2016-06-12, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Nej, det finns ingen anledning. Jag läste att hon var inte igenkänd på grund av skadorna Då, tänkte jag om hur skulle jag göra om jag var hennes bror. Skulle jag Vilja att folk se hennes bild efter misshandel för att förstå vilket djur han är. Då kanske hjälper det att man tar kvinnomisshandel på allvar?

Jo, jag förstod andemeningen. Jag tror att det enda sättet är att han döms till Livtids fängelse. Att detta inte är acceptabelt och kräver lagens strängaste straff.

Därför gäller det att hålla denna tråd levande och på alla sätt hålla frågan på dagordningen.

Rättens ledamöter, åklagare/advokat ev flera berörda i rättsprocessen får del av hela obduktionsprotokollet och annat sekretessat material.
Citera
2016-06-12, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag tycker också att det är märkligt, men vi kan ju bara spekulera då Lotta inte kan ge sin version varken nu eller senare i FUP.
Kanske hunden var inlåst i ett annat rum, trots att det låter helt galet. Hon kanske trodde att konflikten kunde lösas genom att inte trappa upp något emot dåren Martin?
Hon öppnade ju enligt uppgift t.ex.ytterdörren. Han kanske stod där utanför och fjant-lallade om att han bara ville prata lite, och att han tyvärr hade tvingats bryta upp porten för att kunna komma in?

Av respekt emot Lotta tänker jag inte spekulera i något slags "tycka-synd-om-busen-kort", vilket om det ens existerade är något som jag ju absolut inte har det minsta med att göra!

Grannarna borde kanske ha hört både skrik och hundskall, men det kanske framkommer mer i FUP?

Känns enormt viktigt att inte enbart Martins uppgifter kommer att sätta dagordningen för vad som ledde fram till det djävulska slutresultatet i den kommande rättegången.

Man blir så förbannad att jag snart måste kasta bort nyckeln till vapenskåpet!

Vet vi om BO verkligen öppnade dörren och frivilligt släppte in Martin? Många som inte låser lägenhetsdörren när det finns portlås även under dagtid. Inte den mest logiska förklaringen eftersom BO var rädd för mannen, men kanske inte heller helt omöjligt att det var så det gick till.
Citera
2016-06-12, 04:47
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Självmord finns inte på kartan för denne herre. Om jag får ta min pick, så lutar jag nog fortfarande åt psykopati.

Sedan verkar han "samla" på diagnoser, han skall enligt kvällspressen ha ELVA personlighetsstörningar! Vilket väl är ett tecken på hans manipulativa konstutövande och att ha många kort i leken att ta fram när det är nödvändigt för straffnedsättning.

Jisses, elva stycken.

Det är ju i princip samtliga personlighetsstörningar som psykiatrin utreder här i västvärlden som jag kan komma på på rak arm ur minnet:
Tvångssyndrom/OCD, Borderline, Antisocial personlighetsstörning, Narcissist personlighetsstörning, Schizoid personlighetsstörning, Fobisk personlighetsstörning.. med mera.

Men dessa är ju liksom "sorterade in i olika fack" kan man säga.

Gränsöverskridande kombinationer mellan exempelvis Fobisk personlighetsstörning till Antisocial personlighetsstörning skär ju sig menar jag.

I regel brukar neurotiska/fobiska/ängsliga personer inte ha det 'jävlar anamma här kommer jag i egen hög person!' tänket som narcissistiska/psykopatiska personer har.

En parallel:
En ängslig person som avskyr dramatik och uppmärksamhet (låt oss säga torgskräck) - OCH - på samma gång har självförtroende upp i det blå & älskar att vara i händelsernas centrum på en scen med publik (självutnämnd "kung").

Det får jag inte ihop hur de lyckats sätta elva personlighetsstörningar på GM som skiljer sig så pass (?)

Är ju lite som att ha en dövstum person med grav autism som samtidigt är fullt socialt kompetent och arbetar som musiklärare.. det går liksom inte ihop i praktiken.

Shit..
Citera
2016-06-12, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Visserligen sant, kan ju fortfarande vara en bra fighter för det dock. Tyson spöade till exempel på kvinnor och tror inte många på kåken(ens i USA) skulle ha så mycket chans mot honom i en fight. Hoppas dock att du har rätt.

Martin Jonsson är liten. Ingen stor kille som Tyson precis.
Citera
2016-06-12, 06:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brudentycker
Martin Jonsson är liten. Ingen stor kille som Tyson precis.
Ingen stor? Hmm hur lång är han? Uppskattad vikt? Mike tyson är 178 och är väl runt 100 kg. Så om han är mindre Mike tyson hur liten är han då?

http://www.expressen.se/nyheter/martin-jonsson-33-beskrivs-som-trasig/

"Han är en stor kille" står det i artikeln.
Senast redigerad av caralhos 2016-06-12 kl. 06:51.
Citera
2016-06-12, 06:55
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Ingen stor? Hmm hur lång är han? Uppskattad vikt? Mike tyson är 178 och är väl runt 100 kg. Så om han är mindre Mike tyson hur liten är han då?

http://www.expressen.se/nyheter/martin-jonsson-33-beskrivs-som-trasig/

"Han är en stor kille" står det i artikeln.

Läste tidigare i tråden att han skulle vara 191. Källan var, har jag för mig, ett svar han gett någon som frågat på Facebook.

Rätta mig om jag har fel

Stämmer det så kan han inte vara någon lättviktare, med tanke på kroppshyddan.
Citera
2016-06-12, 06:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Läste tidigare i tråden att han skulle vara 191. Källan var, har jag för mig, ett svar han gett någon som frågat på Facebook.

