Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Tack. Självmord finns inte på kartan för denne herre. Om jag får ta min pick, så lutar jag nog fortfarande åt psykopati.
Sedan verkar han "samla" på diagnoser, han skall enligt kvällspressen ha ELVA personlighetsstörningar! Vilket väl är ett tecken på hans manipulativa konstutövande och att ha många kort i leken att ta fram när det är nödvändigt för straffnedsättning.
Jisses, elva stycken.
Det är ju i princip samtliga personlighetsstörningar som psykiatrin utreder här i västvärlden som jag kan komma på på rak arm ur minnet:
Tvångssyndrom/OCD, Borderline, Antisocial personlighetsstörning, Narcissist personlighetsstörning, Schizoid personlighetsstörning, Fobisk personlighetsstörning.. med mera.
Men dessa är ju liksom "sorterade in i olika fack" kan man säga.
Gränsöverskridande kombinationer mellan exempelvis Fobisk personlighetsstörning till Antisocial personlighetsstörning skär ju sig menar jag.
I regel brukar neurotiska/fobiska/ängsliga personer inte ha det 'jävlar anamma här kommer jag i egen hög person!' tänket som narcissistiska/psykopatiska personer har.
En parallel:
En ängslig person som avskyr dramatik och uppmärksamhet (låt oss säga torgskräck) - OCH - på samma gång har självförtroende upp i det blå & älskar att vara i händelsernas centrum på en scen med publik (självutnämnd "kung").
Det får jag inte ihop hur de lyckats sätta elva personlighetsstörningar på GM som skiljer sig så pass (?)
Är ju lite som att ha en dövstum person med grav autism som samtidigt är fullt socialt kompetent och arbetar som musiklärare.. det går liksom inte ihop i praktiken.
Shit..