2016-06-12, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Det är inte på något sätt "sjuka idéer" utan synnerligen väl genomtänkta förslag för att förhindra nyrekrytering till kriminalitet.

Att prata om "mänskliga rättigheter" är fullständigt irrelevant i sammanhanget. Vi pratar ju om grovt kriminella. De är inte människor. De är organiska problemgeneratorer och därmed värdelöst avfall. Begreppet "mänskliga rättigheter" är naturligtvis endast tillämpbart när man faktiskt pratar om människor.

Det är viktigt att komma till insikt om att det ur många organiska problemgeneratorers egna skeva perspektiv är så att de får väldigt blandade signaler när man dels verbalt säger att de har gjort fel men att de sedan ändå får det som de vill ha (exempelvis förhållanden). Det finns många som inte i första hand är verbala som i det läget drar slutsatsen att de verbala tillrättavisningar de fick egentligen inte var viktiga att lyssna på eftersom de ändå fick det som de ville ha.

För att budskapet faktiskt ska gå fram hos dessa organiska problemgeneratorer så behöver signalen vara fullständigt entydig, från alla i hela samhället. Alla måste visa för dem att de enbart är värdelöst avfall som inte hör hemma bland människor. För att kunna uppnå detta kommer det realistiskt sett att krävas att man tar till vissa tvångsåtgärder som de som jag beskrivit i min tråd, av den enkla anledningen att det finns alldeles för många vilseledda idioter som annars försöker bota de organiska problemgeneratorerna med "snällhet". Det är något som aldrig har fungerat och aldrig kommer att fungera. Budskapet måste vara 100% entydigt.

Det stora problemet här är att allt du beskriver ligger på det verbala planet och därmed kommer att ignoreras av de som är de värsta organiska problemgeneratorerna. Det krävs entydiga och konkreta åtgärder för att de organiska problemgeneratorerna ska kunna komma till insikt om faktumet att de är värdelöst avfall som inte hör hemma bland människor.

nej snälla Nihilverum, det är på intet sätt genomtänkt att straffa oskyldiga människor för andras brott. Ett helt igenom vansinnigt förslag. Ska vi kanske sätta hela familjer till brottslingar i fängelse också? Mamma, pappa, syskon, fru och barn samt kusinerna och farmor Birgit?
Vem ska betala detta hade du tänkt dig?
Bara att även sätta fruarna i fängelse hade dubblerat kostnaderna för fängelserna i Sverige idag, utökad kraven på socialförvaltningen, för vem ska ta hand om barnen hade du tänkt dig? eller de kanske också ska i fängelse?
Tänk lite!

Sen är grovt kriminella självklart människor de med.
och de har ett eget ansvar för sitt beteende och inte deras morsor, fruar, syrror eller flickvänner.
Citera
2016-06-12, 10:04
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Nu ser jag Brottsförebyggande rådet som en mer tillförlitlig och opartisk källa än några opinionsundersökningar där säkert Aftonbladet står som beställare. Brå anger tydligt att en viss grupp av kvinnor utsätts betydligt oftare än andra. Då talar vi inte anmälda fall. Det slår lite hål på uppgiften att varannan kvinna skulle vara utsatt.

Länka gärna de där opinionsundersökningarna så vi kan få läsa.
Jag tror att siffran är sann. Jag har som tonåring blivit tafsad på mitt på ljusan dag mellan benen när jag var ute och gick. I skolan hade vi en kille som klämde en på brösten. Det var inte första gången det hade hänt förut av andra. En annan klämde mig på röven. Honom slog jag till. Han halkade samtidigt och gjorde sig riktigt illa. Sedan var det slut på tafsandet där. Jag rör mig inte i krogmiljö. Men har blivit smekt på rumpan på jobbet. Jag har blivit dragen i kjolen av ett fyllo. Jag har blivit verbalt kränkt på tåget.
Jag har jobbat på en sexistisk arbetsplats där 60 procent blev sextrakasserade. En tjej drog de med i ett utrymme och drog av kläderna och stack. En annan näckade de och satte fast med en vattenslang rinnande på sig. Jag blev inte så handgripligt behandlad. Men verbalt trakasserad.
Nästan hela livet har jag använt kläder som gått ned över rumpan för att slippa få den kommenterad på ett sätt som inte var för att ge komplimanger utan för att väcka obehag. Detta handlar om makt. Och det de vill är att se reaktionen. Så ja siffran är nog sann.

