Citat:
Ursprungligen postat av
Mattelol
Försök hålla nivån på diskussionerna i tråden grabbar... Går i tankarna att införskaffa en elcykel men har ett par funderingar som någon ägare av en elcykel säkert kan svara på... 1) Elcyklar bör vara rätt attraktiva för cykeltjuvar, hur låser ni fast cykeln? Med flera bygellås? Om ja, var har ni låsen under färden? 2) Hur gör ni med batteriet, det bör väl också vara rätt stöldbegärligt? Tar ni med er det när ni parkerar cykeln? 3) Vilken cykel är mest prisvärd om man kan tänka sig lägga runt 10k?
Tackar i förväg för svar.
1. Godkänt bygellås genom ramen för att låsa fast cykeln i något "stabilt", sen en klass 2 kätting med ett klass 2 lås som jag låser genom bakhjul och ram (och om den räcker även genom något "stabilt". Förvara oftast cykeln i låst förråd på natten.
2. Sitter kvar på cykeln (batteriet fastlåst i ramen).
3. Vet ej, jag beställde från Tyskland för <10 000 som jag iaf är nöjd med efter 2400 km
pratat med de som haft cykeln som denna tråd handlar om och de har också varit nöjda.
"stabilt" = något kraftigt cykelställ/räcke/stolpe eller något annat som inte går att klippa med en bultsax/bryta upp eller att få upp på annat sätt än med en vinkelkap eller en timmes nötande med bågfil.