vill ha kontroll på vilka uppgifter vi publicerar. Olle, ansv utgiv"
https://twitter.com/sr_ekot

Sådan här förhandsgranskning av nyheter är så nära man kan komma statlig censur. Från Wikipedia:

Citat:
I en mer begränsad betydelse är censur, en av offentlig myndighet utövad förhandsgranskning av litteratur, film, teater, brev etcetera.
...
Statlig censur
Statlig censur innebär att någon statlig myndighet förhandsgranskar material i medier eller kommunikation och förbjuder visning av hela materialet eller delar av det.
Citera
Bannlyst
Sen. Jeff Sessions Warns: More ‘Islamic Extremism’ Attacks Are Coming

http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/06/12/sen-jeff-sessions-warns-attacks-coming/
Citera
2016-06-12, 17:34
Medlem
Endast 3500 läsare av tråden. Borde vara fler som bryr sig men media tystar samtidigt ner alla intressanta detaljer kring fallet.

Tänk er alla svenska normies därute just nu som inte har en aning om vad som hände i Florida inatt, de kommer endast få höra SR/SVT:s bild av det hela.
Citera
2016-06-12, 17:34
Medlem
På ett par bilder är han iklädd tröjor med NYPD vilket jag tolkar som New York Police Department. Hade han något med polisen att göra eller tyckte han bara dessa tröjor var snygga?
Citera
blomvattnares avatar

Moderatormeddelande

Postat av blomvattnare 2016-06-12, 17:34
Moderator
SR:s beslut om att inte direktsända presskonferensen har nu fått en egen tråd, i Medier och journalistik. Håll den diskussionen där, tack.

(FB) Sveriges Radio vägrar sända ljud från amerikansk pressträff i samband medmasskjutning

/Mod
2016-06-12, 17:35
Medlem
SVT spinner hårt på att det är ett "vanligt" hatbrott, och upprepar gång på gång att pappan intygat att det absolut inte är religion inblandat. Hjärntvätten är igång!
Citera
2016-06-12, 17:35
Medlem
Karembeus avatar
Sjukt barockt och absurt att sitta och lyssna på SVTs livesändning. De skyller det alltså på ett hatbrott mot homosexuella och utesluter mer eller mindre "islamistisk terror", som om islam inte skulle ha någonting med det hela att göra...
Citera
2016-06-12, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Oj, ja där ser man. Jag blir inte arg men indignerad kanske är rätt uttryckt när jag ser sånt eller kanske mår illa av det är än bättre beskrivning av det jag känner. Kort sagt ju färre bögar i kring mig desto bättre, men att skjuta av dem nej så långt går jag icke även om det ibland kliar i fingrarna. Jag kan inte rå för det men jag är en tvättäkta homofob. Hoppas Gud förlåter mig för denna min avskyvärda hållning....
Då kan du kanske förstå muslimska homofober som (via radikala imamer) får "Guds" tillåtelse att ha ihjäl homosexuella. Ja till och med uppmanas att göra det, så de kan få en enkelresa till paradiset med de 72 jungfruarna.

Så här sa imamen, citerar Svenska Dagbladet:

"Imamen i Floridas muslimska organisation, Muhammad Musri, säger att tankarna ska gå till offren, och att ingen hade kunna förutse ett sådant här dåd. Han ber media att avstå från att döma och skapa sensationer.

– Det är en hemsk tragedi. Vi är bestörta, och ledsna. Låt oss hålla samman, och inte döma för tidigt, säger imam Muhammad Musri."

http://www.svd.se/uppgifter-om-skjutning-pa-nattklubb/om/masskjutningen-i-orlando
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in