Däremot så ogillar jag starkt kampanjen för att den skuldbelägger alla killar och menar att detta är ett killproblem. Det är det inte alls - utan det är enstaka äckel som håller på. De allra flesta män behandlar en med respekt. Och en del är så uppskrämda att de inte vågar närma sig kvinnor alls. Den procentsatsen är högre. Mycket högre än andelen äckel.

Så det är en skitkampanj som går ut på att sälja tidningar genom att piska upp stämningen.

Förövare skyller ifrån sig och säger 'alla' gjorde så. Så är det inte alls.

Glömde förresten. Det var jobbigt att åka på tåget med militärerna som gjorde lumpen.

Det händer också helt random i vardagen. En man hittar ett fejksår som militären använder vid övning och säger - kolla jag har hittat en fitta!
Jag har också varit med om män som på jobbet gått förbi en kvinna med knivar i handen och dragit i luften bakom hennes kön varvid kompisen sade. - där kunde du gjort 3 fittor till.
Men igen detta är enstaka vidriga människor. Att skuldbelägga alla män är att förminska vad vissa svin gör. Och kampanjen skapar bara hopplöshet och en känsla av maktlöshet hos kvinnor.
Vore bättre att lära kvinnor slåss och stå upp för sig själva. Ge idioterna vad de tål.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-12 kl. 10:07.
Citera
2016-06-12, 10:13
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej snälla Nihilverum, det är på intet sätt genomtänkt att straffa oskyldiga människor för andras brott. Ett helt igenom vansinnigt förslag.

De är naturligtvis inte oskyldiga när de aktivt bidrar till att mildra de organiska problemgeneratorernas livssituation. De behöver göra sitt för att bidra till att de organiska problemgeneratorerna får en 100% entydig signal från samhället om att de är värdelöst avfall som inte hör hemma bland människor.

Citat:
Ska vi kanske sätta hela familjer till brottslingar i fängelse också? Mamma, pappa, syskon, fru och barn samt kusinerna och farmor Birgit?

De har inte med nödvändighet aktivt valt att stöda de organiska problemgeneratorerna på samma sätt och är därför inte delaktiga i problemet på samma sätt. I de eventuella fall där de har varit till aktivt stöd så är det dock ytterst lämpligt att använda samma sanktioner.

Citat:
Vem ska betala detta hade du tänkt dig?

Jag har formulerat ett straff som jag beskriver här, som jag bedömer har goda möjligheter att göra så att nettokostnaden blir mycket låg. I bästa fall kan man rentav generera en nettovinst på de organiska problemgeneratorerna. Då skapas alltså utrymme för välbehövliga skattesänkningar.

Citat:
Bara att även sätta fruarna i fängelse hade dubblerat kostnaderna för fängelserna i Sverige idag, utökad kraven på socialförvaltningen, för vem ska ta hand om barnen hade du tänkt dig? eller de kanske också ska i fängelse?
Tänk lite!

Se ovan vad gäller fruarna. Eventuella barn adopteras bort.

Citat:
Sen är grovt kriminella självklart människor de med.
och de har ett eget ansvar för sitt beteende och inte deras morsor, fruar, syrror eller flickvänner.