Rätta mig on jag har fel
Ok det har jag missat. Men 191 är väl stor och dessutom är han väldigt kraftig. Helt klart en stor kille.
Citera
2016-06-12, 07:04
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Ok det har jag missat. Men 191 är väl stor och dessutom är han väldigt kraftig. Helt klart en stor kille.

Som sagt, är jag inte säker på uppgiften så någon får gärna bekräfta om det stämmer. Även om han skulle vara 180 så skulle han kunna vara rätt tung.
Citera
2016-06-12, 07:12
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolix
Hans längd får honom att se större ut, lite armar ja men inte så mycket. Inga bröst knappt eller axlar.

Hur lång?
Citera
2016-06-12, 08:24
Medlem
Midnights avatar
[quote=Remark|57541926]
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge

Hon (BO) sökte inte upp honom (GM). Det var han som valde ut sitt Offer, redan när han satt i fängelset genom att överösa henne med blommor (hon aldrig bett om). Han hade valt ut henne som Offer genom att hitta henne via Facebook, letat up adressen mm.

Du kanske skulle läsa tråden från början.

Ja, din Okunskap är skrämmande.

Jag litar generellt sätt mer på vad anhöriga går ut med i media än vad anonyma skribenter skriver på flashback. I media gick de anhöriga ut och sa att han mördade henne efter att han avslutat deras förhållande. Har du läst artiklarna själv eller är du en sådan som enbart tror på allt du hör och tar det för sanningar?

Varför citerade media de anhöriga fel? Varför upplyser du inte mig och kommer med trovärdiga källhänvisningar om du nu har det? Även om du inte delar mina åsikter måste du medge att jag är den av oss två som faktiskt motiverar och bevisar vart ifrån min kunskap kommer. Du bara överöser mig med information som jag inte ens kan kontrollera och ändå tycker du att det är jag som har fel.

Det du säger kommer det ifrån media? Kommer det från personlig kontakt med anhöriga? Kommer det från en anonym flashbackkälla med svåra stavningsproblem? Berätta!

P.s. Säkrast att nämna detta. Nej att skriva "du kanske borde läsa tråden från början" är ingen bra motivering. Det ska vara lätt att kontrollera en källa. Jag kan inte läsa igenom 200 sidor för att komma till ett inlägg där någon skriver en uppgift som kanske inte ens är styrkt genom länkar. Det är moment 22. Vem vet det kanske tillochmed är ditt inlägg jag kommer till och då är vi tillbaka igen med att det är jag som presenterat den mest trovärdiga källan för stunden.

Den enda boten mot okunskap är upplysning och jag är villig att lyssna när någon på ett trovärdigt sätt utbildar mig. Du får gärna göra ett försök om du vill.
Senast redigerad av Midnight 2016-06-12 kl. 09:14.
Citera
2016-06-12, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Justitierådet Agneta Bäcklund har nu fått regeringens uppdrag att se över lagstiftningen.
Återfallsrisk vålds- eller sexualbrott kan stoppa en villkorlig frigivning.

Så det är en tidsfråga innan samhället sätter stopp för den här typen av grisar.
Däremot skulle man sett till så hon fick ett personskydd då han släpptes. Det är liksom inte fritt fram för våldsdårarna att ha några rättigheter. Och definitivt inte villkorlig frigivning. Bara hoppas han tar livet av sig, så vi slipper betala all vård han ska ha.

Jag tycker vi borde ha något som kallas förvaring, precis som i Norge. Att vi kan förvara personer på obestämd tid om de anses för farliga för att släppas ut, som en form av samhällsskydd. Det finns de som förbrukat sin rätt i samhället men som inte nås av de straffskalorna som finns. Att förvara någon med låt oss säga 2-3 års utskrivningstid skulle kanske vara något. I det formatet skulle personer kunna sitta resten av sitt liv enbart på grund av att de anses utgöra en risk för samhället.
Senast redigerad av PG-k 2016-06-12 kl. 08:33.
Citera
2016-06-12, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Jisses, elva stycken.

Det är ju i princip samtliga personlighetsstörningar som psykiatrin utreder här i västvärlden som jag kan komma på på rak arm ur minnet:
Tvångssyndrom/OCD, Borderline, Antisocial personlighetsstörning, Narcissist personlighetsstörning, Schizoid personlighetsstörning, Fobisk personlighetsstörning.. med mera.

Men dessa är ju liksom "sorterade in i olika fack" kan man säga.

Gränsöverskridande kombinationer mellan exempelvis Fobisk personlighetsstörning till Antisocial personlighetsstörning skär ju sig menar jag.

I regel brukar neurotiska/fobiska/ängsliga personer inte ha det 'jävlar anamma här kommer jag i egen hög person!' tänket som narcissistiska/psykopatiska personer har.

En parallel:
En ängslig person som avskyr dramatik och uppmärksamhet (låt oss säga torgskräck) - OCH - på samma gång har självförtroende upp i det blå & älskar att vara i händelsernas centrum på en scen med publik (självutnämnd "kung").

Det får jag inte ihop hur de lyckats sätta elva personlighetsstörningar på GM som skiljer sig så pass (?)

Är ju lite som att ha en dövstum person med grav autism som samtidigt är fullt socialt kompetent och arbetar som musiklärare.. det går liksom inte ihop i praktiken.

Shit..

Vi får faktiskt hoppa på rättspsyk med särskild utskrivningsprövning, då sitter han med all sannolikhet resten av livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in