2016-06-12, 15:57
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Vapenlagar, SVT!?

De vill alltså inte att vi ska diskutera att dessa radikala tankegångar existerar. Utan låtsas att det bara var en tillfällighet. Islam är överordnat HBTQ-kampen tydligen. Det är viktigare att inte spela Sverigedemokraterna i händerna än att försöka förhindra att problemet brer ut sig mer. De har blod på sina händer med sitt tysta godkännande ännu en gång.
Citera
2016-06-12, 15:57
Medlem
Underbart att vårt eget Minisann (SVT) inte vill att namnet ska komma ut, trots att alla nyhetsorgan kablar ut namnet Omar Mateen (och Polisen bekräftat det). Oavsett om han var inspirerad av Islam eller ej så är det trots allt ganska korkat av SVT att man helt plötsligen är "väldigt restriktiva" med att gå ut med namnet.

Jag antar att man varit lika restriktiv om det istället varit en vit man som identifierats..
Citera
2016-06-12, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inte för att vara den som är den men 99% är väl lite i överkant än så länge? Nog för att det känns ganska troligt med en islamist så var det även precis vad folk trodde innan röken hade lagt sig efter Breiviks härjningar. När det gäller just ensamvargar ska man nog vara försiktig med att ta ut något i förväg.
Skillnaden mellan 99% och 100% är det enskilda undantaget. Breivik var ett enskilt undantag. Det är alltså fullt rimligt att direkt anta att det handlar om muslimer vid terrorattentat eftersom islam är så gränslöst överrepresenterat i sådana sammanhang. Tvärtom finns det skäl att haja till om det bombas/skjuts och det INTE handlar om en muslimsk gärningsman. Då är vi nere på det enstaka undantaget.
Senast redigerad av Arkhamist 2016-06-12 kl. 16:03.
Citera
2016-06-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
https://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_attack
Svarade inte på min fråga, då kamikazepiloter under WW2 inte bar "explosive devices", mig veterligen. Och jag frågade efter konfession, dvs trosrikting.

Förtydligar min fråga: finns det exempel på någon kristen, buddhist eller hindu som sprängt sig i luften i något terrordåd?

Hör just nu på News 6 att polisen går igenom Omars lägenhet för att finna ledtrådar. Man säger också att man misstänker "international connections" med tanke på Omars afghanska föräldrar. "Where did he get that arsenal when he went in that club?" undrar man.

En annan fråga man bör ställa sig är HUR kunde GM ta sig in med "assault rifle + hand gun" - görs inga kontroller på Pulse innan man släpper in folk i lokalen?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Islamic terrorism tie eyed in Orlando gay bar shooting
http://www.cbsnews.com/news/pulse-nightclub-shooting-orlando/
Citat:
Sources have confirmed to CBS News that authorities are investigating whether the suspect, who has been named as Omar Mateen, had ties to Islamic terrorism. Mateen is a U.S. citizen with no apparent criminal history, according to sources.
Citat:
Orange County Sheriff Jerry Demings described the situation as a "domestic terror incident," although he and other officials insisted there was no ongoing threat.
Citat:
After the officer already there engaged the gunman, other law enforcement agencies and officials responded, and the gunman retreated into the nightclub and began a "hostage situation," Mina said.

SWAT officer eventually made the decision to attempt to rescue the hostages, and entered the club, where nine officers were involved in the fatal shooting of the gunman, Mina said. One officer was injured, and Mina said he believes the officer's life was probably saved by his Kevlar helmet.

I livesändningar återupprepar man att dådet var välplanerat och mycket väl förberett.
En sheriff i telefonintervju drog målscenario-paralleller mellan Bataclan/Paris-dådet och att klubben Pulse hade Latin Night-tema igårkväll, med mycket blandat folk på plats.
Citera
Bannlyst
http://www.thegatewaypundit.com/2016/06/orlando-islamist-gay-killer-isis-twitter-feed-pictures-killer-pulse-hashtag/#st_refDomain=t.co&st_refQuery=/g9gQxwzatw

isis går lös på twitter, vettefan vad det är som händer men tror dom ljuger om bilden...dom hurrar iallafall för att dom har dödat folk på gayklubben i usa.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Ja det är nästan surrealistiskt att titta på SVT

JUST NU avslöjar de namnet på GM Omar mateen! haha så jävla krystat!

De är fullständiga amatörer på SVT, de borde inte ha att göra i TV. Det är katastrofnivå. Riktigt uselt att man bara låter det får vara så.

Synd och skam.
Citera
2016-06-12, 16:00
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tycker han ser smygbög ut. Jag utesluter inte nån sorts explosiv mix av islamism och personliga/psykologiska orsaker.

https://pbs.twimg.com/media/CkwUHTcVEAA9VDQ.jpg:large

Tanken slog mig med. Det kan vara så. Det är ju ofta så att de som är mest emot bögeri är de som själva skulle vilja böga men av olika anledningar inte gör det. "Om inte jag får böga ska ingen annan få göra det heller" ungefär. Ingen normal bög går och avrättar en massa människor. Det krävs en ordentlig hjärntvätt och självhat av propaganda eller en sinnessjuk människa. Det sistnämnda är dock inte troligt med tanke på att det verkar vara välplanerat.
Citera
2016-06-12, 16:01
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hans ex-kille kanske fanns där? Eller också så ville han bara "knacka bög" . Man måste inte tillhöra IS för det. Han kanske var nazist eller liknande, precis som de som sysslat med detta i Sverige.

Dumheter! Precis alla förstår väl att det handlar om ett välplanerat terrordåd och att det inte handlar om en nazist har stått klart i flera timmar..
Citera
2016-06-12, 16:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Skillnaden mellan 99% och 100% är det enskilda undantaget. Breivik var ett enskilt undantag. Det är alltså fullt rimligt att direkt anta att det handlar om muslimer vid terrorattentat eftersom islam är så gränslöst överrepresenterat i sådana sammanhang. Tvärtom finns det skäl att haja till om det bombas/skjuts och det INTE handlar om en muslims gärningsman. Då är vi nere på det enstaka undantaget.

I attentat mot homosexuella?

Jag trodde det var radikalt överrepresenterade av homofober med ett sjukdomstillstånd där de tror att homosexuella kan lära andra att bli homosexualla eller att det smittar
Citera
2016-06-12, 16:03
Avslutad
Såhär skriver SVT på sin hemsida!

"Gärningsmannen är identifierad som en 29-årig man från Fort Pierce i Florida. En släkting säger att hans familj är i chock och är mycket ledsen över vad som har hänt"

Vafan?
Citera
2016-06-12, 16:03
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tycker han ser smygbög ut. Jag utesluter inte nån sorts explosiv mix av islamism och personliga/psykologiska orsaker.

https://pbs.twimg.com/media/CkwUHTcVEAA9VDQ.jpg:large
Jag tycker han ser tydligt bög ut. Den där duckfuckfacet har han övat på.

Skulle inte bli förvånad om han kände till stället väldigt väl pga att han varit där i kottsnaskarärenden tidigare.

Han trodde väl kunna sona sina synder genom att döda sig själv i samband med attentatet. Men kuk, det har han definitivt smaskat på i sina dagar, det syns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in