De är naturligtvis inte människor utan enbart organiska problemgeneratorer. Att prata om "ansvar" är meningslöst eftersom det är fullständigt uppenbart att de inte kommer att ta det oavsett hur många gånger du eller någon annan tjatar om saken. Därför behövs det mer långtgående åtgärder för att så långt absolut möjligt förhindra de organiska problemgeneratorerna från att generera fler problem för skattebetalande människor. Straffet jag beskriver i inlägget jag länkat ovan är en bra start för att kunna uppnå detta.
Citera
2016-06-12, 10:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Lisas berättelse gick ut på att en man hade tagit henne på hennes könsorgan.
I Sverige räknas det som våldtäkt.

Om en kvinnas hand omsluter en penis är det inte det.
Jag tror inte ens det är sexuellt ofredande förrän jag ser en enda dom som antyder det.
Citera
2016-06-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
De är naturligtvis inte oskyldiga när de aktivt bidrar till att mildra de organiska problemgeneratorernas livssituation. De behöver göra sitt för att bidra till att de organiska problemgeneratorerna får en 100% entydig signal från samhället om att de är värdelöst avfall som inte hör hemma bland människor.

Även föräldrar, vänner, ev. arbetsgivare etc. bidrar ofta aktivt till att förenkla brottslingars livssituation, ska dessa också i fängelse och få sina barn bortadopeterade?

Om din flickvän fuskar med skatten, ska du då in i fängelse? och dina barn från ditt förra äktenskap adopteras bort? hmm?

Citat:
De har inte med nödvändighet aktivt valt att stöda de organiska problemgeneratorerna på samma sätt och är därför inte delaktiga i problemet på samma sätt. I de eventuella fall där de har varit till aktivt stöd så är det dock ytterst lämpligt att använda samma sanktioner.

Ursäkta men de har FÖTT dem, FOSTRAT dem, Varit närmast anhöriga under de 18 år som människors formas. DE är alltså inte ansvariga enligt dig? men väl en tjej han träffar på en krog någonstans? Är du helt…..????

Citat:
Jag har formulerat ett straff som jag beskriver här, som jag bedömer har goda möjligheter att göra så att nettokostnaden blir mycket låg. I bästa fall kan man rentav generera en nettovinst på de organiska problemgeneratorerna. Då skapas alltså utrymme för välbehövliga skattesänkningar.

Du tror nettokostanderna blir låga av att förvara människor i livstid, i tvångströja, med sondmatning? Vem ska göra sondmatnignarna och byta blöjjor på fångarna?
drresserade schimpanser eller?

Citat:
Se ovan vad gäller fruarna. Eventuella barn adopteras bort.

Aha livstid i tvångströja för att man knullat med en potentiell brottsling…

I see.

Gäller detta även de kvinnor som blivit våldtagna av vederbörande icke människa?

Citat:
De är naturligtvis inte människor utan enbart organiska problemgeneratorer. Att prata om "ansvar" är meningslöst eftersom det är fullständigt uppenbart att de inte kommer att ta det oavsett hur många gånger du eller någon annan tjatar om saken. Därför behövs det mer långtgående åtgärder för att så långt absolut möjligt förhindra de organiska problemgeneratorerna från att generera fler problem för skattebetalande människor. Straffet jag beskriver i inlägget jag länkat ovan är en bra start för att kunna uppnå detta.

Tror du behöver hjälp någonstans faktiskt.

Världen har testat : dödstraff/ offentlig piskning/ bli levande bränd på bål/ tvångsarbete i stengruvor/ skeppad till Australien etc etc…
INGET av ovan straffmetod har fungerat mot att arbeta bort kriminalitet i världen.
Det som faktiskt HAR funkat är:

1. Socioekonomisk balans och rättvisa. Dvs så få ekonomiska och sociala klyftor som möjligt mellan människor. Det är typ det enda som forskare har sett har effekt mot kriminalitet.

2. Jämlikhet och Jämställdhet och demokrati.

Men klart då är det ju inte detta vi ska satsa på utan mer VÅLD!
Citera
2016-06-12, 10:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Lisas berättelse gick ut på att en man hade tagit henne på hennes könsorgan.
I Sverige räknas det som våldtäkt.

