2016-06-11, 02:33
Bannlyst
En sak jag tycker man som medborgare skall börja fråga sätta, varför ge vi människor som kommer ifrån Syrien överhuvudtaget asyl i Sverige? Det finns områden i MENA där man kan få skydda undan konflikten, så dom som söker sej till Sverige undan konflikten gör det av ekonomiska skäl och inte att de behöver skydd undan ett krig.

Kostnaden för asylindustrin är något som varje Svenska få ta idag form av värdelöst försvar, skyhöga skatter , dåliga skola och omsorg. Då är frågan , varför skall jag som skattebetalare står för kostnader att ta hit människor som bara skarpa kriminalitet och problem i samhället? När dom här "flyktingarna" lika bra kan vistas i ett läger i Libanon än i Sverige.

Det är skamligt att Sverige ta emot dessa människor och ge dem asyl, det är inte vår sak att bry oss om Araber och negrer.
Citera
2016-06-11, 15:07
Bannlyst
Detta är ju en grundläggande rättighet för sin religion. Naturligtvis skall samhället bekosta en eller flera måltider, som har en större betydelse för individen. Högre utgifter kommer naturligtvis att inträffa, men man måste ha i åtanke att ramadan, har med religionen att göra.
Citera
2016-06-11, 15:40
Medlem
Det är en spännande fråga hur folk i mottagarländerna hade reagerat om t ex flyktingarna från Chile på 70-talet, de danska och exiltyska judarna på 40-talet eller från Ungern 1956-57 hade ställt till med sådana här protester och scener för att de inte fick speciellt lyxig mat sent på kvällen. Eller ifall dessa flyktingar hade kört stora aggro-drama-valsen för att man t ex inte fick personliga tolkar helt gratis när man skulle gå ut på stan och handla mat, skor och kläder. "Det är ju våra familjer vi ska handla åt, hur kan ni förutsätta att vi ska kunna tala ert lilla språk efter bara några månader här i er lilla avkrok?!"
Citera
2016-06-11, 20:52
Medlem
Bo-Charlies avatar
Herregud alltså, de här människorna SLUKAR oss... De käkar upp oss inifrån och ut. Och Sverige ber om ursäkt - för allt. Allt är vårt fel. T.o.m det som inte ens är fel! Vi ber om ursäkt för det som är fint och bra med Sverige. Och det verkar knappt finnas någon gräns för landets självutplåning.

Snacka om att vara ett land med dålig självkänsla... Jag tycker synd om Sverige. Mitt land.

Undrar om det finns ett lättare byte på hela planeten?

Det naturliga och normala vore såklart att bemöta sånt här beteende med omedelbart avslag på asylansökan. Med direkt utvisning. Ej möjlighet till överklagan.
Ciao ciao!
Citera
2016-06-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Sittdemonstrationen pågår i korsningen Filipstadsvägen-Ludvikavägen.

Dt.se sände live. http://www.dt.se/blaljus/live-tv-asylsokande-protesterar-i-fredriksberg-dt-sander-direkt

De kräver speciell mat under ramadan.

Strejkarna:http://imgur.com/eD3Xp1I

Har de rätt till speciell ramadanmat?

Plocka fram vattenkanonen och tårgasen. Samla in dem och skicka tillbaka till en ökenplätt utan namn de kommer ifrån. De har vant sig att käka loppor, löss och kackerlackor så det är bara att skicka tillbaka dem för vem vil ha parasiter som redan ställer till problem på boendet. Jo, jag tänkte på det. Rövhålet Löfvén kan ju ta in dem hos sig för det är han som bjudit in dem.
Citera
2016-06-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bo-Charlie
Herregud alltså, de här människorna SLUKAR oss... De käkar upp oss inifrån och ut. Och Sverige ber om ursäkt - för allt. Allt är vårt fel. T.o.m det som inte ens är fel! Vi ber om ursäkt för det som är fint och bra med Sverige. Och det verkar knappt finnas någon gräns för landets självutplåning.

Snacka om att vara ett land med dålig självkänsla... Jag tycker synd om Sverige. Mitt land.

Undrar om det finns ett lättare byte på hela planeten?

Det naturliga och normala vore såklart att bemöta sånt här beteende med omedelbart avslag på asylansökan. Med direkt utvisning. Ej möjlighet till överklagan.
Ciao ciao!