Om en kvinnas hand omsluter en penis är det inte det.
Jag tror inte ens det är sexuellt ofredande förrän jag ser en enda dom som antyder det.
Lisa var väl en påhittad historia där gubben stoppat in ett finger? Det är för likt taharush för att jag ska tro det. Jag menar om Patricks krönika var ett stilistisk grepp så är ju detta än mer uppenbart.

För att det ska ses som ett ofredande är ju hur den drabbade upplever det. Om det är oönskat att någon tar dig på kuken så tycker jag helt klart du och andra ska anmäla det. Inte för att något kommer hända men för att vrida debatten.

Jag har inte dött av att någon kladdat. Det man mår dåligt av är det som är tydligt avsett att få en att må dåligt. Och det är inte den sexuella aspekten utan den nedtryckande och då talar vi om bullies som använder sex som maktmedel. Och då är vi nära det egentliga problemet. Men det säljer inte lösnummer. Och mobbade är sällan intresserade av att hoppa på ett offertåg.
Citera
2016-06-12, 10:42
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Fast väldigt få får straff. Runt 200 av totalt beräknande 36 000 våldtäktsfall per år.

Jag svarade på denna fråga, läs om inlägget.

Nej jag tycker att du undvek frågan.

Låt säga att alla pedofilibrott utfördes uteslutande av några homosexuella män.
Skulle du då säga att det är bögarnas ansvar att sätta stopp för pedofilin?
Citera
2016-06-12, 10:44
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Citat:
Och påstår BRÅ det du säger? hmm?
Låt mig gissa…uppgiften att en viss grupp kvinnor utsätts oftare gäller gruppen unga kvinnor.
Och ja just…alla kivnnor är ju inte unga någon gång i livet…finns ju de som föds som 70 åringa kärringar direkt.

Här har du den största surveyn gjord kring dessa saker hittills, vad jag vet, 42 000 kvinnor i Europa.

http://fra.europa.eu/en/publication/2014/violence-against-women-eu-wide-survey-main-results-report

"What emerges is a picture of extensive abuse that affects many women’s lives, but is systematically under-reported to the authorities. For example, one in 10 women has experienced some form of sexual violence since the age of 15, and one in 20 has been raped. Just over one in five women has experienced physical and/or sexual violence from either a current or previous partner, and just over one in 10 women indicates that they have experienced some form of sexual violence by an adult before they were 15 years old. Yet, as an illustration, only 14 % of women reported their most serious incident of intimate partner violence to the police, and 13 % reported their most serious incident of non-partner violence to the police."

Obs detta är alltså sexuellt våld.

Kap 6. ( s. 95) handlar om sexual harashment.

"Depending on the number of different forms of sexual harassment that were asked about in the survey, an estimated 83 million to 102 million women (45 % to 55 % of women) in the EU-28 have experienced sexual harassment since the age of 15.
• An estimated 24 million to 39 million women (13 % to 21 %) in the EU-28 have experienced sexual harassment in the 12 months before the survey interview alone.
"

med andra ord stämmer detta rätt bra med den svenska opionsundersäkningen.

Allright?

Tack för intressant läsning, det är ju helt klart uppenbart att det finns olika svar. Beror kanske på vad man väger in och vad man tittar på. Undersökningen du länkar väger säkert in betydligt mer och är bredare i sitt perspektiv. Givetvis får man till sig de uppgifterna.

Intressant att Sverige hamnar i topp när det gäller sådant här. Vi måste va rent överjävliga i det här landet när vi smäller medelhavsländer som Italien på fingrarna i att trakassera kvinnor. Varenda svensk måste ju inte göra annat att busvissla efter tjejer hela dagarna(OBS ironi)
Citera
2016-06-12, 10:47
Medlem
Citat:
Tack för intressant läsning, det är ju helt klart uppenbart att det finns olika svar. Beror kanske på vad man väger in och vad man tittar på. Undersökningen du länkar väger säkert in betydligt mer och är bredare i sitt perspektiv. Givetvis får man till sig de uppgifterna.

Intressant att Sverige hamnar i topp när det gäller sådant här. Vi måste va rent överjävliga i det här landet när vi smäller medelhavsländer som Italien på fingrarna i att trakassera kvinnor. Varenda svensk måste ju inte göra annat att busvissla efter tjejer hela dagarna(OBS ironi)

Hur vet du att det skulle vara värre i Sverige med sexuella trakasserier än Italien?
Citera
2016-06-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Nej jag tycker att du undvek frågan.

Låt säga att alla pedofilibrott utfördes uteslutande av några homosexuella män.
Skulle du då säga att det är bögarnas ansvar att sätta stopp för pedofilin?

Fast nu vet vi, flesta forskare kring dessa saker är rörande överens, att sexbrott av olika slag
handlar om makt i stort.

varför då inte ta fasta på detta och sluta låtsas om det är något som bara händer vissa….och bara utförs av en "liten" isolerad grupp från Mars helt utan påverkan av samhället och dessa normer ex.
som bara "råkar" vara till 98% män?

Jag tycker att självklart ska vi undvika att driva kampanjer av något som helst slag mot pedofili via media.
Vi ska överhuvudtaget inte prata om eller debattera att detta existerar eller varför etc.
Och, självklart! anklaga små barn för att umgås med vuxna och gå i för korta blöjor. Deras fel!

jupp serru.
Citera
2016-06-12, 10:55
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Som att det inte räckte med artiklarna så ska det givetvis göras film i riktig gammal hederlig kändis pk-anda. Givetvis är offret tjej och förövaren gubbe. Detta har vi liksom aldrig sett förut.
Feminister som tjatar så om normer. Varför får vi inte se det omvända scenariot? Det vore normbrytande.

Förbered blodtrycksmedicinen, plocka fram skämskuddar och spypåsar för detta är ett viktigt meddelande till alla killar
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1260314140645452&id=124292684 247609&refsrc=http%3A%2F%2Fwww.google.se%2F&_rdr

Här kunde man ju ha valt ett case som bättre representerar det samhällsproblem man vill belysa istället för en uppenbart påhittad historia om en snuskgubbe som sticker upp sitt finger i fittan på en tjej i tunnelbanan.
Citera
2016-06-12, 11:05
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Även föräldrar, vänner, ev. arbetsgivare etc. bidrar ofta aktivt till att förenkla brottslingars livssituation, ska dessa också i fängelse och få sina barn bortadopeterade?

Ja, tills de kommer till insikt om att de inte ska underlätta de organiska problemgeneratorernas livssituation. De behöver bidra till att samhället ger en 100% entydig signal. Rimligtvis kommer det gå ganska snabbt att förstå detta för de flesta, i alla fall när det går att se vilka straff andra får för att inte ta avstånd från de organiska problemgeneratorerna.

Citat:
Om din flickvän fuskar med skatten, ska du då in i fängelse? och dina barn från ditt förra äktenskap adopteras bort? hmm?

Det är naturligtvis viktigt att man först görs medveten om att partnern är en organisk problemgenerator. I det läget så behöver man alltså helt enkelt omedelbart och permanent ta avstånd från partnern. Dyker det sedan upp bevis på att man ändå har haft kontakt igen så börjar straffen utmätas.

Citat:
Ursäkta men de har FÖTT dem, FOSTRAT dem, Varit närmast anhöriga under de 18 år som människors formas. DE är alltså inte ansvariga enligt dig? men väl en tjej han träffar på en krog någonstans? Är du helt…..????

De behöver naturligtvis på samma sätt som ovan ta omedelbart och permanent avstånd från de organiska problemgeneratorerna när de gjorts medvetna om problemet. Skillnaden ligger bara i att någon som ingår ett förhållande med en organisk problemgenerator har gjort ett aktivt val (i ett läge där problemgeneratorn redan är ett problem) på ett sätt som en som varit anhörig sedan födseln inte har gjort.