Jo, en liten detalj. De är inga människor utan vildar och varelser men det är ju Löfvéns vänner. Det är han som bjudit in dem så att han kan ta upp enorma lån utomlands så han och hans rövpolare kan avleda en del av de enorma summorna ner i sina egna fickor. Han har ju varit fackman och det är där man lär sig hur man blir korrupt. Antar att det stod högst upp på cv:et med tanke på att han varken kan skriva eller snacka svenska och inte klarade av att slutföra någon utbildning.
Citera
2016-06-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bo-Charlie

Det offentliga Sverige visar samma grad av självförtroende och klart tänkande som en uttjänt pundarhora, skrev någon i vintras. Det är bara alltför sant.
Citera
2016-06-11, 21:23
Medlem
Skulle vara intressant att se resultatet av en folkomröstning om att ta emot pack som dessa. Dock lyser demokratin både här i Sverige och EU med sin frånvaro. Sekt Löfven och de andra skär sig själva med ett rakblad och folket får sedan torka upp efter dem.
Citera
2016-06-11, 21:50
Medlem
Bo-Charlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEHZADIRAD
Jo, en liten detalj. De är inga människor utan vildar och varelser men det är ju Löfvéns vänner/.../

*skratt i halsen* De tillhör ju defakto människosläktet, men när man sett och hört hur de beter sig i flock så börjar man ju undra. Seriöst. Hela spannet från matvägran och andra fjantiga klagomål till skrikande upplopp till gruppvåldtäkter till djursex till pedofili till officiella avrättningar där flocken vrålar i extas till stenavrättningar där en hel j-a hord av upphetsade "individer" deltar... You name it. Beteendet är chockerande. Inte civiliserat.
Japp det känns som att jag håller på att bli rasist.

Jag orkar inte! All den där vedervärdiga tragedin som man förut kunde strunta i eftersom att det förekom på behörigt avstånd, det har kommit hit nu, delar av det. Vettigt folk som på riktigt flytt skiten, de är förfärade över läget här.

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det offentliga Sverige visar samma grad av självförtroende och klart tänkande som en uttjänt pundarhora, skrev någon i vintras. Det är bara alltför sant.

Ja, typ:
"Hej och välkommen. Snälla slå mig inte! Ok, förlåt för att du slår mig. Det var fel av mig. Nu skäms jag. Dumma mig! Spotta på mig. Skratta åt mig. Ta vad du vill! Vill du ha mer? Vänta jag ska bara klubba ihjäl granntanten och råna henne på allt... Varsågod här får du. Säg inte tack. Det finns inget att tacka för. Jag är hemsk. Förlåt att jag finns. Du är Gud..."
Citera
2016-06-11, 21:55
Medlem
Min fundering är varför de ska ha lagad mat överhuvudtaget?

Ge dom en femtiolapp om dagen så får dom handla och laga mat själva. Räcker till bra och rejäl mat som potatis, strömming, falukorv, rotsaker, mm. Det har ingen dött av.
Citera
2016-06-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk

Ge dom en femtiolapp om dagen så får dom handla och laga mat själva. Räcker till bra och rejäl mat som potatis, strömming, falukorv, rotsaker, mm. Det har ingen dött av.

Nu är det ju så att de kommer från krig och då är det ju synd om dem. Att kräva något som detta av dem är inte humant 😉
Citera
2016-06-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk

För det första bor de ofta i en skog där det inte finns någon butik.

För det andra, som jag har sagt flera gånger nu, saknas det ofta praktiska möjligheter att laga mat på asylboenden. Om vi säger att det bor 50 familjer på ett asylboende och de har gemensamt kök, så måste det finnas 50 spisar, arbetsbänkar kring varje, 50 vattenkranar, kastruller m m till 50 spisar och minst 12 kyl och frysar (om 4 familjer kan dela kyl och frys). Det skulle väl fungera som på ett studentboende, dvs inte så bra, och konfliktnivån skulle troligen bli högre. Mat som försvinner ur kylskåp är ett vanligt trätoämne i studentkök.

Skulle några familjer kunna dela spis? Lite svårt, eftersom ett ordentligt mål till en stor familj nog tar minst en timme att laga, och alla vill förmodligen äta vid ungefär samma tidpunkter. Det skulle nog bli samma tjafs som i tvättstugor: en drar över sin utmätta tid vid spisen, den som ska ha tiden blir förbannad... och sen ska de trängas vid diskbänkarna.

Ska man sätta in 50 separata kök med spis, diskbänk och kyl och frys, med nya elledningar och rördragningar i anslutning till varje familjs rum? Ni vet vad det kostar att sätta in en nytt kök. Det skulle få t o m Malena Ernman att reagera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in