Citat:
Du tror nettokostanderna blir låga av att förvara människor i livstid, i tvångströja, med sondmatning? Vem ska göra sondmatnignarna och byta blöjjor på fångarna?
drresserade schimpanser eller?

Du missade uppenbart den centrala delen om att brottslingarna kan undslippa den permanenta isoleringen genom att utföra straffarbete. Vad tror du själv, om du legat orörlig och isolerad i låt säga ett par veckor, kommer du att välja att fortsätta ligga på samma sätt eller kommer du att välja att straffarbeta alla dygnets vakna timmar? Mitt stalltips är att alla väljer det senare alternativet eftersom det är uppenbart mindre obekvämt. Det är där intäkterna kommer in i bilden och bidrar till låga nettokostnader.

Matningen utförs naturligtvis av maskiner. Det är så sondmatning brukar fungera. Blöjbyte kan rimligtvis även det hanteras av maskiner. Vidare så kan flera former av straffarbete utföras sittande på en toalett.

Citat:
Aha livstid i tvångströja för att man knullat med en potentiell brottsling…

I see.

Gäller detta även de kvinnor som blivit våldtagna av vederbörande icke människa?

Som jag förklarar ovan så är det centrala att man medvetet fortsätter ha kontakt med en organisk problemgenerator trots att man känner till att det rör sig om en organisk problemgenerator. Jag ser det inte som troligt att någon som blivit våldtagen skulle ha någon vilja alls att upprätthålla kontakten.

Citat:
Tror du behöver hjälp någonstans faktiskt.

Världen har testat : dödstraff/ offentlig piskning/ bli levande bränd på bål/ tvångsarbete i stengruvor/ skeppad till Australien etc etc…
INGET av ovan straffmetod har fungerat mot att arbeta bort kriminalitet i världen.

Nej, exakt. Om du tittar lite noggrannare på mitt förslag så ser du att jag uttryckligen ifrågasätter just dödsstraff eftersom det inte fungerar. Poängen med mitt förslag är att möjliggöra att de organiska problemgeneratorerna istället för att utgöra merkostnader för den skattebetalande allmänheten ska kunna sluta generera fler och fler problem och kanske rentav kan bli en nettovinst så att den skattebetalande allmänheten kan få behålla mer av sina pengar.

Citat:
Det som faktiskt HAR funkat är:

1. Socioekonomisk balans och rättvisa. Dvs så få ekonomiska och sociala klyftor som möjligt mellan människor. Det är typ det enda som forskare har sett har effekt mot kriminalitet.

Sverige har mer eller mindre världens minsta inkomstskillnader men knappast världens lägsta brottslighet. Sambandet är alltså inte så särskilt starkt. Även om vi mot all rim och reson skulle ta bort de små inkomstskillnaderna som vi ändå har så är det naturligtvis inte så att brottsligheten skulle upphöra. För att verkligen ha någon realistisk chans att få bort brottslighet är det uppenbart att det behövs mer långtgående åtgärder.

Alla metoder som enbart bygger på att rent verbalt tjata på diverse riskgrupper om att de inte ska välja att vara kriminella har helt uppenbart fullständigt obefintliga möjligheter att uppnå någonting överhuvudtaget.

Det är av fundamental vikt att du kommer till insikt om att det finns stora grupper av organiska problemgeneratorer som helt enkelt inte är eller någonsin kommer att bli verbala till sin natur och därför aldrig kommer att lyssna på tjatkampanjer.

Citat:
2. Jämlikhet och Jämställdhet och demokrati.

Men klart då är det ju inte detta vi ska satsa på utan mer VÅLD!

Mitt förslag innehåller inte något fysiskt våld, men däremot lämpligt utvalda tvångsåtgärder för att minimera risken för att de organiska problemgeneratorerna ska kunna fortsätta att skapa fler och fler problem för den skattebetalande allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in